شخصیت شناسی رنگ چشم (میشی، مشکی، قهوه ای، سبز و آبی)

شخصیت شناسی و ویژگی های روانشناسی رنگ چشم
خصوصیات شخصیت افراد بر اساس رنگ چشم

خصوصیات افراد با رنگ چشم های مختلف | قهوه ای روشن تا متوسط | قهوه ای تیره یا مشکی | میشی | سبز | آبی | خاکستری

علم دریافته است که رنگ چشم ما می تواند چیزهای زیادی در مورد اینکه واقعا چه کسی هستیم به ما بگوید و می تواند به تعیین ویژگی های شخصیتی ما کمک کند.

تاکنون می دانستیم که چشم ها دریچه روح هستند و احساسات ما را نشان می دهند، اما معلوم اکنون باید بدانید که در شخصیت ما نیز نقش دارند.

مطالعه ای که در دانشگاه اوربرو در سوئد انجام شد نشان داد که ژن های مسئول تشکیل لوب پیشانی مغز، بر رنگ چشم ما نیز تاثیر می گذارند.

به همین دلیل، دانشمندان معتقدند افرادی با رنگ چشم مشابه ممکن است ویژگی های شخصیتی مشترکی داشته باشند.

و این تنها مطالعه علمی نیست که رنگ چشم را با شخصیت مرتبط می کند.

دکتر آنتونی فالون، روانشناس دانشگاه ادینبورگ نیز، هنگام مطالعه این موضوع به نتیجه مشابهی دست یافت.

دکتر فالون می‌ گوید: «چشم از نظر عصبی به‌ قدری با مغز مرتبط است که می‌ توان آن را تنها بخشی مغز نامید که از بیرون دیده می شود. به نظر می‌ رسد که این چشم ها، سرنخ‌ هایی حیاتی از عملکرد مغز ما دارند.»

محققان دریافته‌ اند که رنگ چشم‌ های ما ممکن است بینش قابل توجهی در خصوص رفتار، سلامت روان و آستانه درد ما ارائه دهد.

خصوصیات افراد با رنگ چشم های مختلف

برای آشنایی با ویژگی های شخصیتی افراد دارای چشم های قهوه ای، مشکی، میشی، سبز، آبی و خاکستری، تا آخر این مطلب با کوکا همراه باشید.

اگر چشمان قهوه ای روشن تا متوسط دارید

عکس رنگ چشم قهوه ای روشن
خصوصیات افراد با رنگ چشم قهوه ای روشن

این رنگ، می تواند رایج ترین رنگ چشم در جهان باشد. تقریبا 79٪ از جمعیت جهان دارای چشمانی قهوه ای هستند. اما شخصیت شما چیزی جز یک شخصیت معمولی است.

افرادی که چشمان قهوه ای دارند، دارای اعتماد به نفس و قاطعیت هستند. آن ها همچنین در مدیریت تعارضات عالی عمل می کنند زیرا معمولا افرادی سازگار هستند که مایلند قبل از ارائه نظرات خود، به نظرات دیگران گوش دهند.

محققانی که برخی از مطالعات را در این زمینه انجام داده اند، به ویژه مطالعه ای که در دانشگاه ایالتی جورجیا انجام شده است، می گویند که ملانین که باعث ایجاد رنگ قهوه ای در چشم ها می شود، افراد را نسبت به الکل پذیراتر می کند.

این بدین معنا است که آن ها سریع تر مست می شوند و ممکن است بیشتر به الکل اعتیاد پیدا کنند.

گفتنی است که تحقیقات بعدی درست خلاف این را نشان می‌ دهند و به نظر می‌ رسد که دانشمندان هنوز در مورد این موضوع به توافق نظر نرسیده اند.

اگر چشمانی با سایه قهوه دارید، فارغ از این که سبک وزن هستید یا نه، اما مدت زمان واکنش های شما کوتاه است و این امر شما را در ورزش هایی مانند تنیس، برتر می سازد.

اگر چشمان سیاه یا قهوه ای تیره دارید

عکس رنگ چشم قهوه ای تیره
خصوصیات افراد با رنگ چشم قهوه ای تیره یا مشکی

چشم‌ های قهوه‌ ای تیره معمولا رنگدانه‌ های زیادی دارند و گاهی اوقات باعث می‌ شود تقریبا سیاه به نظر برسند.

چشم‌ های قهوه‌ ای تیره یا سیاه، حتی ملانین بیشتری نسبت به چشم‌ های قهوه‌ ای روشن یا متوسط دارند، زیرا هر چه چشم‌ ها تیره‌ تر باشند، ملانین بیشتری خواهند داشت.

اگر چشم‌ های قهوه‌ ای تیره یا سیاه دارید، احتمالا بسیاری از ویژگی‌ های افراد با چشمان قهوه‌ ای روشن یا متوسط را دارید.

با این حال، احتمالا از دوستانی که چشمان قهوه ای دارند نیز، اعتماد به نفس بیشتری دارید.

افرادی که دارای این رنگ چشم هستند، رهبرانی ذاتی و رئیس‌ هایی هستند که همیشه آماده رویارویی با جهان اند.

اگر چشم‌ های قهوه‌ ای تیره یا سیاه دارید، هرگز دنباله روی جمع نیستید اما انتظار دارید که جمع، تمام و کمال شما را دنبال کند!

اگر چشمانی میشی دارید

عکس رنگ چشم میشی
خصوصیات افراد با رنگ چشم های میشی

بومیان دره یوتا می گویند که رنگ‌ آمیزی منحصر به‌ فرد چشم‌ های میشی، نتیجه ترکیب چشم قهوه‌ ای و کهربایی با پراکندگی منحصر به‌ فرد نور است.

به همین دلیل چشم های میشی، بسته به محیط تغییر رنگ می دهند و سبزتر، کهربایی یا قهوه ای می شوند.

ترکیب قهوه‌ ای مایل به سبز چشم‌ های میشی، یک رنگ غیر معمول است، زیرا تنها 5%از جمعیت جهان چشم‌ های کهربایی یا میشی دارند، و این کاملا با شخصیت شما مطابقت دارد.

افراد چشم میشی واقعا منحصر به فرد هستند. درست مانند طرح رنگ منحصر به فرد چشمان شان، هیچ دو شخصیتی ویژگی های شبیه به هم ندارند.

به همین دلیل است که تعیین ویژگی های شخصیتی افراد دارای این رنگ چشم، به طور دقیق دشوار است.

با این حال، یکی از ویژگی های مشترک این افراد معمولا استقلال است که به وضوح با رنگ چشم متمایز آن ها هماهنگی دارد.

خواندن شخصیت چنین افرادی، فوق العاده سخت است، اما مرموز بودن آن ها چیزی است که واقعا نظر همگان را به خود جلب می کند.

اگر چشمانی سبز دارید

عکس رنگ چشم سبز
خصوصیات افراد با رنگ چشم سبز

تنها 2% از جمعیت جهان چشمانی سبز دارند. بسیاری می گویند سبز عجیب ترین و فریبنده ترین رنگ چشم است و ظاهرا علم نیز با آن موافق است.

در یک مطالعه، 29 درصد از شرکت‌ کنندگان، چشم‌ های سبز را با جذابیت مرتبط دانستند، در حالی که 25 درصد، افراد با چشم‌ های سبز را خلاق و 20 درصد، آن‌ ها را «تا حدودی فریبنده» دانستند.

و اگرچه این رنگ چشم برای بسیاری رشک برانگیز است، 60% از شرکت‌ کنندگان آرزو کردند که ای کاش می توانستند رنگ چشم‌ های خود را تغییر دهند، و 27% دوست داشتند رنگ چشم هایشان سبز باشد!

البته، جذابیت افراد چشم سبز بسیار فراتر از ظاهرشان است. تعادل ملانین در چشمان سبز به ترکیب خوبی از ویژگی های شخصیتی چشم قهوه ای و چشم آبی کمک می کند.

افرادی که چشمان سبز دارند، رفتار خوشایند چشم قهوه ای ها و قدرت و دقت چشم آبی ها را دارند.

افراد سبز چشم معمولا غیرقابل پیش بینی، خلاق و قادر به مدیریت درست کسب و کار، حتی در زمان های پر استرس هستند.

اگر چشمانی آبی دارید

عکس رنگ چشم آبی
خصوصیات افراد با رنگ چشم های آبی

به دنیای چشم آبی ها خوش آمدید!

محققان دانشگاه کپنهاگ دریافتند که چشمان آبی نتیجه یک جهش ژنتیکی است که بین 6 تا 10 هزار سال پیش رخ داده است و همین جهش، علت رنگ چشم همه انسان های چشم آبی است که امروزه روی کره زمین زندگی می کنند؛ یعنی یک پدیده نسبتا جدید در طول تاریخ تکامل انسان!

اساسا، این بدان معناست که همه افراد چشم آبی که 8 تا 10 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند، با هم قوم و خویش هستند، زیرا همه آن ها اجدادی مشترک دارند!

رنگ آبی روشن این رنگ چشم، گاهی با ویژگی نرم و ترسو بودن همراه است. با این حال، افراد چشم آبی در واقع برعکس این ویژگی را دارند.

در واقع، افرادی که چشم‌ های آبی دارند ممکن است قوی‌ تر از همه ما باشند، زیرا مطالعات نشان داده است که افرادی که چشم‌ های آبی دارند بهتر از سایرین می توانند درد را تحمل کنند.

دکتر اینا بلفر از دانشگاه پیتسبورگ دریافت که زنان دارای چشم‌ های آبی یا سبز، با درد زایمان به بهترین شکل ممکن کنار می‌ آیند.

آن ها نه تنها پس از تولد نوزادشان کمتر مضطرب می‌ شوند، بلکه نسبت به زنان چشم قهوه‌ ای یا چشم میشی، کمتر دچار افسردگی می‌ شوند.

کسانی که چشمان آبی دارند می دانند چگونه احساسات خود را مدیریت کنند و می توانند احساسات منفی را به خوبی مدیریت نمایند.

احتیاط نیز در طبیعت آن هاست، بنابراین تمایل دارند قبل از اینکه با سر به درون شرایط شیرجه بزنند، افراد و موقعیت ها را به دقت ارزیابی کنید.

دیگران معمولا این ویژگی‌ ها را با غیر قابل اعتماد بودن یا مغرور بودن اشتباه می‌ گیرند، اما این فقط به این دلیل است که به دقت به آن چشم های آبی زیبا نگاه نمی کنند تا ببینند شما واقعا چه کسی هستید!

اگر چشمانی خاکستری دارید

عکس رنگ چشم خاکستری
خصوصیات افراد با رنگ چشم خاکستری

این رنگ چشم یکی از انواع چشم های آبی است و بسیار نادر است. تخمین زده می شود که کمتر از 1% از جمعیت جهان چشم های خاکستری دارند.

اگر چشمان خاکستری دارید، بسته به اینکه چشمان شما خاکستری تیره یا خاکستری روشن است، ویژگی های شخصیتی شما ممکن است متفاوت باشد.

چشم های خاکستری روشن نسبت به چشم های خاکستری تیره ملانین بسیار کمتری دارند. کسانی که چشم‌های خاکستری روشن دارند، معمولا مراقب پیرامون خود هستند.

آن ها به راحتی به کسی اجازه ورود به زندگی شان را نخواهند داد، اما زمانی که این کار را انجام دهند، با آغوش باز او را می پذیرند و محبت زیادی به او نشان خواهند داد.

از طرف دیگر، افراد با چشمان خاکستری تیره بسیار متفاوت هستند. آن ها متعادل ترین شخصیت را در بین تمام رنگ های چشم دارند.

آن ها دو جنبه شخصیتی مجزا دارند و همیشه می دانند که چه زمانی کدام جنبه از شخصیت شان را بروز دهند.

به عبارت دیگر، بسته به اینکه شرایط چه می طلبد، می توانند کمی خوب یا کمی بد باشند. همیشه یک شیطان کوچولو و یک فرشته مهربان روی شانه هایشان دارند که به آن ها می گوید چه کار کنند.

منبع: www.yourtango.com

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا