این ماه به کدام شهر سفر می‌کنید؛ شیراز یا مشهد؟

این ماه به کدام شهر سفر می‌کنید؛ شیراز یا مشهد؟

شهر شیراز و مشهد از جمله شهر‌های توریستی کشور ایران می‌باشند که در بین ایرانیان و حتی سطح بین‌المللی به دلیل جاذبه‌های بی‌نظیرشان بسیار محبوب و شناخته شده هستند. در این مقاله قصد داریم به معرفی این دو شهر برای سفر به آن‌ها بپردازیم و به شما در انتخاب مقصد سفر مورد علاقه‌تان کمک کنیم.

شیراز برای سفر

شیراز سومین شهر ایران از نظر قدمت و پنجمین شهر پرجمعیت و بزرگ ایران می‌باشد که در جنوب شرقی آن و استان فارس واقع شده است. این شهر یکی از تاریخی‌ترین شهر‌ها می‌باشد و در کتب و اسناد تاریخی با نام‌های همچون شیرازیس و تیرازیس نیز ثبت شده، همچنین پایتخت ایران در دوران صفاریان، بوییان و زندیان بود.

این شهر زیبا به شهر شعر و ادب نیز معروف است و از مهم‌ترین مشاهیر آن می‌توان به سعدی، حافظ، شهریار، سنایی، بابا طاهری و بهار اشاره کرد. اغلب کسانی که قصد سفر دارند، شیراز و تور شیراز جز اولین گزینه‌های آن‌ها می‌باشد، چرا که این شهر پر از جاذبه‌های دیدنی متنوع متناسب با هر سلیقه‌ای است.

مشهد برای سفر

شهر مشهد از آن جایی که یکی از شهر‌های زیارتی به حساب می‌آید سالانه میزبان مسافران زیادی از کشور و خارج کشور می‌باشد. از این رو سفر به مشهد از جمله مقاصدی است که اکثر ایرانیان بیش از یک بار آن را تجربه کرده‌اند. این شهر جاذبه‌های تفریحی زیادی دارد که در ادامه درباره آن‌ها نیز صحبت می‌کنیم.

در برخی از فصول و تعطیلات مختلف از سال، سفر به شهر مشهد بیشتر است و همین موضوع سبب شده تا در بعضی از این مناسبت‌های خاص پیدا کردن بلیط، رزرو هتل و یا تور مشهد کاری دشوار شود. به عنوان مثال در بسیاری از مناسبت‌های مذهبی، اعیاد و خصوصا روز‌هایی همچون ولادت و شهادت امام رضا سفر به این شهر بیشتر می‌شود.

شیراز و مناطق دیدنی آن

مناطق و جاذبه‌های دیدنی شیراز به جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مدرن تقسیم‌بندی می‌شوند که همین موضوع سبب شده است تا گردشگران و مسافران زیادی به آن سفر کنند. در این بخش قصد داریم به معرفی تعدادی از این جاذبه‌ها و مناطق دیدنی این شهر بپردازیم:

– باغ‌های بی‌نظیر شیراز از جمله عفیف آباد، ارم، نارنجستان قوام و باغ جهان نما

– آثار تاریخی تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم، ارگ کریمخانی و…

– آرامگاه مشاهیر از جمله سعدی، حافظ و خاجوی کرمانی

این ماه به کدام شهر سفر می‌کنید؛ شیراز یا مشهد؟

مشهد و مناطق دیدنی آن

مشهد نیز شامل جاذبه‌های تفریحی و گردشگری زیادی است که با تور مشهد می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. در این بخش نیز قصد داریم به معرفی تعدادی از مکان‌های تفریحی و جاذبه‌های گردشگری مشهد بپردازیم:

– موزه‌های تاریخی و مقبره فردوسی و نادر شاه افشار

– پارک‌های آبی مجهز و فوق‌العاده

– طبیعت جذاب اطراف شهر همچون طرقبه و شاندیز

مناسب‌ترین زمان برای سفر به شیراز

شما می‌توانید در تمام فصول با رزرو تور شیراز از این شهر بازدید کنید اما می‌توان گفت بهترین و مناسب‌ترین زمان برای سفر به شیراز بهار است. در اردیبهشت ماه شیراز به واسطه باغ‌های پرگل و عطر بهار نارنج‌ها بسیار معروف و دلنشین می‌باشد. این شهر یکی از شهر‌های پر از گل و گیاه ایران به واسطه باغ ارم، باغ شاپوری، باغ نظر، باغ دلگشا، باغ عفیف آباد و… به حساب می‌آید.

همان طور که گفتیم مسافرت به این شهر و تور شیراز علاوه بر فصل بهار در فصل‌های تابستان، پاییز و زمستان نیز مناسب است. مثلا در فصل پاییز آب و هوا بسیار معتدل و دلنشین و همراه با نسیم تقریبا خنکی می‌باشد. آب و هوای بی‌نظیر پاییز در کنار رنگ‌بندی زیبای طبیعت و درختان و برگ‌های پاییزی، لحظاتی زیبا و فراموش نشدنی را برای شما ثبت می‌کنند.

مطلب جذاب دیگر: تجربه یک روز اقامت در کلبه جنگلی

چه زمانی برای سفر به مشهد مناسب‌تر است؟

برخی از افراد سفر به مشهد را در مناسبت‌های مذهبی انتخاب می‌کنند، این در حالی است که سفر به این شهر در هر فصل، زیبایی‌های خود را دارد. فصل بهار بهترین زمان از لحاظ آب و هوایی است که به همین دلیل قیمت تور مشهد در ابتدای بهار کمی افزایش پیدا می‌کند.

خبری از گرمای هوا در پاییز مشهد نیست و سرمای سختی نیز ندارد، از این رو اگر جز افرادی هستید که میانه خوشی با گرما ندارید فصل پاییز بهترین گزینه برای سفر شما به مشهد است. اما اگر علاقه زیادی به سرما، بارش برف و برف بازی دارید سفر به مشهد در فصل زمستان را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

این ماه به کدام شهر سفر می‌کنید؛ شیراز یا مشهد؟

شیراز یا مشهد؛ کدام شهر برای سفر بهتر است؟

طبق معرفی‌هایی که برای هر دو شهر داشتیم، اگر به آثار تاریخی علاقه دارید تور شیراز گزینه مناسبی برای شما می‌باشد. در حالی که اگر به دنبال یک سفر زیارتی و سیاحتی هستید، تور مشهد را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اما هر دو شهر پر از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی می‌باشند که می‌توانند لحظات خوشی را برای شما ایجاد کنند.

در این مقاله به معرفی هر دو شهر شیراز و مشهد، جاذبه‌های گردشگری و زمان مناسب برای سفر به آن‌ها پرداختیم. در نهایت تصمیم با شماست که متناسب با سلیقه خود و زمان سفر، یکی از این شهر‌ها را انتخاب نمایید. تمامی شهر‌های ایران پر از مکان‌های دیدنی و تفریحی مختلفی هستند که افراد متناسب با سلیقه خود از آن‌ها دیدن می‌کنند. در این مقاله نیز سعی کردیم به معرفی شیراز و مشهد، دو شهر زیبا و پر از جاذبه ایران بپردازیم تا بتوانید مقصد سفر خود را بهتر انتخاب کنید.

 

 

 

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا