تست شخصیت شناسی : رنگ مورد علاقه ات را بگو تا رازهایی را در موردت بگم!

ارتباط شخصیت شما با رنگ مورد علاقه تان
ارتباط شخصیت شما با رنگ مورد علاقه تان

تست شخصیت شناسی از روی رنگ مورد علاقه شما!

احتمالا سال ها (یا حتی دهه ها) از زمانی که شخصی از شما پرسیده است که رنگ مورد علاقه تان چیست می گذرد. اما حتی اگر دیگر رنگی ترجیحی نداشته باشید احتمالا وقتی نوبت به دکوراسیون خانه و لباس‌ هایتان می رسد به سمت رنگ‌ های خاصی جذب می‌ شوید.

همانطور که مشخص است رنگ مورد علاقه شما در بزرگسالی می تواند به طور مستقیم با ویژگی های شخصیتی شما مرتبط باشد.

آبی

شخصیت شناسی رنگ آبی
شخصیت شناسی رنگ آبی

آبی محبوب ترین رنگ جهان است. یک مطالعه در سال 2015 انجام شد و از مردم در 10 کشور در چهار قاره پرسیده شد که رنگ مورد علاقه آن ها چیست و آبی در همه جا اولین رنگ انتخابی بود.

لیزا لاولس روان درمانگر و مدیر عامل شرکت هولستیک ویدسام، توضیح می دهد که جذابیت جهانی این رنگ به احتمال زیاد به دلیل ارتباط آن با آسمان و آب است. از این نظر آبی احساس آرامش را برمی انگیزد.

میشل گلدمن، روانشناس و مشاور رسانه ای بنیاد پژوهشی امید برای افسردگی می گوید، افرادی که به سمت رنگ آبی گرایش پیدا می کنند، اغلب همدل، صادق، قابل اعتماد و حل کننده قوی مشکل هستند.

آبی همچنین نشان می دهد که شما قابل اعتماد هستید. در واقع همانطور که لاولس اشاره می کند، مطالعات نشان داده اند که پوشیدن آبی باعث می شود که شما در مقابل دیگران قابل اعتمادتر به نظر برسید. همچنین به همین دلیل است که مشاغلی مانند بانک ها تمایل دارند از این رنگ استفاده کنند.

با این حال سایه های رنگ آبی که فرد به آن علاقه دارد می تواند تفاوت های ظریفی را به تیپ شخصیتی آن ها اضافه کند. لاولس می‌ گوید : آبی‌ روشن به فردی آرام اشاره دارد. آبی آسمانی به فردی با دیدگاهی آزاد و خوش‌ بینانه‌ اشاره دارد و فیروزه‌ ای اغلب با منحصر به‌ فرد بودن و فردیت همراه است در حالی که آبی کبالت شخصیتی سرزنده و پرانرژی را منتقل می‌ کند.

گلدمن می‌ افزاید: یکی از جنبه‌ های منفی شخصیتی کسی که رنگ آبی را دوست دارد این است که این افراد می‌ توانند بیش از حد متفکر باشند، از خود انتقاد کنند و با احساس ناامنی دست و پنجه نرم کنند.

سبز

شخصیت شناسی رنگ سبز
شخصیت شناسی رنگ سبز

سبز مانند آبی با طبیعت مرتبط است. لاولس می گوید رنگ سبز معمولا با سلامت و تعادل مرتبط است.

گلدمن توضیح می دهد : افرادی که رنگ سبز را ترجیح می دهند، مولد، باهوش و کمال گرا هستند. او می افزاید افرادی که رنگ سبز را دوست دارند اغلب هم برای خودشان و هم برای دیگران آرامش ایجاد می کنند.

البته سایه های زیادی از این رنگ وجود دارد. لاولس می گوید که رنگ سبز زیتونی به افرادی که برای تعادل و ثبات ارزش قائل هستند، اشاره دارد. سبز زمردی با اعتماد به نفس و جاه طلبی همراه است، در حالی که سبز نعنایی با مهربانی، خوش بینی و ملایمت مرتبط است.

گلدمن خاطر نشان می‌ کند که شخصیت‌ های سخت‌ کوش و تحلیل‌ گری که طرفدار رنگ سبز هستند، افرادی مالک، بی‌ صبر و مادی‌ گرا می شوند.

بنفش

شخصیت شناسی رنگ بنفش
شخصیت شناسی رنگ بنفش

بنفش یک رنگ سلطنتی است و دلیل خوبی دارد. گلدمن خاطر نشان می کند: بنفش رنگی پر جنب و جوش و قدرتمند است، رنگی جسورانه با شخصیتی جسور.

به همین دلیل کسانی که رنگ بنفش را ترجیح می دهند از اینکه خودشان باشند نمی ترسند و اغلب هنرمند، معنوی و تخیلی هستند.

لاولس توضیح می دهد : بنفش تیره با پیچیدگی، درون نگری و خلاقیت مرتبط است. در مقایسه بنفش‌ های روشن تر مانند یاسی بیشتر با حساسیت، شفقت و حضور هماهنگ همراه هستند.

گلدمن هشدار می دهد، ماهیت بسیار عاطفی این افراد به این معنی است که آن ها چیزهایی را عمیقا احساس می کنند که می تواند منجر به بدخلقی و احساس سو تفاهم شود.

صورتی

شخصیت شناسی رنگ صورتی
شخصیت شناسی رنگ صورتی

لاولس می گوید که رنگ بنفش مایل به صورتی افراد رمانتیک را به خود جلب می کند اما این در مورد افرادی که رنگ مورد علاقه آن ها خود صورتی است بیشتر صادق است. او می گوید : صورتی اغلب با زنانگی، لطافت و شفقت همراه است.

لاولس توضیح می‌ دهد : صورتی‌ روشن با شخصیتی شیرین، جوان و بازیگوش مرتبط است در حالی که صورتی‌ گل رز نشان‌ دهنده ظرافت و رمانتیک بودن هستند. صورتی تند نشان‌ دهنده نشاط و انرژی است و اغلب مربوط به افراد ماجراجو است در حالی که کسانی که به رنگ سرخابی جذب می‌ شوند اغلب خلاق، هنرمند و غیرمتعارف هستند.

قرمز

شخصیت شناسی رنگ قرمز
شخصیت شناسی رنگ قرمز

جسور، قدرتمند، قوی، پرشور، برونگرا – همه اینها صفاتی هستند که برای توصیف افرادی که قرمز را دوست دارند استفاده می شوند.

لاولس می‌ گوید : افرادی که رنگ قرمز را دوست دارند معمولا به اعتماد به نفس و جاه‌ طلبی تمایل دارند. این به ویژه برای کسانی که عاشق قرمز روشن هستند صادق است.

این طبیعت سرزنده می تواند بر جذابیت تاثیر بگذارد. مطالعات جداگانه تایید کردند که پوشیدن رنگ قرمز می تواند فرد را جذاب تر نشان دهد.

یک مطالعه در سال 2014 که در مجله شخصیت شناسی منتشر شد، نشان داد که یک رابطه بین ترجیح رنگ قرمز و تصمیم گیری های اجتماعی خصمانه وجود دارد.

لاولس می‌ گوید: کسانی که رنگ‌ قرمز زنگ زدگی را دوست دارند مایلند بیشتر از ثبات، سنت و احساس امنیت قدردانی کنند.

نارنجی

شخصیت شناسی رنگ نارنجی
شخصیت شناسی رنگ نارنجی

مردم معمولا یا رنگ نارنجی را دوست دارند یا از آن متنفرند. افرادی که رنگ نارنجی را دوست دارند مشتاق، جذاب و اجتماعی هستند.

گلدمن می‌ گوید : افراد با این شخصیت رنگی ممکن است بیشتر ماجراجو باشند، در انتخاب‌ های خود جسور باشند و با دیگران خوش برخورد و دوستانه رفتار کنند.

اما ممکن است متوجه شوید که این افراد نیازهای خود را مقدم بر دیگران می‌ دانند و کسانی را که بی‌ خیال نیستند قضاوت می‌ کنند.

لاولس اضافه می‌ کند که نارنجی روشن با اعتماد به‌ نفس، سرزندگی و شادی مرتبط است در حالی که نارنجی تیره با افرادی ساده و قابل اعتماد که برای ثبات ارزش قائل هستند مطابقت دارد. اگر کسی رنگ مرجانی را ترجیح می دهد احتمالا خلاق و هنرمند است.

زرد

شخصیت شناسی رنگ زرد
شخصیت شناسی رنگ زرد

لاولس می‌ گوید : زرد یک رنگ محرک ذهنی است و افرادی که به سمت آن جذب می‌ شوند تخیلی، اجتماعی و مشتاق هستند. به هر حال این رنگ نور و شادی است.

لاولس می افزاید : کسانی که زرد طلایی را دوست دارند بیشتر به عقل، هوش و تجمل گرایش دارند در حالی که زرد کم رنگ حس پاکی و رفتار صلح آمیز را منتقل می کند.

و در حالی که گلدمن موافق است که رنگ زرد نشان دهنده کاریزما، اعتماد به نفس و حس شوخ طبعی است اما می گوید : افراد که به رنگ زرد تمایل دارند با اضطراب و تمایلات کمال گرا دست و پنجه نرم می کنند. آن ها ممکن است با سازماندهی مشکل داشته باشند و نظم و انضباط نداشته باشند.

منبع : bestlifeonline

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا