نحوه نگهداری میوه آووکادو در دمای منزل، یخچال و فریزر

 نگهداری طولانی مدت آووکادو
طریقه نگهداری میوه آووکادو

شرایط نگهداری میوه آووکادو در خانه | روش نگهداری در یخچال | فریز کردن آووکادو به مدت طولانی | ترشی آووکادو | نگهداری آووکادو برش خورده

آووکادو میوه همه کاره ای است که از اواسط دهه 1980 محبوبیت زیادی یافته است. آووکادو تازه را می توان به شکل کامل یا برش خورده نگهداری کرد.

زمان نگهداری آووکادو بستگی به این دارد که آووکادو برش خورده باشد یا نه، رسیده باشد یا نه. توجه داشته باشید که آووکادو برش خورده خیلی سریع اکسید شده و به رنگ قهوه ای در می آید چون هنگام برش زدن آن دیواره های سلولی را شکسته اید و همین باعث اکسیداسیون سریع می شود.

برای جلوگیری از اکسیداسیون آووکادو برش خورده می توان آن را در یک ظرف پلاستیکی قرار داده و درب آن را محکم ببندید تا سطح در معرض هوا را محدود کنید و به این ترتیب مانع از اکسیداسیون آن شوید.

در ادامه همراه کوکا باشید تا با بهترین راه های نگهداری میوه آووکادو تازه به مدت طولانی بیشتر آشنا شوید؛

نگهداری میوه آووکادو در خانه

آووکادو را پس از خرید بلافاصله در یخچال نگذارید چون این میوه هم مانند موز پس از برداشت از درخت، اتیلن تولید می کند که این روند فرآیند رسیدن را آغاز می کند.

بهترین دما برای رسیدن آووکادو 68 درجه فارنهایت (20 درجه سانتیگراد) است. آووکادو های تازه چیده شده باید در طی این شرایط طی سه تا شش روز رسیده شوند.

اگر می خواهید فرآیند رسیدن را تسریع کنید، آووکادو را در یک کیسه کاغذی قرار دهید این ماده گاز اتیلن را متمرکز می کند. اگر میوه‌ های دیگری مثل موز و سیب را هم به آن اضافه کنید سریع تر رسیده می شود.

نگهداری آووکادو در یخچال

پس از رسیدن آووکادو، می توانید با قرار دادن در یخچال مدت زمان نگهداری آن را طولانی تر کنید. در حالی که قرار دادن آووکادو در یخچال فرآیند رسیدن را به طور کلی متوقف نمی کند اما آن را بسیار عقب می اندازد.

به همین ترتیب اگر شما تعداد زیادی آووکادو دارید و می خواهید آن ها را در زمان های مختلف استفاده کنید، آووکادو ها را در یخچال بگذارید و چند روز قبل از استفاده بیرون بگذارید تا سریع تر برسد.

درست مثل سیب، آووکادو به سرعت اکسید شده و قهوه ای رنگ می شود. آووکادو هنگامی که قهوه ای می شود غیر قابل استفاده نیست اما استفاده از آن نامطبوع است.

اگر می خواهید آووکادو پس از برش خوردن زود اکسید نشود مقداری آب لیمو ترش تازه بر روی آن بریزید و در یخچال بگذارید، اسیدیته آب لیمو به متوقف کردن اکسیداسیون کمک می کند همچنین میزان اکسیژن موجود در تماس با گوشت میوه را محدود می کند.

نگهداری آووکادو در فریزر

برای ذخیره سازی طولانی مدت، فریز کردن آووکادو تنها روش موثر است. مرکز ملی نگهداری مواد غذایی خانگی (NCHFP) توصیه می کند قبل از فریز کردن، آووکادو های رسیده را به صورت پوره در آورید زیرا آووکادو های کامل یا خرد شده به خوبی یخ نمی زنند.

برای بهترین نتیجه و برای اینکه رنگ آن قهوه ای نشود، یک قاشق غذا خوری آب لیمو ترش را به ازای هر دو آووکادوی پوره شده اضافه کنید.

ترشی آووکادو

روش دیگر برای نگهداری طولانی مدت آووکادو این است که آن را ترشی کنیم. آووکادو ها را به شکل مکعبی خرد کنید و در آب نمک یا سرکه بریزید و با آن یک ترشی ساده درست کنید.

آووکادو ترشی تا دو هفته در یخچال نگهداری می شود. آووکادو ترشی شده برخلاف سایر میوه ها و سبزیجات برای کنسرو شدن توصیه نمی شود.

آووکادو تازه برش خورده را چگونه نگهداری کنیم؟

آووکادو نارس یا کال

اگر آووکادو تازه خود را برش زده اید و متوجه شدید که نارس است بر روی هر دو نیمه گوشت در معرض هوای آووکادو، مقداری آب لیمو ترش تازه بریزید، این دو نیمه را به پشت قرار دهید و قبل از قرار دادن در یخچال در یک پلاستیک گذاشته و درب آن را محکم ببندید.

آووکادو را به طور مرتب بررسی کنید تا ببینید آیا به اندازه کافی نرم شده یا نه.

آووکادو رسیده

میوه رسیده ی برش خورده، پوره شده یا خرد شده را با آب لیمو یا یک ماده اسیدی دیگری ترکیب کنید و در یک ظرف پلاستیکی گذاشته و درب آن را محکم ببندید. این آووکادو را می توان به مدت یک روز در یخچال نگهداری کرد.

آووکادو تازه برش نخورده را چگونه نگهداری کنیم؟

آووکادو رسیده

میوه رسیده که برش نخورده را می توان به مدت دو تا سه روز در یخچال نگهداری کرد.

آووکادو کال یا نارس

میوه نارس که سفت و سبز است، چهار تا پنج روز طول می کشد تا در دمای اتاق رسیده شود (تقریبا در دمای 18 تا 23 درجه سانتیگراد و دور از تابش مستقیم نور خورشید).

برای بهترین نتیجه میوه های نارس را در دمای اتاق نگهداری کنید اگر می خواهید روند رسیدن را کم کنید آن ها در یخچال نگهداری کنید.

گوآکاموله (سس آووکادو) را چگونه نگهداری کنیم؟

گوآکاموله نوعی سس آووکادو ست که از ترکیب آووکادو له شده با گوجه فرنگی، پیاز، چیلی، سیر، لیمو ترش، نمک یا دیگر چاشنی‌ ها تهیه می شود. در بیشتر دستور العمل های گوآکاموله اضافه کردن یک ماده اسیدی می تواند از اکسیداسیون آووکادو جلوگیری کند.

برای نگهداری گوآکاموله آن را در یک ظرف بریزید، یک پلاستیک روی آن بکشید و درب آن را محکم ببندید تا از ورود هوا و اکسیداسیون جلوگیری کند و سپس آن را در یخچال نگهداری کنید.

در ادامه بخوانید : طعم و مزه آووکادو چگونه است؟

منابع : thespruceeatsloveonetoday

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
نسرین
نویسنده، مترجم و علاقه مند به موضوعات سبک زندگی، فرهنگ و هنر و سرگرمی