5 برنامه کاربردی برای حذف بک‌گراند عکس

گاهی یک پس‌زمینه زشت و شلوغ، باعث می‌شود قید بهترین عکس‌هایمان را بزنیم و آن‌ها را هیچ‌ جا استفاده نکنیم. این موضوع، به خصوص اگر پای عکس عروسی، تولد یا مسافرت‌های خاص در میان باشد، بسیار آزاردهنده خواهد بود. برای اینکه بک‌گراند تصاویر را حذف کنید، می‌توانید از گوشی، کامپیوتر یا سایت‌های مختلف استفاده کنید. تمامی این راه‌ها، در شرایط مختلف به کار خواهند آمد، پس با ما همراه باشید چند تا از بهترین برنامه‌های حذف پس زمینه عکس را به شما معرفی کنیم.

برنامه کاربردی برای حذف بک‌گراند عکس

اپلیکیشن موبایل برای حذف بک‌گراند

یکی از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین راه‌ها برای پاک کردن بک‌گراند تصاویر، این است که از برنامه‌های قابل نصب روی گوشی همراه استفاده کنید. این برنامه‌ها قابلیت استفاده آسان و سریعی دارند و به همین دلیل می‌‌توان در هر شرایطی روی آن‌ها حساب باز کرد. از جمله اپلیکیشن‌های عالی که می‌توانید برای حذف بک‌گراند از آن‌ها استفاده کنید، موارد زیر هستند:

1.    Depth Background Eraser برای IOS

در صورتی که از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنید یا تبلت شما دارای سیستم عامل IOS است، می‌توانید سراغ این نرم‌افزار جذاب و کاربردی بروید. در این برنامه، می‌توانید به دو شکل دستی یا خودکار بک‌گراند عکس خود را پاک کنید. در حذف دستی، امکان تعیین میزان نرمی لبه‌های تصویر و همچنین مقدار وضوح وجود خواهد داشت. در صورت نیاز می‌توانید ترکیبی از حذف خودکار و دستی را برای نتیجه بهتر امتحان کنید. این برنامه برای IOS ۱۱ و بالاتر در دسترس است، بنابراین اغلب کاربران آیفون می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

2.    Magic Eraser Background برای اندروید

کاربران اندرویدی نسبت به کاربران IOS انتخاب‌های بیشتری برای حذف بک‌گراند عکس دارند؛ این موضوع ممکن است گاهی باعث سردرگمی شود. شما از هر نوع گوشی اندرویدی که استفاده کنید، Magic Eraser Background برایتان مفید خواهد بود. با این برنامه هم می‌توانید به صورت خودکار بک‌گراند عکس خود را پاک کنید و هم به صورت دستی. همچنین حین ویرایش می‌توانید روی تصویر زوم کنید و با دقت بیشتری جزئیات لبه عکس را پاک کنید. مزیت این اپلیکیشن این است که استفاده از آن محدودیتی ندارد و برای همیشه رایگان است.

در مقاله «»

نرم افزار ویندوز برای پاک کردن بک‌گراند

گاهی پس‌زمینه برخی تصاویر آنقدر شلوغ و به هم ریخته است که به سادگی نمی‌توان از شر آن‌ها خلاص شد. در این شرایط، ابزارهای موبایلی چندان کارساز نیستند و باید از تکنیک‌های حرفه‌ای‌تر استفاده کنید. اگر وقت و حوصله کافی برای یادگیری Adobe Photoshop را ندارید و می‌خواهید با کمک ویندوز، بک‌گراند تصاویر خود را پاک کنید، می‌توانید سراغ ابزارهای زیر بروید:

1.    Gimp

اگر وقت ندارید که صفر تا صد فتوشاپ را یاد بگیرید، این برنامه بهترین گزینه موجود برای شماست. با Gimp می‌توانید به راحتی تغییرات دلخواه خود را روی تصاویر اعمال کنید. پاک کردن پس‌زمینه تصاویر به شکل خودکار یا دستی، تنها یکی از قابلیت‌های این برنامه است. در صورتی که سوژه مورد نظر شما بک‌گراند شلوغی دارد یا لبه‌های کار نامنظم است، این ابزار می‌تواند بسیار به شما کمک کند.

در این برنامه می‌توانید تصاویر را با فرمت‌های مختلف و سیستم‌های رنگی متفاوت ذخیره کنید. در واقع اغلب امکانات فتوشاپ، با رابط کاربری بسیار ساده‌تر در این برنامه در دسترس است. از این برنامه می‌توانید روی سیستم عامل ویندوز و مک به راحتی استفاده کنید.

برنامه کاربردی برای حذف بک‌گراند عکس

2.     Photo BG Remover‎

این ابزار برای کسانی که به سرعت و دقت بالا در حذف بک‌گراند اهمیت می‌دهند بسیار مناسب است. با این ابزار می‌توانید به صورت خودکار و با دقت بسیار بالا، بک‌گراند تصاویر را در کمترین زمان ممکن پاک کنید. این ابزار حتی به ریز‌ترین جزییات تصاویر هم حساس است و در اغلب موارد، عملکرد بسیار کامل و دقیقی دارد. با این حال در صورتی که فکر می‌کنید جزییات لازم به اندازه کافی دقیق نیستند، می‌توانید با ابزارهای دستی موجود در این برنامه آن‌ها را تغییر دهید. رابط کاربری این برنامه بسیار ساده است و هر کسی با دانش اولیه کامپیوتری به راحتی می‌تواند از امکانات متنوع آن بهره ببرد.

  1. Photoshop

معروفترین برنامه گرافیکی برای حذف بک گراند فتوشاپ است که برای هدف‌های متفاوتی استفاده می‌شود. از کوچیکترین چیزها مثل حذف بک گراند و تغییرات جزئی گرفته تا طراحی‌های حرفه‌ای بنر و فتومونتاژ و روتوش و …

اگر آشنایی کمی با فتوشاپ داشته باشید می‌توانید خیلی راحت عکستان را در فتوشاپ باز کنید و با چند حرکت ساده، بک گراند تصویر را حذف کنید.

فتوشاپ یکی از برنامه‌های کاربردی برای طراحی است و یادگیری فتوشاپ حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تمام کارهای ادیت و طراحی را خودتان به حرفه‌ای ترین شکل ممکن انجام دهید.

ابزار آنلاین برای حذف بک‌گراند

برخی اوقات ممکن است بخواهید تنها پس‌زمینه یک تصویر را حذف کنید و به طور مداوم نیاز به انجام این کار نداشته باشید. در این شرایط، نیازی نیست که به دنبال نصب برنامه‌های مختلف و یادگیری روش استفاده از آن‌ها باشید؛ زیرا راه ساده‌تری هم وجود دارد. سایت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای پاک کردن پس زمینه تصویر و یا اعمال سایر ویرایش‌ها روی عکس استفاده کنید.

Erase.bg

اگر می‌خواهید بدون نصب هیچ برنامه خاصی در کمترین زمان ممکن پس زمینه عکس‌ها را پاک کنید، وارد سایت erase.bg شوید. در این سایت می‌توانید عکس دلخواه خود را بارگذاری کنید و پس از زمان کوتاهی، تصویر بدون بک‌گراند را از آن تحویل بگیرید. همچنین می‌توانید با استفاده از امکانات این سایت، می‌توانید به تصویر خود پس‌زمینه جدیدی اضافه کنید و تصاویر را از نظر نور و رنگ نیز ویرایش کنید.

پس‌زمینه چه عکس‌هایی را می‌توانیم حذف کنیم؟

برنامه کاربردی برای حذف بک‌گراند عکس

گاهی ممکن است تمام روش‌های بالا را امتحان کنید اما به هیچ نتیجه‌ای نرسید؛ در این شرایط باید بررسی کنید که آیا عکس شما شرایط خوبی برای حذف بک‌گراند دارد یا نه. تنها در صورتی می‌توانید پس‌زمینه عکس را به راحتی پاک کنید که عکس شما دارای شرایط زیر باشد:

  • یک کاراکتر خاص که از پس زمینه جداست در عکس وجود داشته باشد.
  • لبه‌های تصویر تا حدودی مشخص باشند.
  • رنگ کاراکتر با پس‌زمینه یکسان نباشد و با هم ترکیب نشده باشند.
  • کاراکتر بیش از اندازه کوچک نباشد و بتوان آن را به راحتی انتخاب کرد.
  • تصویر مورد نظر دارای تکه‌ها و بخش‌های پراکنده نباشد و انسجام نسبی داشته باشد.

در صورتی که تصویر شما دارای یکی از شرایط بالا نیست، باز هم می‌توانید آن را از پس زمینه جدا کنید، اما این کار نیاز به ابزارهای تخصصی مانند فتوشاپ و مهارت و دقت بالاتری خواهد داشت. بنابراین اگر قصد دارید پس‌زمینه عکسی را تغییر دهید، سعی کنید از همان ابتدا آن را در پس زمینه تک‌رنگ و متفاوت با کاراکتر اصلی بگیرید تا جدا کردن عکس از پس زمینه آسان‌تر شود.

سخن پایانی

گاهی ممکن است زمینه‌های شلوغ یا بی‌ربط از زیبایی عکس شما بکاهند. در این شرایط می‌توانید از برنامه‌های کاربردی برای حذف بک‌گراند عکس استفاده کنید. با این کار می‌توانید زمینه دلخواه خود را به تصویر اضافه نمایید و آن را به بهترین نحو ویرایش کنید. در این مقاله ۵ ابزار عالی برای این کار به شما معرفی کردیم که می‌توانند در این زمینه بسیار به شما کمک کنند.

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت کوکا مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا