بیوگرافی و عکس های آریا عظیمی نژاد

بیوگرافی و زندگی نامه آریا عظیمی نژاد

عکس آریا عظیمی نژاد
عکس آریا عظیمی نژاد

آریا عظیمی نژاد کیست؟

آریا عظیمی نژاد آهنگساز و داور مسابقه عصر جدید در 5 اردیبهشت 1352 در تهران، ایران متولد شد.

پدرش جمشید عظیمی نژاد می باشد.

او یک خواهر به نام پوپک و یک برادر به نام نیما عظیمی نژاد دارد.

در کودکی سه‌ تار را نزد پدربزرگ خود فرا گرفت و سپس در سن 16 سالگی نزد اساتیدی از جمله جلال ذوالفنون، محمود تاجبخش و علی‌ اصغر زند وکیل آموزش دید. عظیمی نژاد در سال 1372 در رشته ی موسیقی دانشگاه آزاد واحد هنر و معماری پذیرفته شده و به فراگیری اصول موسیقی پرداخت.

آلبوم ها و آهنگ های آریا عظیمی نژاد

کار حرفه‌ ای خود را از سال دوم دانشگاه و با موسیقی تئاتر شروع کرد و در مدت کوتاهی توانست موفقیت های زیادی کسب کند. در سال 1377 با آهنگسازی برای سریال پزشکان به تلویزیون راه یافت و در سال 1381 با آهنگسازی فیلم عروس خوشقدم به سینما وارد شد.

آریا عظیمی نژاد و پسرش
آریا عظیمی نژاد و پسرش

از موفق ترین آهنگ های او در سینما می توان به عروس خوشقدم، نقاب، میم مثل مادر، همیشه پای یک زن در میان است، فرش ایرانی، پارک وی، طلا و مس، نفوذی، گینس، هلن، خوب بد زشت و تخته گاز اشاره کرد.

از آهنگ آریا عظیمی نژاد در تلویزیون می توان به پزشکان، کمین، خانه ما، این راهش نیست، او یک فرشته بود، پریدخت، رستگاران، چار دیواری، زیر هشت، پایتخت 1 و 2 و 3 و 4 و 5، تا ثریا، چک برگشتی، دودکش و علی البدل را نام برد.

آلبوم های رسمی او جادوی ایران زمین، میم مثل مادر و ساقی سرمست هستند.

آریا عظیمی نژاد به عنوان داور در مسابقه عصر جدید در کنار امین حیایی، بشیر حسینی، رویا نونهالی و احسان علیخانی حضور دارد.

آریا عظیمی نژاد ازدواج کرده و صاحب یک فرزند پسر می باشد.

آریا عظیمی نژاد داور مسابقه عصر جدید
آریا عظیمی نژاد داور مسابقه عصر جدید

عظیمی‌ نژاد در سال 2004 میلادی مقام دوم جشنواره موسیقی بریتانیا را در رشته موسیقی فولکلوریک بین‌المللی با تکنوازی سه‌ تار به‌دست‌آورد.

در چندین پروژه موسیقی با جاسلین پوک، آهنگساز مشهور بریتانیایی همکاری داشته است.

او فردی صبور، ساکت و کم حرف می باشد.

آریا عظیمی نژاد اسفند ماه 1395 در فصل چهارم برنامه خندوانه مهمان رامبد جوان بود و در این برنامه از بیماری خود سخن گفت. او عنوان کرد که به مدت 10 سال ناشنوا بود، هیچ صدایی نمی شنید و تنها از روی لب خوانی متوجه منظور دیگران می شده اما در حال حاضر کاملا درمان شده است.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا