هنگام خرید عینک آفتابی باید به چه مواردی توجه کنیم؟

1- رنگ شیشه عینک آفتابی مهم است

اینکه شیشه ای که برای عینک آفتابی خود انتخاب می کنید، چه رنگی داشته باشد، هیچ تاثیری بر قدرت عینک ندارد ولی حواستان باشد شیشه ای را انتخاب کنید که شما را در تشخیص رنگ ها دچار مشکل نسازد. علی الخصوص اگر رانندگی می کنید، لازم است بتوانید سریع و به موقع رنگ های چراغ راهنما را تشخیص بدهید. از خرید عینک های سنگین خودداری کنید چون استفاده از آن ها برای طولانی مدت شما را خسته خواهد کرد و اطراف بینی تان جا خواهد انداخت.

2- آیا عینک آفتابی باید از برند معروف باشد؟

آن چه مسلم است خیلی از مواقع برندها نان شهرت و محبوبیتشان را می خورند. گاهی هم طراحی های منحصر به فرد بر قیمت کالا می افزاید اما در این که برای داشتن عینک استاندارد حتما باید سراغ برندها بروید، الزامی وجود ندارد. البته که مارک های معتبر با ضمانت نامه ها و قدرت نامشان، تمام قد پشت کیفیت محصولشان می ایستند و این مسئله خیال ما را از بابت گول نخوردن در این بازار تا حدود خیلی خوبی راحت می کند.

هنگام خرید عینک آفتابی باید به چه مواردی توجه کنیم؟
هنگام خرید عینک آفتابی باید به چه مواردی توجه کنیم؟

نکات کلیدی در انتخاب عینک آفتابی مناسب

1- افرادی که در حال اسکی کردن، حمام آفتاب گرفتن و کوهنوردی در ارتفاعات هستند حتما باید به فکر انتخاب عینک آفتابی مناسب باشند. برای اینگونه محیط‌ها عینک‌هایی لازمند که فقط 12 ـ 8 درصد نور را از خود عبور دهند.
2 ـ سعی کنید در تابستان از شال و روسری روشن استفاده کنید تا قسمت زیادی از نور خورشید را منعکس کرده و فشار کمتری به چشم خود بیاورید.
3 -اگر پشت فرمان می‌نشینید توصیه می‌شود که از عینک آفتابی سبز رنگ استفاده نکنید چرا که تشخیص نور قرمز و زرد را مختل می‌کند و از این نظر مناسب نیستند. به عنوان یک اصل بدانید که بهترین رنگ برای عینک‌های آفتابی در وهله اول خاکستری و پس از آن قهوه ای است.
4ـ  شیشه‌های عینک آفتابی باید مقاومت کافی داشته باشد. پلی کربنات از همه مواد مقاوم تر است.
5 ـ قاب عینک آفتابی باید بزرگ باشد تا محافظت کامل در این خصوص صورت گیرد .
6 – یک عینک آفتابی استاندارد عینکی است که وقتی آن را در مقابل یک صفحه طرح دار تکان می‌دهیم نباید صفحه موجدار تار و کج و معوج دیده شود .
7 – اگر می‌خواهید بدانید که تیرگی عینک آفتابی شما مناسب است یا نه، در یک اتاق با نور معمولی با عینک آفتابی به آینه نگاه کنید اگر عینک آفتابی شما مناسب باشد نباید چشمان خود را ببینید .
8 – کودکانی که برای ساعتهای طولانی در زیر نور آفتاب در حال بازی کردن هستند باید از عینکهای مخصوص خودشان استفاده کنند .
9 – اگر در محل کار خود با اشعه‌های زیاد در تماس هستید، عینک آفتابی جوابگو نخواهد بود لذا توصیه می‌شود عینکهای متفاوت و مخصوص استفاده نمایید (برای مثال در جوشکاری ویا کار با وسائلی که تولید اشعه میکند عینک ویا محافظ های خاصی لازم است )
10 – افرادی که تحت عمل آب مروارید یا لیزیک یا لازک قرار گرفته‌اند باید در مواجهه با آفتاب از عینکهای آفتابی مجاز استفاده کنند .
11- بعضی داروهای پوستی یا چشمی‌حساسیت چشم‌ها را به نور آفتاب بیشتر می‌کند در صورت استفاده از این داروها ( به عنوان مثال کسانی که از قطره های چشمی‌یا قرص داکسی سیکلین استفاده می‌کنند ) باید حتماً از عینک آفتابی استفاده کنند .
12- عینکهای آفتابی با شیشه‌های رفلکس که دارای پوشش آینه‌ای هستند برای مصارف اسکی یا کوهنوردی مناسب می‌باشند .
13- با توجه به هزینه‌های مختلف که روزمره متحمل می‌شوید خرید یک عینک آفتابی استاندارد نه تنها عملی درست و به جا بلکه ضروری می‌باشد . بهای استفاده از عینکهای تقلبی به خطر انداختن سلامتی چشم هایتان می‌باشد .
14 – برای تهیه عینک آفتابی بهتر است با یک چشم پزشک مشورت کنید و یا از یک اپتومتریست کمک بگیرید . و جهت خرید آن به عینک فروشیهای معتبر مراجعه نمایید . با خرید یک عینک خوب به راحتی می‌توانید تا چند سال از آن استفاده کنید .
15- اگر دچار اختلال در بینایی هستید و از عینک طبی استفاده می‌کنید چنانچه مایل بودید می‌توانید از عینکهای آفتابی مخصوص که بر روی عینک طبی قرار می‌گیرند استفاده نمایید و یا برای عینک طبی خود شیشه های فتوکروم و یا شیشه های رنگی سفارش دهید.
16- عینک‌های رنگی متمایل به سبز و قهوه ای به علت مختل کردن طیف رنگ، مضر هستند . البته برای افرادی که می‌خواهند به مدت طولانی رانندگی کنند ، توصیه می‌شود از عینکهای قهوه ای استفاده کنند، چرا که این عینکها نور آبی آسمان را کاهش وحدت بینایی را افزایش می‌دهند، لذا برای مصارف روزمره توصیه به استفاده از این رنگ نمی‌شود .

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا