رود آمازون کجاست؟

در مورد رودخانه آمازون و محل قرارگیری آن چیزی می‌دانید؟ این حجم عظیم از آب، یکی از شگفت‌انگیزترین عجایب طبیعی روی زمین است. رودخانه آمازون که در قلب آمریکای جنوبی قرار گرفته است و اغلب به‌عنوان «رشته‌ حیات جنگل‌های بارانی» از آن یاد می شود، راه خود را در میان مناظر سرسبز برزیل می‌پیماد. اگر دوست دارید این رودخانه را ببینید، می‌توانید با تور برزیل به این کشور سفر کنید.

در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به این خواهیم داشت که رودخانه آمازون در کجا واقع شده است و چه چیزی آن را بسیار خاص کرده است. با دریافت اطلاعات بیشتر درباره این رود یکتا و عجیب، ارزش سفر با تور برزیل را بیشتر درک خواهید کرد.

رود آمازون کجاست؟
رود آمازون

رود آمازون در کجاست؟

رودخانه آمازون در جنگل‌های بارانی آمازون در بخش شمالی آمریکای جنوبی واقع شده است. از کوه‌های آند پرو سرچشمه می‌گیرد و در یک مسیر پر پیچ‌و.خم 6400 کیلومتری حرکت می‌کند. تقریباً یک‌سوم طول آن در پرو و دو سوم در برزیل، به سمت شرق جریان می‌یابد و سپس به اقیانوس اطلس در ساحل شمال شرقی برزیل می‌ریزد.

چرا باید رود آمازون را ببینیم؟

دیدن رود آمازون، یکی از شگفت‌آور‌ترین تجربه‌هایی خواهد بود که در طول زندگی خود خواهید داشت. رود آمازون خود به تنهایی یکی از دلایل مهم برای سفر با تور برزیل است. اما بیایید ببینیم که این رود چه ویژگی‌هایی دارد که دیدن آن را به یک تجربه بی‌همتا تبدیل می‌کند.

  1. تنوع زیستی خیره‌کننده: جنگل بارانی آمازون که رودخانه آمازون از میان آن می‌گذرد، یکی از متنوع‌ترین مکان‌های زیستی روی زمین است. افرادی که با تور برزیل سفر می‌کنند، این فرصت را دارند تا شاهد مجموعه‌ای باورنکردنی از گونه‌های گیاهی و جانوری باشند که بسیاری از آن‌ها در هیچ کجای کره زمین یافت نمی‌شوند.
  2. شگفتی عظمت رود: به‌عنوان دومین رودخانه طولانی در جهان (پس از نیل)، رودخانه آمازون یک شگفتی طبیعی محسوب می‌شود که دیدن وسعت و حجم انبوه آبی که در آن جریان دارد حیرت‌انگیز است.
  3. حیات وحش منحصر‌به‌فرد: آمازون میزبان تنوع شگفت‌انگیزی از حیات وحش است؛ از جمله جگوارها، کاپی‌باراها، کایمان‌ها، دلفین‌های صورتی رودخانه و گونه‌های بی‌شماری از پرندگان عجیب. علاقه‌مندان به حیات وحش و دوستداران طبیعت، با تور برزیل به فریبنده‌ترین مرکز حیات وحش سفر می‌کنند.
  4. دیدن فرهنگ‌های بومی: حوضه آمازون محل سکونت جوامع بومی متعددی است که هر کدام سنت‌ها، زبان‌ها و شیوه‌های زندگی خاص خود را دارند. دیدن این افراد بومی و زندگی آن‌ها می‌تواند یکی از تجربه‌های نادر و رویایی زندگی شما باشد. گاهی توریست‌ها می‌توانند در مراسم سنتی بومیان شرکت کنند و در مورد صنایع دستی بومی بیاموزند. به دلیل هوای گرم و مرطوب، تن‌پوش افرادی که در اطراف رود آمازون زندگی می‌کنند اندک است. آنها اکثر مواد غذایی خود را از جنگل جنع‌آوری کرده و در خانه‌هایی هواگیر و سبک زندگی می‌کنند.
  5. طبیعت بکر: در دنیایی که زندگی می‌کنیم، مشاهده طبیعت دست‌نخورده و بکر تقریبا غیر ممکن است. اما با تور برزیل می‌توانید به بکرترین مناظر طبیعی جهان سفر کنید و طبیعت فوق‌العاده را از نزدیک ببینید.
  6. ماجراجویی: اگر اهل ماجراجویی باشید می‌توانید در رود آمازون کایاک سواری، قایقرانی، و ماهیگیری کنید.
  7. مناظر باشکوه: مناظری که در امتداد رودخانه آمازون قرار دارند، متنوع و فوق‌العاده هستند. در برخی قسمت‌ها، جنگل‌های متراکم و آبراه‌های پرپیچ و خم را می‌بینید و در بخش‌های دیگر، دشت‌های سیلابی وسیع.
  8. امکان تعامل با برخی از حیوانات حیا وحش: با سفر به رود آمازون، علاوه بر مشاهده حیوانات از دور، می‌توانید با برخی از آنها به‌شکل نزدی ارتباط برقرار کنید. برای مثال، حیواناتی مانند تنبل سه‌انگشتی از جمله زیبایی حیات وحش هستند که با تور برزیل می‌توانید آنها را دیده و حتی لمس کنید.

منطقه عبور رود آمازون

حقایق عجیب درباره رود آمازون

این رود شگفت‌انگیز، علاوه‌بر ویژگی‌هایی که ذکر کردیم، حقایق جالبی را در خود پنهان کرده است. ما در این‌جا برخی از این حقایق ناب را آورده‌ایم:

  • رودخانه آمازون زمانی در جهت مخالف جریان داشت: بین 65 تا 145 میلیون سال پیش، رودخانه آمازون به‌سمت اقیانوس آرام جریان داشت، در جهت مخالفی که امروزه جریان دارد
  • آمازون بزرگ‌ترین رودخانه جهان از نظر حجم است: رودخانه آمازون دارای بیشترین حجم آب شیرین در میان رودخانه‌های جهان است. این رودخانه در هر ثانیه حدود 200000 لیتر آب شیرین را وارد اقیانوس می‌کند. مجموع این جریان آب شیرین تقریباً 20 درصد از کل آب رودخانه‌ها را تشکیل می‌دهد که وارد دریا می‌شود.
  • آمازون دومین رودخانه طولانی روی زمین: آمازون پس از نیل از همه رودخانه‌های کره زمین طولانی‌تر است.
  • این رودخانه محل دلفین‌های صورتی است: دلفین‌های معدودی به‌جای اقیانوس در رودخانه زندگی می‌کنند. دلفین‌های رودخانه آمازون یکی از معدود دلفین‌های رودخانه‌ای روی زمین هستند که به دلفین صورتی شهرت دارند و نسل آن‌ها در حال انقراض است. این دلفین‌ها از حدود 18 میلیون سال پیش در این رودخانه زندگی می‌کردند.
  • نام این رودخانه از اسطوره یونانی گرفته شده است: بر‌اساس اساطیر یونانی، آمازونی‌ها گروهی از زنان جنگجوی عشایری بودند که در اطراف دریای سیاه زندگی می‌کردند.
  • آمازون بیش از 100 سد دارد.
  • نداشتن پل: هیچ پل دو ساحل رودخانه آمازون را به هم متصل نمی‌کند. همه 10 میلیون‌ نفری که در حاشیه رود زندگی کرده و از یک ساحل به ساحل دیگر سفر می‌کنند، سوار بر قایق می‌شوند؛ دلیل آن هم این است که در طول فصل بارانی، سطح رودخانه آمازون می‌تواند بیش از 30 فوت افزایش یابد و عرض رودخانه در برخی نقاط سه برابر می‌شود.
  • آمازون از چهار کشور عبور می‌کند: رودخانه آمازون از برزیل، کلمبیا، پرو و ونزوئلا می‌گذرد و برزیل بیشترین بخش رودخانه را در اختیار دارد.
  • عرض و سرعت جریان رود: در طول فصل خشک، عرض رودخانه آمازون در قسمت‌هایی بین 4 تا 5 کیلومتر است و در فصل مرطوب، این عرض می‌تواند به 50 کیلومتر افزایش یابد. در اوج فصل مرطوب، جریان آب می‌تواند به سرعت 7 کیلومتر در ساعت برسد.

با تور برزیل به رودخانه آمازون سفر کنید

خرید تور برزیل از بکتاش تراول، یکی از بهترین و امن‌ترین‌راه‌هایی است که از طرق آن می‌توانید به این رودخانه عجیب، باعظمت و شگفت‌انگیز سفر کنید. تورهای مختلف امکانات گوناگونی را ارائه می‌کنند و به‌همین دلیل باید قبل از سفر برنامه تور برزیل را بپرسید. اما اپراتورهای مختلف تور، توریست‌ها را با کروز به رود آمازون می‌برند. با عبور از میان رودخانه، مسافران می‌توانند حیات وحش، جوامع محلی و طبیعت بکر را ببینند.

بازدید از جنگل آمازون با تور برزیل

به‌طور خلاصه، رودخانه آمازون گنجینه‌ای طبیعی است که ماجراجویان، علاقه‌مندان به طبیعت و کاوشگران فرهنگی را به‌سمت خود می‌خواند. بزرگی، اهمیت زیست‌محیطی و غنای فرهنگی، آن را به مقصدی فراتر از گردشگری صرف تبدیل کرده و تور برزیل را به یک راه حل برای دست‌یافتن به اهداف مختلف مبدل ساخته است.

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت کوکا مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا