از پخت غذا تا زبان: چگونه در آشپزخانه به طریق خلاقانه انگلیسی یاد بگیریم؟

این روزها یاد گرفتن زبان دلیل و هدف خاصی نمی‌خواهد. با رشد تکنولوژی و ارتباطات گسترده جهانی، دیگر مثل گذشته نیست که آموزش زبان تنها برای افراد و گروه خاصی لازم باشد. در واقع هر کسی که در روی کره زمین زندگی می‌کند می‌تواند از آموختن زبان بهره ببرد. آموزش زبان نه تنها برای دانشجویان و کسانی که قصد مهاجرت دارند لازم است، بلکه یک خانم خانه دار که بیشتر اوقاتش را در آشپزخانه می‌گذراند و یک فرد بازنشسته هم در صورتی که زبان انگلیسی بلد باشند، از این موضوع نفع می‌برند.

شاید بسیاری از افراد گمان کنند که وقت کافی برای آموزش زبان ندارند و آنقدر مشغولیت و درگیری بر سر آنها ریخته است که فرصتی برای یاد گرفتن زبان انگلیسی نمی‌ماند. در اینجا می‌خواهیم به شما بگوییم که فرصت‌های بی‌نظیری برای آموزش زبان وجود دارد و شما حتی هنگام پخت غذا می‌توانید زبان بیاموزید. پس اگر می‌خواهید بدانید که چگونه در آشپزخانه به طریق خلاقانه انگلیسی یاد بگیریم، این مقاله را تا انتها بخوانید.

آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی در خانه

اگر زمان‌های گذشته افراد برای آموختن زبان انگلیسی می‌بایست که به آموزشگاه‌ها می‌رفتند و با صرف وقت و هزینه هنگفت، این مهارت را فرا می‌گرفتند، الان دیگر اینگونه نیست. این روزها به لطف اینترنت و آموزشگاه‌های زبان آنلاین می‌توان به راحتی شرایط آموزش زبان انگلیسی را در خانه فراهم کرد.

آموزش زبان انگلیسی در خانه به صورت دوره‌های آنلاین توسط اساتید مجرب، باعث می‌شود که به جای این که وقت خود را برای رفت و آمد به کلاس زبان سپری کنیم، بیشتر مطالعه کنیم. اگر کسی وقت ندارد برنامه زندگی‌اش را برای بیرون رفتن از خانه تنظیم کند، این روش می‌تواند برایش بسیار مفید بوده و به او فرصت یادگیری زبان را بدهد. پس دیگر بهانه‌ای در کار نیست. باید برای آموزش زبان انگلیسی اقدام کرد.

لذت یاد گرفتن زبان در آشپزخانه

در این صورت شیرینی و مزه آموختن زبان بیشتر خواهد شد؛ زیرا شما همزمان که به خوراکتان چاشنی‌ و ادویه زده و طعم غذاها را می‌چشید، می‌توانید نام آنها را یاد بگیرید. با این روش کاربردی نه تنها احتمال فراموش کردن مطالب بسیار کمتر است، بلکه تصویر و مزه کلمات نیز زیر زبانتان می‌ماند و آموختن زبان انگلیسی لذت چندگانه‌ای خواهد داشت. به عنوان مثال شما می‌توانید نام انگلیسی نمک و فلفلی که به غذا اضافه می‌کنید را بدانید و به تدریج با پیشرفت زبان انگلیسی و فکر کردن به این زبان، فعالیت‌های آشپزی‌تان را برای خود مرور نمایید. در این صورت غذایتان طعم زبان انگلیسی را خواهد داشت.

آموزش زبان انگلیسی

علاوه بر این زمانی که اصطلاحات آشپزی را در کنار مبانی اصولی زبان، عبارات و گرامر بیاموزید، می‌توانید فیلم‌ها و پادکست‌های آموزش آشپزی را به زبان انگلیسی تماشا و گوش نمایید و غذاهای جدید با دستور پخت‌های اصیل را بپزید. در این صورت نه تنها از یاد گرفتن زبان لذت برده‌اید، بلکه اهل خانواده را مهمان غذاهای بین‌المللی و خوشمزه دنیا نیز نموده‌اید.

فعالیت رقابتی آموختن زبان از آشپزخانه

اگر فرزند شما در اتاقش مشغول یاد گرفتن زبان است، شما هم می‌توانید از آشپزخانه با او همراه باشید و در آموختن زبان با او رقابت کنید. به این ترتیب پس از دوره‌های مختلف می‌توانید یک مسابقه خانوادگی برپا کرده و میزان پیشرفتتان را با هم بسنجید. به این ترتیب نه تنها آموختن زبان برایتان لذیذ و خوش‌طعم می‌شود، بلکه می‌توانید فرزندانتان را در امر زبان‌آموزی تشویق کنید.

بدون شک اگر زبان یاد گرفتن در خانه را به یک فعالیت گروهی و رقابتی تبدیل کنید که همه اعضای خانواده در آن نقش داشته باشند، هیجان زیادی نصیب همه اعضای خانواده خواهد شد. در این صورت خانم‌های خانه‌دار و مادران می‌توانند به همراه فرزندانشان، زبان انگلیسی را یاد بگیرند تا هم در سفرهای خارجی و هم برای تماشای فیلم‌ها به زبان اصلی از آنها استفاده نمایند.

از آشپزخانه مکالمه بیاموزید

بدون شک مکالمه یکی از اصلی‌ترین نیازهای هر فرد در مواجهه با افراد خارجی است. در سفرهای خارجی اگر مکالمه شما قوی نباشد، نمی‌توانید منظور خود را به دیگران رسانده و با آنها ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید با آموزش مکالمه زبان انگلیسی افکار، مطالب مربوط به فرهنگ و آداب و سنن خود را به خارجی‌ها انتقال داده و شناخت درستی از کشورمان به آنها بدهید.

خوشبختانه این کار حتی از آشپزخانه هم ممکن است. کافی است که بتوانید به صورت آنلاین و لابلای فعالیت و کار خانه، مطالب مربوطه را گوش داده، تکرار کنید و یاد بگیرید که چگونه از عبارات انگلیسی می‌توان در مکالمه روزانه استفاده کنید. بدین ترتیب بعد از گذشت زمان کوتاهی درمی‌یابید که هر چند به ظاهر در آشپزخانه و مشغول انجام کارهای روزمره بوده‌اید اما به کسی تبدیل شده‌اید که می‌تواند به صورت حرفه‌ای انگلیسی صحبت کند.

 آشنایی با چند سایت‌ تقویت مکالمه زبان انگلیسی

برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی می‌توان به سایت‌های خارجی نیز مراجعه کرد. دقت داشته باشید که این سایت‌ها و دوره‌های مکالمه بیشتر برای تقویت زبان‌آموزان مفید است و شاید کارآیی دوره‌های آموزشی دوزبانه فارسی انگلیسی برای مبتدیان از این دوره‌ها بیشتر باشد. با این همه آشنایی با دوره‌های معروف مکالمه زبان انگلیسی به زبان‌آموزان کمک می‌کند که برای تقویت مهارت مکالمه خود از آنها بهره بگیرند.

آموزش زبان انگلیسی

  • دوره مکالمه یودمی: پلتفرم آنلاین مکالمه زبان یودمی (Udemy) دارای دوره‌های مکالمه متنوعی از جمله برای افراد مبتدی طر‌احی شده است. به عنوان مثال در دوره افراد مبتدی، ۱۰۰۰ کلمه، عبارت و اصطلاحات آموخته می‌شود. برای شرکت در این دوره باید هزینه 109 دلار پرداخت نمود.
  • دوره‌های آموزشی کورسرا: دوره‌های مکالمه کورسرا (Coursera) به صورت آنلاین بوده و در پایان دوره به زبان‌آموزان گواهی معتبر اعطا می‌کند. این دوره ۴۰ ساعته بوده و زیر نظر دانشگاه پنسیلوانیا فعالیت می‌کند. استفاده محدود از این دوره، رایگان است، اما برای دسترسی نامحدود، دریافت گواهی تایید و سایر خدمات باید هزینه‌ای نزدیک به 50  دلار پرداخت شود.
  • دوره پرفکتلی اسپوکن: آموزش مکالمه در دوره‌های پرفکتلی اسپوکن ( Perfectly spoken) دارای کلاس‌های عمومی مبتدی، متوسط و پیشرفته به صورت آنلاین و در سطوح مقدماتی و محدود رایگان است. شرکت در دوره‌های پیشرفته پرفکتلی اسپوکن با پرداخت هزینه ممکن است.
  • انگلیش اوری دی: دوره انگلیش اوری دی (Everyday English) برای آموزش مکالمات کوتاه و عبارات مورد استفاده در سفر، مانند سفارش در رستوران، فرودگاه، احوال پرسی و … مناسب است.
  • دوره مکالمه آلیسون: دوره‌های آلیسون (Alison) برای سطوح متوسط به بالا مفید است و برنامه‌ای کوتاه است که گرامر انگلیسی رایگان بوده اما برای سایر خدمات و صدور گواهینامه پرداخت ۳۰ دلار مورد نیاز است.

با سایت‌های آموزشی زبان می‌توانید رویای خود را در آشپزخانه هم محقق کنید

شاید آموختن زبان انگلیسی همیشه رویای شما بوده اما هیچ وقت نتوانسته‌اید به آن جامه عمل بپوشانید. زندگی و گرفتاری‌های آن بسیاری از افراد را از آموختن زبان بازداشته است تا جایی که برای کوچک‌ترین کار یا خواندن ساده‌ترین متون انگلیسی به افراد دیگر متوسل شده و نمی‌توانند به تنهایی کار خود را از پیش ببرند.

مژده ما به این افراد این است که می‌توانند از طریق سایت‌های آموزشی زبان انگلیسی، به صورت خودآموز زبان انگلیسی را یاد بگیرند. دیگر محدودیت سن، خجالت کشیدن از شرکت در کلاس برای سطوح مقدماتی، زمان کم و هزینه‌های بالا معنی ندارد. کافی است که بهترین سایت آموزش زبان انگلیسی برای تمام سطوح را بشناسید تا برای منظوری که دارید از آن استفاده نمایید. از طریق این سایت‌ها انگلیسی یاد گرفتن کار ساده‌ای شده است.

چند نمونه از بهترین سایت های آموزش زبان انگلیسی برای تمام سطوح

سایت‌های آموزشی زیادی برای یاد گرفتن زبان انگلیسی وجود دارد اما بهتر است که کارآمدترین و مناسب‌ترین آنها را بشناسیم تا در دریای اینترنت برای یافتن بهترین سایت‌ها غرق نشویم. از میان آنها می‌توان به سایت آموزش زبان انگلیسی بی بی سی (BBC Learning English)، سایت آموزش زبان دولینگو (Duolingo)، وب سایت آموزش زبان بریتیش کانسیل (British Council) و وب سایت آموزش زبان جنیفر ای‌اس‌ال ( JenniferESL) اشاره نمود. در ادامه این سایت‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

  • سایت آموزشی بی بی سی: این سایت با تمرکز بر رسانه‌ها و ارائه اخبار و فرهنگ انگلیسی، به آموزش زبان انگلیسی واقعی می‌پردازد. شما با استفاده از این سایت می‌تواند از گفتارهای روزانه مردم و آن چیزی که در محاوره و ادبیات واقعی جریان دارد، آگاه شوید. در این سایت تمرین‎های مختلف، فیلم‌، آزمون‌، اصطلاحات و جدول‌های متقاطع در اختیار شما قرار می‌گیرد.
  • سایت آموزش زبان دولینگو: این سایت و اپلیکیشن مربوط به آن شبیه به یک بازی است که فعالیت‌های مختلفی را پیش روی شما قرار می‌دهد. در این سایت چهار مهارت شنیدن (Listening)، صحبت کردن (Speaking)، خواندن (Reading) و نوشتن (Writing) ارتقا می‌یابند. دولینگو مطالب آموزشی را به شکل متنوع به گونه‌ای ارائه می‌دهد که احتمال فراموشی آنها بسیار کم است.
  • وب سایت آموزش زبان بریتیش کانسیل: این سایت دارای دوره‌های آنلاینی است که مهارت‎های خواندن و نوشتن شما را ارتقاء می‌دهد. شیوه هیجان‌انگیز و بازی‎های موجود در برنامه‌های زبان‌آموزی امکان هیجان و سرگرمی را نیز به شما خواهد داد.
  • وب سایت آموزش زبان  جنیفر ای‌اس‌ال: این سایت دارای کلاس‌های آنلاین به صورت گروهی یا خصوصی با استادی به نام جنیفر است. در کانال‌های یوتیوب این دوره‌های آموزشی، فیلم‌های بسیار جذابی برای یادگیری وجود دارد.

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت کوکا مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا