آیا می توان فقط دندان های بالا را کامپوزیت کرد؟【سال1402】

آیا می توان فقط دندان های بالا را کامپوزیت کرد؟【سال1402】

امروزه افراد برای داشتن دندان های زیبا، تمام تلاش خود را می کنند. دندانپزشکان نیز روش های متعددی را پیش روی بیماران قرار می دهند که هر یک از این روش ها به نوعی موجب زیبایی و درخشان تر شدن دندان ها می شوند. یکی از این روش های بسیار متداول و رایج، کامپوزیت کردن دندان هاست.

با کمک کامپوزیت، تمام نقص های ظاهری دندان ها پوشیده می شوند و فرد دندان هایی زیبا و عاری از لک می تواند داشته باشد. کامپوزیت انواع مختلفی دارد که هر یک متناسب با مشکل دندان فرد و در ضمن بودجه اش، از طرف وی انتخاب می گردد. بهترین دندانپزشک زیبایی و ترمیمی در تهران با تخصص و مهارتی که دارد می تواند بهترین نوع کامپوزیت را بر روی دندان های بیمار اجرا کند تا بهترین نتایج حاصل شوند. کامپوزیت باید توسط دندانپزشک متخصص انجام گیرد که اگر می خواهید دندانپزشک مورد نظرتان را در شهر خود بیابید، می توانید به سایت های جراحا، تاپتنا، پزشک24، نوبت دات آی آر و … مراجعه کنید.

کامپوزیت و انواع آن

کامپوزیت دندان یک روش درمانی و زیبایی دندان است که در بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران برای ترمیم شکستگی ها، حفره ها و ترک ها و همچنین تغییر اندازه، شکل و رنگ دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. کامپوزیت دندانی یک ماده خمیری است که از یک رزین همرنگ دندان ساخته شده است که روی دندان تشکیل شده و با استفاده از تابش خاص سفت می گردد. از کامپوزیت ها برای دندان های بالا و پایین می توان استفاده کرد و در صورتی که تنها یک فک فرد نیاز به ترمیم داشته باشند، بهترین دکتر کامپوزیت در تهران، تنها یک فک بالا یا پایین را کامپوزیت می کند. کامپوزیت انواع مختلفی دارد که در ادامه برای شما شرح خواهیم داد:

1 . کامپوزیت های ماکروفیلد: اندازه ذرات آنها 5 تا 10 میکرومتر است. استحکام مکانیکی شان عالی است، اما از مقاومت خوبی در برابر سایش برخوردار نیست..

2 . کامپوزیت های میکروفیلد: میکروفیلدهاساخته شده از سیلیس کلوئیدی با ذراتی به کوچکی 0.4 میکرومتر اند. با این نوع از کامپوزیت ها بسیار راحت تر می توان کار کرد، ولی وزن شان کمتر از ماکروفیلدها است که منجر به کاهش مقاومت مکانیکی آن ها می شود. از این رو، آن ها در صورتی که نیاز به تحمل فشار دارند استفاده نمی شوند.

3 . کامپوزیت های هایبریدی: کامپوزیت های میکروفیلد و ماکروفیلد با یکدیگر ترکیب می شوند و در نهایت کامپوزیت هایبریدی حاصل می گردد. انبساط حرارتی گزینه مناسبی برای این کامپوزیت است و به همین علت مقاومت زیادی در برابر سایش دارد.

4 . کامپوزیت نانوفیلد: ذرات این کامپوزیت به اندازه 20 تا 70 نانومتر است. ذرات از نانو واحدها تشکیل شده و به عنوان یک واحد کامل می باشند. آن ها استحکام مکانیکی بالایی دارند، بنابراین در برابر سایش بسیار مقاوم هستند. مهم تر از همه، جلا دادن آن ها آسان است.

5 . کامپوزیت های بولک: این کامپوزیت ها از ذرات انباشته نشده سیلیس و زیرکونیا تشکیل شده اند. این مواد مقاومت کمی در برابر سایش دارند، اما هنگامی که به عنوان پرکننده دندان استفاده می شوند، می توانید مطمئن باشید که ذرات غذا هرگز بین دندان های شما باقی نمی مانند.

کامپوزیت و انواع آن

طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟

سوالی که برای اکثر مردم پیش می آید مربوط به دوام کامپوزیت دندان است. دوام کامپوزیت ونیرها و ماندگاری آن ها بر روی دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد. اول از همه، کیفیت و جنس ونیر کامپوزیت مهم است. به عنوان مثال، همانطور که قبلا ذکر شد، کامپوزیت Sarmaco و کامپوزیت ips از بادوام ترین کامپوزیت های استفاده شده در حوزه دندانپزشکی هستند. مواد مورد استفاده در دندانپزشکی مانند قلم های کامپوزیت دندان، رنگ های کامپوزیت دندان و مواد مورد استفاده برای چسباندن و آماده سازی دندان نیز در تعیین طول عمر این روکش ها مهم هستند.

عامل مهم بعدی در ماندگاری این کامپوزیت های دندانی، سطح مهارت دندانپزشک است. دندانپزشک باید دانش و تجربه کافی داشته باشد تا بتواند بر اساس وضعیت دندان ها بهترین کار ممکن را برای مردم از سر گیرد. نکات مراقبتی پس از کامپوزیت دندان نیز بسیار مهم است. به عنوان مثال با توجه به طول عمر کامپوزیت دندان های جلویی، گاز نگرفتن غذاهای سفت و رعایت بهداشت دهان و دندان در ماندگاری این روکش ها بسیار موثر خواهد بود.

چه کسانی نمی توانند کامپوزیت دندان انجام دهند؟

آیا ممکن است با وجود عفونت لثه و دندان درد، دندان های فرد را کامپوزیت کرد؟ اگرچه این تکنیک زیبایی می تواند برای بسیاری از مردم گزینه بسیار موثر و خوبی باشد، اما ممکن است برخی افراد کاندیدای مناسبی برای این روکش های دندانی نباشند. افرادی که دندان هایشان سالم نیست یا از عفونت لثه و دندان درد رنج می برند، نمی توانند از این روکش های رزینی استفاده کنند. کامپوزیت های دندانی نباید در افرادی که مینای دندان را به طور قابل توجهی از دست داده اند استفاده شود. کسانی که دارای مشکلات اساسی فک و دهان اند و دندان هایشان مشکلات بسیار خاص دارد، نمی توانند از این روکش ها استفاده کنند. افراد ذکر شده در ادامه، نمی توانند کاندیدای مناسبی برای کامپوزیت باشند:

کسانی که از ساییدگی یا پوسیدگی شدید دندان رنج می برند.
افرادی که دندان قروچه دارند.
کسانی که دندان های بسیار نامنظم و شلوغ دارند.
افرادی که از بیماری های دهان و لثه رنج می برند.
کسانی که ناهنجاری های فک و دهان دارند.

هزینه کامپوزیت دندان در تهران

برای انجام کامپوزیت دندان در کلینیک های دندانپزشکی، باید مبلغی به دندانپزشک متخصص پرداخت شود که مقدار مبلغ پرداختی قابل تعیین نیست. در صورتی که جنس کامپوزیت بهتر باشد یا فرد دندان های آسیب دیده بیشتری داشته باشد، باید هزینه بیشتری به پزشک پرداخت شود. به طور کلی موارد مختلفی هستند که می توانند تاثیر مستقیم بر روی این موضوع بگذارند که اگر می خواهید در این باره اطلاعات کافی کسب کنید، می توانید از دندانپزشکان معرفی شده در سایت جراحا پرس و جو کنید.

هزینه کامپوزیت دندان در تهران

کلام آخر

ما سعی کردیم در این مقاله مطالب مفیدی در رابطه با کامپوزیت در اختیار شما قرار دهیم. شما با خواندن این مقاله می توانید اطلاعات کافی در این باره کسب کنید و بهتر برای داشتن دندان های زیبا اقدام کنید. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنونیم. در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد در رابطه با این کامپوزیت دندان دارید، می توانید از طریق سایت جراحا با ما در میان بگذارید.

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت کوکا مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا