بالاخره مشخص شد! اول مرغ بوده یا تخم مرغ؟

اول مرغ بوده یا تخم مرغ؟
اول مرغ بوده یا تخم مرغ؟

کدام اول به وجود آمده مرغ یا تخم مرغ؟ مرغ؟ نه، تخم مرغ؟ نه، اگر بخواهید به جواب این پرسش برسید کافی است این مطلب را کامل بخوانید.

تخم مرغ قبل از مرغ به وجود آمده اما چگونه؟

همه ما دلایل منطقی را طی کرده ایم و اکثر ما در یک جا قرار می گیریم. همانطور که لونا لاوگود جادوگر فیلم هری پاتر گفت که دایره آغازی ندارد و در واقع تلاش برای رسیدن به پاسخ این معضل تمرینی در بیهودگی مطلق است.

برای کسانی که داستانی در مورد یک موجود الهی ندارند که گونه‌ های کاملا شکل گرفته را در بر می‌گیرد این یک موقعیت بدون برد است.

معضل علیت

معضل علیت بیشتر به عنوان پارادوکس مرغ یا تخم مرغ شناخته می شود! و موقعیت هایی را مشخص می کند که در آن تعیین بین علت یک رویداد و معلول دشوار است.

حتی پلوتارک فیلسوف یونانی-رومی نیز نتوانست دقیقا راه حلی ارائه دهد. او با این پاسخ که تخم مرغ اول به وجود آمده است زیرا همه چیز را به وجود می آورد و همچنین مرغ اول به وجود آمده زیرا در آغاز خلقت قوی و کامل و خودکفا بود، بیشتر ما را دچار سردرگمی کرد.

اما این ما را از جستجو باز نمی دارد. خوشبختانه هستند افرادی که شب‌ ها با چنین مشکلاتی بیدار می‌ مانند و همین باعث شد که در نهایت رابرت کرالویچ به پاسخ این پرسش برسد.

اساسا در دوران های قدیم، پرنده‌ای شبیه مرغ وجود داشت. از نظر ژنتیکی به مرغ نزدیک بود اما هنوز یک مرغ کامل نبود. کرالویچ آن را مرغ اولیه می نامد. بنابراین مرغ اولیه تخمی گذاشت و خروس اولیه آن را بارور کرد. اما زمانی که ژن‌ های مادر و پدر تقریبا با هم ترکیب شدند، به روشی جدید ترکیب شدند و جهشی ایجاد کردند که به طور تصادفی نوزاد را از والدینش متفاوت کرد.

اگرچه هزاران سال طول می کشد تا تفاوت ایجاد شود، اما آن تخم مرغ به اندازه کافی متفاوت بود تا به زادگاه رسمی گونه جدیدی تبدیل شود که اکنون به عنوان مرغ شناخته می شود!

بنابراین به طور خلاصه دو پرنده که واقعا مرغ نبودند، یک تخم مرغ ایجاد کردند و از این رو، ما یک پاسخ داریم : ابتدا تخم مرغ به وجود آمد و سپس یک مرغ از تخم مرغ بیرون آمد.

منبع : treehugger

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا