تو روزای گرم تابستون اینجوری هوای اتاقو بدون کولر خنک کن! (کاربردی و آسون!)

تو روزای گرم تابستون اینجوری هوای اتاقو بدون کولر خنک کن
تو روزای گرم تابستون اینجوری هوای اتاقو بدون کولر خنک کن

هوا این روزها خیلی گرم شده و حتی دولت فردا و پس فردا را تعطیل اعلام کرده، در ادامه یه سری راهکار هست که میتونه تا حد قابل قبولی گرمای خونه تون را کمتر کنه، البته چون هوا خیلی گرمه راهکارهای زیر فقط به کاهش دمای هوا کمک میکنه و بهتره کولر هم استفاده کنید!

خنک ماندن زمانی که دمای هوای تابستان بسیار سوزان است می تواند سخت باشد و اگر تهویه مطبوع در دسترس نباشد تقریبا غیرممکن به نظر می رسد. گرمای شدید می تواند نگرانی های بسیار جدی برای سلامتی ایجاد کند مانند گرمازدگی.

اگر می‌ خواهید خانه‌ تان یا خودتان را خنک کنید، این استراتژی‌ های خنک‌کننده را امتحان کنید. اگر دما خیلی بالا رفت بهتر است به دنبال مکانی با تهویه مطبوع مانند کتابخانه‌ ها، سینماها و ایستگاه‌ های خنک‌ کننده در نزدیکی خود باشید.

چگونه خانه خود را خنک نگه داریم؟

1. پرده ها را بکشید

نور خورشید در خانه شما منبع اصلی گرما است – پس پرده ها را بکشید.

بیش از سه چهارم نور خورشید که به پنجره استاندارد برخورد می کند، به عنوان گرما وارد خانه می شود و پوشاندن پنجره می تواند به کاهش ورود گرما کمک کند. مجموعه ای از پرده های رنگی متوسط با پشتی پلاستیکی گرمای ورودی را تا 33 درصد کاهش می دهند و پرده های عایق می توانند گرمای ناخواسته خورشیدی را تا 60 درصد کاهش دهند.

2. اجاق گاز را خاموش نگه دارید

یک اجاق گاز داغ خانه شما را نیز گرم می کند. بنابراین برخی از دستور العمل های بدون پخت را امتحان کنید که شما را خنک می کنند و از اضافه کردن حرارت اضافی به آشپزخانه خود اجتناب کنید.

3. وسایل غیر ضروری را خاموش کنید یا از برق بکشید

ماشین‌ های ظرفشویی، ماشین‌ های لباسشویی و خشک‌ کن‌ ها ممکن است بزرگ‌ترین مقصران گرما باشند اما حتی شارژرهای تلفن و وسایل کوچک شما می‌ توانند مقداری گرما در خانه ایجاد کنند. هر چیزی را که لازم نیست خاموش کنید – یا بهتر است از پریز جدا کنید.

4. یک سایه بان در خارج از خانه درست کنید

سایه بان ها و درختان سایه دار می توانند به جلوگیری از ورود نور خورشید به پنجره های شما کمک کنند و اتاق را خنک تر نگه دارند. سایبان های پنجره می توانند میزان گرمای خورشیدی در خانه شما را تا 65 درصد کاهش دهند.

5. درب اتاق های بلا استفاده را ببندید

با بستن درب اتاق هایی که در حال حاضر از آن ها استفاده نمی شود، فضایی را که باید خنک نگه دارید به حداقل برسانید.

6. درزهای اطراف درها و پنجره های خود را ببندید

ممکن است در فصل زمستان بیشتر به بستن درزها فکر کنید اما همین کار در تابستان می‌ تواند به جلوگیری از ورود هوای گرم به خانه کمک کند.

این یک تغییر کوچک است که می تواند تاثیر زیادی بگذارد. یک مطالعه موردی نشان داد که بستن درزهای درب و پنجره می تواند گرما را از 50 درصد به تنها 4 درصد کاهش دهد.

چگونه یک اتاق را بدون تهویه مطبوع خنک کنیم؟

حتی با بهترین راهبردهای پیشگیری، خانه شما احتمالا با افزایش دما و غروب آفتاب گرم می شود. خوشبختانه چند ترفند دیگر وجود دارد که می توانید برای خنک کردن خانه خود بدون استفاده از کولر استفاده کنید.

1. هنگامی که دما کاهش می یابد پنجره ها را باز کنید

پنجره های خود را در طول روز که هوا گرم است بسته نگه دارید. اما وقتی دمای بیرون کمتر از دمای داخل خانه است، می‌ توانید پنجره‌ های خود را باز کنید تا نسیم خنکی به داخل خانه بیاید.

یک پنکه برای دمیدن هوای خنک‌ تر به داخل خانه به شما کمک می‌ کند تا سریع‌ تر خنک شوید و باز کردن پنجره‌ ها در دو طرف می‌ تواند نسیم متقاطعی ایجاد کند که به خنک شدن سریع‌ تر خانه نیز کمک می‌ کند.

سعی کنید یک پنجره کوچکتر را باز کنید تا هوا وارد شود و یک پنجره بزرگتر را باز کنید تا هوا از آن خارج شود. این کار می تواند سرعت هوا را افزایش دهد و باعث شود خانه شما خنک تر شود.

2. هوای گرم را تخلیه کنید

استفاده از هواکش ها در حمام و آشپزخانه به شما کمک می کند تا گرمای حمام یا لوازم آشپزخانه را تخلیه کنید. همچنین می‌ توانید از آن‌ ها همراه با پنجره‌ های باز در شب استفاده کنید تا به حذف هوای گرم و جذب هوای خنک‌ تر به خانه‌ کمک کنند.

4. یک پنکه سقفی تعبیه کنید

پنکه های سقفی در کمک به کاهش دما بسیار عالی هستند. آن ها می توانند به اتاق کمک کنند تا 10 درجه خنک تر شود و تنها 10 درصد انرژی را که یک دستگاه تهویه مطبوع سنتی استفاده می کند، مصرف کنند.

با این حال توجه داشته باشید که پنکه ممکن است احساس راحتی بیشتری به شما بدهد اما به پیشگیری از بیماری های مرتبط با گرما کمکی نمی کند. مطمئن ترین شرط شما برای خنک ماندن در صورتی که دما به بالای 40 درجه سانتیگراد برسد یک دوش آب سرد یا رفتن به جایی با تهویه مطبوع است.

منبع : realsimple

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا