ببر نماد و نشانه چیست؟

ببر نماد و نشانه چیست؟
ببر نماد و نشانه چیست؟

ببر نماد قدرت، شجاعت، قدرت نظامی و حتی سلطنت و پادشاهی است. در بسیاری از فرهنگ ها، و همچنین ادیانی مانند هندوئیسم و بودیسم، ببرها مرکب خدایان مختلف هستند.

وقتی از نمادگرایی ببر صحبت می کنیم، اغلب به ببر بنگال اشاره داریم. از این گذشته، ببرها در آسیا و عمدتا در منطقه بنگال غربی هند یافت می شوند. نمادگرایی ببر، گاهی اوقات مشابه شیر است.

این موجود عرفانی، برای درمان نیز مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه در بسیاری از مناطق قبیله ای، ببرها را برای پوست و استخوان شان شکار می کنند.

خاکستر و بقایای ببرها، به ویژه دندان ها و استخوان های آن، برای درمان دندان درد و انواع بیماری های دیگر استفاده می شود.

در فرهنگ هندو، پوست ببر را مقدس می‌دانند، زیرا معتقد اند که مقر شیوا، یکی از خدایان آئین هندو است.

اتصال داشتن به زمین (ثبات داشتن) یکی دیگر از معانی نمادین ببر است، زیرا هیچ حیوان دیگری به اندازه ببر بی باک و با ثبات نیست.

در برخی از کشورهای شرقی، ببر نشان دهنده موقعیت، رتبه و جاه و مقام است.

این حیوان وقتی مشغول شکار نیست، کاملا بی حرکت و آرام است و گویی در آرامش کامل از لانه اش محافظت می کند. در حالی که به شدت در حال تحلیل و بررسی قلمرو خود بوده، و از همه چیز آگاه است. بنابراین، ببر به ما ثبات داشتن در هر لحظه را می آموزد.

در شرق، ببر همیشه مظهر هیبت و زیبایی آمیخته با قدرت عظیم و وحشت آور می باشد. حکاکی هایی از ببرها در غارهای تمدن دره سند کشف شده است که مربوط به 5000 سال پیش هستند.

این موجود زیبا، به سرعت در آئین هندوئیسم جا باز کرد و به نمادی از مرکب خدابانوان تبدیل شد.

در فرهنگ چینی، سر ببر نماد پادشاهی است. بنابراین، بر روی پیشانی کودکانی که در سال ببر به دنیا می آمدند، به نشانه شجاعت، قدرت و سلامتی، طرح ببر را نقاشی می کردند.

دیدن ببر در خواب یا فال قهوه چه معنایی دارد؟

ببر در خواب نماد چیزی است که شما را می ترساند. دیدن ببر در خواب یا فال قهوه بدان معناست که شما از چیزی یا کسی وحشت دارید، و یا احتمالا امتحانی در راه است، یا حتی احتمال دارد با مافوق خود در محل کار مشاجره داشته باشید.

هر چیزی که سعی می کنید از آن اجتناب کنید یا از آن می ترسید، می تواند در خواب با نماد ببر ظاهر شود.

در واقع دیدن این حیوان در خواب یا فال قهوه، اشاره به این دارد که در زندگی واقعی خود از چیزی می ترسید و آن عواطف و احساسات را سرکوب می کنید.

اما شجاع و بی باک باشید. شما از این ناملایمات عبور خواهید کرد. دیدن ببر در خواب می تواند نمایانگر فردی خشن و سختگیر نیز، باشد. ممکن است با خودتان خیلی خشن و ناملایم رفتار می کنید.

ببرها خشن و قدرتمند هستند و می توانند به عنوان یک نماد، قدرت درونی شما را نشان دهند.

خشم و عصبانیت سرکوب شده نیز، می تواند منجر به دیدن ببر در خواب یا فال قهوه شود. ممکن است بعد از یک مشاجره سخت یا عصبانیت شدید، خواب ببر را ببینید.

ببر در خواب، همچنین می تواند به منیت شما تعبیر شود. شاید شما مانند ببر، عاشق حاکمیت هستید!

ببر در قفس نیز می تواند نشان دهنده خلق و خوی شما باشد. ببرها طعمه خود را تکه تکه می کنند. بنابراین، دیدن ببری در حال حمله به شما، به این معنی است که از تکه تکه شدن (نابودی) هراس دارید.

رویارویی با ببر نشانه چیست؟

در آسیا، به‌ویژه هند، برخورد با ببرها منفی و بدشگون تلقی می‌ شود. روستاییان از ترس بدشگونی ببرها، بی وقفه آن ها را شکار می کردند تا اینکه در معرض خطر انقراض قرار گرفتند!

اما بعدها برای محافظت از نسل آن ها تلاش های زیادی انجام دادند. امروزه، پارک‌ های ملی زیادی به حفاظت از این جانوران اختصاص داده شده‌ اند و در نتیجه این تلاش‌ ها، تعداد ببرها در حال افزایش است.

اعتقاد بر این است که ارواح افرادی که توسط ببرها خورده می شوند، همچنان در جنگل ها سرگردان اند.

در بسیاری از فرهنگ‌ های شرقی گفته می‌ شود که برخورد با ببر، نشان‌ دهنده روح تازه مرده‌ ای است که به یک ببر انسان‌ خوار تبدیل شده است!

تتو و خالکوبی ببر چه مفهومی دارد؟

خالکوبی و تتوی ببر، پس از ورود تصاویر و نقوش این حیوان از طریق صنعتگران چینی، در ژاپن رایج شد.

در نتیجه، خالکوبی های ببر ژاپنی با چشمان بیش از حد درشت و صورتی در حال غرش بسیار شیک و جذاب شدند.

تتوی ببر و اژدها، دو نوع تتوی رایج در ژاپن هستند که ببر نماد باد، و اژدها نماد آب است و به تصویر کشیدن هر دوی این نمادها با هم، به معنای آب و باد است.

تتوی ببر با گل صد تومانی نشان دهنده قدرت و سلطنت است. خالکوبی ببر سفید نیز، به معنای شکارچی یا نماد جنگ است.

می توانید ببر را به صورت ایستاده روی صخره ها به عنوان نماد قدرت و حاکمیت به تصویر بکشید.

هر طرحی را که انتخاب کنید، تتوی ببر می تواند یادآور قدرت درونی و پنهان شما باشد.

در ادامه : طالع بینی سال ببر نماد چیست؟

منبع: worldbirds.com

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا