46 سوالات مهم قبل از ازدواج که باید از دختر بپرسید!

سوالات آشنایی قبل از ازدواج از دختر
سوالات مهم پیش از ازدواج از دختر

ازدواج، نه تنها یک اتحاد دونفره، بلکه اتحادی میان دو خانواده به مدت یک عمر است و این اتحاد، توسط دو نفر، یعنی عروس و داماد ایجاد می شود. هنگامی که یک دختر و پسر ازدواج می کنند، برای ایجاد یک خانواده قدم برداشته اند.

بنابراین، مهم است که این دو نفر یکدیگر را خوب بشناسند. بی تردید، شناخت یکدیگر در چند جلسه امکان پذیر نیست؛ با این وجود، دو نفر می توانند با دیدگاه های یکدیگر در مورد برخی موضوعات تا حدودی آشنا شوند.

بهترین راه برای انجام این کار، پرسیدن سوالاتی از شریک آینده تان است. در اینجا لیستی از 46 سوال برایتان آورده ایم که می توانید در اولین جلسه آشنایی از دختر مورد نظرتان بپرسید.

1. آیا واقعا آماده ازدواج هستی یا مجبور به انجام این کاری؟

مهم ترین موضوع این است که بدانیم آیا دختر مورد نظرمان آمادگی ازدواج دارد یا ت.سط کسی یا چیزی مجبور به این کار شده است. به عنوان مثال در هند، اغلب در سنین 24/25 سالگی دختران را تحت فشار می گذارند تا ازدواج کنند.

گاهی دختران دوست دارند ادامه تحصیل بدهند، یا با کسی در رابطه هستند و یا هنوز نتوانسته اند فرد قبلی زندگی شان را فراموش کنند و یا به هر دلیل دیگری، آمادگی لازم برای ازدواج را ندارند.

پاسخ به این سوال به شما کمک خواهد کرد تا بدانید که آیا او برای ازدواج آماده است یا نه. در مورد این موضوع، بسیار با دقت و با جزئیات گفتگو کنید.

2. دوست داری شریک زندگی ات چطور باشد؟

یکی دیگر از مهم ترین سوال هایی که باید بپرسید این است. این یک سوال اساسی است که به شما این امکان را می دهد که در مورد ویژگی هایی که او در شریک زندگی خود به دنبال شان است، اطلاعاتی به دست آورید.

این سوال شما را قادر می سازد بدانید که آیا این دختر، انتظارات معقولی از شریک زندگی اش دارد یا خیر. دخترانی که انتظارات غیر واقعی و غیر معقولی از شوهر آینده خود دارند، در آینده می توانند شرایط زندگی را نامطلوب سازند.

همچنین، از طریق این سوال، می توانید یک نگاه اجمالی به تمام ویژگی هایی که دارید و ویژگی هایی که ندارید داشته باشید. به همین دلیل، پرسیدن این سوال ضروری است.

3. نظرت درباره ازدواج اجباری چیست؟

برخی از دختران به ازدواج اجباری یا سنتی اعتقاد ندارند؛ اما مجبور به این ازدواج هستند. از این رو، مهم است که دیدگاه دختر را در این مورد بدانید.

او احتمالا ممکن است علاقه مند به ازدواج عاشقانه باشد، و این موضوع اگر مشخص نشود، بعدا می تواند منجر به اختلافات زیادی شود.

4. ترجیح می دهی در کنار خانواده مان زندگی کنیم یا جدا از آن ها؟

برای پسرانی که با والدین خود زندگی می کنند، این سوال بسیار مهم است. به خصوص فرزندانی که به والدین خود وابسته اند و نمی خواهند آن ها را ترک کنند، باید قبل از ازدواج این سوال را از دختر بپرسند.

پرسیدن این سوال به شما کمک خواهد کرد که در آینده از بسیاری درگیری ها اجتناب کنید.

5. آیا رژیم خاصی مانند گیاهخواری داری؟

شناخت انتخاب های غذایی یکدیگر بسیار حائز اهمیت است. شما ممکن است گیاهخوار نباشید اما دختر مورد نظرتان کاملا گیاهخوار باشد و مدیریت انتخاب های غذایی شما برایش سخت باشد.

پرسیدن این سوال به شما این امکان را می دهد که بدانید آیا این دختر با تمام انتخاب های غذایی شما سازگار است یا نه.

یا بالعکس، احتمال دارد که شما گیاهخوار باشید اما دختر مورد نظرتان نباشد. اگر پیش از ازدواج این سوالات را نپرسید، ممکن است بعدها مشکلات زیادی به وجود آید.

6. رابطه ات با خانواده ات چگونه است؟

می دانید که دخترانی که اهمیت خانواده را می دانند، می توانند یک خانواده زیبا خلق کنند. اگر رابطه دختر با والدینش خیلی خوب نباشد، ممکن است بر زندگی متاهلی شما نیز تاثیر بگذارد. دانستن این موضوع به شما کمک خواهد کرد تا درک بهتری از او داشته باشید.

7. سرگرمی هایت چه چیزهایی هستند؟ در اوقات فراغتت دوست داری چه کارهایی انجام دهی؟

این یک سوال اساسی دیگر است که به شما کمک خواهد کرد بدانید که او چه نوع شخصی دارد.

همچنین، می توانید شباهت ها و عدم شباهت هایتان با یکدیگر را بشناسید. البته، تمام ویژگی های شخصیتی، علاقمندی ها، سرگرمی ها و تفریحات، لزوما با یکدیگر مطابقت ندارند، اما ضروری است که در چند مورد با یکدیگر اشتراک داشته باشید. بنابراین این سوال به شما کمک خواهد کرد که اشتراکات تان را بشناسید.

8. نظرت درباره دین و مذهب و ایمان چیست؟

این موضوع، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. با این حال، شما باید در مورد درک او از دین و ایمان بدانید، به طوری که فردا هیچ درگیری به وجود نیاید.

9. آیا فرد درونگرایی هستی یا برونگرا؟

افراط و تفریط در هر چیزی نامطلوب است. از این رو، ضروری است که بدانید فرد مورد نظرتان برونگراست یا درونگرا. شاید به این دلیل که خودتان در یک خانواده برونگرا یا درونگرا زندگی کرده اید، بخواهید با دختری با ویژگی مشابه ازدواج کنید.

یا شاید خودتان فردی اجتماعی باشید و بخواهید با فردی مثل خودتان ازدواج کنید. گفته می شود که زن و مرد باید مکمل یکدیگر باشند و افراد برونگرا به افراد درونگرا جذب می شوند و بالعکس! اما این موضوع در آینده منجر به اختلافات خواهد شد.

10. آیا نقص فیزیکی، بیماری یا شرایط پزشکی خاصی داری؟

این یکی از مهم ترین سوالاتی است که باید از همسر آینده خود بپرسید. این سوال را کاملا مودبانه بپرسید، به طوری که فرد را ناراحت نکنید.

همچنین، اگر خودتان دارای شرایط پزشکی خاصی هستید، پیش از ازدواج او را مطلع کنید. هر دو شما حتی می توانید قبل از ازدواج، یک معاینه پزشکی انجام دهید تا از هر گونه شک و تردید جلوگیری شود.

11. برنامه ات برای آینده چیست؟

اگر شما یکی از کسانی هستید که ترجیح می دهند با زنی شاغل ازدواج کند، مطمئنا باید در مورد برنامه های شغلی آینده او بپرسید. این سوال همچنین به شما کمک می کند تا در مورد سطح اعتماد به نفس او، بینشی نسبی به دست آورید.

12. تاکنون از رابطه مان راضی بوده ای؟

با این سوال، می توانید نظر کلی او را نسبت به رابطه دونفره تان جویا شوید. همچنین این یک سوال عالی برای شروع یک گفتگوی عالی و پیش روی بیشتر است.

13. دوست داری مراسم ازدواجت چگونه باشد؟

این یکی از مهمترین سوالات است. احتمالا ممکن است بخواهید یک عروسی ساده داشته باشید، در حالی که دختر می خواهد جشن بزرگی برگزار شود. با پرسیدن این سوال، می توانید برای برنامه های عروسی تان به وضوح بیشتری دست یابید.

14. بیشتر فرد سنتی هستی یا مدرن یا ترکیبی از هر دو؟

حتما این سوال را بپرسید تا بتوانید سبک زندگی او را بشناسید. زندگی با کسی که هم فکر و هم سلیقه شماست، همه چیز را ساده تر می کند.

15. به چه چیزهایی علاقه داری؟

وقتی درباره علایق او سوال می کنید، می توانید اشتراکات زیادی بین خودتان و او پیدا کنید. و این اشتراکات، زندگی شما را شیرین تر می کنند.

به عنوان مثال، اگر شما عاشق کتاب خواندن هستید و او هم همینطور، کتاب خواندن یک فعالیت سرگرم کننده برای هر دو شما خواهد بود. همچنین، حرف های بیشتری برای گفتن خواهید داشت.

16. یک روز عالی از نظر تو چگونه است؟

این یکی دیگر از مهم ترین پرسش هاست. این سوال به شما کمک خواهد کرد که او را به عنوان یک فرد، به خوبی بشناسید.

17. آیا دوست داری بعد از ازدواج هم کار کنی؟ اهداف شغلی ات چیست؟

اگر فردی هستید که برایتان مهم است همسرتان شاغل باشد یا خانه دار، پرسیدن این سوال ضروری است. پاسخ به این سوال هر گونه شک و تردید را که ممکن است در آینده به وجود آید، از بین می برد.

ممکن است شما یک همسر شاغل بخواهید و دختر مورد نظرتان خانه داری را ترجیح دهد و بالعکس. پس باید اولویت های یکدیگر را پیش از ازدواج بدانید.

18. اهداف تحصیلی ات چیست؟

اگر با دختری قرار گذاشته اید که هنوز مشغول تحصیل و درجات عالی تر است، حتما این سوال را از او بپرسید. این سوال، در مورد برنامه های آینده تان به شما یک بینش مناسب خواهد داد.

19. برای کدام ویژگی هایت بیشتر از همه ارزش قائلی؟

هر فرد دارای برخی ویژگی های استثنایی است؛ شما باید این سوال را بپرسید. پاسخ به این سوال به شما کمک می کند بفهمید که آیا نظر این دختر درباره خودش مثبت است یا خیر.

کسی که در مورد خودش منفی نگر و بدبین باشد، هرگز نمی تواند در مورد دیگران مثبت فکر کند و خوش بین باشد.

20. دوست داری در آینده چند فرزند داشته باشی؟

اکثر دختران این روزها نمی خواهند بچه ها داشته باشند. آن ها می خواهند رشد کنند و در حرفه خود موفق شوند.

اگر بچه دوست هستید و دختری که عاشقش هستید بچه دوست ندارد، پس دیگر حرفی باقی نمی ماند. شفافیت در مورد همه چیز مهم است؛ حتی اگر منجر به قطع ارتباط شود.

21. با درگیری ها و مشاجرات چطور کنار می آیی؟

پاسخ به این سوال به شما کمک می کند بفهمید که آیا این دختر زود از کوره در می رود و عصبی است یا خیر.

البته که زندگی پر از فراز و نشیب هاست؛ درگیری و مشاجره در هر زمانی می تواند بروز کند. اما مهم است که طرفین، بتوانند به اختلافات رسیدگی کرده، و از راه مسالمت آمیز آن ها را حل و فصل نمایند.

22. رابطه ات با خواهر/برادرهایت چگونه است؟

اگر دختر مورد نظرتان دارای خواهر و برادر باشد، این سوال ارزش پرسیدن دارد. نوع رابطه او با خانواده اش، همان نوع رابطه ای است که در آینده با خانواده شما دارد.

23. کدام ویژگی های دیگران برایت ارزشمند هستند؟

این سوال را از او بپرسید تا متوجه شوید که دارای همه یا برخی از آن ویژگی ها هستید یا خیر.

24. خاطره انگیزترین تجربه زندگی ات چه بوده؟

با پرسیدن این سوال، می توانید در مورد زندگی او بیشتر بدانید. همچنین متوجه خواهید شد که او بر چه تجربیاتی در زندگی ارج می نهد.

25. دلت برای چه کسی در زندگی ات بیشتر از همه تنگ شده است؟

این یکی دیگر از پرسش های مهم است که شما را قادر می سازد تا ذهنیت دختر را درک کنید.

26. چه نوع آهنگ هایی دوست داری؟

سوالات این چنینی، قطعا باید پرسیده شوند. اولا، آن ها روند مکالمات را حفظ می کنند؛ و ثانیا، متوجه می شوید که آیا سلیقه تان با یکدیگر مطابقت دارد یا خیر!

27. تلخ تریت اتفاق زندگی ات چه بوده است؟

پرسیدن این سوال به شما کمک خواهد کرد تا بدانید آیا این فرد، هنوز هم زخم هایی از گذشته دارد؟ و آیا به اندازه کافی دختر قوی ای هست یا نه. بدیهی است کسی که هنوز نتوانسته با گذشته اش کنار بیاید، در هیچ موقعیتی شاد نخواهد بود.

28. بزرگ ترین مشکل زندگی ات چه بوده و چطور از پس آن برآمدی؟

با پرسیدن این سوال، متوجه می شوید که این دختر چقدر قوی است. پاسخ به این سوال به شما نوع شخصیت او را نشان می دهد.

29. از اقوام، چه کسانی را دوست داری؟

این سوال کمک می کند بفهمید چه کسانی را دوست دارید و چه کسانی را دوست ندارید.

30. آیا به آشپزی علاقه داری؟

اگر فردی شکمو و خوش خوراک هستید، و غذا را بیشتر از هر چیز دیگری در زندگی تان دوست دارید، حتما این سوال را بپرسید! یک فرد خوش خوراک، همسری می خواهد که آشپز خوبی باشد!

31. از چه کسی بیشتر الهام می گیری؟

با این سوال خواهید فهمید که آیا کسی به او انگیزه می دهد یا خیر.

32. آیا از حیوان خانگی خوشت می آید؟ بیشتر سگ دوست داری یا گربه؟

اگر شما عاشق حیوانات خانگی هستید و یا یک یا چند حیوان خانگی دارید، باید این سوال را بپرسید. برخی از دختران واقعا با حیوانات موافق نیستند. اگر دختر مورد نظرتان علاقمند به داشتن حیوانات خانگی نباشد، بعدا دچار مشکل خواهید شد.

33. دوست داری به کجا سفر کنی؟

با این سوال، تصمیم گیری در مورد مقصد ماه عسل تان برای شما راحت تر خواهد بود. بنابراین این سوال را بپرسید.

34. برای تخلیه انرژی ات چه کار می کنی؟

پرسیدن این سوال به شما یک ایده در مورد فعالیت های مورد علاقه او می دهد. شاید ندانید یک یا چند علاقه مشترک با یکدیگر دارید!

35. چگونه با نا امیدی هایت در زندگی کنار می آیی؟

با این سوال خواهید فهمید که او در مواجهه با حوادت ناخواسته در زندگی، برخورد مثبتی خواهد داشت یا منفی.

36. مسئولیت های زندگی را چطور باید با هم تقسیم کنیم؟

بهتر است از قبل این سوال را بپرسید تا بعدا در زندگی غافلگیر نشوید!

37. آیا هیچ سرمایه گذاری مالی انجام می دهی؟

اگر شما با دختری شاغل ملاقات می کنید، این سوال را بپرسید. پاسخ به این سوال به شما خواهد گفت که او با پول چه کار می کند.

همچنین، خواهید فهمید که آیا هوشمندانه خرج می کند و فکر اقتصادی دارد یا خیر. اگر او در سپرده های سرمایه گذاری، املاک و مستغلات سرمایه گذاری کند، به نفع شما نیز، خواهد بود.

همچنین، شما نیز باید در مورد سرمایه گذاری ها و نحوه پس اندازتان به او بگویید و اگر تاکنون سرمایه گذاری نکرده اید، این کار را انجام دهید.

38. در زندگی چه اهدافی داری؟

با کمک این سوال، دیدگاه او را در مورد زندگی خواهید دانست. شما ممکن است به دنبال دختری با اهداف بزرگ باشید. پرسیدن این سوال به شما کمک خواهد کرد که در مورد این موضوع به شفافیت برسید.

39. آیا به کتاب خواندن علاقه داری؟ اگر داری، نویسنده مورد علاقه یا موضوع مورد علاقه ات چیست؟

اگر خودتان به خواندن کتاب علاقه دارید و دوست دارید شریک تان نیز مانند شما باشد، این سوال را بپرسید. موضوعات مورد مطالعه فرد، ذهنیت او را نشان می دهد.

40. زندگی ات را چطور توصیف می کنی؟

یکی دیگر از پرسش های مهم این است. شما باید دیدگاه او را نسبت به زندگی اش بشناسید.

41. بهترین قرار عاشقانه از نظرت چگونه است؟

با این سوال، کاملا خواهید فهمید که او از چه نوع قرارهایی لذت می برد و اینگونه راحت تر برای قرار ملاقات هایتان برنامه ریزی می کنید. و این یک معامله دو سر سود برای هر دو شماست!

42. چه چیزی باعث شد به سمت حرفه ای بروی که الان در آن هستی؟

اگر دختر مورد نظرتان شغلی غیر عادی دارد، این سوال را حتما از او بپرسید. اما در غیر این صورت، حتی برای حرفه های معمولی نیز می توانید این سوال را بپرسید.

43. 5 سال دیگر خودت را چگونه می بینی؟

پرسیدن این سوال به شما می گوید که برنامه های آینده او چه هستند، و می خواهد زندگی اش را در چه جهتی هدایت کند.

44. آیا جدایی یا طلاق برایت امری عادی است؟

شاید بخواهید بدانید که آیا او منطق مناسبی برای حمایت از موضع خود در این مورد دارد یا خیر. خواهید فهمید که آیا در مورد طلاق تفکر یکسانی دارید یا متفاوت فکر می کنید.

45. آیا الکل مصرف می کنی یا سیگار کشیدن/ قلیان کشیدن را دوست داری؟

اگر خودتان نوشیدنی های الکلی مصرف نمی کنید و دوست ندارید همسرتان هم بنوشد، و یا اهل دود و دم باشد، حتما این سوال را از او بپرسید.

چنین مواردی بعدها می توانند دردسرساز باشند و داشتن یک زندگی پر دردسر هیچ سودی ندارد. همچنین اگر مشروبات الکلی می نوشید یا سیگار می کشید، قبل از ازدواج به او بگویید.

46. آیا چیز دیگری هست که لازم باشد قبل از ازدواج بدانم؟

این سوال را بپرسید تا اگر چیزی هست که باید بدانید، او به شما بگوید. این سوال به شما کمک می کند تا از غافلگیری های آینده جلوگیری کنید. و اگر شما نیز، چیزی برای گفتن دارید که او حتما باید بداند، به او بگویید.

کلام آخر…

این ها 46 سوال مهمی بودند که قبل از ازدواج باید از دختری که قصد ازدواج با او دارید، بپرسید. این سوالات به شما کمک می کنند تا شخصیت واقعی دختر را بشناسید و بتوانید تصمیم درستی را بگیرید.

به یاد داشته باشید که ازدواج بر اساس حقیقت است. قبل از شروع این سفر مشترک برای داشتن یک زندگی زناشویی شاد با یکدیگر صادق باشید.

پیشاپیش، پیوندتان مبارک!

در ادامه : سوالات مهم قبل از ازدواج برای آشنایی و شناخت بهتر!

منبع: www.happywedding.app

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا