بیوگرافی و عکس های اینستاگرام ریما رامین فر و همسرش امیر جعفری و پسرش

بیوگرافی و زندگی نامه ریما رامین فر 

عکس ریما رامین فر
عکس ریما رامین فر

ریما رامین فر به انگلیسی Rima Raminfar در 5 فرورودین 1349 در تهران، ایران متولد شد.

پدر و مادر ریما در دوران نوجوانی او از هم جدا شده اند و او فرزند طلاق است.

قد او 178 سانتیمتر است.

رامین فر سال 67 دیپلم گرفت و در همان سال در رشته گرافیک قبول شد، بعد از یک سال تصمیم گرفت که به اروپا برود و آنجا ادامه تحصیل بدهد، حدود 4 سال در آلمان زندگی کرد و حتی وارد دانشگاه شد ولی به ایران برگشت و در رشته ی کارشناسی نمایش و کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر فارغ التحصیل شد.

در سال 1376 با نمایش تئاتر شب بخیر مادر به بازیگری روی آورد و با بازی در فیلم نان و عشق و موتور 1000 به دنیای سینما وارد شد.

ریما رامین فر و همسرش امیر جعفری
ریما رامین فر و همسرش امیر جعفری

از فیلم های معروف او می توان به رفیق بد، یه حبه قند در کنار نگار جواهریان، قصه ها، سیزده در کنار امیر جعفری، مرگ ماهی، فصل نرگس در کنار یکتا ناصر و امیر آقایی، زاپاس در کنار امیر جعفری و ابد و یک روز در کنار پیمان معادی و نوید محمد زاده اشاره کرد.

من یک مستاجرم در کنار سعید آقایی و امیر جعفری، پایتخت 1 و 2 و 3 و 4 و 5 در کنار محسن تنابنده و احمد مهرانفر و چک برگشتی در کنار امیر جعفری از سریال موفق او محسوب می شوند.

مدتی به عنوان نمایشنامه نویس و و فیلم نامه نویش به کار مشغول شد، او نویسنده سریال های بدون شرح، کمربند ها را ببندیم و چارخونه بود.

ریما رامین فر و محسن تنابنده در سریال پایتخت
ریما رامین فر و محسن تنابنده در سریال پایتخت

در سال 1380 در یک نمایش دقیقه سکوت بازی کرد و جایزه دوم بازیگری جشنواره تئاتر فجر را به دست آورد، همچنین نمایش زمزمه مردگان در سال 1381 هم جایزه اول بازیگری جشنواره تئاتر فجر را برای او به ارمغان آورد.

برای بازی در فیلم یه حبه قند در سال 1389 نامزد تندیس بهترین بازیگر زن نقش مکمل در پانزدهمین دوره جشن بزرگ سینمای ایران و نامزد بهترین بازیگر نقش دوم زن در بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر شده بود.

ریما رامین فر با امیر جعفری بازیگر سینما و تلویزیون ازدواج کرده است، حاصیل این ازدواج یکی فرزند پسر به نام آیین جعفری می باشد.

ریما رامین فر و پسرش آیین
ریما رامین فر و پسرش آیین

در مرداد ماه 1394 مهمان رامبد جوان در برنامه ی خندوانه بود.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا