جدول ارزش غذایی سیب درختی زرد، قرمز و سبز

ارزش غذایی کالری قند سیب درختی
ارزش غذایی انواع سیب درختی

جدول ارزش غذایی | مقدار کالری | کربوهیدرات | قند | فیبر | پروتئین | شاخص گلیسمی | ویتامین ها و مواد معدنی | ترکیبات گیاهی | ارزش غذایی سیب قرمز | ارزش غذایی سیب سبز

سیب درختی یکی از محبوب ترین میوه های دنیا است که از دیرباز به عنوان میوه ای پر خاصیت با طعم دلپذیر شناخته شده و در انواع، رنگ ها و اندازه های مختلف یافت می شود.

سیب حاوی مواد مغذی فراوان و سرشار از فیبر، ویتامین C و آنتی اکسیدان های مختلف است و در عین حال کم کالری و سیر کننده می باشد به همین دلیل انتخاب ایده آلی برای کاهش وزن محسوب می شود و طبق مطالعات علمی نیز خوردن این میوه می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد.

سیب معمولا به صورت خام و گاهی در تهیه آب میوه و نوشیدنی های مختلف استفاده می شود.

در ادامه قصد داریم درباره ارزش غذایی سیب زرد، قرمز و سبز صحبت کنیم. با کوکا همراه باشید.

ارزش غذایی سیب زرد درختی

مواد مغذی موجود در یک عدد سیب خام کوچک و با پوست (149 گرم) به صورت زیر است:

سیب زرد (149 گرم)مقدار
کالری84.9
پروتئین0.4 گرم
کربوهیدرات20.3 گرم
قند15 گرم
فیبر3.6 گرم
چربی0.2 گرم

کالری سیب چقدر است؟

همان طور که گفتیم سیب از میوه های کم کالری است. مقدار کالری موجود در سیب با اندازه های مختلف به صورت زیر می باشد:

  • یک عدد سیب کوچک (149 گرم): 84.9
  • یک عدد سیب متوسط (182 گرم): 103.7
  • یک عدد سیب بزرگ (223 گرم): 127.1

کربوهیدرات سیب چقدر است؟

قسمت عمده سیب از کربوهیدرات و آب تشکیل شده اما با وجود محتوای بالای قند و کربوهیدرات شاخص گلیسمی این میوه پایین می باشد.

قند سیب چقدر است؟

این میوه سرشار از قندهای ساده مانند فروکتوز، ساکارز و گلوکز است. مقدار قند موجود در سیب با اندازه های مختلف به صورت زیر می باشد:

  • یک عدد سیب کوچک (149 گرم): 15 گرم
  • یک عدد سیب متوسط (182 گرم): 18.3 گرم
  • یک عدد سیب بزرگ (223 گرم): 22.4 گرم

شاخص گلیسمی سیب چقدر است؟

شاخص گلیسمی این میوه پایین و بین 29 تا 44 می باشد.

فیبر سیب چقدر است؟

سیب سرشار از فیبر است، یک عدد سیب کوچک (149 گرم) حدود 3.6 گرم از این ماده مغذی در خود گنجانده که 15 درصد نیاز روزانه بدن را تامین می کند.

بخشی از فیبر موجود در سیب از فیبرهای محلول و نا محلول به نام پکتین است. فیبر محلول فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد و باکتری های مفید روده را تغذیه می کند.

فیبر به سیری طولانی مدت نیز کمک کرده و باعث کاهش وزن، کاهش قند خون و بهبود عملکرد دستگاه گوارشی می شود.

پروتئین

1 عدد سیب درختی کوچک حدود 0.4 گرم پروتئین دارد.

ویتامین ها و مواد معدنی سیب

سیب طیف گسترده ای از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف را در خود گنجانده اگرچه مقدار آن ها چندان قابل توجه نیست، با این حال این میوه پر خاصیت منبع خوب ویتامین C و پتاسیم می باشد:

  • ویتامین C یا اسید اسکوربیک: نوعی آنتی اکسیدان قوی است که برای بسیاری از عملکردهای مهم بدن حیاتی می باشد
  • پتاسیم: ماده معدنی اصلی موجود در سیب که به سلامت قلب کمک می کند

سایر ترکیبات گیاهی سیب

سیب سرشار از ترکیبات گیاهی آنتی اکسیدانی است که فواید زیادی برای سلامتی دارند، از جمله:

  • کوئرستین: ماده مغذی که در بسیاری از مواد غذایی گیاهی یافت می شود و طبق مطالعات حیوانی دارای خواص ضد التهابی، ضد ویروسی، ضد سرطانی و ضد افسردگی است
  • کاتچین: یک آنتی اکسیدان طبیعی که به مقدار زیادی در چای سبز یافت می شود و طبق مطالعات حیوانی به بهبود عملکرد مغز و عضلات بدن کمک می کند
  • اسید کلرژنیک: که در قهوه نیز یافت می شود و برای کاهش قند خون و کاهش وزن مفید است

ارزش غذایی سیب قرمز

مواد مغذی موجود در یک عدد سیب قرمز کوچک خام و با پوست (149 گرم) به صورت زیر است:

سیب قرمز (149 گرم)مقدار
کالری87.9
پروتئین0.4 گرم
کربوهیدرات20.9 گرم
قند15.6 گرم
فیبر3.4 گرم
چربی0.3 گرم

ارزش غذایی سیب سبز

مواد مغذی موجود در یک عدد سیب سبز گرنی اسمیت خام کوچک و با پوست (149 گرم) به صورت زیر است:

سیب سبز (149 گرم)مقدار
کالری86.4
پروتئین0.7 گرم
کربوهیدرات20.3 گرم
قند14.3 گرم
فیبر4.2 گرم
چربی0.3 گرم

منابع: healthlineeatthismuch