فال حافظ عید نوروز سال 1403 با تعبیر دقیق!

فال حافظ برای عید نوروز سال 1402
فال حافظ شیرازی برای سال ۱۴۰۲

⭐️ برای مشاهده فال حافظ نوروزی ۱۴۰۳ روی دکمه زیر کلیک فرمایید.

فال حافظ

تفال زدن به دیوان حافظ در شرایط مختلف و دوره های گوناگون زندگی یکی از آداب بسیار زیبایی است که همه ما ایرانیان از گذشته تا به امروز به آن احترام گذاشته و حس خوبی نسبت به آن داشته ایم.

گویا اشعار فوق العاده زیبا و عمیق حافظ را با رگ و ریشه ما سرشته و به جان مان تزریق کرده باشند که تا این حد با واژه ها و وزن و معانی سرشارش به اوج می رسیم و در لا به لای غزلیاتش به دنبال پاسخ های خود در دو راهی های زندگی می گردیم.

حافظ و اشعارش از صدها سال گذشته جایگاه عالی در مراسم سنتی از جمله شب یلدا و سفره هفت سین های ما نیز داشته اند که خود گویای کمال احترام و زیباترین احساسی است که ما نسبت به این اشعار داریم، چرا که آن ها را به معنوی ترین لحظات زندگی مان پیوند زده ایم و خاطرات شیرینی را در حضورش تجربه کرده ایم.

عید نوروز که خود به تنهایی وزن یک دنیا تمدن و اصالت و حس خوب را به دوش می کشد و به یک دنیا ایرانی با یک دنیا حال و هوای تازه شدن لذت می بخشد بی شک با دیوان حافظ به معنای واقعی خودش در ذهن ها و قلب های ما می رسد.

تنها یک ایرانی می فهمد چه لذتی دارد لحظات پایانی یک سال کهنه را در انتظار فرا رسیدن لحظات نو شدن دور هفت سین و در کنار عزیزانت نشسته باشی و دیوان حافظ در دست آماده لحظه شکفتن بهار باشی و بهار از راه برسد …

چه احساس نابی است در همان لحظه آغازین نیتی را در قلبت بخوانی و با دلی سرشار از امید و لبخند و آرزو به دیوان حافظ تفال بزنی و غزلی شاهکار از شکرستان حافظ برایت نمایان شود …

چقدر زیباست این لحظه و چقدر خواندنی است غزلی که در آغاز سال جدید فال یک سالت را در آن نوشته باشند.

الحق و انصاف هر غزل و هر برگ از دیوان حافظ را که باز کنی یک دنیا حرف خوب و معانی عمیق در آن خواهی یافت که هر یک زیباتر و ارزشمندتر از دیگری است.

نمی دانم در دل این اشعار زیبا چه چیزی نهفته اما هر چه هست یک دنیا فرهنگ و ادب و هنر در خودش جای داده و از عشق و ایمان و امید می گوید و شاید این گونه است که دل ها را نرم و عاشق می کند.

حافظ در اشعارش اوج لطافت و ظراوت را به خرج داده و با تمام وجود از زیبایی های زندگی و هر آن چه به قلب و احساس مربوط می شود سخن گفته است تا جایی که حتی اشعاری که به نظر سایه اندوه روی آن ها را پوشانده از نوعی ذوق وپیام خوب برخوردار هستند.

در نهایت شاید بتوان گفت وقتی برگی از غزلیات حافظ را باز می کنی، کاری می کند کارستان که با خواندن هر سطر و هر بیت شعرش حس می کنی چند لحظه ناب را در آسمان واژه های با طراوتش سیر کرده ای و در یک آن هر لحظه و ثانیه ات نو می شود و روزت نوروز!

همه این ها را گفتیم تا بگوییم و به یادت بیاوریم زمین دوباره چرخشی به دور خورشید زده و باز هم برگشتم به سرآغاز یک سال و یک نو شدن همراه با تولد یک بهار.

چقدر زیبا می شود در آغاز این بهار نیز پای غزلیات زیبای این شاعر بزرگوار و بخشنده بنشینیم و گلی ناب از باغچه اشعارش بچینیم و طراوات و تازگی اش را توشه ای کنیم برای یک سال دیگر زندگی مان …

یک سال پر از برکت و خوبی و عشق و حال خوب. یک سالی که می تواند به بهترین سال زندگی مان تبدیل شود اگر بخواهیم و اگر قول تازه شدن به دل مان داده باشیم.

به امید آن که همزمان با تولد جوانه های بهاری و سبز شدن طبیعت و زنده شدن دنیا ما نیز دوباره متولد شویم و هم نفس با طبیعت و همراه با رودهای جاری، خودمان را به لحظه حال و اکنون بسپاریم و دل و ذهن مان را از هر استرس و نگرانی که به آینده های نیامده تعلق دارد پاک کنیم و با آغوشی باز به استقبال سال جدید برویم.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا