آیا فست فودها واقعا در زمان صرفه‌ جویی می‌ کنند؟

فست فود

فست فودها همانطور که از نام آن‌ها مشخص است، غذاهایی هستند که سریع آماده می‌شوند و نیاز به پخت طولانی مدت ندارند. اکثر فست فودها به صورت سرخ‌شده درست می‌شوند و برای تهیه خیلی از آن‌ها تنها باید چند دقیقه کوتاه وقت صرف کنید. امروزه به دلیل مشغله زیاد و سرعت گرفتن امورات زندگی، بسیاری از خانواده‌ها زمان کافی برای تهیه غذاهای سنتی و زمان‌بر را ندارند و در این میان به نظر می‌رسد فست فود می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد.

فست فودها بسیار متنوع هستند روش‌های طبخ متفاوتی دارند. درست کردن پیتزا با تهیه یک ساندویچ فلافل یا همبرگر خانگی متفاوت است و برای هر کدام باید زمان مشخصی را صرف کنید. اما آیا فست فودها واقعا موجب صرفه‌جویی در زمان می‌شوند سریع‌تر از غذاهای سنتی آماده می‌شوند و یا آن تنها یک روش تبلیغاتی برای جذاب‌تر نشان دادن انواع فست فود است؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

درست کردن یک پیتزا زمان‌برتر است یا قورمه سبزی؟

فست فود

به طور کلی درست کردن غذا در خانه کمی زمان‌بر است، اما این که برای تهیه هر غذا چقدر زمان صرف می‌شود، به روش پخت غذا و مواد اولیه‌ای که در دسترس دارید مرتبط است. حقیقت این است که امروزه روش‌های زیادی برای سرعت بخشیدن به مراحل پخت غذا وجود دارد. بسیاری از خانم‌ها به جای این که سبزی قورمه سبزی را خریداری کنند، خرد کنند و بعد در روغن سرخ کنند، از سبزی‌های سرخ‌شده آماده برای تهیه قورمه سبزی استفاده می‌کنند. از طرف دیگر استفاده از زودپز یکی دیگر از تجهیزاتی است که به شما کمک می‌کند خورشت قورمه سبزی را در مدت زمانی کوتاه و بدون نگرانی در مورد سوختن و ته گرفتن غذا آماده کنید.

همین موضوع موجب شده که پخت قورمه سبزی دیگر مانند گذشته به یک روز زمان نیاز نداشته باشد و بسیار ساده‌تر از گذشته باشد. اما پیتزا یک فست فود پرطرفدار است که برای پخت آن باید از نان پیتزا، سبزیجات خرد شده، گوشت چرخ کرده سرخ‌شده، کالباس و پنیر پیتزا استفاده کنید. اگر قرار باشد نان پیتزا را خودتان در خانه تهیه کنید، قطعا درست کردن پیتزا درست مثل پخت یک قورمه سبزی سنتی طولانی خواهد بود. اما در صورتی که برای تهیه پیتزا خانگی از نان پیتزای آماده، سبزیجات خرد شده آماده و مقداری کالباس و پنیر استفاده کنید. این غذا آنقدر سریع آماده می‌شود که پخت آن با هیچ غذای دیگری قابل مقایسه خواهد بود.

مهم نیست در خانه پیتزا درست می‌کنید یا قورمه سبزی به هر حال زمانی که برای هر غذا صرف می‌شود، به خلاقیت شما در پخت و همچنین استفاده از مواد غذایی آماده بستگی دارد. امروزه دیگر پخت قورمه سبزی آنقدرها زمان‌بر نیست و تنها باید مواد مورد نیاز را در زودپز بریزید و بعد از ۱ ساعت یک قورمه سبزی خوشمزه تحویل بگیرید و یا برای پخت پیتزا می‌توانید همه مواد مورد نیاز آن را به صورت آماده تهیه کنید و بعد پیتزا را تنها با سر هم کردن مواد و قرار دادن آن در فر درست کنید.

آیا فست فودها واقعا سریع‌تر از غذاهای دیگر آماده می‌شوند؟

فست فود

فست فودها انواع مختلف دارند و پخت خیلی از آن‌ها واقعا سریع‌تر از غذاهای سنتی است. برای تهیه یک مرغ سوخاری می‌توانید تنها مرغ را به کمی پودر سوخاری مزه دار شده آغشته کنید و در روغن سرخ کنید. اما واقعیت این است که مصرف هر روزه فست فود به هیچ عنوان برای سلامت توصیه نمی‌شود. اکثر غذاهای فست فودی سرشار از روغن و مواد غذایی فرآوری شده هستند و برای سلامت ما مضر هستند. امروزه امکان تهیه سبزیجات آماده و همچنین استفاده از تجهیزاتی مثل زودپز موجب شده تا پخت غذاهای سنتی همانند گذشته سخت نباشد.

به همین دلیل بهتر است به جای مصرف روزانه فست فودها از غذاهای سنتی و سالم استفاده کنید. فراموش نکنید که مصرف بیش از حد فست فود خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد و موجب افزایش کلسترول و چربی می‌شود. با کمی زمان گذاشتن برای تهیه غذاهای سنتی ایرانی می‌توانید طیف وسیعی از طعم‌ها را امتحان کنید و در کنار تجربه‌ای لذت‌بخش به سلامت خود و اعضای خانواده کمک کنید.

سعی کنید برای تهیه انواع غذاها از مواد اولیه باکیفیت استفاده کنید و تا حد امکان فست فودها را بدون روغن و یا با مقدار روغن کم تهیه کنید. پیشنهاد می‌شود مواد مورد نیاز برای تهیه غذاهای مختلف را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. برای خرید بهترین برندهای رب گوجه فرنگی با ارسال رایگان می‌توانید روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

سخن نهایی

شاید تا چند سال گذشته که تنوع مواد غذایی در فروشگاه‌ها تا این حد زیاد نشده بود، درست کردن یک غذای سنتی بسیار زمان‌بر بود، اما امروزه می‌توانید در اکثر فروشگاه‌ها مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه یک غذا را به صورت آماده خریداری کنید. همین موضوع موجب شده تا زمان تهیه غذا بسیار کوتاه‌تر شود. با این حال هنوز هم بسیاری از فست فودها سریع‌تر از غذاهای سنتی آماده می‌شوند و آماده کردن آن‌ها نیاز به پخت طولانی ندارد.

به هر حال اگر کمی هوشمندانه تصمیم بگیرید، امروزه حتی تهیه سخت‌ترین خورشت‌ها و خوراک‌های ایرانی آنقدرها هم سخت نیست. می‌توانید برای تهیه این غذاها از مواد غذایی منجمد یا آماده استفاده کنید. با این روش می‌توانید مصرف فست فودها را کاهش دهید و تنوع غذایی بیشتری در طول هفته داشته باشید.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا