مدل ها و نکاتی برای طراحی کابینت در آشپزخانه کوچک

آشپزخانه قلب تپینده هر خانه‌ای است و کابینت یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن به شمار می‌رود. اگر کابینت با‌توجه‌به مدل آشپزخانه انتخاب شود، نه‌تنها آشپزخانه زیبا و جادار به نظر می‌رسد، بلکه سبب می‌شود شما نیز در این محیط حس خوبی داشته باشید و به خوبی بتوانید وسایل خود را مدیریت کنید. به‌ ویژه، اگر آشپزخانه کوچک است، استفاده از مدل کابینت آشپزخانه کوچک بسیار مهم است و باعث می‌شود که شما بتوانید حسن سلیقه خود را به رخ بکشید.

استفاده از کابینت های سبک مدرن ساده بهترین گزینه برای آشپزخانه کوچک

کابینت مدرن سفید در آشپزخانه کوچک

استفاده از کابینت مدرن ساده بهترین گزینه برای آشپزخانه کوچک است. در واقع، زمانی که صحبت از کابیت‌های سبک مدرن و ساده می‌شود، باید بدانید منظور طرح‌هایی است که حواشی اضافه آن‌ها حذف شده‌اند و تنها بخشی از طرح که کارآیی اصلی محصول را نشان می‌دهد، باقی مانده است. این دقیقا همان چیزی است که شما در آشپزخانه‌های کوچک به آن نیاز دارید. زمانی که برای انتخاب مدل کابینت‌ها از طرح‌های سبک و مینیمال استفاده می‌کنید، می‌توانید فضای آشپزخانه خود را بهتر مدیریت کنید و این مسئله بسیار مهم است.

استفاده از رنگ های روشن بهترین ایده برای رنگ کابینت آشپزخانه کوچک

کابینت روشن آشپزخانه کوچک

معماران و طراحان داخلی همواره به این مسئله اشاره می‌کنند که استفاده از رنگ های روشن بهترین ایده برای کابینت آشپزخانه کوچک است. رنگ‌های روشن باعث می‌شوند که فضا بزرگ‌تر به نظر برسد. با‌توجه‌به این موضوع که فضای آشپزخانه شما کوچک است، اگر رنگ‌های روشن را مورد استفاده قرار دهید، عمق قابل‌توجهی را در آشپزخانه به وجود می‌آورید و این مسئله باعث می‌شود که احساس راحتی در فضای آشپزخانه داشته باشید. شاید برایتان جالب باشد مدلی که برای کابینت خود در یک آشپزخانه کوچک انتخاب می‌کنید، بسیار مهم است و باید وقت زیادی را به انتخاب آن اختصاص دهید و از قبل نمونه هایی از بهترین رنگ های کابینت را مشاهده کنید.

طراحی های مناسب ال شکل، یک طرفه یا یو شکل برای آشپزخانه کوچک انتخاب کنید

از جمله مواردی که توصیه می‌شود در این زمینه به آن توجه داشته باشید، این است که طراحی های مناسب ال شکل، یک طرفه یا یو شکل برای آشپزخانه کوچک انتخاب کنید. انتخاب کابینت باید به‌صورتی انجام شود که از تمامی امکاناتی که در آشپزخانه وجود دارند، بهره ببرد. به‌طور مثال، زمانی که شما می‌توانید از سه دیوار در فضای آشپزخانه خود بهره ببرید، یو شکل یا ال شکل می‌توانند گزینه‌های جذابی باشند.

کابینت یک طرفه روشن در آشپزخانه کوچک

استفاده بهینه از فضای آشپزخانه و طراحی کابینت جادار و مناسب

به‌طور‌کلی، بهتر است بدانید که انتخاب مدل کابینت آشپزخانه کوچک به معنای این نیست که شما مجبور هستید کابینت کوچکی را انتخاب کنید. بلکه باید بدانید با استفاده بهینه از فضای آشپزخانه و طراحی کابینت جادار و مناسب می‌توانید به خواسته خود برسید و محیط آشپزخانه خود را به خوبی دیزاین کنید. در ادامه تلاش می‌کنیم نکات لازم را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

تمرکز بیشتر بر فضای درون کابینت

یکی از مهم‌ترین مواردی که توصیه می‌شود در زمان انتخاب کابینت در آشپزخانه‌های کوچک به آن توجه داشته باشید، تمرکز بر فضای درون است؛ زیرا این کار باعث می‌شود تمرکز شما از بخش داخلی کابینت که مهم‌ترین بخش آن است، گرفته شود. طرح‌های ساده و مینیمال بهترین طرح برای این منظور هستند؛ زیرا می‌توانند کابینت‌های جادار و مناسبی باشند که شرایط ایده‌آلی را در یک آشپزخانه کوچک برای شما به وجود می‌آورند. به‌طور‌کلی، شلوغ شدن کابینت باعث می‌شود آشپزخانه کوچک‌تر به نظر برسد.

ایجاد عمق در کابینت

یکی دیگر از مواردی که در زمان انتخاب کابینت در آشپزخانه کوچک باید به آن توجه داشته باشیم، ایجاد عمق در کابینت است. بهتر است بدانید باتوجه‌به این موضوع که وسایل شما زیاد است، اما فضای بسیار محدودی برای جا دادن آن‌ها دارید، باید کابینت‌هایی را انتخاب کنید که بسیار عمیق هستند و وسایل زیادی را در دل خود جای می‌دهند. این مسئله بسیار مهم است و به شما کمک می‌کند به خوبی بتوانید از مدل کابینت آشپزخانه کوچک خود لذت ببرید و حس خوبی را تجربه کنید.

چنانچه به دلیل فضای کوچک آشپزخانه محدودیت عمق بیشتر دارید، حتما از کابینت های قدی از سقف تا کف استفاده کنید و یا با استفاده از شلف ها و قفسه های دیواری، لوازم بیشتری را با ظاهر مناسب در آشپزخانه جای دهید.

طبقه‌بندی کابینت برای آشپزخانه های کوچک

مسئله دیگری که در زمان انتخاب مدل کابینت آشپزخانه کوچک باید به آن توجه داشته باشید، طبقه‌بندی درون کابینت است. بهتر است بدانید فضای زیادی در کابینت وجود دارد که شما باید به روشی بهینه از آن استفاده کنید. یکی از روش‌های بهینه برای استفاده از کابینت، طبقه‌بندی در فضای داخلی آن است. زمانی که فضای داخلی کابینت را طبقه‌بندی می‌کنید، می‌توانید وسایل خود را به میزان قابل‌توجهی در یک کابینت قرار دهید و همین امر شرایطی را برای شما به وجود می‌آورد که بتوانید بهترین استفاده را از کابینت خود ببرید و نگرانی‌های شما در مورد عدم جا شدن وسایل‌تان در آشپزخانه به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند.

استفاده از کابینت فضاهای سه گوش

فضای سه گوش آشپزخانه فضای بی‌مصرفی است که گاهی اوقات به‌عنوان پرتی آشپزخانه شناخته می‌شود. اگر به مدل کابینت آشپزخانه کوچک توجه داشته باشید، متوجه می‌شوید در تمامی طرح‌های استاندارد به فضای سه گوش توجه شده است. در این فضا، کابینت مخصوص قرار داده می‌شود که خودش به تنهایی وسایل زیادی را در خود جای می‌دهد که باعث می‌شود هم وسایل شما به‌راحتی در آشپزخانه قرار گیرند و هم نگرانی‌های‌تان در مورد آشپزخانه‌های کوچک به میزان بسیار زیادی کاهش می‌یابد. بهتر است در این زمینه با یک معمار یا کسی که در زمینه تخصص داخلی فعالیت دارد، مشورت کنید.

برای خرید مدل کابینت آشپزخانه کوچک به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد مدل کابینت آشپزخانه کوچک در اختیارتان قرار دهیم. برای انتخاب بهترین کابینت باید به موارد متعددی از جمله توجه به فضای درون کابینت، انتخاب کابینت عمیق و طبقه‌بندی کابینت توجه داشته باشید. تمامی این امور مهم هستند و بر قدرت انتخاب شما اثر می‌گذارند. اگر به دنبال بهترین مرکز برای خرید کابینت و طراحی دکوراسیون منزل هستید، می‌توانید به شرکت آرشام دکور مراجعه کنید. این شرکت فعالیت خود را در سال 1383 با هدف ارتقا دانش کلی دکوراسیون و اجرای انواع کابینت و کمد دیواری راه‌اندازی کرد و امروزه به یک برند بسیار مهم و قابل‌توجه در این زمینه تبدیل شده است.

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت کوکا مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا