10 علت عجیب و باور نکردنی ضعیف شدن ناگهانی چشم ها

علت های ضعیف شدن چشم ها
علت های ضعیف شدن چشم ها

هیچ کس دوست ندارد که دچار ضعف بینایی شده و چشم هایش ضعیف شوند، اما با این حال می توان گفت که همه ما روزانه اشتباهاتی را مرتکب می شویم که به بینایی آسیب رسانده و باعث ضعیف شدن ناگهانی چشم ها ها می شوند.

ما در این مقاله از سایت کوکا علت های ضعیف شدن چشم ها و عادات روزمره که منجر به ضعف بینایی می شوند را ارائه کرده ایم. با ما همراه باشید!

دلایل ضعیف شدن چشم و کاهش بینایی

1. از انواع لوازم آرایش چشم به مدت طولانی استفاده می کنیم

متخصصان چشم پزشکی توصیه می کنند که بیش تر از 3 ماه از لوازم آرایشی چشم استفاده نکنید؛ شاید باور نکنید اما باکتری هایی که بر روی این وسایل زندگی می کنند، می توانند باعث عفونت های چشمی شده و باعث ضعیف شدن چشم ها شوند.

2. در مصرف گندم و محصولات آن زیاده روی می کنیم

زیاده روی در مصرف گندم منجر به افزایش سطح انسولین خون می شود؛ به گفته دانشمندان، افزایش انسولین خون می تواند باعث کشیده شدن کره ی چشم و در نتیجه کاهش بینایی شود.

محققان بر این باورند که مصرف محصولات گندم یکی از مهم ترین علت های ضعف بینایی محسوب می شود.

3. قطره های چشمی را بدون تجویز پزشک استفاده می کنیم

اگر شما برای درمان بیماری های چشمی خود از قطره استفاده می کنید باید بگوییم که این فقط یک تسکین موقت است. به شما پیشنهاد می کنیم که به یک متخصص چشم پزشکی مراجعه کرده و بیماری خود را کامل درمان کنید.

4. به اندازه کافی آب نمی نوشیم

اگر کمتر از 8 لیوان آب در روز بنوشیم، بدن ما دچار کم آبی شده و همین منجر به کاهش تولید اشک و در نتیجه خشکی چشم می شود.

خشکی چشم یکی از علل اصلی ضعف بینایی و ضعیف شدن چشم ها محسوب می شود.

5. در زمستان از عینک آفتابی استفاده نمی کنیم

پزشکان هشدار می دهند که اشعه ماورا بنفش نور خورشید که در روز های زمستان توسط یخ و برف منعکس می شود، می تواند باعث برف زدگی و در نتیجه ضعیف شدن چشم شود.

علائم برف زدگی شامل تورم چشم ها، کاهش بینایی و آبریزش چشم هستند، به همین دلیل است که چشم پزشکان توصیه می کنند که در روز های برفی حتما از عینک آفتابی استفاده کنید.

6. به اندازه کافی نمی خوابیم

اگر چشم های شما به اندازه کافی استراحت نداشته باشند، ممکن است فرد دچار ضعف بینایی، سیاهی دور چشم، پف زیر چشم و عصبانیت شود.

7. هنگام کتاب خواندن، کتاب را به چشم ها نزدیک می کنیم

دانشمندان می گویند که ارتباط قوی بین روش کتاب خواندن یک فرد و وضعیت بینایی او وجود دارد؛ تحقیقات نشان می دهد که افرادی که برای کتاب خواندن، کتاب را بیش از حد به چشم ها نزدیک می کنند بیشتر دچار ضعف بینایی شده و چشم هایشان ضعیف می شوند.

8. زیاد چشم هایمان را می خارانیم

وقتی که چشم ها خسته شوند، به راحتی با خاراندن کمی آرام می شوند اما بد نیست بدانید که اگر زیاد چشم ها را بخارانید، شکل قرنیه عوض شده و چشم ها ضعیف می شوند.

9. تحت شرایط استرس زا کار می کنیم

اگر هنگام کار با کامپیوتر احساس درد یا ناراحتی در چشم ها می کنید، احتمالا به دلیل مانیتور نیست؛ دانشمندان معتقدند که این علائم در میان افرادی که در شرایط استرس زا کار می کنند، رایج تر بوده و جالب تر اینکه افرادی که شغل خود را دوست دارند، معمولا دچار خستگی و درد در چشم ها نمی شوند.

10. فراموش می کنیم که لنز های چشمی را در آوریم

قرنیه چشم وقتی بیدار هستید اکسیژن را از هوا دریافت می کند و زمانی که ما می خوابیم، رطوبت خود را از اشک تامین می کند؛ حالا اگر شما فراموش کنید که لنزهای چشمی را خارج کنید، قرنیه منبع تامین اکسیژن و رطوبت خود را از دست داده و چشم ها ضعیف می شوند.

منبع : brightside

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا