گردش در بازارهای محلی استانبول

بازارهای محلی استانبول

ترکیه در سال‌های اخیر توانسته رشد خوبی در زمینه‌های مختلف گردشگری داشته است. مسافران زیادی به‌صورت شخصی یا با استفاده از تورها به ترکیه سفر می‌کنند تا دیدنی‌های آن را از نزدیک ببینند. استانبول یکی از معروف‌ترین شهرهای ترکیه برای مسافران است. دیدنی‌‌های زیادی در این شهر هستند که مسافران زیادی را از همه جای جهان به خود جذب می‌کند.

شما به‌‍راحتی می‌توانید برای سفر بعدی خود بلیط تهران استانبول بخرید، به استانبول سفر کنید و از جاذبه‌های این شهر لذت ببرید. یکی از برنامه‌های سفر که مسافران زیادی در شهرهای مختلف برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند، خرید است.

استانبول مراکز خرید و بازارهای زیادی دارد که می‌تواند برای شما جذاب باشد. حتی اگر قصد خرید نداشته باشید هرکدام از مراکز خرید خوبی‌هایی دارند که بهتر است حتما سری به آن‌ها بزنید. در این مقاله قصد داریم درباره بازارهای محلی استانبول و گردش در آن‌ها توضیح دهیم. اگر بلیط تهران استانبول خریده‌اید و می‌خواهید برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید، حتما این مقاله را کامل و دقیق بخوانید.

بازارهای محلی استانبول

استانبول برای هر بودجه و سبکی همه چیز دارد. بازارهای خیابانی نیز یکی دیگر از گزینه‌های جذاب و جایگزین برای خرید در استانبول هستند. بازدیدکنندگان می‌توانند چند ساعتی را در ازدحام و نوستالژی فوق‌العاده بازارهای خیابانی استانبول سپری کنند و اقلام، غذا و محصولات متنوعی را بیابند. این کار روشی اقتصادی برای خرید است. نمونه‌ای از بازارهای خیابانی و محلی استانبول عبارت‌اند از: پنج‌شنبه بازار در اورتاکوی (بازار اولوس سابق) و شنبه‌بازارها در بشیکتاش، باکرکوی و فریکوی (شیشلی)، یکشنبه‌بازار در کاسیمپاشا (بی اوغلو) در سمت اروپایی، و سه‌شنبه‌بازار در کادیکوی در سمت آسیایی. همه این بازارها برای مسافران و گردشگران جذاب هستند و  ارزش دیدن دارند.

بازارهای محلی استانبول
بهتر است بازدید از این بازارها و گردش در آن‌ها را در برنامه‌های سفر خود به استانبول قرار دهید و هنگام خرید بلیط تهران استانبول به آن توجه کنید. در قسمت‌های بعدی این مقاله تعدادی از بازارهای محلی استانبول را معرفی می‌کنیم تا شما آن‌ها را بهتر بشناسید و بتوانید بازارها را با هم مقایسه کنید.

سه‌شنبه‌بازار تاریخی کادیکوی

بازار کادیکوی که سه‌شنبه‌‌بازار تاریخی نیز نامیده می‌شود، هر سه‌شنبه در منطقه کادیکوی برگزار می‌شود. این بازار محلی یکی از شلوغ‌ترین بازارهای خیابانی استانبول است. این بازار به‌خاطر انواع غذاهای تازه، میوه‌ها، سبزی‌ها و همچنین کالاهای متعدد و متنوع، پوشاک، لباس‌های قدیمی، پارچه‌ها، محصولات نساجی و غیره معروف است. اگر بلیط تهران استانبول خریده‌اید و دوست دارید سفری ایده‌ئال داشته باشید حتما بخشی از سفر خود را به بازدید از بازارهای محلی مانند سه‌شنبه‌بازار تاریخی کادیکوی اختصاص دهید.

پنجشنبه‌بازار اورتاکوی

بازار اورتاکوی که هر پنجشنبه در محله اورتاکوی برگزار می‌شود، یکی از بازارهای معروف استانبول است. انواع پوشاک با برندهای برتر و قیمت بسیار مناسب، منسوجات خانگی، لوازم آرایشی و برخی کالاهای دیگر را می‌توانید در این بازار به‌راحتی پیدا کنید. همچنین جالب است بدانید شاتل رایگان از مرکز خرید Akmerkez، Zincirlikuyu و Kurucesme بین ساعت 10 تا 15 توسط شهرداری بشیکتاش مهیا شده است.

بازارهای محلی استانبول

بازار ادویه (Mısır Çarşısı)

این بازار که به نام بازار مصر نیز شناخته می‌شود، پس از آتش‌سوزی بزرگ در سال 1660 با ادویه‌های مصر ساخته شد. رایحه مست‌کننده هر یک از 85 غرفه این بازار ممکن است شما را به داخل دعوت کند، اما این رنگ‌ها هستند که شما را به دنیای زیبایی جذب می‌کنند. فروشندگان این بازار دوست‌داشتنی با ارائه نمونه‌ای از کالاهای عجیب‌وغریب، مانند لذیذ ترکی با طعم گل رز طعمی بی‌نظیر در خاطر شما ماندگار می‌کند لوازم آرایشی مانند پودر حنای خالص را هم می‌توانید در این بازار پیدا کنید و بخرید.

این روزها، وقتی مردم محلی استانبول نام Mısır Çarşısı را می‌شنوند، بلافاصله به خیابان‌ها، کوچه‌ها و بیرون از بازار ادویه فکر می‌کنند. خود سازه بازار نیز جذاب و توریستی است. در قسمت دیوارهای بیرونی بازار فروشندگانی هستند که بیشتر از گردشگران به مردم محلی غذا می‌دهند. ازیک‌طرف، با یک بازار ماهی کوچک روبرو خواهید شد و در طرف دیگر، برخی از مشاغل اختصاص‌داده‌شده به باغبانی، ابزارآلات، غذای حیوانات خانگی، منابع مخزن ماهی و حتی پرندگان خانگی وجود دارند. خیابان‌ها و مغازه‌های نزدیک این بازار قرن هفدهمی نیز ارزشمند هستند.

بازار آراستا (Arasta Çarşısı)

اگر پشت مسجد افسانه‌ای آبی سلطان احمد پنهان شده باشید، ممکن است برای کمد لباس جدید خود الهام بگیرید. این‌جا فقط مختص لباس نیست؛ بازار آراستا به‌عنوان یک نسخه کوچک از بازار بزرگ استانبول شناخته می‌شود. شما در این بازار برای خرید راحت‌تر هستند و امکان بحث و معامله با فروشندگان بیشتر است. حتما تماشای این بازار را در سفر خود به استانبول در قسمتی از برنامه قرار دهید.

شنبه‌بازار باکرکوی

بازار باکرکوی که در منطقه باکرکوی هر شنبه برگزار می‌شود، یک بازار خیابانی و اجتماعی پرطرف‌دار است. بازدیدکنندگان می‌توانند انواع برندهای لوکس و  برتر را با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه و همچنین پوشاک، منسوجات خانگی، لوازم آرایشی و برخی کالاهای دیگر را در این بازار پیدا کنند. این بازار هم گزینه خوبی برای افرادی است که به خرید یا بازارهای محلی علاقه دارند.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا