از تهران تا کیش را بدون هواپیما چگونه می‌توان رفت؟

از تهران تا کیش بدون هواپیما
کیش از مهم‌ترین جزایر گردشگری ایران است که مقصد مهمی برای مسافران ایرانی محسوب می‌شود. با توجه به این که این جزیره در میان خلیج نیلگون فارس قرار گرفته‌است، از نظر بسیاری از افراد بهترین راه سفر به آن از طریق هواپیما و سفر هوایی است. با این وجود امکان سفر زمینی از طریق ماشین شخصی، اتوبوس و یا قطار نیز به این جزیره‌ی زیبا وجود دارد. از مزایای سفر زمینی این است که در صورتی که با ماشین شخصی خود به کیش سفر کنیم، در هزینه‌ی رفت و آمد ما در جزیره صرفه‌جویی خواهدشد. در ادامه به توضیح بیشتر راه‌های سفر زمینی به کیش خواهیم پرداخت.

سفر به کیش با ماشین شخصی

سفر به کیش از طریق هواپیما، متداول‌ترین روش برای سفر به این جزیره است با این وجود اگر به دلایل مختلف قصد رزرو بلیط هواپیمای کیش ( https://safarmarket.com/flights/kish ) را ندارید و اگر تمایل دارید از تهران با ماشین شخصی خود به کیش سفر کنید باید خود را به بندرعباس برسانید و سپس از بندر عباس به سمت بندر آفتاب، بندر لنگه یا بندر چارک بروید و در آن‌جا ماشین‌ شخصی خود را سوار شناور کنید و خودتان نیز سوار شناور شوید و به سمت جزیره‌ی کیش حرکت کنید.

مسافت بین تهران و کیش حدود 1300 کیلومتر است و این یعنی مسافرت زمینی با ماشین شخصی از تهران تا کیش حدود 14 تا 18 ساعت زمان خواهد برد. در صورتی که علاقه‌مند به سفرهای زمینی باشید و دوست داشته‌باشید از زیبایی‌های مسیر دیدن کنید و یا در شهرها و روستاهای مختلف توقف داشته‌باشید، این روش بهترین انتخاب برای شماست!

دو راه برای رسیدن از تهران به بندر عباس وجود دارد؛

مسیر اول: تهران، قم، کاشان، نطنز، اصفهان، شهرضا، آباده، مرودشت، شیراز، جهرم، لار، بستک، بندرلنگه

مسیر دوم: تهران، قم، کاشان، نطنز، اصفهان، شهرضا، آباده، مرودشت، شیراز، فیروزآباد، کازرون، خنج، لامرد، بندر آفتاب یا بندر چارک

هر دو مسیر شما را به بندرهایی می‌رساند که در آن‌ها می‌توانید ماشین خود را سوار شناور کرده و به سمت کیش حرکت کنید و انتخاب هر مسیر به این بستگی دارد که تمایل داشته‌باشید در مسیرتان در چه شهرهایی توقف داشته‌باشید. از بندرعباس تا بندر چارک حدود 280 کیلومتر راه است و برای سفر دریایی از بندر چارک به کیش باید مسافتی حدود 34 کیلومتر را در دریا طی کنید. همچنین تحویل خودرو به شناور حدود 2 تا 3 ساعت از شما زمان خواهد گرفت. اما این نکته قابل توجه است که بندر آفتاب به نسبت بندر چارک خلوت‌تر بوده و احتمالا فرآیند تحویل خودرو به شناور زمان کمتری از شما خواهد گرفت. همچنین بندر آفتاب تنها 18 کیلومتر با جزیره‌ی کیش فاصله دارد و از این طریق شما سفر دریایی کوتاه‌تری را در پیش خواهید داشت.

هنگام سفر با خودروی شخصی به کیش حتما توجه داشته‌باشید که مدارک کامل اتومبیل خود را همراه داشته‌باشید. همچنین توجه کنید که در این جزیره قوانین راهنمایی و رانندگی سخت‌گیرانه‌ای برقرار است و تخلفات رانندگی با جریمه‌های سنگینی همراه است.

از تهران تا کیش بدون هواپیما

سفر به کیش با قطار

سفر به کیش به وسیله‌ی قطار نیز امکان‌پذیر است. بسیاری از افراد برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر و به علت بالا بودن هزینه‌ی پرواز تهران کیش ، مسافرت با قطار را انتخاب می‌کنند. برای مسافرت با قطار نیز ابتدا باید خود را از تهران به ایستگاه راه آهن بندرعباس برسانیم. این سفر حدود 18 تا 21 ساعت طول خواهد کشید اما امکانات موجود در قطار و همچنین فراهم بودن امکان استراحت در طول مسیر، باعث می‌شود تا در طول مسیر کمتر خسته شویم و بتوانیم از این ساعات لذت ببریم. پس از اینکه به بندرعباس رسیدیم، باید خود را با وسایل نقیه‌ی موجود به بندر چارک، لنگه یا آفتاب برسانیم و از آنجا سوار شناورها شده و به سمت جزیره‌ی زیبای کیش حرکت کنیم. با اینکه سفر با قطار به جزیره‌ی کیش طولانی خواهد بود اما با این روش از تمام زیبایی‌های طول مسیر نهایت استفاده را خواهید برد.

سفر به کیش با اتوبوس

ارزان‌ترین راه سفر به جزیره‌ی کیش از طریق اتوبوس است. در این روش نیز حدود 20 ساعت سفر جاده‌ای را پیش رو خواهید داشت و این روش می‌تواند برای بسیاری از افراد خسته‌کننده و سخت باشد با این وجود هنگام سفر با اتوبوس، خستگی ناشی از رانندگی را تجربه نخواهیدکرد و همچنین با توجه به ارزان بودن قیمت بلیط اتوبوس، در هزینه‌های سفر شما صرفه‌جویی بسیاری خواهدشد. در سفر با اتوبوس نیز شما باید ابتدا خود را به بندرعباس برسانید و سپس از بندرعباس به سمت بندر لنگه، چارک یا آفتاب حرکت کرده و در آنجا سوار شناورها شده و به سمت جزیره‌ی کیش حرکت کنید.

به طور کلی به این نکته توجه کنید که بندر آفتاب فاصله‌ی بسیار کمی نسبت به دو بندر دیگر تا کیش دارد و شما با سپری کردن حدود 30 دقیقه زمان از بندر آفتاب به کیش خواهید رسید. این فاصله از بندر چارک تا جزیره‌ی کیش حدود یک ساعت خواهد بود. بندر لنگه نیز نزدیک‌ترین بندر به بندر عباس است اما طی کردن فاصله‌ی این بندر تا جزیره‌ی کیش، حدود 2 ساعت و نیم از شما زمان خواهدبرد.

جالب است بدانید که امکان سفر به کیش از طریق قایق‌های بزرگ نیز وجود دارد و شما در صورتیکه به سفر دریایی علاقه‌مند باشید می‌توانید از هر یک از سه بندر نام برده شده از طریق این قایق‌ها به کیش سفر کرده و تجربه‌ی شگفت‌انگیزی از سفر دریایی برای خودتان رقم بزنید.

از تهران تا کیش بدون هواپیما

کلام آخر

راه‌های زمینی متنوعی برای رسیدن به جزیره‌ی کیش از شهر تهران وجود دارد که در این نوشته، این راه‌ها را بررسی کردیم. در یک سفر هوایی از تهران تا کیش تنها حدود 2 ساعت در راه خواهیم بود اما درصورتیکه به دلایل مختلفی مانند صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر و بالا بودن قیمت بلیط هواپیما، نخواهیم از این روش استفاده کنیم، راه‌های زمینی متنوعی برای این سفر وجود دارد. سفر با اتوبوس ارزان‌ترین روش برای سفر به جزیره‌ی کیش است با این وجود انعطاف‌پذیری زیادی در طول مسیر وجود ندارد و زمان طولانی آن برای بسیاری خسته‌کننده است. سفر با قطار نیز روش بهینه و ارزانیست.

با وجود مدت زمان زیادی که با این روش در مسیر می‌گذرانیم، اما وجود امکانات رفاهی در قطار، مسیر را برای ما خوشایند و دلپذیر می‌کند. در نهایت، ما در سفر با ماشین شخصی بیشترین میزان انعطاف را در طول مسیر خواهیم داشت اما توجه کنید با توجه به هزینه‌ی بنزین در این مسیر طولانی و همچنین هزینه‌ی جابه‌جایی خودرو با شناور، این روش جزو ارزان‌ترین راه‌ها برای سفر به کیش نخواهد بود! با توجه به تمام این نکات و موارد، می‌توانیم بهترین روش برای سفر به کیش را با توجه به الویت‌هایمان انتخاب کنیم.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا