طرز تهیه روغن مریم گلی خانگی در منزل

روش تهیه روغن مریم گلی
روش تهیه روغن مریم گلی

روغن مریم گلی از روغن های گیاهی معطر و شناخته شده در آروماتراپی است که به عنوان ماده ضد عفونی کننده، قابض، کمک هضم، ملین و همچنین چاشنی عالی برای غذاهای مختلف کاربرد دارد.

از آن جا که تهیه این روغن بسیار ساده است و نیاز به ابزار خاصی ندارد می توانید آن را به راحتی و طی چند مرحله در منزل درست کنید. لازم به ذکر است روش های مختلفی برای تهیه روغن مریم گلی وجود دارد اما روشی که در ادامه آموزش داده ایم یکی از بهترین روش ها می باشد زیرا علاوه بر ساده بودن، روغن حاصل نیز کیفیت و غلظت بالایی دارد.

در ادامه طرز تهیه روغن مریم گلی خانگی را قرار داده ایم، با کوکا همراه باشید.

مواد لازم

  • برگ مریم گلی: 2 فنجان
  • روغن حامل دلخواه: 2 فنجان

طرز تهیه

1. ابتدا لازم است تعدادی برگ مریم گلی تهیه کنید، توجه داشته باشید هرچه برگ ها تازه تر باشد روغن با کیفیت تری استخراج می شود. برگ ها را کاملا با آب شسته و بگذارید حدود 2 ساعت مقابل آفتاب بمانند و خشک شوند. اگر بعد از گذشت این مدت هنوز برگ ها رطوبت دارند بیشتر منتظر بمانید.

نکته1: بهترین زمان برای چیدن برگ ها بعد از خشک شدن شبنم روی آن ها و قبل از ظهر می باشد.

نکته 2: اگر برگ کافی در اختیار ندارید می توانید از ساقه های مریم گلی نیز برای این کار استفاده کنید، هر چند طعم آن ها قوی تر است.

2. انتخاب روغن حامل به ذائقه شخصی بستگی دارد اما بهترین روغن ها برای این منظور شامل روغن کنجد، روغن نارگیل، روغن بادام یا روغن زیتون می باشد که در این میان روغن زیتون و روغن بادام بهترین هستند.

3. برگ ها را خرد کرده، داخل یک ظرف شیشه ای درب دار بریزید و خوب فشار دهید تا رایحه آن ها پخش شود.

4. روغن حامل را گرم کنید اما نگذارید به نقطه جوش برسد، اگر روغن بیش از حد داغ شود می تواند برگ ها را بپزد و این چیز خوبی نیست. باید گرمای آن تا حدی باشد که تنها باعث استخراج روغن داخل برگ های مریم گلی شود. به نظر می رسد دمای حدود 40.5 درجه سانتی گراد یا کمی گرم تر مناسب باشد.

5. روغن گرم شده را داخل ظرف و روی برگ ها بریزید که به طور کامل روی برگ ها را بپوشاند، سپس با قاشق برگ ها را هم بزنید تا در روغن غوطه ور شوند.

6. بعد از خنک شدن روغن، درب ظرف را محکم ببندید و آن را در مکان تاریک، مرطوب و به دور از نور خورشید قرار دهید تا مواد موجود در مریم گلی به خوبی با روغن ترکیب شود.

7. به مدت 2 تا 4 هفته منتظر بمانید، در این مدت گاهی با یک قاشق چوبی مخلوط را هم بزنید.

8. بعد از این مدت، درب ظرف را باز کرده و مواد داخل آن را از صافی – شامل الک و پارچه تنظیف – عبور دهید تا روغن از مواد اضافی جدا شود.

9. روغن مریم گلی آماده است، آن را داخل ظرف شیشه ای تمیز بریزید، درب آن را محکم ببندید و در مکان تاریک و به دور از گرما و نور خورشید نگهداری کنید.

در ادامه بخوانید : طرز تهیه روغن بابونه

منابع: beautytheherbgardener

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا