100 سوالات مهم قبل از ازدواج برای آشنایی و شناخت بهتر!

سوالات بسیار مهم قبل از ازدواج
لیست مهم ترین سوال های قبل از نامردی یا ازدواج برای دختر و پسر!

لیست سوال های پیش از ازدواج | اهداف مالی | استرس | بچه دار شدن | مراقبت از فرزندان | سبک ارتباطی | عهد شکنی ها | نیاز به تنهایی | بزرگترین ترس | رفتار با خانواده ها | فانتزی های ازدواج | مسائل جنسی | معنای ازدواج

وقتی به پیدا کردن فرد ایده آل، عاشق شدن و ازدواج کردن فکر می کنیم، در آخر ممکن است به یک نتیجه احتمالی نیز فکر کنیم: «طلاق!» متاسفانه طلاق، بخشی حقیقی از برخی روابط است.

اما همیشه یک مرز میان واقع گرایی و خیال پردازی وجود دارد؛ حتی اگر طلاق چیزی حقیقی باشد، لزوما قرار نیست برای شما هم اتفاق بیافتد!

اگرچه نمی توان از برخی اتفاقات زندگی اجتناب کرد، اما می توانید اطمینان حاصل کنید که رابطه شما به حدی قوی و محکم است که از پس هر اتفاق و مشکلی بر خواهید آمد. و این موضوع، دقیقا از همان ابتدای رابطه باید آغاز شود.

شاید فکر کنید قبل از ازدواج، اگر با فرد مورد نظر گفتگو کنید همه چیز حل می شود، اما بعدها از اینکه چه مشکلات و مسائلی از دیدتان پنهان مانده اند، شگفت زده خواهید شد!

پرسیدن برخی سوالات خاص، هم می تواند به شما کمک کند تا برای ازدواج درست قدم بردارید، و هم اگر رابطه شما رو به سقوط است، آن را در بزنگاه طلاق نجات دهید.

این کاملا طبیعی است که دو نفر در برخی مسائل با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند. کلید حل این مسئله، تسهیل مکالمه ای باز و صادقانه است.

دکتر هتی جی لی (Hatty J. Lee)، درمانگر ازدواج، به زوجین یادآوری می کند که همیشه در هر موقعیتی، مسئله ای بسیار عمیق تر وجود دارد.

این مسئله می تواند ترس و نگرانی های زوجین در خصوص یک پدر، مادر یا همسر خوب بودن باشد، و یا ترس از مشاجره. هر چه که باشد، زوجین بایستی بتوانند این ترس را شناسایی کرده و امنیت خاطر ایجاد کنند.

وقتی موضوعی پیش می آید، از خودتان بپرسید: «آیا این موضوع قابل مذاکره است؟» و اگرچه در بیشتر موارد مخالف مذاکره هستید، اما باید بدانید که همه چیز قابل مذاکره است و می توانید با مذاکره همه چیز را حل و فصل نمایید.

با این حال، اگر گاهی اختلافات باعث رنج و عذاب شما می شود، بدانید که هیچ اشکالی ندارد اگر مدتی به رابطه خود زمان دهید و توقف کنید؛ حداقل تا زمانی که همه چیز مرتب شود.

دکتر لی می گوید اگر در هر نقطه از رابطه خود احساس کردید که هر دو طرف وارد الگوهای مخرب و دردناک شده اید، مکث کنید و به جای تصمیم عجولانه و مجبور کردن خود به حل مشکلات، کمی فاصله بگیرید و به رابطه خود زمان بدهید.

هیچ مسئله ای از بین نخواهد رفت! هر چیزی که قبل از ازدواج حل نشده باقی بماند، بعد از ازدواج با شدت بیشتری سر بر می آورد. بنابراین، اگر حس می کنید سوال خاصی هست که باید بپرسید، حتما بپرسید.

شما می توانید در هر زمان، هر سوالی که در ذهن تان ایجاد می شود را بپرسید؛ زیرا در پایان روز، هیچ سوال مهمی نباید وجود داشته باشد که ذهن و انرژی شما را درگیر کند.

فقط یادتان باشد که از موضع حساسیت سوال بپرسید و توضیح دهید که چرا یک مسئله برایتان مهم است.

بیشتر : سوالات روانشناسی از عشق، خواستگار و همسر آینده!


در اینجا، 12 سوالی که باید پیش از ازدواج یا نامزدی از شریک عاطفی خود بپرسید را برایتان آورده ایم. زیرا اگر اکنون ناراحت شوید، بهتر از این است که در آینده دلشکستگی های پیاپی داشته باشید.

1. اهداف مالی ات چیست و چه تلاشی می توانیم در جهت رسیدن به آن ها داشته باشیم؟

اول و مهم تر از همه، شما باید در مورد پول صحبت کنید. پول، اولین و مهم ترین منبع استرس در روابط بین زوج ها است، بنابراین در همان همان ابتدا باید درباره آن صحبت شود.

اینکه الان درباره اهداف مالی گفتگوی مثبت داشته باشید، خیلی بهتر از این است که در آینده به طرف مقابل تان بگویید: «چرا هیچ وقت نمی توانی به موقع قبض ها را پرداخت کنی اما 3 شب پشت سر هم ولخرجی می کنی؟»

لی می گوید: «موضوع پول، قطعا یک موضوع بسیار مهم برای زوجین است.» او توصیه می کند که روراست و بی پرده درباره بدهی ها، مخارج و پس اندازهای طرف مقابل صحبت کنید.

مثلا می توانید چنین سوالاتی را بپرسید:

  • قرار است چگونه مخارج را با هم تقسیم کنیم؟
  • آیا انتظارات مالی جنسیت محور داری؟
  • آیا قرار است حساب مشترک داشته باشیم؟
  • چطور باید مخارج مان را اولویت بندی کنیم؟
بیشتر : سوالات آشنایی قبل از ازدواج از پسر

2. وقتی تحت فشار و استرس هستی، چگونه می توانم کمکت کنم؟

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای شریک زندگی خود انجام دهید این است که یاد بگیرید که وقتی حال خوشی ندارد، چگونه به او کمک کنید.

برخی از افراد نیاز به دلداری دارند، برخی به فضا نیاز دارند، و برخی دیگر نیاز دارند تا کسی به آن ها روحیه و انگیزه بدهد. هر کس متفاوت است.

اما وقت هایی که طرف مقابل تحت فشار و کشمکش است، شاید نتوانیم درباره این موضوع صحبت کنیم و درست ندانیم که باید چکار کنیم.

بنابراین، بهتر است از قبل درباره این موضوع اطلاع داشته باشیم و برای مقابله با استرس و کمک به یکدیگر، آمادگی کامل داشته باشیم.

3. آیا فرزند می خواهی؟ و اگر نتوانیم بچه دار شویم، باید چکار کنیم؟

شما فکر می کنید که همه افراد پیش از ازدواج درباره این موضوع صحبت می کنند اما اشتباه می کنید!

اگرچه باید در مورد این موضوعات به طور جدی گفتگو کنید و ببینید که آیا هر دو طرف تمایل به داشتن فرزند دارند یا خیر، بلکه همچنین باید درباره موضوعاتی فراتر از این نیز، صحبت کنید.

مشکلات بارداری می تواند عاملی ویرانگر برای یک رابطه باشد و این موضوع زمانی که شما دوست دارید به سراغ IVF بروید اما دیگری دوست ندارد، چالش برانگیزتر خواهد شد!

اگرچه نظرات طرفین ممکن است در طول زمان تغییر کند، اما اینکه از قبل درباره چنین موقعیت هایی گفتگو کرده باشید، می توانید اطمینان حاصل کنید که در هر وضعیتی، مثل یک تیم عمل خواهید کرد.

بیشتر : سوالات آشنایی قبل از ازدواج از دختر

4. انتظاراتت درباره فرزند پروری و مراقبت از فرزندان چیست؟

اگر هر دوی شما می دانید که فرزند می خواهید و چند فرزند می خواهید، این عالی است! اما سوال بعدی این است که چگونه قرار است آن ها را بزرگ کنید؟

لی توصیه می کند که در این خصوص از چنین سوالاتی استفاده کنید:

  • اگر بچه دار شویم، انتظاراتت درباره مراقبت از کودک و فرزند پروری چیست؟
  • آیا انتظارات جنسیت محور داری؟
  • آیا فمینیست هستی؟
  • آیا دوست داری هر دو کار کنیم و از کودک مراقبت کنیم؟ یا یک نفر کار کند و دیگری در خانه بماند؟

همچنین بایستی درباره این که طرف مقابل تان چگونه بزرگ شده و شما چه چیزهایی را در مورد نحوه بزرگ شدن او می پسندید یا نمی پسندید نیز، گفتگو کنید.

5. سبک ارتباطی ات چیست؟

همه می دانند که نحوه ارتباط در هر رابطه ای بسیار مهم است. اگر فکر می کنید که هر دوی شما سبک های ارتباطی متفاوتی دارید، دانستن نحوه برقراری ارتباط سالم می تواند برایتان چالش برانگیز باشد.

در مورد برقراری ارتباط باید پاسخ چنین سوالاتی را بیابید:

  • آیا طرف مقابل برای فکر کردن به مسائل به زمان نیاز دارد؟
  • آیا طرف مقابل بدون فکر کردن حرف می زند و بعد پشیمان می شود؟
  • آیا هر یک از شما به صورت نوشتاری راحت تر حرف خود را می زنید؟

در واقع باید قفل مشکلات ارتباطی را باز کنید تا برقراری ارتباط برایتان ساده تر شود.

6. عهد شکنی هایت چیست؟

هر کسی یک سری عهد شکنی ها دارد. ممکن است این عهد شکنی ها درباره سنت ها، نحوه تربیت فرزند، مذهب و اعتقادات و… دارند.

یعنی بعدها متوجه می شوید که هر کدام از شما، در هر یک از این موارد ممکن است کاملا متفاوت عمل کنید.

عهد شکنی های شما ممکن است همچنین درباره محل زندگی تان، کارهایی که علاقمند به دنبال کردن شان هستید یا هداف شغلی که برای رسیدن به آن ها نیاز به حمایت دارید، باشد.

دانستن این موارد غیر قابل مذاکره، به شما چشم انداز خوبی درباره آینده می دهد و می توانید تشخیص دهید که آیا با طرف مقابل کنار خواهید آمد یا خیر.

اگر عهد شکنی های شما با یکدیگر همخوانی داشته باشد، ازدواج شما شانس بیشتری برای بقاء خواهد داشت.

7. به چه مقدار زمان برای تنهایی نیاز داری؟

همه نیاز دارند مدت زمانی را تنها باشند. اما برخی افراد بیشتر از دیگران نیاز به تنهایی دارند.

اگر درک نکنید که نیاز به تنهایی برای شریک عاطفی تان یک نیاز عادی است، ممکن است تصور کنید که او گوشه گیر، سرد و یا عصبانی است.

اینکه درک کنید هر دوی شما به مدت زمانی برای تنهایی نیاز دارید، و اینکه چگونه ای موضوع را به طرف مقابل بفهمانید، نه تنها رابطه شما را تقویت می کند، بلکه از سردرگمی شما در آینده نیز جلوگیری می کند.

8. بزرگ ترین ترست چیست؟

شاید به راحتی نتوان به این سوال پاسخ داد، اما سوالی است که کمک تان می کند متوجه شوید که دقیقا چه چیزهایی باعث ترس و اضطراب شریک عاطفی تان می شود.

ازدواج یعنی درک؛ و این فقط شامل درک آمال و آرزوها و خواسته های طرف مقابل نیست.

بلکه همچنین شامل درک ترس ها، پشیمانی ها، دل نگرانی ها و کشمکش های درونی فرد نیز، هست؛ به ویژه در زندگی مشترک.

پس سعی کنید این سوال را جدی بگیرید و مطمئن شوید که ازدواج شما به سطح عمیقی از درک رسیده است.

دکتر لی می‌گوید: «افراد زیادی هستند که در خانواده‌ هایی بزرگ شده اند که در آن ها ازدواج مثبتی وجود نداشته و افراد نمی توانستند گفتگوهای صادقانه ای در مورد مسائل مختلف داشته باشند. شما باید متوجه ترس ها و نگرانی های یکدیگر باشید و با هم به آن ها رسیدگی کنید.»

9. چطور با خانواده یکدیگر رفتار کنیم؟

هنگام تشکیل خانواده جدید، لازم است که مرزهایی در مورد خانواده خود و طرف مقابل تعیین کنید.

دکتر لی می گوید: «هنوز بسیاری از افراد هستند که به گونه‌ ای به خانواده اصلی خود وابسته هستند و احساس می‌ کنند که هنوز همان بچه کوچولوی خانواده هستند و باید خانواده خود را راضی کنند.»

اگرچه نزدیکی به خانواده امر بسیار خوب و پسندیده ای است، اما ممکن است بعدا چالش هایی ایجاد کند، به خصوص اگر شما و خانواده شریک زندگی تان با هم اختلاف نظر داشته باشید.

به گفته دکتر لی، اگر در شرف ازدواج هستیم، سوالات مهمی در این باره وجود دارد که باید قبل از ازدواج از شریک عاطفی مان بپرسیم. از قبیل:

  • چگونه باید برای اولویت بخشیدن به رابطه مان برنامه ریزی کنیم؟
  • اگر من چیزی بخواهم و خانواده تو چیز دیگری بخواهد، تو چگونه با آن برخورد می کنی؟
  • ارزش های تو در مورد اولویت قرار دادن خانواده جدیدت چیست؟
  • انتطار داری چقدر با خانواده ات وقت بگذرانیم؟

10. چه فانتزی هایی در مورد ازدواج داری؟

آیا در مورد آنچه که از ازدواج و زندگی مشترک به دنبال آن هستی، خیال پردازی کرده ای؟

این سوالی است که به توصیه دکتر لی باید از شریک عاطفی تان بپرسید. شریک عاطفی شما ممکن است فانتزی هایی داشته باشد؛ مثلا در مورد قرارهای عاشقانه هفتگی، گذراندن تعطیلات آخر هفته، سفر رفتن، کنار هم بودن در موقعیت های اجتماعی و… .

اما ممکن است فانتزی های او، مورد پسند شما نباشند و بعدها از آن ها غافلگیر شوید. برای جلوگیری از این غافلگیری و نا امیدی هر دو طرف پس از ازدواج، بهتر است قبل از ازدواج از فانتزی های یکدیگر آگاه باشید.

11. در خصوص مسائل جنسی چه انتظاراتی داری؟

شرکای عاطفی، ممکن است دیدگاه های متفاوتی در مورد اینکه هر چند وقت یکبار باید رابطه جنسی برقرار شود، داشته باشند و مهم است که قبل از ازدواج، صادقانه در مورد این مسائل گفتگو شود.

دکتر لی می گوید: «این سوال، بخشی از گفتگو در مورد رابطه جنسی، انتظارات و تخیلات پیرامون آن، به ویژه با توجه به تغییراتی که در طول رابطه ایجاد می شود می باشد.»

به عنوان مثال، روابط جنسی در طول تغییرات فصلی، از فصل های گرم تا سرد و خشک تغییر می کنند.

بنابراین باید به شریک عاطفی تان اطمینان دهید که فعالیت جنسی در فصول خاص، به معنی کاهش علاقه نسبت به همسرتان نیست و البته باید به دنبال راهکارهای دیگر برای حفظ صمیمیت و نزدیکی تان باشید.

12. ازدواج برای تو چه معنایی دارد؟

ازدواج برای همه معنی یکسانی ندارد. برخی از مردم فکر می کنند که ازدواج یک مشارکت تقریبا همه جانبه است، و برخی دیگر فکر می کنند که این تنها یک توافق نامه قانونی است.

صحبت کردن در مورد انتظارات تان می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که نیازها و انتظارات هیچ یک از شما برآورده نشده باقی نخواهد ماند.

کلام آخر

هیچ تضمینی برای طلاق یا پایداری رابطه وجود ندارد؛ اما صحبت کردن در مورد این مسائل بزرگ قبل از ازدواج، و اطمینان از اینکه نیازها، خواسته ها و انتظارات شما با یکدیگر مطابقت دارند، می تواند تضمین کند که با قدرت و آرامش خاطر قدم در زندگی زناشویی می گذارید.

هر کجای رابطه تان دچار شک شدید، ارتباط برقرار کنید؛ سوال بپرسید و بحث و گفتگو کنید. این ساده ترین راه برای عبور از هر مانعی است.

لیست 100 سوال با جزییات بیشتر برای شناخت بهتر طرف مقابل تان

ازدواج و فرزندان

سوالاتی که باید قبل از ازدواج از نامزدتان در مورد فرزندان بپرسید عبارتند از:

  1. چند فرزند می خواهی؟
  2. دوست داری چه ارزش هایی را در فرزندانت ایجاد کنی؟
  3. چطور می خواهی فرزندانت را تربیت کنی؟
  4. اگر یکی از فرزندانت به تو بگوید که همجنس گراست، چطور برخورد خواهی کرد؟
  5. اگر فرزندان مان نخواهند به دانشگاه بروند، چه کار می کنی؟
  6. فرزندان مان در خانواده چقدر فضای صحبت کردن و نظر دادن دارند؟
  7. در کنار فرزندانت چقدر احساس راحتی می کنی؟
  8. آیا مخالف این هستی که گاهی اوقات والدین مان از فرزندان مراقبت کنند تا ما بتوانیم با هم تنها باشیم؟
  9. فرزندانت را در مدرسه دولتی ثبت نام می کنی یا غیر انتفاعی؟
  10. نظرت درباره تحصیل در منزل چیست؟
  11. اگر نتوانیم بچه دار شویم، تمایل داری که کودکی را به سرپرستی قبول کنیم؟
  12. اگر نتوانیم به طور طبیعی بچه دار شویم، آیا به دنبال درمان خواهی رفت؟
  13. آیا تربیت کردن فرزندان در جمع از نظرت کار درستی است؟
  14. در خصوص پرداخت شهریه دانشگاه فرزندت چه حسی داری؟
  15. دوست داری فاصله سنی فرزندانت چقدر باشد؟
  16. ترجیح می دهی یکی از ما در خانه از بچه ها مراقبت کند، یا پرستار استخدام می کنی؟
  17. اگر فرزندمان بخواهد به جای دانشگاه رفتن به سربازی برود، چه حسی خواهی داشت؟
  18. دوست داری خانواده هایمان چقدر در تربیت فرزندان مان دخالت داشته باشند؟
  19. چگونه باید تصمیمات والدینی مان را مدیریت کنیم؟

برخورد با تعارضات

با پرداختن به این سوالات قبل از ازدواج مطمئن شوید که رابطه سالمی خواهید داشت:

  1. اگر مشکل زناشویی داشتیم حاضری به مشاور ازدواج مراجعه کنی؟
  2. اگر بین من و خانواده ات اختلافی پیش بیاید طرف کدام را می گیری؟
  3. چگونه با اختلاف نظرها برخورد می کنی؟
  4. آیا هرگز به طلاق فکر می کنی؟
  5. آیا ترجیح می دهی در هنگام بروز هر مسئله در مورد آن گفتگو کنیم یا اینکه صبر می کنی تا مشکل چندتا شود؟
  6. چطور می توان گفت که از نظر جنسی راضی نیستی؟
  7. بهترین راه برای حل اختلافات در ازدواج چیست؟
  8. چگونه می توانم در برقراری ارتباط با تو بهتر باشم؟

ارزش ها و باورهای اخلاقی، سیاسی، مذهبی و خانوادگی

قبل از اینکه در مورد فرد مورد نظرتان به طور جدی برای ازدواج فکر کنید، این چند سوال را از او بپرسید:

  1. نظرت در مورد خیانت چیست؟
  2. دیدگاه مذهبی ات در مورد ازدواج چیست؟
  3. چه چیزی مهم تر است، کار یا خانواده؟
  4. دیدگاه سیاسی ات چیست؟
  5. نظرت در مورد پیشگیری از بارداری چیست؟
  6. آیا ترجیح می دهی یک ثروتمند افسرده باشی یا یک فقیر شاد؟
  7. چه کسی بزرگ ترین تصمیمات خانواده را خواهد گرفت؟
  8. اگر کسی چیز بدی در مورد من بگوید چه می کنی؟
  9. آیا به توصیه های همسرت عمل می کنی یا خانواده ات؟
  10. به نظرت نقش همسر چیست؟
  11. چه کسی باید کارهای خانه را انجام دهد؟
  12. به نظرت نقش شوهر چیست؟

مدیریت مالی

پول، بدهی و امور مالی موارد مهمی هستند که قبل از ازدواج باید در مورد آن ها صحبت کنید.

  1. در مورد بدهی چه احساسی داری؟
  2. آیا تمام پول خود را با همسرت تقسیم می کنی یا آن را در حساب های مختلف تقسیم می کنی؟
  3. نظرت در مورد پس انداز پول چیست؟
  4. نظرت در مورد خرج کردن پول چیست؟
  5. اگر هر دوی ما چیزی را بخواهیم اما نتوانیم از پس هزینه اش بر بیاییم، چه؟
  6. در تخصیص بودجه چقدر خوب هستی؟
  7. آیا فکر می کنی پس انداز برای دوران بازنشستگی مهم است؟
  8. اگر مشکل مالی داشتیم حاضری شغل دوم پیدا کنی؟
  9. آیا شما بدهی داری؟
  10. اگر یکی از اعضای خانواده بخواهد مقدار زیادی پول قرض کند چه؟
  11. چه کسی به امور مالی خانواده رسیدگی خواهد کرد؟

سرگرمی

سرگرمی و لذت را فراموش نکنید! کافی است چند سوال در مورد سرگرمی و سبک زندگی را در سوالات خود بگنجانید تا همسر دلخواه تان را پیدا کنید!

  1. آیا از سفر لذت می بری؟
  2. هر چند وقت یکبار دوست داری سفر کنی؟
  3. دوست داری به کجا سفر کنی؟
  4. تنها وقت گذراندن چقدر برایت مهم است؟
  5. نظرت در مورد اینکه با دوستانم مجردی سفر کنم چیست؟
  6. گذراندن وقت با دوستان چقدر برایت مهم است؟
  7. آخر هفته ایده آل برای تو چگونه خواهد بود؟
  8. اگر هر دوی ما مرخصی از کار داشته باشیم، اما هر یک از ما ایده های متفاوتی در مورد نحوه گذراندن آن داشته باشیم، باید چکار کنیم؟

خانواده

در میان 100 سؤالی که باید از شریک زندگی خود بپرسید، چند سوال در مورد خانواده و روابط خود بگنجانید.

  1. هر چند وقت یک بار می خواهی به خانواده ات را سر بزنی؟
  2. خانواده ات چند بار به ما سر می زنند؟
  3. دوست داری خانواده من هر چند وقت یک بار به دیدارمان بیایند؟
  4. هر چند وقت یک بار می خواهی به خانواده من را سر بزنی؟
  5. آیا در خانواده ات سابقه بیماری یا ناهنجاری های ژنتیکی داری؟
  6. اگر یکی از اعضای خانواده ات بگوید از من بدش نمی آید چه؟
  7. دید و بازدیدهای خانوادگی در تعطیلات را چگونه مدیریت می کنی؟
  8. اگر پدر و مادرت بیمار شوند، برای مراقبت آن ها را به خانه خودمان می آوری؟
  9. اگر پدر و مادرم مریض شوند، آیا مشکلی نداری که آن ها را به خانه خودمان بیاورم؟

اطلاعات پزشکی

اطلاعات پزشکی خانوادگی و شخصی سوالاتی هستند که باید از نامزد یا همسر آینده خود بپرسید.

  1. آیا کسی در خانواده شما از اعتیاد به الکل رنج می برد؟
  2. سابقه خانوادگی پزشکی تان چیست؟
  3. آیا با درمان سلامت روان مخالف هستی؟
  4. اگر به دلایل پزشکی مجبور به تغییر رژیم غذایی ام شوم، آیا حاضری رژیم خود را تغییر دهی؟
  5. آیا حاضری برای بهبود سلامتی ات با من ورزش کنی؟
  6. کجا می خواهی زندگی کنیم؟
  7. اگر مجبور شوم به خاطر شغلم نقل مکان کنم، موافقت می کنی؟

رابطه و ازدواج

شاید 100 موضوع برای گفتگو زیاد باشد، اما می توانید از این 100 سوال چیزهای زیادی بیاموزید، از جمله اینکه شریک آینده تان در مورد ازدواج و روابط چه فکر می کند!

  1. اگر عشق مان خاموش شود چه؟
  2. آرزوهای شغلی ات چیست؟
  3. دوست داری پنج یا ده سال دیگر چه کار کنی؟
  4. به نظر تو بهترین راه برای زنده نگه داشتن عشق در زندگی چیست؟
  5. به نظرت اگر ما ازدواج کنیم، زندگی چگونه تغییر می کند؟
  6. بهترین بخش ازدواج چیست؟
  7. بدترین بخش ازدواج چیست؟
  8. بهترین آخر هفته از نظرت چگونه است؟
  9. سالگرد ازدواج چقدر برایت مهم است؟
  10. دوست دارید مناسبت های خاص را چگونه بگذرانیم؟
  11. می خواهی در آینده چه جور پدربزرگ/مادربزرگی باشی؟
  12. در چه نوع خانه ای دوست داری زندگی کنی؟
  13. بزرگ ترین ترست از ازدواج چیست؟
  14. چه چیزی تو را در مورد ازدواج هیجان زده می کند؟
  15. حلقه ازدواج برایت چه معنایی دارد؟
  16. آیا موضوعی هست که بتورسی در مورد آن با من صحبت کنی؟
  17. به نظرت چه چیزی رابطه ما را بهبود می بخشد؟
  18. اگر می توانستی، چه چیز رابطه مان را تغییر می دادی؟
  19. آیا در مورد آینده رابطه مان شک داری؟
  20. آیا فکر می‌ کنی عشق می‌ تواند کاری کند تا از پس هر چیزی بر بیایی؟
  21. آیا چیزی در مورد من هست که راجع به آن مطمئن نباشی؟

موضوعات متفرقه برای گفتگو قبل از ازدواج

هنگام پرسش این سوالات قبل از ازدواج، از این سوالات تصادفی نیز، استفاده نمایید:

  1. ترجیح می دهی کار شستن لباس ها را انجام دهی یا شستن ظرف ها را؟
  2. آیا با داشتن حیوانات خانگی موافقی؟
  3. چند حیوان خانگی دوست داری؟
  4. در دوران بازنشستگی می خواهی چه کار کنی؟
  5. دوست داری در چه سنی بازنشسته شوی؟

همه سوالات را یکجا نپرسید!

سوالات متفکرانه سزاوار پاسخ های متفکرانه نیز هستند که لزوما فورا ارائه نمی شوند.

اگر شما و شریک زندگی تان به طور جدی به ازدواج فکر می کنید، قبل از ازدواج، زمانی را برای انجام این گفتگوها اختصاص دهید تا بتوانید از نظر و احساس خود مطمئن شوید.

پرسیدن این 100 سوال به شما فرصت های زیادی می دهد تا بسنجید که آیا ازدواج با فرد مورد نظر می تواند گام بعدی در رابطه شما باشد یا خیر.

در ادامه : لیست کامل مهم ترین سوالات جلسه خواستگاری

منبع: dating.lovetoknow.com –  brides.com

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا