طرز تهیه روغن آووکادو در منزل با سه روش مختلف

طرز تهیه روغن آووکادو در خانه
چگونه روغن آووکادو درست کنیم؟

روغن آووکادو یکی از روغن های گران قیمت و پر طرفدار در زمینه های مختلف از پخت و پز و سرخ کردن گرفته تا مراقبت های پوست و مو است که از پوست یا گوشت آووکادوی رسیده به دست می آید.

از آن جا که خرید این روغن هم از نظر هزینه چندان مقرون به صرفه نیست و هم از نظر کیفیت ممکن است ایده آل نباشد توصیه می شود آن را در خانه تهیه کنید، این کار بر خلاف آن چه به نظر می رسد کار ساده ای است.

در ادامه قصد داریم طرز تهیه روغن آووکادوی خانگی را با سه روش مختلف آموزش دهیم، با کوکا همراه باشید.

روش اول: طرز تهیه روغن آووکادو از طریق پختن

1. برای تهیه روغن آووکادو ابتدا 12 عدد آووکادو را خوب شسته و با کمک چاقو و حرکات دورانی دور هسته، هر یک را به دو نیم تقسیم کنید به گونه ای که هسته بزرگ آن در یک نیمه قرار بگیرد.

آماده کردن آووکادو
آماده کردن آووکادو

2. بعد از در آوردن هسته، با کمک قاشق گوشت آووکادو را از پوست جدا کرده و داخل غذا ساز یا مخلوط کن بریزید.

3. درجه دستگاه را روی پوره تنظیم کنید و منتظر بمانید تا گوشت آووکادو به خمیر یک دست تبدیل شود.

4. خمیر حاصل را داخل قابلمه با اندازه متوسط بریزید و روی اجاق گاز قرار دهید. شعله اجاق را روی متوسط تنظیم کرده و بگذارید آووکادوها بپزند.

نحوه استخراج روغن آووکادو
نحوه استخراج روغن آووکادو

5. هر 5 دقیقه محتویات قابلمه را هم بزنید، زمانی که آووکادو شروع به جوشیدن کند و حباب هایی روی آن ظاهر شود خواهید دید که روغن آووکادو کم کم از ظرف بالا می رود.

6. به پختن و هم زدن مخلوط ادامه دهید تا زمانی که رنگ آووکادو از سبز روشن به سبز تیره یا قهوه ای تغییر کند و آب آن تبخیر شود.

7. بعد از پایان پخت، مخلوط را داخل کاسه بریزید و یک پارچه نازک مانند پارچه تنظیف را روی کاسه قرار دهید، با سر و ته کردن کاسه محتویات آن را به داخل پارچه منتقل کنید.

طرز تهیه روغن آووکادو خانگی
طرز تهیه روغن آووکادو خانگی

8. لبه های پارچه را جمع کنید تا شبیه کیسه شود، سپس زیر آن کاسه ای قرار داده و آن قدر کیسه را فشار دهید که روغن موجود در آن تا آخرین قطره خارج شود.

طرز تهیه روغن آووکادو خانگی
طرز تهیه روغن آووکادو خانگی

9. روغن استخراج شده را داخل بطری کوچک یا ظرف درب دار بریزید و درب آن را محکم ببندید.

روش دوم: طرز تهیه روغن آووکادو با فشرده سازی

1. برای شروع 12 عدد آووکادو را خوب شسته و گوشت داخل آن ها را به شیوه ای که در روش قبل گفته شد جدا کنید. در این روش به پوست باقی مانده آووکادوها نیاز دارید و از گوشت آن می توانید در دستورالعمل های غذایی استفاده کنید.

آماده کردن آووکادو
آماده کردن آووکادو

2. پوست آووکادوها را به صورت پشته ای (مطابق تصویر) روی هم قرار داده و پشته ایجاد شده را در دستگاه پرس پرتقال بگذارید. اگرچه از این دستگاه اغلب برای تهیه آب پرتقال و آب سایر مرکبات استفاده می شود اما برای روغن گیری پوست آووکادو نیز کاربرد دارد.

استخراج روغن آووکادو با فشرده سازی
استخراج روغن آووکادو با فشرده سازی

3. برای استخراج روغن طبق بروشور راهنمای دستگاه، اهرم دستگاه را با حداکثر توان به سمت پایین بکشید و به اندازه کافی فشار دهید تا روغن آن خارج شود و داخل ظرف زیر دستگاه بریزد.

استخراج روغن آووکادو با فشرده سازی
استخراج روغن آووکادو با فشرده سازی

4. چندین بار این کار را تکرار کنید تا همه روغن موجود در پوست آووکادوها گرفته شود، در پایان دوباره آن ها را چک کنید و اگر بعضی از پوسته ها به طور کامل فشرده نشده اند پس از جا به جا کردن، مجددا آن ها را فشار دهید.

5. اگر تکه های گوشت یا پوست آووکادو داخل روغن دیده می شود فیلتر قهوه را روی یک صافی مشبک ریز قرار داده و روغن را صاف کنید.

صاف کردن روغن آووکادو
صاف کردن روغن آووکادو

6. صافی را تمام شب روی کاسه بگذارید تا تمام روغن چسبیده به قطعات آووکادو از آن ها خارج شده و به آرامی داخل کاسه بریزند.

7. بعد از اتمام کار صاف کردن، روغن آووکادو را داخل بطری کوچک بریزید و درب آن را محکم کنید.

روش سوم: طرز تهیه روغن آووکادو خشک

1. مانند روش های قبل 12 عدد آووکادو را خوب شسته و هسته آن ها را خارج کنید.

آماده کردن آووکادو
آماده کردن آووکادو

2. گوشت آووکادوها را با قاشق جدا کرده و داخل غذا ساز بریزید تا به پوره تبدیل شود و خمیر غلیظی به دست بیاید. اگر غذا ساز ندارید می توانید گوشت آووکادو را بکوبید.

3. پوره آووکادو را روی سینی فر پهن کنید و طوری صاف کنید که لایه نازک با ضخامت حدود 1.3 سانتی متر ایجاد شود.

پهن کردن خمیر آووکادو روی سینی
پهن کردن خمیر آووکادو روی سینی

4. برای خشک کردن خمیر آووکادو سینی را داخل فر قرار دهید. نیازی نیست از قبل فر را گرم کنید، مطمئن شوید که دمای آن بیش از 50 درجه سانتی گراد نشود زیرا این کار برای خشک کردن آووکادو است نه پختن آن! اگر نمی خواهید از فر استفاده کنید می توانید سینی را به مدت 2 روز خارج از منزل و مقابل آفتاب قرار دهید تا خمیر آووکادو خشک شود.

قرار دادن سینی داخل فر
قرار دادن سینی داخل فر

5. به مدت 5 ساعت منتظر بمانید تا خمیر آووکادو داخل فر خشک شود، در این مدت هر ساعت آن را چک کنید و مراقب باشید خمیر نسوزد. در انتهای کار رنگ خمیر به سبز مایل به قهوه ای تیره تغییر خواهد کرد، اگر خمیر در حال سیاه شدن است سریع آن را بیرون بیاورید.

6. آووکادو چسبیده به سینی را با کمک یک کف گیر جدا کرده و تکه های آن را داخل یک پارچه نخی نازک قرار دهید.

قرار دادن خمیر آووکادو داخل پارچه
قرار دادن خمیر آووکادو داخل پارچه

7. لبه های پارچه را بالا آورده تا شبیه یک کیسه شود، سپس با تمام نیرو کیسه را فشار دهید تا روغن آووکادو خارج شده و داخل ظرف بریزد.

استخراج روغن آووکادو
استخراج روغن آووکادو

8. بعد از استخراج کامل روغن، آن را داخل بطری بریزید و درب آن را محکم ببندید.

منبع: wikihow

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا