انواع پاستا چقدر کالری دارد؟

کالری موجود در انواع پاستا

راویولی (Ravioli)

 راویولی (Ravioli)
راویولی (Ravioli)

نوعی پاستای بالشتی‌شکل کوچک و مغزپُر ایتالیایی است که به صورت چهارگوش یا گرد تهیه شده و مواد گوناگونی همچون پنیر، گوشت یا سبزیجات، ترکیبات درون آن را تشکیل می‌دهند. راویولی‌ها را برای خوردن ابتدا در آب‌جوش پخته، سپس آبکش‌شان کرده روی‌شان خامه، پنیر یا سس گوجه‌فرنگی می‌ریزند و ترکیب به دست آمده را در اجاق می‌پزند. در هر 100 گرم از این پاستای خوشمزه که درون آن با گوشت، پنیر و سبزیجات پر شده باشد، 99کیلوکالری انرژی وجود دارد.

پنه (Penne)

 پنه (Penne)
پنه (Penne)

نوعی پاستای لوله‌ای‌شکل ایتالیایی شبیه به استوانه‌ای بزرگ است که دو سر آن به صورت اریب بریده شده است. معروف‌ترین پنه در ایتالیا که طرفداران زیادی هم در ایران دارد، پنه با سس آلفردو (سس سفید، خامه و پنیر) است که اغلب با مرغ یا میگو سرو می‌شود. پنه با سس قرمز هم می‌تواند سرو شود. در هر 100 گرم از این غذای خوشمزه و البته پرکالری حدود 200 کیلوکالری انرژی موجود است!

لازانیا (Lasagna)

 لازانیا (Lasagna)
لازانیا (Lasagna)

نوعی غذای ایتالیایی است که از لایه‌های سه‌گانه پاستای ورقه‌ای، سس مخصوص، گوشت و پنیر پیتزا درست شده است. لازانیا انواع مختلفی دارد و معمولا در فر درست می‌شود. به جای گوشت، لازانیا را می‌توان با سبزیجات مختلف از جمله اسفناج نیز تهیه کرد. لازانیا غذای بسیار خوش‌طعمی است که البته به سبب پنیر و سس مخصوص، کالری نسبتا بالایی نیز دارد. در هر 100 گرم از این غذای خوشمزه حدود 200 کیلو کالری انرژی نهفته است.

ماکارونی (Macaroni)

 ماکارونی (Macaroni)
ماکارونی (Macaroni)

ماکارونی یکی از انواع پاستاست که در فرم‌ها و اشکال مختلف دیده می‌شود. در خیلی از مواقع به آن اسپاگتی هم می‌گویند. این غذای خوشمزه ایتالیایی در سراسر دنیا از جمله ایران طرفداران بسیاری دارد. ماکارونی با سس‌های مختلف قابل تهیه است. این خوراک را می‌توان با سبزیجات، مرغ، گوشت، ماهی، میگو و همچنین با انواع سس‌های سفید و قرمز سرو کرد. میزان کالری این غذای خوشمزه برحسب ترکیبات تشکیل‌دهنده آن متفاوت است. اما در معمول‌ترین شکل ماکارونی که با گوشت و سس قرمز تهیه می‌شود، هر 100 گرم از آن حدود 200 کیلوکالری انرژی دارد.

فتوچینی (Fettuccine)

 فتوچینی (Fettuccine)
فتوچینی (Fettuccine)

نوعی پاستای ایتالیایی به شکل نوارهای صاف و ضخیمی است که آن را از ترکیب آرد و تخم‌مرغ درست کرده و معمولا همراه با گوشت و مرغ میل می‌کنند. در بعد بین‌المللی، فتوچینی آلفردو یکی از غذاهای پرطرفدار در سراسر دنیا به‌شمار می‌رود. البته فتوچینی را با سس قرمز و سبزیجات نیز می‌توان طبخ کرد. در هر 100 گرم از این غذای خوشمزه حدود 250 کیلوکالری انرژی وجود دارد.

تالیاتله یا تالیاتلی (Tagliatelle)

تالیاتله یا تالیاتلی (Tagliatelle)
تالیاتله یا تالیاتلی (Tagliatelle)

نوعی پاستای نواری‌شکل تخم‌مرغی مربوط به ناحیه شمال ایتالیاست که بلند، تخت و باریک بوده و پهنایی حدود 5‌میلی‌متر دارد. این پاستا از نظر ظاهری شبیه به فتوچینی است ولی دو میلی‌متر از آن باریک‌تر است. تالیاتله را می‌توان با انواع گوناگونی از سس‌های گوشت، سبزیجات و ماهی سرو کرد اما معمولا با مایه گوشتی یا سس بلونز خورده می‌شود. در هر100 گرم از این غذای خوشمزه که با میگو سرو می‌شود حدود 280 کیلوکالری انرژی موجود است.

فوسیلی یا فسیلی (Fusilli)

 فوسیلی یا فسیلی (Fusilli)
فوسیلی یا فسیلی (Fusilli)

نوعی پاستای فرم‌دار ایتالیایی بلند، ضخیم و مارپیچ‌مانند است که گاها به آن اسپاگتی پیچ‌خورده نیز می‌گویند. از فسیلی می‌توان برای تهیه انواع سالاد و سوپ استفاده کرد یا اینکه خود آن را پس از پخت با سس‌های مختلف میل کرد. میزان کالری این غذای خوشمزه برحسب ترکیبات تشکیل‌دهنده آن متفاوت است. اگر با فسیلی سالاد درست کنید در هر 100 گرم آن تقریبا 250 کیلوکالری انرژی وجود خواهد داشت. این سالاد شامل فسیلی، گوجه‌فرنگی، پنیر تکه‌ای، زیتون و سبزیجات معطر و کمی سرکه سیب خواهد بود.

شلز (shells)

 شلز (shells)
شلز (shells)

نوعی پاستای ایتالیایی به شکل حلزون است که در طعم اسفناجی نیز به فروش می‌رسد. از شلز می‌توان برای تهیه سالاد هم استفاده کرد. حتی می‌توان آن را با گوشت، میگو و انواع سس‌های مختلف تهیه کرد. تصویر سالادی که از پاستای شلز برای شما گذاشته‌ایم شامل شلز، گوجه‌فرنگی، پنیر، ریحان، سبزیجات معطر و روغن زیتون است. در هر 100 گرم از این سالاد خوشمزه، حدود 250 کیلوکالری انرژی موجود است.

نودل (Noodle)

نودل (Noodle)
نودل (Noodle)

نودل از برش خمیر فطیر (عمل‌آوری نشده) به شکل‌های مختلف تهیه می‌شود. نوع نواری نازک و بلند مرسوم‌ترین فرم نودل است اما نودل به شکل‌های بسیار متنوعی برش می‌خورد که از جمله آنها می‌توان به فرم‌های موجی، لوله‌ای، رشته‌ای و صدفی اشاره کرد. به‌طور معمول نودل در آب جوش طبخ شده و گاهی به آن روغن خوراکی و نمک نیز افزوده می‌شود. این پاستا معمولا با سس یا همراه سوپ سرو می‌شود. در هر 100 گرم از نودل که همراه میگو سرو شود، حدود 300 کالری موجود است. / مجله سیب سبز

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا