تولید ظروف یکبار مصرف تجزیه پذیر قدمی در راه تنفس محیط زیست

همه ما زمانی که از ظروف یکبار مصرف استفاده می‌کنیم در مورد نحوه بازیافت آنها نگران هستیم. شما هم شاهد این هستید که این زباله‌ها چقدر به محیط زیست اطراف آسیب می‌زنند. از طرفی نمی‌توانیم ظروف را از زندگی روزمره خود حذف کنیم. در نتیجه پس از تحقیقاتی گسترده، ظروف یکبار مصرف تجزیه پذیر تولید شدند.

این محصولات بر خلاف ظروف یکبار مصرف عادی از مواد نفتی ساخته نمی‌شوند و برای تولید آنها از مواد گیاهی استفاده می‌شود. نشاسته ذرت و باگاس نیشکر از مهم‌ترین مواد گیاهی هستند که در تولید ظروف تجزیه پذیر به کار برده می‌شوند. این ظروف از آسیب دیدن اکوسیستم اطراف جلوگیری کرده و انتخاب آنها مزایای بسیار زیادی به همراه دارد. در ادامه قصد داریم به صورت کامل به بررسی نقش تولید ظروف یکبار مصرف تجزیه پذیر برای تنفس محیط زیست بپردازیم.

تولید ظروف یکبار مصرف

چرا انتخاب ظروف تجزیه پذیر اهمیت بسیار بالایی دارد؟

هر ساله بیشتر از ۱۰۰ میلیون تن ظروف یکبار مصرف در دنیا تولید می‌شود. آیا می‌دانید چند درصد از این ظروف قابل‌بازیافت هستند؟ متأسفانه کمتر از ۳۵ درصد از این میزان تولید قابل‌بازیافت هستند و بقیه تولیدات باید سال‌ها در محیط زیست باقی بمانند تا تجزیه شوند.

شاید باورش برای شما سخت باشد اما تجزیه ظروف یکبار مصرف حداقل ۳۰۰ سال و حداکثر ۵۰۰ سال طول می‌کشد. پس اگر فکری به حال این زباله‌ها نکنیم تا نسل‌ها بعد اکوسیستم اطراف آلوده شده و آسیب‌های زیادی به منابع آبی، خاکی و گونه‌های جانوری وارد می‌شود. اینجاست که نقش تولیدکننده‌های ظروف یکبار مصرف تجزیه پذیر بسیار پررنگ خواهد شد. تولیدکنندگانی که برای آینده بشریت نگران هستند به تولید این ظروف روی می‌آورند.

با مزایای انتخاب ظروف تجزیه پذیر آشنا شوید

تا اینجا بررسی تأثیر تولید ظروف یکبار مصرف تجزیه پذیر بر روی محیط زیست پرداخته‌ایم اما انتخاب این ظروف نه تنها باعث حفظ اکوسیستم اطراف خواهد شد بلکه مزایای بسیار زیاد دیگری نیز دارد. در ادامه قصد داریم این مزایا را به صورت مختصر برای شما توضیح دهیم:

  • تمامی ظروفی که با استفاده از مواد گیاهی تولید می‌شوند در کمتر از ۶ ماه در محیط زیست بازیافت خواهند شد. در نتیجه هیچ آلودگی برای ما و نسل‌های آینده ایجاد نخواهند کرد.
  • از موادی مانند نشاسته ذرت و باگاس نیشکر برای تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی استفاده می‌شود. این مواد گیاهی فاقد هرگونه ماده شیمیایی مضر هستند.
  • شما به راحتی می‌توانید از این ظروف برای سرو مواد غذایی استفاده کنید زیرا در مجاورت مواد غذایی از خودشان مونومر آزاد نکرده و آسیبی به سلامت شما وارد نمی‌کنند.
  • از آنجایی که این ظروف فاقد مواد شیمیایی و مضر نفتی هستند پس از تجزیه تأثیری بر روی منابع آبی و خاکی نمی‌گذارند.
  • تولید این ظروف به صنایع نفتی وابستگی ندارد و برای بسیاری از کشورها مناسب‌تر است.
  • شما به راحتی می‌توانید ظروف گیاهی را داخل مایکروفر قرار دهید زیرا در مجاورت اشعه مایکروویو مقاوم بوده و هیچ ماده مضری از خود آزاد نمی‌کنند.
  • ظروف گیاهی استحکام بسیار خوبی دارند و شما می‌توانید از آنها برای سرو انواع غذا و نوشیدنی استفاده کنید.
  • تولید ظروف یکبار مصرف انرژی کمتری مصرف می‌کند و آلودگی به همراه نخواهد داشت. پس اگر این ظروف را برای مصرف انتخاب کنید نه تنها تولید آنها محیط زیست را آلوده نخواهد کرد بلکه این محصولات در مدتی کوتاه در طبیعت تجزیه می‌شوند.
  • با مصرف مداوم ظروف یکبار مصرف تجزیه پذیر حجم زباله‌های دفن شده کمتر می‌شود و در نتیجه در هزینه‌های دفن زباله صرفه‌جویی خواهد شد.
  • با افزایش تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی، صنایع کشاورزی نیز پیشرفت گسترده‌ای خواهند داشت.

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید مزایای استفاده از این ظروف بسیار زیاد است و تنها به حفظ محیط زیست محدود نخواهد شد. تولیدکنندگانی که دغدغه سلامت مصرف‌کننده و حفظ محیط زیست را دارند برنامه‌ای منسجم برای تولید این ظروف در پیش می‌گیرند.

چالش‌های استفاده از ظروف یکبار مصرف تجزیه پذیر

در قسمت قبل به مزایای استفاده از ظروف تهیه شده از مواد گیاهی پرداختیم اما برخی از چالش‌ها باعث کند شدن سرعت تولید این ظروف خواهد شد:

  • زمانی که می‌خواهید این ظروف را در طبیعت دفن کنید باید آنها را از زباله‌های قابل‌بازیافت تفکیک نمایید.
  • زمانی که برای کشت گیاهانی مانند ذرت و نیشکر صرف می‌شود، بسیار طولانی است و روند تولید آنها را به تعویق می‌اندازد.
  • زمانی که مردم جهان با بحران غذا دست‌وپنجه نرم می‌کنند، استفاده از مواد گیاهی برای تولید ظروف یکبار مصرف مشکلات عدیده‌ای را به وجود می‌آورد.
  • این ظروف تنوع رنگ زیادی ندارند و معمولاً در رنگ‌های سفید یا کرم تولید می‌شوند. در نتیجه در مقایسه با ظروف رنگی جذابیت کمتری برای مشتری دارند.
  • قیمت ظروف یکبار مصرف تجزیه پذیر کمی بالاتر از سایر محصولات است و بسیاری از کسب‌وکارها انتخاب این ظروف را ضروری نمی‌دانند.

با وجود همه این مسائل مزایایی استفاده از ظروف یکبار مصرف تجزیه پذیر به چالش‌های تولید آن می‌چربد. همان‌طور که تولیدکنندگان تولید این ظروف را در دستور کار خود قرار داده‌اند بهتر است مصرف‌کنندگان نیز با نگاهی به آینده و برای حفظ محیط زیست در این ظروف را انتخاب نماییم. تنها در این صورت است که می‌توان راهی برای تنفس محیط زیست باز گذاشت. به چالش‌های کوچکی که در هنگام تولید این ظروف با آن‌ها مواجه هستید توجه نکنید، آینده فرزندان شما ارزش بسیار بیشتری دارد.

تولید ظروف یکبار مصرف

 

تولید ظروف یکبار مصرف تجزیه پذیر در گروه پیک نیک برند

اکنون که با تمام مزایای استفاده از ظروف یکبار مصرف کاغذی آشنا شده‌اید زمان آن رسیده است تا تولیدکننده برتر در این حیطه را به شما معرفی کنیم. گروه پیکنیک برند با تولید ظروف یکبار مصرف بایو با شعار خوب برای سیاره خوب برای تو تلاش کرده است تا گامی بزرگ برای حفظ محیط زیست و سلامت مصرف‌کننده بردارد.

این گروه تولیدی ظروف یکبار مصرف گیاهی را با استفاده از نشاسته ذرت، باگاس نیشکر و مواد دیگر تهیه می‌کند. پیکنیک برند با استفاده از جدیدترین تکنولوژی به تولید ظروف متنوع یکبار مصرف می‌پردازد. شما به راحتی می‌توانید مشخصات محصولات مختلف در این گروه تولیدی را مطالعه و سپس برای خرید اینترنتی آنها اقدام کنید. مطمئن باشید با انتخاب ظروف یکبار مصرف تجزیه پذیر گامی بزرگ برای آینده فرزندان و نوادگان خود برخواهید داشت.

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت کوکا مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا