❤️ فال حافظ دلتنگی طرف مقابل

فال حافظ دلتنگی طرف مقابل

⭐️ جهت فال گرفتن، روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

دلتنگی از آن احساسات عمیق، سوزنده و آزار دهنده است که همه ما بارها در طول زندگی خود تجربه کرده ایم، چون انسان هستیم و به حکم انسان بودن عواطفی داریم که چه خوشایند یا نا خوشایند حس زنده بودن به ما می دهند.

دلتنگی غم فقدان، دوری یا از دست دادن عزیز یا چیزی است که ممکن است به هر دلیل از کنار ما رفته باشد و در واقع واکنش طبیعی انسان ها و نوعی رنج عاطفی نسبت به از دست دادن است که می تواند حتی سلامت جسمی را به خطر انداخته و خواب و خوراک و فکر کردن ما را مختل کند.

کنار آمدن با دلتنگی و غم فقدان یکی از بزرگ ترین چالش های زندگی همه ما است که در دوره ای از زندگی و با از دست دادن عزیزان، فراق معشوق، بازنشستگی و دوری از محیط کار، مرگ حیوان خانگی، دوری از یک دوست، نقل مکان از یک محیط، فارغ التحصیل شدن از دانشگاه یا تغییر شغل ممکن است به آن دچار شویم.

این احساس از گذشته های دور به عنوان یک پدیده عاطفی ناخوشایند شناخته شده و حتی در اشعار شاعران نیز درباره آن صحبت شده است.

به عنوان مثال در اشعار حافظ دوری و فراق بسیار پر رنگ است و تا چشم کار می کند دلتنگی در غزلیات این شاعر بزرگ موج می زند.

عجیب نیست که ما ایرانی ها در دلتنگی های روزانه خود معمولا دیوان حافظ را در دست گرفته و سعی می کنیم با تفال زدن به آن و خواندن اشعارش کمی دل خود را سبک کرده و غم و اندوه مان را تسکین ببخشیم.

میزان دلتنگی را گاهی می توان با برداشتن گوشی تلفن یا دیدار دوباره کاهش داد اما همیشه امکان ارتباط گرفتن وجود ندارد و ما می مانیم و یک دنیا دلتنگی که ممکن است علاوه بر روح و روان به جسم نیز آسیب بزند و زندگی مان را مختل کند.

برای مقابله با غم دلتنگی در درجه اول باید پذیرفت هر گونه اندوه ناشی از دور شدن و از دست دادن عزیزان طبیعی است و نباید برای آن ها احساس شرمساری کرد، با این حال نیاز است با روش های سالم و به مرور این حس را کمرنگ کرده و به زندگی عادی خود بازگشت.

طبیعتا زمانی که دلتنگ می شویم نیاز به بخیه یا کیسه یخ نیست، اما کاری که یک بخیه با جراحات شدید می کند حس همدردی و دلسوزی نسبت به خودمان با غم دلتنگی خواهد کرد و مرهمی روی زخم های آن خواهد بود.

بی شک رفتار مهربانانه و مراقبت از خودمان به ما کمک می کند تا این دوره را راحت تر پشت سر بگذاریم که از جمله آن ها می توان به اختصاص زمان کافی برای خواب شبانه، مصرف مواد غذایی مفید برای خلق و خو، پیاده روی های طولانی و تماس با عزیزان برای دریافت حمایت عاطفی اشاره کرد.

به علاوه نادیده گرفتن دلتنگی یا فرار از آن شاید راه آسانی برای خلاص شدن از غم و غصه ها به نظر برسد اما در واقع اثر معکوس دارد زیرا احساس دلتنگی در دل باقی مانده و ممکن است مدت ها بعد و در شرایط بحرانی زندگی ناگهان فوران کرده و باعث ناراحتی بیشتر ما شود.

این احساسات سرکوب شده می توانند به علائم روانی همچون افسردگی نیز منجر شوند که عواقب به مراتب شدیدتری به دنبال خواهد داشت.

بنابراین بهتر است یک مکان و زمان مناسب در نظر گرفته و هر گونه احساس عشق، پشیمانی، خشم و دلتنگی خود را بدون قضاوت کردن بررسی کنیم و به خودمان بقبولانیم که اگرچه این شرایط سخت است اما با گذشت زمان بهتر خواهد شد.

بدون شک زمانی که به شدت دلتنگ کسی هستیم به نظر می رسد هیچ کس و هیچ چیز دیگر در دنیا نمی تواند جای خالی او را برای ما پر کند در حالی که تماس با سایر دوستان و عزیزان و همدلی و حمایت عاطفی از جانب آن ها به سبک شدن روح و حتی پرت شدن حواس کمک زیادی می کند.

فراموش نکنیم پرداختن به سرگرمی ها، علایق هنری، شعر خوانی به خصوص دیوان حافظ و سایر فعالیت های مورد علاقه تاثیر خوبی در کنار آمدن با دلتنگی دارد اما سرگرمی های خاطره انگیز از کسی که دلتنگش هستیم نه تنها مفید نخواهد بود بلکه ممکن است داغ دل مان را تازه تر کند.

به علاوه اگر دلتنگ عزیز سفر کرده ای هستیم که امکان ارتباط تلفنی، تصویری و غیره با او فراهم است احتمالا کنار آمدن با حس دلتنگی راحت تر خواهد بود و می توان با قرار ملاقات های مجازی که مشتاقانه منتظر آن ها می مانیم این غم را کمی تسکین ببخشیم.

و در نهایت بیایید در دوری هایی که دیدار دوباره به دنبال دارد (مانند ماموریت همسر، رفتن به دانشگاه فرزند، مسافرت خواهر و برادر و موارد مشابه) نیمه پر لیوان را ببینیم.

مثلا به این فکر کنیم که همه ما گاهی به قدری غرق در روابط خود و ایفای نقش مادری و همسری و خواهری می شویم که خودمان را فراموش می کنیم. شاید این تنهایی های اجباری فرصت مناسبی باشد تا کمی خلوت کرده، بیشتر به خودمان نزدیک تر شویم و ناز خودمان را بکشیم.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا