چگونه یک آتلیه خوب برای عروسی پیدا کنیم؟

فیلم و عکس هایی که در مراسم عروسی ثبت می شود مهم ترین یادگاری است که می تواند خاطرات این روز شیرین را برای همیشه برای عروس و  داماد زنده کند. از این رو لازم است که زمان و دقت کافی را برای پیدا کردن آتلیه عروس در تهران و یا هر شهر دیگری اختصاص دهید و قبل از هرگونه اقدامی در این مورد اطلاعات کافی را در مورد عکاسی و کلیه المان ها و تجهیزات مربوط به آن کسب کنید. سایت تالارتو در این مقاله قصد دارد موضوع “چگونه یک آتلیه خوب برای عروسی پیدا کنیم؟” را مورد بررسی قرار دهد دعوت می کنم تا پایان این مبحث با ما همراه باشید.

چگونه یک آتلیه خوب برای عروسی پیدا کنیم؟

اصول مهم در پیدا کردن آتلیه خوب برای عروسی

راه مهم برای پیدا کردن آتلیه عروس در ایران تحقیق درباره آن است. این نکته را مدنظر داشته باشید که باید حداقل از یک ماه قبل از عروسی یک آتلیه خوب را پیدا کرده و از حرفه و تجربه ای که در این زمینه دارد اطمینان لازم را کسب  نموده باشید.

انتخاب آتلیه عروس در کرج برای ثبت عکس های عروسی که یکی از شب های عالی زندگی محسوب می شود بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا این جشن زیبا در زندگی هر فردی فقط یک مرتبه تکرار می شود و تنها یادگاری از آن عکس هایی است که توسط یک آتلیه خوب و حرفه ای ثبت می گردد پس لازم است که با برخی از اصول اساسی در پیدا کردن آتلیه خوب برای عروسی آشنا شوید:

  • نحوه برخورد عکاس: فردی که در حرفه عکاسی فعالیت دارد باید از صبر و حوصله کافی برخوردار بوده و هنر بی نظیر خود را با خوش رویی در ثبت عکس های زیبا از عروس و داماد به نمایش بگذارد.
  • مطالعه دقیق: حتما قبل از این که قرارداد آتلیه را امضا کنید تمامی جزیئات موردنظرتان را در آن ثبت کنید.
  • تهیه لیستی از ژست های دلخواه: برای پیدا کردن ژست های خاص و زیبا می توانید با مشاهده آلبوم نمونه کار آتلیه عروسی از آن ایده بگیرید.
  • ملاک انتخاب آتلیه ظاهری نباشد: در زمان پیدا کردن یک آتلیه خوب برای عروسی تنها توجه خود را به دکوراسیون و چیدمان آتلیه معطوف نکنید بلکه آنچه در این زمینه مهم است تخصص و کیفیت کار آتلیه است.

انواع آلبوم های عروس کدامند؟

در حالت کلی آلبوم های عروس به دو دسته ساده و ژورنالی تقسیم می شوند که هر کدام از آن ها در پوشش های خاص و کاملا حرفه ای به عروس و داماد ارائه می گردد ولیکن میان این دو نوع آلبوم یک تفاوت اساسی وجود دارد:

آلبوم های ساده توسط با برنامه های خاص رایانه ای طراحی و به مشتریان ارائه می شود، آتلیه های عروسی معمولا هرکدام از عکس های این آلبوم را در یک کادر و یا الگوی آماده قرار داده و بعد از چاپ و صحافی به عنوان آلبوم عروس و داماد به آنان ارائه می شود.

آلبوم های ژورنالی برخلاف نوع ساده از لحاظ طراحی هیچگونه محدودیتی نداشته و این مورد به مهارت و تجربه عکاس و تیم فعال در آتلیه بستگی دارد.

قابل ذکر است که یک آتلیه خوب در حرفه خود از یک استایل مخصوص استفاده کرده و آن را برای طراحی آلبوم های عروس و داماد به کار می برد.

انواع آلبوم های عروس کدامند؟

آیا تجربه و مهارت برای انتخاب آتلیه خوب کافی است؟

سابقه طولانی و کسب تجربه در هر نوع حرفه و کسب و کاری بسیار مهم می باشد اما این مورد در زمان پیدا کردن یک آتلیه خوب برای عروسی ممکن است کمی متفاوت تر به نظر برسد، زیرا برخی آتلیه ها تنها یک ژست و یا الگو را برای کار خود به کار می برند و از تکنولوژی الگوهای مدرن مطلع نیستند.

لازم است بدانید که همزمان با تکنولوژی روز دنیا الگوها نیز هر روزه در حال تغییر هستند و یک آتلیه خوب برای عروسی با تغییرات مدرن و متدهای روز دنیا پیش رفته و این مسئله یکی از مهم ترین دلایل برای موفقیت این آتلیه ها محسوب می شود.

دستمزد یک آتلیه خوب برای عروسی

یکی دیگر از مواردی که قبل از انتخاب یک آتلیه خوب باید مشخص کنید میزان دستمزدی است که می توانید به عنوان هزینه آتلیه پرداخت نمایید. در حقیقت این موضوع در تعیین دایره انتخاب شما تاثیرگذار خواهد بود.

عکاسی عروس و داماد معمولا به صورت یک پک ارائه می شود که شامل آیتم های مختلفی از قبیل عکس های فرمالیته، اسپرت، فیلم برداری داخل باغ و غیره می شود. یک آتلیه خوب برای عروسی هزینه تمامی این آیتم ها را به صورت جداگانه در پک به عروس و داماد ارائه می دهد تا بتوانند هر کدام را انتخاب و یا حذف نمایند.

مورد دیگری که در دستمزد یک آتلیه خوب برای عروسی تاثیرگذار است هزینه های مربوط به رفت و آمد، وسایل و تجهیزات مورد استفاده، کیفیت انجام کار و خوراک تیم عکاسی است. البته در قرارداد نیز به مورد جبران خسارت در صورت بروز مشکل از جانب طرفین اشاره می شود.

در انتخاب آتلیه عروسی تحت تاثیر دکوراسیون و تجملات داخلی آتلیه قرار نگیرید و همانطور که پیشتر نیز گفتیم تجربه، حرفه ای بودن  و کیفیت کار آتلیه را مدنظر قرار دهید.

در نهایت به این نکته نیز در زمان انتخاب آتلیه خوب برای عروسی توجه کنید که اگر دو آتلیه دارای پک با آیتم های یکسانی بوده و از نظر قیمت باهم فرق دارند حتما به جزئیات دقت کنید زیرا در مواردی آتلیه برای کاهش در دستمزد از تیم غیرحرفه ای استفاده می کند و کیفیت کار را برای دریافت سود بیشتر کاهش می دهد لذا برای جلوگیری از این موارد حتما نمونه کارهای قبلی آتلیه را با دقت مورد بررسی قرار دهید.

دستمزد یک آتلیه خوب برای عروسی

کلام آخر

اگر می خواهید که حتی بعد از گذشت سالیان طولانی با دیدن عکس های مراسم عروسیتان لبخند بزنید حتما قبل از انتخاب و عقد قرارداد با آتلیه موردنظرتان در مورد آن تحقیق کرده و از حرفه ای بودن آن مطابق با اصولی که در متن مقاله به آن پرداختیم اطمینان کسب کنید. در صورت هرگونه انتقاد و پیشنهاد آن را از طریق سایت تالارتو با ما در میان بگذارید.

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت کوکا مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا