15 روش برای پرانرژی بودن در طول روز اگر احساس خواب آلودگی دارید

قبول کنید؛ بهترین راه برای فعال ماندن و حفظ انرژی روزانه شما، اینه که خوب بخوابید. اما گاهی اوقات اوضاع طوریه که وقت کافی واسه استراحت ندارین.

وقتی با چشمان نیمه باز به سمت اداره می رین، پی بردن به علت خواب آلودگی تون به اندازه دونستن چند حقه خوب برای شروع خوب یه روز کاری اهمیت نداره.

سایت کوکا ساده ترین و کارآمدترین روش هایی رو که به شما کمک می کنه تا با خواب آلودگی مبارزه کنید و تمام طول روز رو پرانرژی بمونین جمع آوری کرده.

1. سعی کنین بیش از حد قهوه و نوشیدنی های انرژی زا مصرف نکنین

بیش از حد قهوه و نوشیدنی های انرژی زا مصرف نکنین
بیش از حد قهوه و نوشیدنی های انرژی زا مصرف نکنین

این نوشیدنی ها ممکنه تو یه بازه زمانی کوتاه سبب تقویت قوای شما بشن، اما بقیه انرژی تون رو با این تقویت کننده های مصنوعی از دست می دین. علاوه بر این، بازیابی کامل انرژی شما در صبح روز بعد سخت تر خواهد شد.

2. همزمان، دوش آب گرم و سرد بگیرید

یا فقط صورتتون رو با آب سرد بشورین. این یه راهکار قدیمیه که همیشه هم کارسازه.

3. سعی کنید اکسیژن بیشتری به ریه هاتون برسه

اکسیژن رسانی یه راه خوب برای هوشیاری مغز شماست. می تونین برای اکسیژن رسانی بیشتر به مغزتون، تمرین های زیر رو انجام بدین :

  • کف زمین یا هر سطح صاف دیگه ای دراز بکشین.
  • یک دستتون رو روی شکم، زیر قفسه سینه تون قرار بدین. دست دیگه تون رو روی قفسه سینه قرار بدین.
  • یه نفس عمیق از راه بینی بکشین، طوری که احساس کنین شکم شما به دستتون فشار میاره. حتما قفسه سینه تون رو بی حرکت نگه دارید.
  • نفس تون رو کامل از دهان بیرون بدین، طوری که انگار دارین سوت می زنین. هم زمان باید احساس کنید دستی رو که روی معده تون گذاشتین داره پایین میاد. سعی کنین تمام هوا رو از ریه تون خارج کنین.
  • این تمرین تنفس رو 5-10 بار انجام بدین. در آخر خواهید دید که احساس شادابی بیشتری می کنید.

4. صبحانه، بستنی بخورید

صبحانه، بستنی بخورید
صبحانه، بستنی بخورید

این مورد با نکته قبلی تناقض داره، اما بستنی واقعا به هوشیاری مغز شما کمک می کنه. این انرژی بخاطر شکر موجود در بستنی نیست، بلکه بخاطر خنکی دلچسب بستنی ست. اما این روش نباید واسه شما یه عادت شه.

5. انجام ورزش صبحگاهی

هیچ نیازی به انجام ورزش کامل روزانه نیست. 3-5 تمرین ساده کافیه تا انرژی شما رو تقویت کنه.

6. یه حمام آب گرم با اوکالیپتوس یا روغن کاج بگیرید

چند قطره روغن کاج با رایحه تند و تیز در حمام آب گرم، جادو می کنه. دوش یا حمام آب گرم اول صبح، بطور شگفت انگیزی کارسازتر از اونه که فکرش رو بکنید.

7. بیرون برید

اگه نمی تونین بیرون برید، حداقلش اینه که پنجره اتاق تون رو باز کنین و در هوای تازه نفس بکشید. اگه خوش شانس باشید و هوای بیرون خیلی سرد باشه، بعد از چند دقیقه حس خوب و دل انگیزی به شما دست می ده.

8. یه پلان روزانه واسه خودتون در نظر بگیرید

و دقیقا طبق همون برنامه پیش برین. یادداشت همه کارهای مهمی که طی روز انجام دادین، سبب می شه مغزتون رو با حجم بیش از حد اطلاعات مضمحل نکنید. به این ترتیب، می تونین روی به انجام رسوندن وظایف تون تمرکز کنین تا اینکه فقط اونها رو بخاطر بسپارین.

9. میزان مصرف روزانه شکر سفید رو کاهش بدین

افزایش قند خون می تونه سبب بشه شما احساس خستگی کنین. اگه خواستین یه چیز شیرین بخورین، میوه بخورین؛ میوه ها یه میان وعده سالم به حساب میان.

10. نور فضایی رو که درش هستین، افزایش بدین

افزایش نور فضا
افزایش نور فضا

وقتی تو یه جای تاریک نشستین، طبیعیه که احساس خواب آلودگی کنین.

11. سعی کنین یه چرت 20 دقیقه ای وسط روز داشته باشین

هرکسی شرایط یه چرت نیمروز خوب رو نداره. به هر حال، اگه شما اونقدر خوش شانس هستین که چنین شرایطی براتون مهیاست، حتما از این موقعیت استفاده کنین. 20 دقیقه زمان نمی تونه انرژی شما رو بطور کامل بازیابی کنه، اما همین یه چرت کوتاه واسه “سرحال کردن” شما کافیه.

12. از عطرهای تند استفاده کنین

عطرهایی با رایحه لیمو و کاج، میخک، دارچین، و زنجبیل، به خاطر خواص انرژی زایی که دارند کاملا شناخته شده اند.

13. بخندین!

خندیدن از ته دل، به آرامش شما کمک می کنه و سبب می شه مشکلات تون رو فراموش کنین. شنیدن جک های خنده دار یا دیدن ویدئوهای سرگرم کننده، هر دو به شما کمک می کنن تا با انرژی بیشتر سر کارتون برگردین.

14. سقف دهانتون رو با زبونتون لمس کنین

با این کار، احساس غلغلک می کنین که فورا باعث هوشیاری مغز شما میشه.

15. جورابتون رو عوض کنین

جورابتون رو عوض کنین
جورابتون رو عوض کنین

شاید این نکته از همه عجیب تر باشه. به هرحال، اگه جورابتون رو در وسط روز عوض کنین، احساس شادابی بیشتری می کنین. ما این روش رو روی خودمون تست کردیم و واقعا جواب داد! حتما امتحان کنین.