مقاطع مختلف تحصیلی در انگلستان + اقامت پس از تحصیل

مقاطع تحصیلی در انگلستان

یکی از پیشرفته‌ترین کشورها برای ادامه تحصیل و زندگی در دنیا، کشور انگلستان است. زیرا این کشور با داشتن بالاترین سطح کیفیت آموزشی، امکانات رفاهی، دانشگاه‌های معتبر و آینده شغلی مناسب، بهترین انتخاب برای متقاضیان از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل به‌ شمار می‌رود.

در دانشگا‌ه‌های این کشور امکان اخذ مدرک کارشناسی در مدت ۳ سال و کارشناسی ارشد در عرض یک سال برای دانشجویان وجود دارد. همچنین دولت انگلیس با ایجاد یک فرصت 12 ماهه پس از تحصیل به دانشجویان، به آن‌ها در جهت یافتن کار و استخدام در مشاغل پردرآمد انگلستان کمک می‌کنند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما را با صفر تا صد مقاطع مختلف تحصیلی در انگلستان آشنا کنیم.

همچنین اگر قصد ادامه تحصیل در انگلیس را دارید، با کمک مؤسسه مهاجرت تحصیلی مای آرمان می‌توانید به هدف خود برسید. مشاوران با تجربه مؤسسه مهاجرتی مای آرمان علاوه بر مشاوره در زمینه مهاجرت، برای انجام مراحلی نظیر اخذ پذیرش از مدارس و دانشگاه‌های معتبر انگلستان، دریافت ویزا، اقامت، بلیط هواپیما و خدمات پس از سفر نیز شما را همراهی و راهنمایی خواهند کرد.

مقاطع مختلف تحصیلی در انگلستان

انگلستان یکی از 3 کشور برتر جهان در زمینه جذب دانشجویان بین‌المللی بوده و با شرایط ویژه‌ای که دارد، افراد زیادی را به ادامه تحصیل در انگلیس ترغیب می‌کند. مقاطع تحصیلی در انگلستان شامل دوره‌های ابتدایی، متوسطه، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است که در ادامه به بررسی هر یک از این مقاطع تحصیلی در انگلستان خواهیم پرداخت.

تحصیل در مقطع ابتدایی و متوسطه انگلستان

تحصیل در مقطع ابتدایی و متوسطه در انگلستان از سن 3 تا 18 سالگی امکان‌پذیر بوده و دانش‌آموزان در مدارس دولتی و خصوصی انگلستان می‌توانند به ادامه تحصیل بپردازند. تحصیل در انگلیس برای دانش‌آموزان خارجی به ویژه متقاضیان ایرانی، در مدارس شبانه‌روزی امکان‌پذیر است. به همین سبب بهترین سن برای تحصیل متقاضیان ایرانی، بین سن 13 تا 18 سال است.

بر اساس نظام آموزشی انگلستان، دانش‌آموزان دارای رده سنی 14 تا 16 سال، در مقطع GCSE1 و دانش‌آموزان با رده سنی 16 تا 18 سال، در مقطع GCSE2 شروع به تحصیل می‌کنند. همچنین در ادامه برای ورود به دانشگاه‌های انگلستان باید دوره‌های A_level و Foundation را بگذرانند.

  • دوره A_level، دوره‌ای دو ساله بوده و برای دانش‌آموزان با معدل بالا که قصد ورود به دانشگاه‌های پزشکی دارند، ضروری است.
  • دوره Foundation دوره‌ای یک سال است و برای دانش‌آموزانی که تمایل به ادامه تحصیل در رشته‌های مهندسی و غیرپزشکی دارند، ضروری خواهد بود.

تحصیل در مقطع کارشناسی انگلستان

دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی به مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6 نیاز دارند. البته برخی دیگر از رشته‌ها و دانشگاه‌های انگلستان به مدرک زبان انگلیسی با نمره 6.5 نیازمند هستند. در مجموع طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی کشور انگلیس 3 سال است اما برخی از دانشگاه‌ها و رشته‌ها تا 4 سال نیز زمان لازم دارند.

هزینه‌های مربوط به مقطع کارشناسی با توجه به رشته و دانشگاه مورد نظر متقاضیان، متفاوت خواهد بود. همچنین شرایط و قوانین تحصیل در انگلیس با توجه به رشته‌ها و دانشگاه‌ها متفاوت است اما داشتن مدرک دیپلم برای تحصیل در مقطع کارشناسی از اصلی‌ترین فاکتورهای مشترک در میان دانشگاه‌های این کشور محسوب می‌شود.

تحصیل در مقطع کارشناسی در انگلستان

تحصیل در انگلیس در مقطع کارشناسی ارشد

کل دوره تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یک سال بوده و بهترین فرصت برای ورود دانشجویان به بازار کار انگلستان است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، دانشجویان باید دارای مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره 6.5 باشند. البته برخی از رشته‌ها در این کشور، به نمره آیلتس بالاتر از 7 نیاز دارند. همچنین هزینه‌های تحصیل در انگلستان بر اساس رشته‌ها و دانشگاه‌های این کشور، متفاوت است.

شرایط تحصیل در انگلستان در مقطع دکتری

بالاترین مقطع آموزش عالی، دکتری است که بهترین فرصت‌ مطالعاتی و تحقیقاتی را برای دانشجویان فراهم می‌کند. مدت زمان تحصیل دکتری در کشور انگلستان بین 3 تا 5 سال بوده و تحصیل در این مقطع، دارای شرایط و ضوابط خاصی است. بنابراین دانشجویان با توجه به این شرایط و مقررات، موفق به اخذ پذیرش در مقطع دکتری می‌شوند.

همچنین نکته قابل توجه برای دانشجویان این است که تحصیل در مقطع دکتری به صورت تحقیق و کار تمام‌وقت در پروژه‌های علمی بوده و برای متقاضیان شرایط سنی خاصی در نظر گرفته نشده است اما دانشجویان باید برای تحصیل در مقطع دکتری شرایط زیر را داشته باشند:

  • متقاضیان مقطع دکتری باید یک استاد راهنما برای آگاهی از فرصت‌های تحقیقاتی مناسب داشته باشند.
  • متقاضیان باید دارای سطح زبان بسیار بالایی باشند. (آیلتس بالای نمره 7)
  • ارائه یک پروپوزال بسیار عالی در مقطع دکتری برای متقاضیان الزامی است.
  • داشتن چندین مقاله علمی و چاپ شده در مجلات معتبر در مقطع دکترای برای دانشجویان ضروری است.

شروع سال تحصیلی در انگلستان

شروع سال تحصیلی در انگلیس، ماه سپتامبر است. ماه سپتامبر، ترم پاییز در این کشور بوده و تا هفته سوم دسامبر ادامه دارد. سپس بعد از پایان ترم پاییز، ترم بهار در هفته اول الی دوم ژانویه آغاز شده و در اوایل آوریل به اتمام می‌رسد. در ادامه، دو هفته بعد از اتمام ترم بهار، ترم تابستان آغاز شده و تا هفته سوم ماه جولای ادامه خواهد داشت. حال که با مقاطع مختلف تحصیلی در انگلستان آشنا شدید، در مورد شرایط آن بیشتر بدانید.

شرایط تحصیل در انگلستان

کشور انگلستان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت دانشجویان از سراسر دنیا به شمار می‌رود. زیرا شرایط تحصیل در انگلیس بسیار ویژه بوده و متقاضیان را جهت ادامه تحصیل در این کشور ترغیب می‌کند. (اگر می‌خواهید با این شرایط بیشتر آشنا شوید، اینجا کلیک کنید.) برخی از شرایط تحصیل در انگلستان عبارتند از:

  • داشتن مهارت بالا در درک مفاهیم زبان انگلیسی، صحبت کردن، خواندن و نوشتن
  • نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • توانایی تأمین هزینه‌های زندگی و مخارج تحصیل در انگلیس (تمکن مالی)
  • داشتن پشتکار و جدیت برای تحصیل در انگلیس
  • موفقیت در آزمون‌های A-Level یا Foundation برای متقاضیان در مقطع کارشناسی
  • رضایت‌نامه والدین برای دانش‌آموزان کمتر از سن قانونی 18 سال

ویزای تحصیلی انگلیس

ویزای تحصیلی انگلستان به نام Tier4 دارای دو بخش زیر است:

  • Child student visa (Tier4)، مناسب دانش‌آموزان زیر 17 سال
  • General student visa (Tier4)، مناسب متقاضیان بالای 17 سال

دانشجویان و دانش‌آموزان برای مهاجرت و ادامه تحصیل در کشور انگلیس نیاز به اخذ ویزا دارند. ویزا به دو صورت کوتاه‌مدت و بلندمدت برای متقاضیان صادر می‌شود. متقاضیان بالای سن ۱۸ سال مایل به تحصیل در دوره‌های کوتاه می‌توانند از طریق ویزای تحصیلی کوتاه‌مدت انگلستان اقدام کنند.

ویزای کوتاه‌مدت تا ۶ ماه اعتبار دارد و متقاضیان برای تحصیل در دوره‌های زبان انگلیسی نیز می‌توانند اقامت خود را تا ۱۱ ماه در این کشور تمدید کنند. همچنین متقاضیان مایل به تحصیل در دوره‌های بلندمدت، باید از طریق ویزای تحصیلی بلندمدت اقدام نمایند.

ویزای تحصیلی انگلیس

شرایط ویزای تحصیلی انگلیس

شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلستان به شرح زیر است:

  • اخذ امتیاز 70 در آزمون Tier4
  • داشتن نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر تافل یا آیلتس
  • داشتن تمکن مالی برای تأمین هزینه زندگی و تحصیل در انگلیس
  • اقدام دانشجویان خارج از کشور انگلیس برای اخذ ویزای تحصیلی 6 ماه قبل از شروع دوره
  • فرصت 3 ماهه دانشجویان برای درخواست و دریافت ویزای تحصیلی این کشور
  • امکان تمدید یا تغییر ویزای دانشجویی از داخل کشور انگلیس با پرداخت هزینه 475 پوندی

هزینه‌ تحصیل در انگلستان

هزینه‌های تحصیل و زندگی در انگلستان نسبت به سایر کشورهای دنیا بالا بوده و دانشجویان برای ادامه تحصیل در این کشور باید بودجه لازم را داشته باشند. با این حال هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور با توجه به نوع محل اقامت دانشجویان، نوع رشته، دانشگاه و مقاطع مختلف تحصیلی در انگلستان متفاوت خواهد بود.

در مجموع هزینه تحصیل برای دانشجویان در هر کدام از مقاطع تحصیلی به شرح زیر است:

  • مقطع کارشناسی در انگلستان، ۹,۲۵۰ پوند الی ۳۵,۵۴۰ پوند
  • مقطع کارشناسی در رشته‌های پزشکی، ۶۴,۶۵۲ پوند
  • مقطع تحصیلات تکمیلی در انگلیس، ۴,۸۰۰ پوند الی ۴۸ هزار پوند
  • مقطع تحصیلات تکمیلی برای رشته‌های پزشکی در انگلیس، ۵۴,۹۵۰ پوند
  • مقطع تحصیلات تکمیلی برای رشته‌های مدیریت در انگلیس، ۵۹,۴۹۰ پوند

اقامت پس از تحصیل در انگلستان

اصلی‌ترین هدف متقاضیان برای تحصیل در انگلستان، اخذ اقامت این کشور پس از فارغ‌التحصیلی است. دانشجویان برای اخذ اقامت انگلستان باید شرایط و ضوابط این کشور را به درستی رعایت کنند. بنابراین اخذ ویزای تحصیلی یک فرصت فوق‌العاده برای اخذ اقامت کاری در کشور انگلستان برای دانشجویان به شمار می‌رود.

دولت انگلیس با ایجاد شرایط کاری ویژه برای دانشجویان، این فرصت را برای آن‌ها فراهم کرده تا پس از تحصیل بتوانند به مدت 2 سال به دنبال شغل مرتبط با رشته خود باشند و از این طریق اقامت انگلستان را دریافت نمایند. همچنین افراد خارجی با اقامت بیش از 5 سال در کشور انگلستان و پرداخت مالیات و بیمه، می‌توانند برای اخذ اقامت دائم انگلستان اقدام کنند.

سخن پایانی

بنابر آنچه در بخش فوق بیان کردیم، کشور انگلستان یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل و زندگی برای افراد از سراسر دنیا به شمار می‌رود. متقاضیان قبل از هر اقدامی برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان باید تمکن مالی کافی برای تأمین مخارج زندگی و تحصیلی داشته باشند. همچنین پشتکار و تلاش دانشجویان و دانش‌آموزان برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های انگلستان امری ضروری است.

علاوه بر این موارد، انتخاب یک مؤسسه مهاجرتی تحصیلی برای انجام فرآیند مهاجرت و مشاوره در این حوزه، کمک چشم‌گیری به متقاضیان می‌کند. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر و بررسی شرایط خود جهت مهاجرت از طریق تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در انگلستان با مشاوران حرفه‌ای مؤسسه مهاجرتی مای آرمان ارتباط برقرار کرده و مشاوره رایگان دریافت کنید.

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت کوکا مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا