(تصویری) حیوانات صورتی رنگی که باور نمی کنید وجود داشته باشند!

به نظر می رسد که مادر طبیعت احترام خاصی برای رنگ صورتی قائل است. همه گونه های موجودات دارای سایه های مختلف رنگ سرخابی، مرجانی و رز هستند.

در این مقاله با حیوانات صورتی رنگ آشنا می شوید.

1. کفچه‌ نوک گلگون

کفچه‌ نوک گلگون
کفچه‌ نوک گلگون

در حالی که فلامینگوها ممکن است به عنوان تنها پرندگان صورتی شناخته شوند اما نمی‌ توانیم از کفچه نوک گلگون زیبا و عجیب و غریب؛ پرنده‌ ای صورتی رنگ با منقار جذاب بگذریم. رنگ این پرنده از رژیم غذایی آن که شامل خرچنگ و میگوی است ناشی می شود.

متاسفانه پرهای صورتی این پرندگان خاص در دنیای مد و فشن بانوان در اواخر قرن نوزدهم بسیار ارزشمند بود. خوشبختانه، حمایت قانونی کامل در برابر شکار تصویب شد و اکنون بیش از 1000 جفت از این پرنده ها در فلوریدا وجود دارد.

2. جیرجیرک صورتی

جیرجیرک صورتی
جیرجیرک صورتی

جیرجیرک های صورتی الهام بخش بیش از یک قرن بحث در مورد چگونگی و چرایی رنگ باورنکردنی آن ها بوده اند. در آغاز قرن بیستم هابارد اسکادر حشره شناس دانشگاه هاروارد پیشنهاد کرد که رنگ صورتی می تواند فصلی باشد و حشرات سبز رنگ خود را با برگ های پاییزی برای محافظت استتار می کنند.

حشره شناس و میرمکولوژیست آمریکایی ویلیام مورتون ویلر این نظریه را رد کرد. او بر اساس یافتن جیرجیرک های صورتی روشن در دشت‌ های ویسکانسین و ایلینوی در جولای 1907، یک ریشه ژنتیکی را برای این بیماری پیشنهاد کرد.

ویلر این حالت را با آلبینیسم مقایسه کرد. برای اولین بار، جیرجیرک های صورتی در ادبیات علمی به عنوان جهش یافته ژنتیکی شناخته شدند. حشره شناسان اکنون معتقدند که ویلر درست می گفته است. دلیلش هرچه که باشد، ما بسیار خوشحالیم که چیزهایی مانند جیرجیرک های صورتی در جهان وجود دارد.

3. اسب دریایی صورتی

اسب دریایی صورتی
اسب دریایی صورتی

گره های روی اسب دریایی با جوانه های مرجان همخوانی دارند. آن ها از خانواده سوزن ماهیان هستند و طول آن ها فقط 1 تا 2 سانتیمتر است.

4. مارمولک پا شبکه ای

مارمولک پا شبکه ای
مارمولک پا شبکه ای

مارمولک های پا شبکه ای می توانند از پوست شفاف و عجیب و غریب خود تشکر کنند که آن ها را به خوبی در برابر شن های مایل به قرمز صحرای نامیب محل زندگی خود پنهان کرده است. مکانیسم‌ های دفاعی دیگر شامل صدای جیر جیر و صداهای دیگر برای ترساندن مهاجمان احتمالی است.

اما شاید عجیب ترین چیز در مورد این خزنده این باشد که پلک ندارد و بنابراین باید کره چشم هایش را لیس بزند تا آن ها را مرطوب نگه دارد و ثابت کند که دنیای حیوانات غریب تر از خیال ماست.

5. مانتیس ارکیده ای

آخوندک ارکیده ای
آخوندک ارکیده ای

در سال 1879 یک روزنامه‌ نگار استرالیایی جیمز هینگزلی از اندونزی بازگشت و داستان‌ هایی درباره یک گل ارکیده صورتی گوشت‌ خوار گفت که پروانه‌ ها را به سمت گلبرگ‌ هایش می‌ کشاند و آن ها را زنده می‌ خورد.

همانطور که ممکن است حدس بزنید، این گلی نبود که او دیده بود. این حشره حیرت‌ انگیز یک مانتیس ارکیده ای بود. در یک مطالعه جدیدتر برای تعیین اینکه آیا رنگ مانتیس ارکیده ای باعث فریب حشرات به سمت مرگ می شود یا نه دانشمندان با شگفتی متوجه شدند که مانتیس ها حشرات بیشتری را نسبت به گل های واقعی جذب می کنند.

و در حالی که حیوانات دیگر ممکن است در میان گل‌ ها استتار کنند تا در میان آن ها پنهان شوند و سپس برای شکار خود کمین کنند، مانتیس ارکیده ای کار متفاوتی انجام می دهد. آن ها به تنهایی روی شاخه ها یا برگ ها می نشینند و به جای پنهان شدن در میان آن ها، خود را به عنوان گل نشان می دهند.

6. خوک

خوک
خوک

برخی از خوک‌ های اهلی سیاه هستند زیرا رنگدانه یوملانین را بیش از حد تولید می‌ کنند در حالی که خوک‌ های صورتی اصلا ملانین تولید نمی‌ کنند و در نهایت صورتی می‌ شوند.

اما نکته جالب اینجاست خوک‌ ها تنها پس از اهلی شدن به دلیل تمایل انسان به تازگی، رنگ‌ های قانع‌ کننده را تکامل دادند، طبق مطالعه‌ ای که روی خوک‌ های وحشی و اهلی انجام شد. زیرا آن ها به راحتی توسط شکارچیان شناسایی می شوند – تا اجازه دهند جهش های تولید کننده صورتی رخ دهد.

7. ستاره دریایی صورتی

ستاره دریایی صورتی
ستاره دریایی صورتی

حدود 2000 گونه مختلف از ستاره های دریایی وجود دارد و آن ها در طیف رنگی از جمله صورتی هستند که به آن ها کمک می کند تا در برابر شکارچیان استتار کنند یا آن ها را بترسانند.

می‌ توان ستاره‌ های دریایی را در اقیانوس‌ ها در سراسر کره زمین از زیستگاه‌ های استوایی گرفته تا بستر سرد دریا یافت.

8. بازشاپرک فیلی

بازشاپرک فیلی
بازشاپرک فیلی

این پروانه صورتی و سبز زیتونی یکی از 1400 گونه بازشاپرک هاست که در سراسر جهان یافت می شود. رنگ ها به آن ها کمک می کنند تا در تاریکی جفت خود را جذب کنند و در طول روز در میان صورتی روشن شکوفه های غذاهای مورد علاقه خود پنهان می شوند.

بازشاپرک فیلی تنها شاپرک هایی هستند که می توانند مانند مرغ مگس خوار برای تغذیه در مقابل گل ها شناور شوند و از سریع ترین حشرات پرنده سیاره زمین هستند که سرعت آن ها به 19 کیلومتر در ساعت می رسد.

9. دلفین رودخانه آمازون

دلفین رودخانه آمازون
دلفین رودخانه آمازون

دلفین رودخانه آمازون، بزرگترین دلفین آب شیرین است و با بالا رفتن سن به رنگ صورتی در می آید. در سال 2018 دلفین های رودخانه آمازون در فهرست حیوانات در معرض خطر انقراض قرار داده شدند. تهدیدهای اولیه شامل استفاده از آن ها برای طعمه ماهی و آلودگی آب رودخانه توسط عملیات معدن کاری است.

10. سمندر مکزیکی

سمندر مکزیکی
سمندر مکزیکی

سمندرهای مکزیکی در رنگ هایی مانند سفید، مشکی، زرد و سبز یافت می شوند. سمندرهای سفید همیشه دارای آبشش‌ های صورتی رنگ هستند. سمندرهای سیاه دارای آبشش های آبی هستند.

این دوزیستان نه تنها به طرز مضحکی زیبا هستند، بلکه هرگز دچار دگردیسی نمی شوند و بنابراین در تمام طول زندگی خود به شکل لارو باقی می مانند. به علاوه، آن ها دارای قدرت شفابخش فوق العاده ای هستند که به آن ها اجازه می دهد کارهایی مانند بازسازی اندام ها را انجام دهند.

11. شقایق دریایی

شقایق دریایی
شقایق دریایی

شقایق دریایی رنگین کمانی از رنگ های خیره کننده دارد که صورتی یکی از دوست داشتنی ترین آن هاست. رنگ شقایق دریایی بستگی به جایی دارد که آن ها خانه می نامند. اگر میزبان آن ها یک مرجان یا اسفنج باشد به رنگ های پر جنب و جوش در می آیند.

شقایق دریایی دارای برخی از ویژگی های شگفت انگیز است. به عنوان مثال آن ها گوشتخوار هستند، می توانند تا 50 سال عمر کنند و برخی از آن ها می توانند تا 180 سانتیمتر عرض داشته باشند.

12. شاه میگوی صورتی

شاه میگوی صورتی
شاه میگوی صورتی

شاه میگوی صورتی متعلق به گروه خرچنگ‌ هایی است که آنوموران نامیده می‌شوند و فقط 12 سانتیمتر طول دارد. رنگ صورتی به آن اجازه می دهد تا کاملا روی اسفنج های بشکه ای غول پیکر صورتی استتار شود که شاه میگوی صورتی آن را خانه می نامد.

13. لیسه دریایی

لیسه دریایی
لیسه دریایی

لیسه دریایی صورتی، یکی از نرم تنان است که برای اولین بار به صورت علمی در دریای سرخ کشف شد. از بین تمام صفات زیبایی که این موجودات دارند، رنگ آن ها شاید قابل توجه ترین باشد.

آن ها در طیفی از رنگ های ملایم گرفته تا رنگین کمان نئونی هنگام تطابق با محیط شان در می آیند.

14. فلامینگو

فلامینگو
فلامینگو

اگر چه زمانی که فلامینگوها برای اولین بار از تخم بیرون می آیند، آن ها خاکستری بی رنگ هستند اما به دلیل رژیم غذایی خود به سایه های با شکوه هلویی و مرجانی تبدیل می شوند.

جلبک قرمز و سبز آبی که آن ها می خورند مملو از بتا کاروتن است که حاوی رنگدانه قرمز مایل به نارنجی است و نرم تنان و سخت پوستان نیز دارای کاروتنوئیدهای غنی از رنگدانه هستند.

اگرچه فلامینگوها در دسته‌ هایی قرار می‌ گیرند که تعدادشان به صدها هزار پرنده می‌ رسد، یک فلامینگو یک جفت را انتخاب می‌ کند و عموما تا آخر عمر تک همسر باقی می ماند.

منبع : treehugger

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
نسرین
نویسنده، مترجم و علاقه مند به موضوعات سبک زندگی، فرهنگ و هنر و سرگرمی