درمان درد سیاتیک و کمر درد با روشی مطمئن【آپدیت2023】✅

فیزیوتراپی چیست ؟با چه روشی می توان سیاتیک و کمردرد را درمان کرد ؟بهترین مرکز فیزیوتراپی در تهران چگونه در این زمینه به ما کمک خواهد کرد؟ عصب سیاتیک یکی از مهم ترین اعصاب بدن انسان است که در پشت ران قرار دارد و فوق العاده حساس است و کوچکترین آسیبی به این عصب باعث درد غیرقابل تحملی می شود. امروزه به لطف پیشرفت روزافزون علم پزشکی، سیاتیک با استفاده از روش های مختلف از جمله فیزیوتراپی دیسک کمر و سیاتیک در کمترین زمان ممکن درمان می شود.

فیزیوتراپی دیسک کمر و سیاتیک

همانطور که در ابتدا گفتیم، سیاتیک می تواند بسیار دردناک باشد و فرد را از انجام فعالیت های روزانه باز دارد. اگر شما هم از دیسک کمر و سیاتیک رنج می برید، ممکن است مشکلات زیادی داشته باشید و این کاملا طبیعی است. اما خبر خوب این است که امروزه با پیشرفت علم و استفاده از حرکات فیزیوتراپی برای تسکین درد سیاتیک، درمان این عارضه دور از ذهن نیست و هر شرایطی می تواند سلامت سیاتیک را در اسرع وقت به بدن او بازگرداند. توصیه می شود در صورت داشتن علائم دیسک کمر و سیاتیک به بهترین مرکز فیزیوتراپی در ایران مراجعه نمایید .

درمان درد سیاتیک و کمر درد

پس از معاینه، پزشک می تواند راه حل های مناسبی را برای درمان این بیماری پیشنهاد دهد. بیشترین درصد درمان این بیماری با استفاده از حرکات فیزیوتراپی عصب سیاتیک انجام می شود. این تمرینات فیزیوتراپی دیسک کمر و سیاتیک باعث تقویت عضلات، افزایش انعطاف پذیری و کاهش فشار روی دیسک کمر می شود. برای اینکه تمرینات فیزیوتراپی سیاتیک به شما کمک کند، باید این تمرینات را زیر نظر یک فیزیوتراپیست یا متخصص مجرب انجام دهید. در غیر این صورت، در صورت انجام تمرینات فیزیوتراپی خودسرانه و نادرست برای عصب سیاتیک، خطر آسیب بیشتری به بدن خود وارد خواهید کرد.

ورزش پلانک یکی از مفیدترین تمرینات فیزیوتراپی برای سیاتیک است. این تمرین باعث تقویت عضلات پشت، شکم و پاها می شود. برای انجام این تمرین، باید روی سینه و بازوها روی زمین دراز بکشید، سپس با پشت روی زمین بایستید. سپس با فشار دادن روی بازوها و پاها، باید بدن خود را در یک خط مستقیم نگه دارید. سایر ورزش های مفید برای درمان دیسک کمر و سیاتیک، تمرینات ماساژ، تمرینات تنفسی و تمرینات انعطاف پذیری است. علاوه بر این، استراحت و رعایت وضعیت صحیح نشستن و خوابیدن نیز در کاهش علائم دیسک کمر و سیاتیک موثر است.

درمان درد سیاتیک و کمر درد

آیا فیزیوتراپی برای سیاتیک مفید است؟

سیاتیک یکی از بیماری هایی است که بیشتر افراد بالای 40 سال را درگیر می کند. در این بیماری عصب سیاتیک در ساق پا تحت تأثیر قرار می گیرد و باعث درد، تورم و ناراحتی شدید می شود. این بیماری بسیار آزاردهنده است و همانطور که گفتیم فرد را از انجام کارهای روزمره باز می دارد. از آنجایی که فیزیوتراپی دیسک کمر و سیاتیک یکی از روش های درمانی این بیماری است، سوال اصلی این است که آیا این روش درمانی موثر و مفید است؟ پاسخ به سوال بالا قطعا در بیشتر موارد مثبت است. شواهد نشان می دهد که فیزیوتراپی دیسک کمر و سیاتیک در اکثر موارد منجر به بهبودی کامل می شود.

البته در موارد نادری ممکن است این وضعیت آنقدر شدید باشد که این روش درمانی دیگر موثر نباشد. در این صورت پزشک و متخصص درمان مناسب‌تر با شرایط بیمار را تجویز می‌کنند. تمرینات فیزیوتراپی برای سیاتیک می تواند به کاهش درد در این ناحیه کمک کند. ورزش هایی از جمله تمرینات کششی، تقویتی و تعادلی می تواند به بهبود وضعیت کلی بیمار و افزایش عملکردهای بدن و توانایی انجام فعالیت های روزانه کمک کند. همانطور که گفتیم فیزیوتراپی دیسک کمر و سیاتیک تنها روش درمان سیاتیک نیست و در برخی موارد با روش های دیگر مانند درمان دارویی یا جراحی می توان به نتایج بهتری دست یافت. این در مواردی اتفاق می افتد که بیمار با علائم شدید و طولانی مدت مواجه است.

درمان درد سیاتیک و کمر درد

تمرینات فیزیوتراپی برای درد سیاتیک

شایع ترین علت سیاتیک، فشار و التهاب عصب سیاتیک در ناحیه کمر است که می تواند ناشی از اختلالات فیزیکی مانند انزوا، اسپاسم عضلانی، اختلالات دیسک و سایر اختلالات اسکلتی- عضلانی باشد. برخی دیگر از علائم سیاتیک را می توان با استفاده از تصویربرداری تشخیص داد. درمان سیاتیک معمولاً شامل داروهای ضد درد، فیزیوتراپی برای دیسک کمر و سیاتیک و تغییر سبک زندگی است. در این قسمت به چند حرکت فیزیوتراپی سیاتیک برای درمان آن اشاره می کنیم:

  • تمرینات گرم کردن: تمرینات گرم کردن به بیمار کمک می کند تا ماهیچه های خود را گرم کرده و آنها را برای تمرینات فیزیوتراپی برای درمان سیاتیک آماده کند. این تمرینات شامل چرخش شانه، چرخش گردن و خم شدن سر است.
  • تمرینات اصلاحی: حرکات اصلاحی به بیمار کمک می کند تا از وضعیت نامناسبی که می تواند به عصب سیاتیک فشار وارد کند اجتناب کند. این تمرینات شامل آموزش به بیمار برای حفظ وضعیت بدنی خوب در طول روز است.
  • تمرین هایی برای افزایش انعطاف پذیری: یکی از تمرینات فیزیوتراپی دیسک کمر و سیاتیک شامل تمرینات انعطاف پذیری است که به بیمار کمک می کند تا انعطاف پذیری عضلات خود را افزایش دهد. این تمرینات شامل خم شدن برای رسیدن به ساق پا است.
  • تمرینات تقویتی: تمرینات تقویتی به بیمار کمک می کند تا ماهیچه های خود را تقویت کند و از فشار بر عصب سیاتیک جلوگیری کند. این تمرینات شامل بالا بردن ساق پا، تقویت عضلات ساق پا و تقویت عضلات شکم است. برخی از این حرکات را می توان در خانه نیز انجام داد. اما توصیه می شود در این مورد با یک پزشک مجرب مشورت کنید. زیرا یک حرکت بد می تواند عواقب جبران ناپذیری برای فرد به جا بگذارد.

کلام آخر

فیزیوتراپی دیسک کمر و سیاتیک یکی از روش های درمانی موثر و کارآمدی است که برای درد و التهاب کمر و سیاتیک استفاده می شود. این درمان شامل تمرینات اصلاحی، ماساژ، طب فشاری، سرما درمانی و کشش است. اما همه روش های درمانی در حرکات فیزیوتراپی برای ورید سیاتیک خلاصه نمی شود و پزشک ممکن است بسته به شرایط بیمار روش های درمانی مختلفی از جمله TENS یا جراحی را تجویز کند. کاملا به شرایط بیمار بستگی دارد.

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت کوکا مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا