20 دانستنی جالب درباره خون و گروه خونی که قبلا نمی دانستید

سیستم خون و جریان خون در بدن انسان بسیار پیچیده است و به همین دلیل مراقبت از سلامت قلب، اطلاع از گروه خونی و افزایش آگاهی درباره سیستم خون رسانی بدن اهمیت زیادی دارد.

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که به سلامت قلب و بدن خود توجه کرده و به دانستنی های جالب درباره خون و گروه خونی علاقه دارید در ادامه مطلب با کوکا همراه شوید تا با حقایق جالب علمی درباره خون و گروه های خونی که ممکن است تاکنون نشنیده باشید آشنا شویم.

دانستنی ها درباره خون و گروه خونی
دانستنی ها درباره خون و گروه خونی

حقایق جالب درباره خون و گروه خونی

1. برای تخلیه کامل خون بدن یک انسان بالغ، به 1 میلیون و 120 هزار پشه نیاز است.

2. برای جریان یافتن خون در بدن لازم است قلب فشار زیادی ایجاد کند، این فشار به اندازه ای است که می تواند یک جوی خون با ارتفاع 30 فوت (حدود 9 متر) راه بیندازد.

3. انسان می تواند بدون ضربان قلب زندگی کند! در سال 2012 پزشکان دستگاهی ساختند که با قرار دادن آن داخل بدن کریگ لوئیس 55 ساله، خون در بدن او بدون ضربان قلب جریان پیدا کرد.

4. استن لارکین کسی است که 555 روز بدون قلب و در انتظار پیوند قلب زندگی کرد. قلب بیمار او با دستگاهی که استن در کوله پشتی اش حمل می کرد تعویض شد، او با این دستگاه بسکتبال نیز بازی می کرد.

حقایق جالب درباره خون انسان
حقایق جالب درباره خون انسان

5. مقدار خونی که طی مدت 25 روز در بدن انسان جریان پیدا می کند برای پر کردن یک استخر شنا با ابعاد متوسط کافی است.

6. انسان حتی با از دست دادن 40 درصد خون بدن نیز می تواند زنده بماند اگرچه در این شرایط انتقال خون به موقع ضروری است.

7. 21 درصد حملات قلبی دوشنبه ها رخ می دهد و روز جمعه دومین روز خطرناک برای حمله قلبی است. دانشمندان معتقدند این مسئله به دلیل ترشح بیش از حد هورمون استرس در روزهای آغازین هفته می باشد.

8. ضربان قلب روی خلق و خوی فرد تاثیر می گذارد. دانشمندان این مسئله را روی مردی که با پیوند قلب صاحب قلب جدیدی شده بود بررسی کردند و متوجه شدند پس از عمل جراحی افکار، احساسات و طرز رفتار او تغییر کرده است.

9. برای کاهش خطر حمله قلبی لازم است صبح ها به آرامی از خواب بیدار شده و شدت تمرینات عصرگاهی خود را کاهش دهید.

10. آب نارگیل دارای ترکیبات مشابه با پلاسمای خون است و می تواند جایگزین آن شود.

11. گروه خونی ممکن است روی طلاق زن و شوهرها نقش داشته باشد. دانشمندان دریافته اند که ارتباطی میان گروه خونی زوجین و آمار طلاق وجود دارد به طوری که در زندگی های زناشویی مستحکم معمولا زن و شوهر گروه خونی O دارند در حالی که طلاق میان افرادی که ترکیب های گروه خونی به صورت A + AB و A + O دارند بیشتر از سایرین است.

رابطه گروه خونی و طلاق
رابطه گروه خونی و طلاق

12. گروه خونی روی سلامت ما تاثیرگذار است. افرادی که گروه خونی O دارند معمولا دچار بیماری های قلبی عروقی نمی شوند اما در معرض ابتلا به سرطان پوست و چاقی قرار دارند.

13. افراد با گروه خونی A باید توجه بیشتری به سطح کلسترول خون داشته باشند، این افراد بیش از دیگران در معرض ابتلا به بیماری های قلبی عروقی قرار دارند.

14. خطر ابتلا به دیابت و سرطان پانکراس در افرادی که گروه خونی B دارند بیشتر است.

15. افرادی که گروه خونی AB دارند باید توجه بیشتری به حافظه و میزان تمرکز خود داشته باشند زیرا خطر ابتلا به اختلالات شناختی در این افراد 82 درصد بیشتر از سایرین است.

16. نوشیدنی های انرژی زا روی تپش قلب تاثیرگذار هستند، دانشمندان دریافته اند پس از نوشیدن این نوشیدنی ها سطح کافئین بدن تا 3 برابر بیشتر از دیگر نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه افزایش می یابد. این مسئله روی تپش قلب تاثیر منفی گذاشته و ممکن است باعث تشنج و حتی مرگ شود.

17. برخلاف باور رایج، رژیم غذایی خاص هر گروه خونی وجود ندارد. دانشمندان دانشگاه تورنتو طی مطالعاتی که انجام دادند ثابت کردند رژیم های غذایی براساس گروه خونی افسانه ای بیش نیستند.

18. در ژاپن برای هر نوع گروه خونی مواد غذایی، محصولات آرایشی و مراقبت شخصی خاص آن وجود دارد.

19. عملکرد ورزشی افراد به نوع گروه خونی آن ها وابسته است، نتایج مطالعه ای که در سال 2017 در این زمینه انجام شده نشان می دهد افرادی که گروه خونی O دارند نسبت به سایر گروه های خونی استقامت بدنی بیشتری دارند. دانشمندان همچنین با بررسی گروه خونی بازیکنان برتر واترپلو متوجه شدند هیچ یک از آن ها گروه خونی AB ندارند. اگرچه گروه خونی O تنها زمانی که فرد به طور منظم فعالیت های ورزشی داشته باشد تاثیرگذار خواهد بود.

ارتباط بین گروه خونی و فعالیت های ورزشی
ارتباط بین گروه خونی و فعالیت های ورزشی

20. شخصیت ما رابطه نزدیکی با گروه خونی ما دارد و تحقیقات علمی این مسئله را اثبات کرده اند. در ژاپن نیز مردم بر این باورند که انواع گروه خونی افراد، روی ویژگی های شخصیتی و میزان موفقیت آن ها در زمینه شغلی و روابط شخصی آن ها تاثیرگذار است.

منبع: brightside

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا