10 روش جادویی برای پرپشت شدن و تقویت رشد سریع ریش و سبیل

تقویت و پرپشت شدن ریش و سبیل
تقویت و پرپشت شدن ریش و سبیل

امروزه بسیاری از آقایان ترجیح می دهند که برای جذابیت بیشتر، ریش و سبیل داشته باشند. جالب است بدانید که ریش و سبیل برای سلامت پوست مفید بوده و با افزایش رطوبت پوست باعث جوان سازی صورت می شود.

ما در این مقاله از سایت کوکا راه ها و روش های خانگی و طبیعی برای تقویت و پرپشت شدن ریش و سبیل را ارائه کرده ایم. با ما همراه باشید!

توجه : پیش از مصرف ماسک های ذکر شده، ابتدا با مالیدن آن ها بر روی قسمتی از پوست دست از نداشتن حساسیت نسبت به آن ها مطمئن شوید و سپس بر روی صورت بمالید.

روغن های طبیعی برای تقویت رشد موی ریش و سبیل

1- روغن نارگیل

ماساژ صورت با روغن نارگیل یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای تقویت رشد ریش و سبیل و پرپشت شدن آن ها می باشد؛ در واقع روغن نارگیل به آبرسانی صورت کمک کرده و با افزایش گردش خون در پوست به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و باعث رشد موی ریش و سبیل می شود.

یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل را با دو قطره روغن رزماری ترکیب کنید و بر روی مو های ریش و سبیل بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

این روش را سه بار در هفته تکرار کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

2- روغن آرگان

روغن آرگان یکی دیگر از مواد طبیعی مفید برای پرپشت شدن ریش و سبیل محسوب می شود.

دو قاشق غذا خوری روغن آرگان را با 7 قطره روغن اسطوخودوس و 5 قطره روغن رزماری ترکیب کنید و آن را بر روی صورت خود بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

3- روغن اوکالیپتوس

روغن اوکالیپتوس یکی دیگر از روغن های مفید برای افزایش رشد ریش و سبیل است.

2 قطره روغن اوکالیپتوس را با یک قاشق غذا خوری روغن حامل (روغن زیتون یا کنجد) ترکیب کنید و بر روی پوست و مو های ریش و سبیل ماساژ دهید، بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

4- روغن رزماری و اسطوخودوس

ترکیب روغن رزماری و اسطوخودوس به دلیل خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی که دارد به تقویت و پرپشت شدن ریش و سبیل کمک می کند.

6 قطره روغن رزماری را با 6 قطره روغن اسطوخودوس و 3 قاشق چای خوری روغن جوجوبا (روغن حامل) ترکیب کنید و بر روی مو های ریش و سبیل ماساژ دهید، بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

روش های طبیعی و خانگی برای رشد ریش و سبیل

5- لیمو ترش و دارچین

ترکیب لیمو ترش و دارچین می تواند به تقویت و افزایش رشد ریش و سبیل ها کمک کند.

یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با دو قاشق چای خوری آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

توجه داشته باشید که اگر با استفاده از این ماسک دچار سوزش پوست شدید، هر چه سریع تر صورت را بشویید.

6- بهترین مواد غذایی برای رشد ریش و سبیل

مواد غذایی حاوی پروتئین به تقویت رشد ریش و سبیل و پرپشت شدن آن ها کمک می کنند؛ از مواد غذایی گیاهی سرشار از پروتئین می توان به انواع لوبیا (لوبیا سیاه، لوبیا سفید، لوبیا چیتی و لوبیا قرمز)، کینوآ، شاهدانه، آجیل و مغزیجات خام و میوه ها و سبزیجات تازه اشاره کرد.

علاوه بر این، ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E هم با افزایش گردش خون در صورت به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و باعث افزایش رشد ریش و سبیل می شوند.

میوه ها و سبزیجات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید؛ میوه ها و سبزیجات حاوی مقادیر بالای ویتامین ها و مواد معدنی هستند که به رشد ریش و سبیل کمک می کنند.

7- تاثیر ورزش بر رشد ریش و سبیل

ورزش منظم گردش خون در بدن و پوست صورت را افزایش داده و باعث رشد ریش و سبیل و پرپشت شدن آن ها می شود.

توصیه می شود که هر روز حداقل 20 دقیقه ورزش روزانه داشته باشید تا زودتر نتیجه بگیرید.

8- مرطوب کردن پوست

آبرسانی و رطوبت رسانی به پوست صورت علاوه بر اینکه باعث پاک سازی صورت از سلول های مرده و آلودگی ها می شود، باعث تقویت فولیکول های مو شده و به رشد سریع تر ریش و سبیل کمک می کند.

9- به اندازه کافی آب بنوشید

متخصصان توصیه می کنند که برای تقویت و افزایش رشد موی ریش و سبیل، آب زیاد بنوشید؛ نوشیدن مقدار کافی آب به آبرسانی پوست صورت کمک کرده و با تحریک فولیکول های مو باعث افزایش رشد و پرپشت شدن ریش و سبیل می شود.

10- خواب کافی داشته باشید

خواب کافی یکی از عوامل مهم در افزایش رشد ریش و سبیل است چون به سلول ها این امکان را می دهد که خود را ترمیم و بازسازی کنند.

علاوه بر این خواب کافی به درمان استرس و اضطراب کمک می کند که از عوامل مهم ریزش موی ریش و سبیل در مردان محسوب می شوند.

متخصصان توصیه می کنند که هر شب 7 الی 8 ساعت بخوابید.

منابع : onlymyhealth