ریمل خوب چی بخریم؟

حتما شما هم می‌دانید که یکی از مهم‌ترین بخش‌های میکاپ صورت آرایش چشم است و ریمل یکی از مهم‌ترین وظایف را در آرایش چشم و حالت دادن به آن‌ها دارد؛ اما از آن جایی که چشم‌ها بسیار حساس بوده و قطعا سلامتی چشم از زیبایی آن مهم‌تر است، باید در انتخاب لوازم آرایشی چشم، به‌ویژه ریمل دقت کافی داشته باشید تا علاوه‌بر قیمت ریمل، کیفیت آن هم خوب و فرمولاسیون استانداردی داشته باشد.

توجه داشته باشید که ریمل‌ها دارای مواد شیمیایی و نگهدارنده هستند که ممکن است شما را درگیر حساسیت‌هایی چون سوزش چشم، خارش و قرمزی، آبریزش و حتی گاهی بیماریِ میگرن چشم کنند؛ به همین دلیل توصیه شده است که حتما از برند‌های معروفی که تولید آن تحت نظارت وزارت بهداشت است، استفاده کنید. برند‌های باکیفیت حتی در نوع خارجی هم، برای وارد شدن توسط شرکت‌ها، باید مجوز‌های لازم را داشته باشند. از ریمل‌های باکیفیت می‌توان به ریمل اسنس، ریمل کالیستا، ریمل دایسل، ریمل بل، ریمل ویولت و .. اشاره کرد.

ریمل خوب

یک ریمل خوب چه خصوصیاتی دارد؟

لازم است بدانید که یک ریمل خوب، برای هر کس باتوجه به نوع مژه، آرایش چشم، انتظاراتی که خود فرد دارد، قیمت ریمل و .. متفاوت است؛ مثلا یک نفر دنبال ریمل حجم‌دهنده‌ مژه است و نفری دیگر مژه‌های صاف و بی‌حالتی دارد و به دنبال ریملی است که مژهایش را بلندتر کرده و حالت دهد؛ ولی به‌طور کلی اکثر خریداران و مصرف‌کنندگان در مواردی از جمله: حجم دادن مژه، حالت دادن، بلند کردن و مشکی کردن مژه، در نهایت قیمتی مقرون به‌صرفه، اشتراک نظر دارند؛ ضمن اینکه یک ریمل استاندارد باید :

  • به راحتی از روی چشم‌ها پاک شود و بدون فشار، کشیدن، کندن مژه و تنها با حرکت آرام دست و استفاده از محلول پاک‌کننده یا دستمال مرطوب، به خوبی تمیز شود.

  • دارای قیمت معقولی باشد؛ توجه داشته باشید قیمت ریمل، در کیفیت آن تاثیر مستقیم دارد و به دلیل اینکه تماس مستقیم با چشم‌ها دارد، حتما باید استاندارد باشد تا چشم شما را دچار عفونت یا خطری نکند. شما می‌توانید برای اطمینان، از برند‌های معروف و باکیفیتی مانند: ریمل کالیستا، ریمل دایسل، ریمل اسنس و .. استفاده کنید.

نکاتی که هنگام خرید ریمل حتما باید مد نظر بگیرید

همانطور که گفتیم، ریمل خوب باتوجه به نوع مژه، نوع آرایش و سلیقه‌ هر فرد، تعریف متفاوتی دارد؛ اما اگر می‌خواهید که از خرید خود راضی باشید، حتما این چند نکته را مد نظر بگیرید.

به راحتی قابل استفاده است

اندازه‌ برس ریمل یکی از عوامل تاثیرگذار در نحوه‌ استفاده و البته زیباتر کردن چشم شماست. اگر ریملی که انتخاب می‌کنید، علاوه‌بر قیمت مناسب، برسی استاندارد و متناسب با مژه‌های شما داشته باشد، می‌تواند به راحتی حجم و بلندی آن‌ها را افزایش دهد. افرادی که مژه‌های کمی دارند و می‌خواهند حجم آن‌ها را افزایش دهند، باید از برس‌های بزرگ‌تر استفاده کنند. برس‌های کوچک‌تر برای افرادی مناسب است که خود دارای مژه‌های بلند و پرپشت هستند؛ اما می‌خواهند بعد از ریمل زدن، مژه‌هایی دانه‌ دانه با حالت طبیعی داشته باشند.

ریمل خوب

ماندگاری بالا

دقت کنید که ریمل خوب در استفاده‌ روزمره ماندگاری و ثبات خوبی داشته و بعد از چند ساعت ریزش و کثیفی دور چشم را به دنبال ندارد. قطعا استفاده از مارک‌های خوبی مانند: ریمل اسنس، ریمل ویولت، ریمل بل و .. که متریال آن‌ها باکیفیت است و فرمولاسیون استانداردی دارند، علاوه‌بر تاثیری که روی رنگ، حجم و بلندی مژه دارند، ماندگاری آن‌ها نیز قابل قبول بوده و قیمت ریمل نیز معقول است.

به سرعت خشک شود

یک ریمل خوب بعد از استفاده باید به سرعت خشک شود تا هم بتوان در صورت تمایل، برای پرپشت کردن مژه‌ها لایه‌های بیشتری زد و هم سرعت میکاپ بالا رفته و بتوان از آیتم‌های دیگری مانند خط چشم، سایه، کانسیلر و .. استفاده کرد.

مواد تشکیل‌دهنده‌ ریمل خوب

فراموش نکنید که در کنار زیباتر شدن چشم‌های شما، باید حتما مراقب سلامتی آن‌ها نیز باشید و ناخواسته خود را درگیر حساسیت چشم، خشکی چشم، ریزش مژه و .. نکنید؛ به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم برای خرید ریمل حتما از برند‌هایی مانند ریمل کالیستا، ریمل اسنس، ریمل دایسل و .. استفاده کنید؛ زیرا دارای مواد تشکیل‌دهنده‌ استاندارد بوده و تولید آن‌ها تحت نظارت وزارت بهداشت است. ضمن اینکه قیمت ریمل نیز باتوجه به کیفیتی که دارند، قابل قبول است. در ادامه به موادی که باید در ساختار یک ریمل خوب باشند، اشاره می‌کنیم.

  • ویتامین A

  • ویتامین E

  • پاناتول یا ویتامین B5

  • آرژنین

  • روغن کرچک

  • کراتین

  • عصاره بایکال

  • ابریشم

  • عصاره جوانه گندم

  • سویا

  • روغن آرگان

ریمل روغنی بزنیم یا آبکی؟

لازم به ذکر است که ریمل‌ها از لحاظ ساختاری به دو صورت پودری و مایع در بازار ایران عرضه می‌شوند. پایه‌ اصلی ریمل‌های مایع روغن و آب است. ریمل‌هایی که پایه‌ اول و اصلی آن‌ها روغن است و به‌عنوان ضد آب و واترپروف شناخته می‌شوند، در برابر تعریق، آب‌ریزش چشم و .. مقاوم هستند؛ اما خشک شدن آن‌ها روی مژه‌ها زمان‌بر است. ریمل‌هایی که بر پایه‌ آب هستند، زودتر خشک شده و راحت‌تر نیز پاک می‌شوند. قیمت ریمل ضد آب هم معمولا کمی بیشتر است. برای پاک کردن انواع ریمل‌های پودری و مایع می‌توانید از آب استفاده کرده و به کمک یک پد آن را پاک کنید؛ اما برای پاک کردن ریمل‌های واترپروف حتما باید از آب و صابون استفاده کنید.

ریمل خوب

با یک ریمل خوب چشمان خود را زیباتر کنید

ما در این مقاله سعی کردیم اکثر نکاتی که لازم است هنگام خرید یک ریمل خوب بدانید را برایتان ذکر کنیم. گفتیم که در اولین گام سعی کنید از برند‌های معروف استفاده کرده که مطمئن باشید ساختار مناسب و استانداردی دارند و به سلامتی چشم‌های شما آسیب نمی‌زنند. فراموش نکنید که استفاده از بعضی ریمل‌های بی‌کیفیت در دراز مدت عوارض خود را نشان داده و شما را درگریر اشک ریزی، خارش، کشیدگی پوست دور چشم و در بعضی موارد میگرن چشم می‌کنند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که هیچ‌گاه کیفیت را فدای کمیت نکنید و بدانید که قیمت ریمل خوب معمولا ارزان نیست؛ بلکه باتوجه به کیفیتی که دارد، باید قیمت معقولی داشته باشد.

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت کوکا مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا