بهترین زمان سفر به آلانیا کدام فصل است؟

سفر به آلانیاآلانیا یکی از شهرهای زیبا و ساحلی ترکیه است که به دلیل جاذبه‌های گردشگری زیادی که دارد، توریست‌ها از سراسر جهان این شهر را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. اگر شما هم قصد سفر به این شهر رویایی را دارید، بهتر است با وضعیت آب و هوای آن بیشتر آشنا شوید تا در بهترین زمان سفر به آلانیا به آنجا بروید. به صورت کلی، آب و هوای آلانیا مدیترانه‌ای و گرم است، اما در فصل‌های مختلف دما و رطوبت هوا تا حدی تغییر می‌کند.

آب و هوای آلانیا در بهار

بهار آلانیا را می‌توان یکی از بهترین فصل‌های سال نامید. در این فصل علاوه بر اینکه شاهد هوای مطلوب در آلانیا هستیم، زمین نیز بسیار سرسبز و زیبا می‌شود. در بهار این شهر دمای هوا به صورت میانگین ۱۷ درجه است، البته در اوایل بهار شاهد هوایی خنک‌تر هستیم و هر چقدر به سمت روزهای آخر این فصل می‌رویم، دما بالاتر می‌رود. البته نکته قابل توجه این است که شب‌های بهاری آلانیا هوای خنک‌تری دارد و معمولا ۹ درجه سانتی‌گراد است. پیاده‌روی در این هوای خنک و گشت و گذار در شهر زنده آلانیا در شب یک تجربه جذاب و فراموش نشدنی است.

اگر بخواهیم مزیت‌های سفر به آلانیا در فصل بهار را بررسی کنیم، می‌توان گفت که در این فصل باران کمی را شاهد خواهید بود، سرسبزی و زیبایی محیط فرصت مناسبی برای گشت و گذار و گرفتن عکس فراهم می‌کند و همچنین شهر زیاد شلوغ نیست و هزینه‌های سفر با تور خارجی نیز نسبت به تابستان کمتر است. البته چون دمای هوا در بیشتر روزهای بهاری خنک است، نباید انتظار تفریحات آبی زیادی را داشته باشید، اما می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری مختلف این شهر دیدن کنید، به فروشگاه‌های مختلف سر بزنید و از هوای دلچسب و شکوفه‌های بهاری لذت ببرید‌.

آب و هوای آلانیا در تابستان

سفر به آلانیا

تقریبا همه گردشگران حرفه‌ای می‌دانند آلانیا کجاست و بیشتر مسافرانی که برای تفریحات آبی به آلانیا سفر می‌کنند، ترجیح می‌دهند در فصل تابستان به این شهر بروند و از سواحل زیبای آن لذت ببرند، زیرا در این فصل دمای هوا به 31 درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد و این هوای گرم باعث می‌شود آب دریا نیز سرد نباشد و امکان استفاده از تفریحات آبی و شنا در دریا فراهم شود. هدف توریست‌هایی که تابستان به آلانیا می‌روند، بیشتر شنا، غواصی و حمام آفتاب در هوای گرم تابستانی این شهر است و به همین دلیل شاهد ازدحام جمعیت در فصل تابستان هستیم. برخی از بهترین هتل های آلانیا دارای پارک آبی هستند و فقط در فصل بهار و تابستان امکان استفاده از پارک برای دیگران فراهم است.

همچنین از دیگر ویژگی‌های سفر تابستانی به آلانیا، می‌توان به بارش کم باران اشاره کرد. تابستان کمترین میزان بارش باران را در بین چهار فصل سال را دارد و مسافران می‌توانند از روزهای آفتابی این فصل نهایت استفاده را ببرند. البته فراموش نکنید که به دلیل افزایش آمار گردشگران در این فصل، هزینه‌های سفر نیز بالاتر می‌رود؛ بنابراین بودجه کافی همراه خود داشته باشید. به صورت کلی، اگر به تفریحات آبی علاقه دارید، از گرما فراری نیستید و توانایی پرداخت هزینه‌های بالای سفر را دارید، تابستان برای شما بهترین زمان سفر به آلانیا است.

آب و هوای آلانیا در پاییز

در ابتدای فصل پاییز هنوز هوای آلانیا مثل فصل تابستان گرم و آفتابی است و از آنجایی که آب دریا سرد نشده، امکان شنا در دریا وجود دارد. همین موضوع باعث می‌شود در اوایل این فصل شاهد حضور مسافران زیادی در سطح شهر و در کنار سواحل باشیم، اما هر چقدر به اواخر آن نزدیک می‌شویم، هوا سردتر و خنک‌تر می‌شود و هر روز تعداد مسافران کاهش می‌یابد؛ حتی در اواسط آبان باران‌های پاییزی نیز شروع می‌شوند.

به صورت کلی می‌توان گفت آب و هوای آلانیا در پاییز بارانی و خنک است؛ بنابراین برای افرادی که به زیبایی طبیعت پاییزی علاقه دارند و عاشق روزهای بارانی و خنک هستند، پاییز بهترین زمان برای سفر به آلانیا است. هزینه‌های سفر نیز در اواسط این فصل به صورت چشمگیری کاهش پیدا می‌کند و می‌توانید با هزینه کم به آلانیا سفر کنید.

آب و هوای آلانیا در زمستان

سفر به آلانیا

دمای هوا در زمستان به پایین‌ترین حد خود می‌رسد و می‌توانید روزهای خنکی را شاهد باشد. البته اگر در این فصل به آلانیا سفر کنید، باید منتظر بارش باران نیز باشید. به صورت کلی، زمستان آلانیا را می‌توان مرطوب‌ترین فصل سال نامید. از جمله ویژگی‌های این فصل می‌توان به تعطیل بودن پارک‌های آبی اشاره کرد، در نتیجه تعداد مسافران نیز به صورت قابل توجهی کاهش می‌یابد.

با این وجود، سفر به آلانیا در فصل زمستان مزیت‌هایی نیز دارد که از جمله آن می‌توان به بلیط ارزان و کم شدن قیمت هتل‌ها اشاره کرد. بنابراین اگر بودجه کمی دارید، با بارش باران و دمای هوای خنک مشکلی ندارید، دنبال تفریحات آبی نیستید و به محیط خلوت علاقه دارید، زمستان برا شما بهترین فصل سفر به آلانیا است. در نقطه مقابل اگر هدف شما از سفر به این شهر لذت بردن از هوای گرم و آفتابی و تفریحات آبی آن است، سفر در فصل زمستان را توصیه نمی‌کنیم.

بهترین فصل سفر به آلانیا

سفر به آلانیا

تا به اینجا با وضعیت آب و هوای آلانیا در چهار فصل مختلف سال آشنا شدیم و فهمیدیم هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. برای اینکه بتوانید بهترین زمان سفر به آلانیا را برای خودتان پیدا کنید، باید به چند نکته مهم توجه کنید. هدف شما از این سفر چیست؟ می‌خواهید از سواحل این شهر لذت ببرید یا به گشت و گذار بپردازید؟ قصد دارید یک سفر ارزان داشته باشید یا برای سفر دغدغه مالی ندارید؟ به روزهای آفتابی علاقه دارید یا خنک؟ پاسخ به این سوالات می‌تواند به شما کمک کند تا در زمان مناسبی به آلانیا سفر کنید.

همانطور که قبلا اشاره کردیم تابستان به دلیل آب و هوای آفتابی و امکان استفاده از تفریحات آبی، گران‌ترین زمان سفر به آلانیا است و اگر قصد سفر در این زمان را دارید باید هزینه بیشتری بپردازید. از طرف دیگر، زمستان نیز به دلیل روزهای بارانی و خنک شدن هوا، ارزان‌ترین زمان سفر به آلانیا محسوب می‌شود. البته پاییز و بهار نیز زمان مناسبی برای سفر به این شهر هستند، زیرا نه از شلوغی و گرانی تابستان خبری است و نه از سرما و بارش زیاد زمستان.

تورهای مهرپرواز در بهترین زمان سفر به آلانیا

تعیین بهترین زمان سفر به آلانیا موضوعی است که به علایق و هدف شما از سفر بستگی دارد. اگر برای انجام تفریحات آبی و شرکت در فستیوال‌های مختلف این شهر را انتخاب کردید، بهتر است در اواخر بهار و ۳ ماه تابستان به این مقصد سفر کنید. البته اوایل پاییز نیز هنوز هوا گرم است و امکان استفاده از تفریحات آبی وجود دارد. با این وجود، اگر هدف شما گشت و گذار در سطح شهر است و می‌خواهید از هوای خنک و زیبایی طبیعت آلانیا لذت ببرید، بهار و پاییز انتخاب‌های بهتری هستند. در نهایت اگر به دنبال سفر ارزان هستید، زمستان را انتخاب کنید. فرقی ندارد؛ هر فصلی را که برای سفر با تور آلانیا انتخاب کنید، این شهر غافلگیری‌هایی برای شما خواهد داشت. مهم این است که فبل از هر چیز سلیقه آب‌وهوایی خودتان را بشناسید.

آژانس هواپیمایی مهرپرواز از سال 1390 در خدمت گردشگران عزیز ایرانی است تا با ارتباطی مؤثر با هتل‌داران و مدیران گردشگری در نقاط مختلف دنیا، مسیر توریسم را در ایران هموار سازد. پس اگر به دیدن شهرها و کشورهای جدید علاقه دارید و جزء کسانی هستید که همیشه چمدانی حاضروآماده برای سفر دارند، فرصت را از دست ندهید و برای رزرو تورهای خارجی به www.mehrparvaz.com مراجعه کنید.

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت کوکا مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا