راهنمای انتخاب سنگ قبر مناسب

راهنمای انتخاب سنگ قبر

خرید سنگ قبر می‌تواند امر بسیار چالش برانگیزی شود و غم و اندوهی که در هنگام انتخاب سنگ قبر باید تحمل کنیم، تصمیمات ما را به شدت تحت الشعاع قرار می دهد. از این رو وجود یک راهنمای جامع و کامل در هنگام خرید سنگ قبر، تاثیر بسیار زیادی بر روی تصمیم ما دارد. سنگ قبرهایی که در داخل کشور عرضه می‌شوند، هر یک معیارهای خاصی را دارا هستند که دانستن آنها در نهایت بر روی تصمیم شما تاثیر مستقیم می گذارد.

امروز قصد داریم برای شما یک راهنمای جامع و کامل جهت خرید سنگ قبر آماده کرده و کمک کنیم تصمیم درست و نهایی را اتخاذ کنید.

سنگ قبر بهشت بهترین تولید کننده ایران

قبل از هرچیزی بهتر است سنگ بهشت را به شما معرفی کنیم که به عنوان یکی از اصلی‌ترین مراکز تولید سنگ قبر در داخل کشور می باشد و تا به امروز توانسته به لطف طراحی‌های منحصر به فردی که انجام داده است، به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان کشور لقب بگیرد.

عوامل تاثیرگزار بر روی انتخاب سنگ قبر

بی شک عواملی مانند زیبایی، مقاومت، قیمت و طرح پذیری سنگ می‌تواند بر روی تصمیم شما تاثیر مستقیم گذاشته و سبب شود متقاضیان، سنگ قبر متفاوتی را خریداری کنند. در این بخش قصد داریم تمامی عوامل تاثیرگذار را ریز به ریز مورد ارزیابی قرار دهیم.

دوام سنگ قبر

سنگ قبرهایی که در بازار وجود دارند، تحت تاثیر معدنی که سنگ از آنجا استخراج شده است مقاومت متفاوتی را دارا می‌باشند و شما در هنگام خرید باید به این مسئله دقت کنید. از آنجایی که سنگ‌ قبر همیشه در معرض آب و خاک قرار دارند، مقاومت یکی از اصلی‌ترین عواملی است که در هنگام خرید آنها باید به آن دقت کنید. یکی از دلایلی که سنگ استخراج شده در اصفهان بسیار محبوب شده، مقاومت بالای آن است.

زیبایی ، شفافیت و براقیت سنگ قبر

دفعه دیگری که به بهشت زهرا و یا قبرستان دیگر مراجعه کردید، از شما می‌خواهم زیباترین سنگ‌هایی را که مشاهده می‌کنید، بررسی کنید. کدام یک از عوامل را به عنوان زیبایی سنگ قبر تلقی می‌کنید؟ عواملی مانند عدم لکه و یکدست بودن می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی سنگ قبر داشته باشد که شاید شما نیز پیش از این به آن دقت کرده باشید

سلیقه و انتخاب خانواده

از آنجایی که سنگ قبرهای بسیار زیادی در بازار ایران مشاهده می‌شوند، گاهی اوقات اصلی‌ترین عاملی که می‌تواند بر روی تصمیم شما تاثیر مستقیم داشته باشد، سلیقه فردی است که تعیین می‌کند در نهایت، کدام یک از سنگ قبرها خریداری شوند. سلیقه بسیاری از ایرانیان برای خرید سنگ قبر معمولاً سنگ‌های ساده‌ای مانند مرمر و گرانیت سیاه است.

نوشته های روی سنگ قبر باید چشم نواز باشند

در صورتی که قصد دارید سنگ قبر خریداری کنید، در نظر داشته باشید که نوشته‌هایی که روی سنگ قبر نوشته می‌شوند، باید کاملاً خوانا باشند که این مسئله یکی از عوامل تاثیرگذار بر روی تصمیم نهایی شما می‌باشد. سنگ‌های بسیار زیادی در بازار وجود دارند که دارای زیبایی‌های منحصر به فردی هستند، ولی از آنجایی که قابلیت نوشتن بر روی آنها میسر نیست، افراد نسبت به خرید آن تردید می‌کنند.

ضخامت سنگ قبر

یکی از مشکلاتی که سنگ‌های قبل همیشه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، شکسته شدن بعد از قرار گرفتن در آب و هوای بد است که در صورت داشتن یک ضخامت قابل قبول، این مسئله قابل حل می‌باشد. معمولا ضخامت سنگ‌های قبل باید بیشتر از سنگ‌های معمولی باشد که بتواند در مقابل فشار زیاد مقاومت زیادی داشته باشد.

تاثیر قیمت در انتخاب سنگ قبر

در نهایت، آخرین مسئله‌ای که باید هنگام خرید یک سنگ قبر به آن توجه کنید، قیمت نهایی محصول است که پس از طراحی و نصب آن بر روی مزار، ارقام به شما گفته می‌شود. توجه داشته باشید هنگام خرید سنگ قبر حتماً نصب را نیز درون قرارداد ذکر کنید تا به مشکلات بعدی برخورد نکنید.

بهترین سنگ های داخل بازار

در داخل بازار ایران سنگ‌های بسیار زیادی مشاهده می‌شوند که هر یک بر اساس معیارهایی که در بالا ذکر کردیم، دارای کیفیت متفاوتی هستند. به عنوان مثال محبوب‌ترین سنگ قبری که در ایران امروزه به فروش می‌رسد، سنگ‌های گرانیک و مرمر هستند که در طی سال‌های متمادی توانسته‌اند نظر مثبت بسیاری از کاربران ایرانی را به سمت خود جلب کنند. سنگ مرمر که به عنوان سنگ سنتی ایران در بحث کفن و دفن از آن یاد می‌شود، سال‌هاست به عنوان گزینه اول به آن نگاه می‌شود، ولی به دلیل قیمت بالا امروزه کمی محبوبیت خود را از دست داده است. حالا در این مقاله قصد داریم بهترین سنگ‌هایی که در بازار ایران هستند معرفی کنیم

  • سنگ قبر مرمر
  • سنگ قبر گرانیت
  • سنگ قبر مصنوعی

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت کوکا مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا