حوصله ام سر رفته چه کار کنم؟ (100 ایده ناب و سرگرم کننده!)

وقتی حوصله ام سر رفته چیکار کنم
وقتی حوصله ام سر رفته چیکار کنم؟

نگران نباشید شما تنها نیستید! بی حوصلگی در نهایت برای همه ما به وجود می آید و پیدا کردن راه های خلاقانه برای سرگرم کردن خود پس از وارد شدن به این مسیر غیرممکن به نظر می رسد.

به‌ جای اینکه در اخبار و رسانه‌ های اجتماعی غرق شوید به کارهای سرگرم‌ کننده‌ ای که می‌ توانید در خانه یا حیاط خلوت خود انجام دهید فکر کنید. ما بهترین چیزها را برای زمانی که حوصله‌ تان سر می‌ رود جمع‌ آوری کرده‌ ایم که بسیاری از آن‌ ها به پول کم نیاز دارند.

وقتی حوصله مان سر رفته چیکار کنیم؟

1. ساز بزنید. اگر نمی دانید چگونه این زمان مناسبی است تا یاد بگیرید چگونه آهنگ مورد علاقه خود را با پیانو یا گیتار بسازید.

2. یک داستان کوتاه بنویسید. یا یک مقاله یا هر چیزی که خارج از منطقه راحتی شما باشد.

3. به موضوعی که به آن علاقه دارید بپردازید. اگر متوجه شدید که به طور مداوم به موضوع خاصی گرایش دارید، مستندها، مقالات یا کتاب هایی را در این زمینه بررسی کنید.

4. جدول حل کنید. به تنهایی جدول حل کنید یا آن را به یک فعالیت خانوادگی مفرح تبدیل کنید.

5. اوریگامی را امتحان کنید. نترسید آموزش های آنلاین زیادی برای کمک به شما وجود دارد.

6. یک بازی رومیزی انجام دهید. تلویزیون را خاموش کنید و خانواده را به یک بازی رومیزی دعوت کنید.

7. یک پازل بچینید. وقتی زمان زیادی در اختیار دارید، پازل حل کنید. این کار ذهن شما را از خستگی دور می کند و تکمیل یک پازل بزرگ احساس خوبی دارد.

8. کمدی رمانتیک تماشا کنید. ما از اعتراف هراسی نداریم، کمدی های رمانتیک قلب ما را ربوده اند. پاپ کورن را فراموش نکنید.

9. چند آهنگ دیزنی بخوانید. اندورفین خود را با بازگشتن به دوران کودکی به جریان بیاندازید. آهنگ های دیزنی مورد علاقه خود را همراه با شخصیت ها بخوانید!

10. برای سفر بعدی خود برنامه ریزی کنید. فقط خیال پردازی نکنید که از همه چیز دور شوید. بلیط هواپیما و اتاق های هتل را برای سفر خود چک کنید.

11. قلعه بسازید. بچه‌ ها این را از قبل می‌ دانند کوسن‌ های کاناپه یا چند صندلی و پتو، سرزمین عجایب فوق‌ العاده‌ ای را می‌ سازند. کودک درون تان را در آغوش بگیرید یا اجازه دهید فرزندتان راه را به شما نشان دهد.

12. لباس های جدید را امتحان کنید. حتی اگر لباس جدید ندارید، امتحان کردن لباس های قبلی می تواند به کمد لباس شما احساس تازگی بدهد.

13. یک نامه بنویسید. در عصر پیام‌ های متنی و فیس‌ تایم خیلی وقت‌ ها احساساتمان را نمی‌ نویسیم. یک کاغذ خوب بیرون بیاورید و مقداری عشق را به یکی از دوستان یا اعضای خانواده منتقل کنید.

14. یک بازی ورزشی را تماشا کنید.

15. با یک دوست تماس بگیرید. تلفن را بردارید یا با یک دوست تماس ویدیویی بگیرید. ارتباط می‌ تواند به شما احساس نزدیک‌ تری بدهد.

16. یک اجرا را تماشا کنید.

17. یک زبان جدید یاد بگیرید. به لطف برنامه های آنلاین می توانید عضلات ذهنی خود را در هر کجا که هستید به کار بگیرید.

18. یک فیلم تماشا کنید. هر خوراکی که هوس دارید بخورید، کاناپه را جمع کنید و با صدای بلند بخندید یا گریه کنید : فیلم ها یک شب عالی برای یک نفر می سازند.

20. چند حرکت محبوب را یاد بگیرید. برنامه های آنلاین را دانلود کنید و با آن ها ورزش کنید و خودتان را به چالش بکشید.

21. یک بازی ویدیویی انجام دهید. اگر کنسول بازی ندارید برخی از بازی های سرگرم کننده را در گوشی خود امتحان کنید.

کارهای خلاقانه برای انجام در داخل خانه

1. کاردستی درست کنید. با لباس ها و وسایل قدیمی خود یک کاردستی درست کنید.

2. نقاشی بکشید. آموزش های نقاشی بسیار زیادی در اینترنت وجود دارد.

3. اسکرپ بوک درست کنید. تعطیلات و خاطرات کودکی مورد علاقه خود را در یک آلبوم عکس سرگرم کننده و شخصی سازی شده دوباره زنده کنید.

4. سفال بسازید. اگر می خواهید یک کاردستی کاربردی درست کنید سفال سازی را به شما پیشنهاد می کنیم.

5. جواهراتی بسازید که مطابق با سلیقه شما باشد.

6. مدل موی جدید را بیاموزید. بافت های فرانسوی، دم اسبی های خلاقانه و مدل موهای فضایی همگی فوق العاده آسان هستند.

7. یک کتاب جدید شروع کنید. تلویزیون را خاموش کنید و یکی از بهترین کتاب های سال را امتحان کنید تا خود را به دنیایی دیگر منتقل کنید.

8. کتاب صوتی دانلود کنید. اگر برای شما مشکل است که توجه خود را به اندازه کافی برای خواندن چاپی متمرکز کنید، کتاب های صوتی را برای گوش دادن در حال حرکت یا هنگام انجام کارهای خانه یا پختن غذا امتحان کنید.

9. به پادکست جدید گوش کنید. اگر هرگز پادکست‌ ها را امتحان نکرده‌ اید، دنیای کاملی وجود دارد که می‌ توانید آن را کشف کنید. از پادکست های جنایی واقعی گرفته تا پادکست های کمدی، برای هر سلیقه ای چیزی وجود دارد.

10. یک برنامه رنگ آمیزی را امتحان کنید. کتاب‌ های رنگ‌ آمیزی بزرگسالان در فروشگاه‌ ها در دسترس هستند، بنابراین می‌ توانید روی مبل خود به سرگرمی بپردازید.

11. یک کتاب عکس سفارشی بسازید. برای ایجاد یک کتاب عکس خاطره انگیز نیازی به استعداد میکل آنژ ندارید. انواع خدمات آنلاین می تواند به شما کمک کند عکس های خود را در یک کتاب یادگاری زیبا جمع آوری کنید.

12. دکوراسیون خود را تغییر دهید. از اتاق خواب گرفته تا اتاق نشیمن تا آشپزخانه حتی اگر مبلمان خود را مجددا چیدمان کنید، احساس تازگی خواهید داشت.

13. نقاشی دیواری را امتحان کنید. برای دکور کردن دیوارهای خود، نیازی نیست که یک نقاش ماهر باشید.

14. یک غذای جدید درست کنید. باز و بسته کردن درب یخچال را متوقف کنید به این امید که تنقلات جدید به طور جادویی ظاهر شوند. خودتان یک غذای خوشمزه درست کنید.

15. یک غذای سخت درست کنید. برای پر کردن زمان خود در یک بعد از ظهر دلگیر، یک پروژه آشپزی پیچیده را شروع کنید. یک غذا برای چهار وعده درست کنید، ماکارونی را از ابتدا درست کنید یا فقط غذاهایی را امتحان کنید که قبلا هرگز درست نکرده اید.

16. کوکی بپزید. یک دستور پخت کوکی سالم را انتخاب کنید تا روش جدیدی برای پخت کوکی ها یاد بگیرید.

17. تزیین کیک را یاد بگیرید. اگر خلاقیت های شیرینی پزی را دوست دارید، کیت های تزئین کیک می تواند به شما کمک کند تا شاهکار خود را بسازید.

18. بستنی خانگی درست کنید. به سادگی مواد مورد علاقه خود را در یک بستنی ساز ترکیب کنید و بستنی خودتان را تهیه کنید.

19. هله هوله بخورید. بستنی و موادی مانند آب نبات، مینی چیپس شکلاتی، شربت های مختلف و خامه فرم گرفته را روی میز بچینید و در کنار اعضای خانواده بخورید. اگر هوای بیرون سرد است، شکلات داغ را فراموش نکنید.

20. برای شام وعده صبحانه را بخورید. برای وعده شام به سراغ پنکیک، املت، تخم مرغ و بیکن بروید.

21. شیرینی زنجبیلی خانگی درست کنید.

22. روی لیست آرزوهای خود کار کنید. ادامه دهید برای تعطیلات بعدی رویای بزرگ داشته باشید و فهرستی از آرزوها که به آن ها توجه دارید جمع آوری کنید.

25. ستاره TikTok شوید. وانمود کنید که ستاره یک برنامه هستید پس از برنامه آشپزی خود فیلمبرداری کنید یا به دیگران آموزش دهید که چگونه یک کاردستی بسازند.

فعالیت های آرامش بخش برای کاهش استرس

1. یک لیست سپاسگزاری تهیه کنید. در دنیای امروز به راحتی زیر بار سیل مداوم اخبار بد کشیده می شوید اما انعکاس همه چیزهای خوب در زندگی شما می تواند به تعادل معادله کمک کند.

2. اهداف خود را بنویسید. با نگاه کردن به آینده خود را از لحظه حال بیرون بکشید. کمی وقت بگذارید و درباره درباره جایی که می خواهید در یک سال، پنج سال یا بعد از آن باشید فکر کنید.

3. تلفن همراه خود را خاموش کنید. وقت گذراندن زیاد در رسانه های اجتماعی مطمئنا می تواند بر سلامت روان شما تاثیر بگذارد. زمانی را به دور از شبکه های اجتماعی بگذارید.

4. یک عمل مهربانانه تصادفی انجام دهید.

5. بافندگی را امتحان کنید. دلیلی وجود دارد که این کاردستی مورد علاقه مادربزرگ ها در همه جاست – بسیاری این حرکت تکراری را بسیار آرامش دهنده می دانند.

6. در خانه مانیکور و پدیکور کنید. یک رنگ پرطرفدار انتخاب کنید، یک طرح جالب به آن اضافه کنید و آن را با یک تاپ کت براق و چشم نواز به پایان برسانید.

7. حمام حباب دار بگیرید. اوقات فراغت خود را با کوهی از حباب ها و چند قطره اسانس برای آرامش بیشتر در آغوش بگیرید.

8. ماسک صورت بزنید. از یک ماسک صورت آرامش بخش استفاده کنید. تقریبا برای هر نگرانی پوستی از جمله پوست خشک، آکنه یا روشن کردن پوست کدر یک ماسک وجود دارد.

9. خودتان را ماساژ دهید. مقداری لوسیون آرامش‌ بخش یا روغن‌ های ضروری بردارید، زیباترین لباس خود را بپوشید و چند آهنگ آرامش بخش را برای یک روز خوب در خانه آماده کنید.

10. شروع به ژورنال نویسی کنید. زمانی که افکار خود را در یک دفتر یادداشت می کنید، زمان خواهد گذشت.

11. مدیتیشن کنید. وقتی ذهن شما شروع به چرخش کرد به سمت درون بچرخید. ویدئوهای مدیتیشن می‌ توانند به راحتی شما را از طریق تمرین‌ ها و تکنیک‌ های آگاهانه راهنمایی کنند تا از چرخ همستر اضطراب خارج شوید.

12. یوگا را در اتاق نشیمن امتحان کنید. یوگا علاوه بر تقویت کل بدن شما به تمرکز ذهن شما کمک می کند. با استفاده از یک برنامه رایگان می توانید این کار را در خانه و بدون تجهیزات انجام دهید.

13. زومبا انجام دهید. این رقص ساختار یافته مطمئنا روحیه شما را تقویت می کند.

14. ورزش شکم انجام دهید. برای ایجاد هسته مرکزی قوی چند تمرین اصلی را انجام دهید. عضلات شکم قوی فقط جنبه زیبایی ندارند، آن ها می توانند به بهبود وضعیت بدن، درمان کمردرد و موارد دیگر کمک کنند.

15. یک برنامه ورزشی جدید را امتحان کنید.

16. با یکی از عزیزان خود صحبت جدی داشته باشید. گاهی اوقات افزودن یک تلنگر مثبت به زندگی دیگران می تواند زندگی شما را نیز درخشان تر نشان دهد. با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده تماس بگیرید.

17. یک شب بدون برق ترتیب دهید. در شومینه آتش درست کنید، چند شمع روشن کنید یا یک چراغ قوه بگیرید و داستان های ترسناک بگویید.

18. آلبوم های قدیمی خود را دوباره چک کنید. آلبوم عکس های قدیمی را بیرون بیاورید تا اوقات خوشی را دوباره تجربه کنید.

19. جای جدید بخوابید. وقتی نمی توانید بخوابید، یک شب را در اتاق مهمان خود بگذرانید یا اتاق تان را با اتاق بچه ها عوض کنید.

20. ناراحتی های خود را تخلیه کنید. گاهی اوقات فقط باید ناله کنید. به یک دوست مورد اعتماد زنگ بزنید یا فقط با خودتان غر بزنید تا زمانی که همه نارضایتی های خود را مطرح کنید. هنگامی که در فضای باز باشید احساس بهتری خواهید داشت.

برای گذراندن زمان، کارهای خانه را انجام دهید

1. کشوهای کابینت ها را تمیز کنید. آن کشوها یا فضاهایی که هر چیزی را که نمی‌ دانید کجا قرار دهید، در آن ها قرار می‌ دهید سازماندهی کنید.

2. اثاثیه خود را جابجا کنید. تعجب خواهید کرد که با تعویض چند تکه مبلمان اتاق شما چقدر متفاوت به نظر می رسد.

3. دیوارها را دوباره دکور کنید. دیوار گالری خود را دوباره مرتب کنید، نقاشی های اتاق خواب را در اتاق نشیمن قرار دهید و بالعکس یا یک یا دو قطعه جدید را انتخاب کنید تا فضای خود را تازه کنید.

4. غذا بپزید. برای این هفته خود غذاهای سالم بپزید و فریز کنید.

5. انباری یا زیر زمین خود را تمیز کنید.

6. ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید. آیا می دانستید ماشین ظرفشویی شما فیلتر دارد؟ و اینکه باید مرتبا آن را تمیز کنید؟ در واقع تماشای شستشوی زباله ها از فیلتر واقعا رضایت بخش است. یک ماشین ظرفشویی تمیز موثرتر و کارآمدتر است.

7. ماشین لباسشویی خود را بشویید. فقط به این دلیل که لباس های خود را در آن تمیز می کنید به این معنی نیست که ماشین لباسشویی شما به تمیز کردن عمیق نیاز ندارد.

8. کل خانه خود را بشویید. وقتی خسته می شویم اغلب احساس درماندگی می کنیم. اما پرداختن به ساده‌ترین کارها مانند شستن آن دسته از ظروف که نادیده گرفته‌ اید، می‌ تواند فورا خلق و خوی شما را تقویت کند. به این ترتیب پیش بروید تا کل خانه و وسایل آن را تمیز کنید.

9. پنجره ها را تمیز کنید. شگفت زده خواهید شد که چقدر چیزها با پنجره های تمیز روشن تر به نظر می رسند.

10. بالش های خود را تمیز کنید. آخرین باری که بالش های خود را شستید کی بود؟ برای خواب شبانه بهتر، آن ها را تمیز کنید.

11. برس های آرایش خود را بشویید. آخرین باری که تمام وسایل آرایش خود را تمیز کردید کی بود؟ تمیز کردن وسایل آرایشی می تواند به کاهش جوش ها کمک کند.

12. کیف های خود را مرتب و تمیز کنید.

13. کمد خود را تمیز کنید. لباس‌ های خود را مرور کنید تا برخی از موارد مورد علاقه قدیمی را دوباره کشف کنید و جایی برای لباس‌ های جدید باز کنید.

14. آشپزخانه خود را مرتب کنید.

15. شومینه خود را تمیز کنید. با تزیین شومینه آن را به مرکز خانه خود تبدیل کنید. عکس‌ های خانوادگی تازه را بالای آن قرار دهید یا با گل‌ های تازه رنگ تازه ای به آن ببخشید.

16. فضای بیرونی خود را مرتب کنید. حیاط خلوت خود را به یک اتاق جدید تبدیل کنید. برای گردهمایی های شیک در فضای باز، دکورهای زیبا و کاربردی در فضای باز را امتحان کنید.

17. کفش های سفید خود را پاک کنید. کفش‌ های سفید تقریبا با هر لباسی ست می شوند اما به شرطی که همینطور بمانند. تمیز کردن این نوع کفش ها باعث می شود احساس کنید که یک فرد جدید هستید.

18. لوازم ضروری جدید خود را بخرید. یک دفترچه یادداشت بردارید و دور خانه دور بزنید تا ببینید چه چیزی نیاز دارید.

19. به یک وسیله قدیمی جان تازه ای بدهید. شاید شما یک صندلی قدیمی داشته باشید که هرگز کاملا با سبک شما سازگاری ندارد اما می تواند تغییری به دکوراسیون خانه اضافه کند.

20. به جای غیر قابل استفاده خانه جان تازه بدهید. آن گوشه ای را از خانه که غیر قابل استفاده بوده است را به یک نقطه برجسته از خانه خود تبدیل کنید.

فعالیت های خارج از منزل برای وقتی که خسته هستید

1. بیرون بروید. حتی اگر فقط برای چک کردن نامه یا بردن سگ به اطراف باشد، تغییر مناظر نیز می تواند دیدگاه شما را تغییر دهد.

2. در شهر بگردید. حتی اگر فکر می‌ کنید منطقه‌ ای را که در آن زندگی می‌ کنید خیلی خوب می‌ شناسید احتمالا یک یا دو جا هست که شما نمی دانید. یک جستجوی سریع برای پارک‌ ها، تورهای پیاده‌روی یا فضاهای بیرونی نزدیک خود انجام دهید – مکان مورد علاقه جدید شما می‌تواند همین نزدیکی باشد.

3. به تماشای ستارگان بروید. لازم نیست منتظر بارش شهابی باشید. ده ها صورت فلکی در یک شب صاف قابل مشاهده هستند.

4. برای دویدن بیرون بروید. باور کنید یا نه وقتی در حال دویدن هستید مناظر و صداهای بیرون از خانه زیباتر می‌ شوند.

5. در فضای باز فیلم تماشا کنید. با یک پروژکتور و چند پتو می توانید منظره شب فیلم خود را تغییر دهید. کمی پاپ کورن درست کنید و فیلم ببینید.

6. در فضای باز غذا بخورید. ناهار خود را به حیاط خلوت یا پاسیو ببرید تا کمی ویتامین D دریافت کنید.

7. به پیاده روی طولانی بروید. مسیری را از کنار مکان های دیدنی مورد علاقه خود شروع کنید و به آرامی قدم بزنید و از زیبایی ها لذت ببرید.

8. حیوان خانگی خود را به پارک ببرید.

9. یک باغ در حیاط خود درست کنید. اگر فضای بیرون ندارید آستین‌های تان را بالا بزنید و یک باغچه کوچک برای خود درست کنید.

10. در اطراف خانه دوچرخه سواری کنید. در اطراف خانه خود دوچرخه سواری کنید تا هم ورزش کرده باشید و از مناظر طبیعی لذت برده باشید.

11. رانندگی کنید. شما به یک مقصد نیاز ندارید – فقط یک لیست پخش عالی و جاده باز می خواهید.

12. به ساحل بروید. کرم ضد آفتاب بزنید و برای یک روز سرگرم کننده در زیر نور خورشید به ساحل بروید.

13. یک کمپ در حیاط خلوت داشته باشید. چادر بزنید و فضای بیرونی خود را به شیوه ای کاملا جدید ببینید. یا اگر آب و هوا خوب نیست همین کار را در اتاق نشیمن خود انجام دهید.

14. برای پیاده روی بیرون بروید. اگر به طور کلی نسبت به دنیا احساس ناراحتی می کنید طبیعت می تواند داروی عالی باشد. کفش های پیاده روی محکم خود را ببندید و به طبیعت بروید.

منبع : goodhousekeeping

در ادامه : حوصله ام سر رفته چه فیلمی ببینم؟

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا