درمان خانگی سنگ کلیه

درد کلیه یکی از دردهای غیرقابل‌تحمل است و می‌تواند هرکسی را از پا بیندازد. رایج‌ترین خطری که کلیه‌های افراد را تهدید می‌کند، سنگ کلیه است. این رسوبات که به دلایل مختلفی در کلیه تشکیل می‌شوند، کارکرد بدن را مختل و سلامت را به خطر می‌اندازند. همیشه در اولین قدم و با مشاهده ابتدایی‌ترین نشانه‌ها از سنگ کلیه به پزشک متخصص مراجعه کنید.

توصیه ما این است تا می‌توانید از مصرف خودسر دارو یا سهل‌انگاری درباره این بیماری جلوگیری کنید. در کنار تمام روش‌های علمی معتبر که پزشک معالج تان به شما می‌دهد، درمان خانگی سنگ کلیه به شما کمک می‌کند تا آسیب‌های ممکن را به حداقل برسانید و از این مشکل جلوگیری کنید. در ادامه این مطلب به بررسی این موارد می‌پردازیم.

انواع نوشیدنی برای کلیه

تا اسم بیماری کلیوی و نوشیدنی مناسب آن به میان می‌آید، همه‌ی ما به نوشیدن ماءالشعیر و جنگ با سنگ کلیه فکر می‌کنیم. سلامت کلیه ارتباط مستقیمی با نوشیدنی مصرفی و رژیم غذایی شما دارد. کلیه را می‌توان مهم‌ترین ارگان تصفیه و پاک‌سازی در بدن دانست که روزانه ۲۰۰ لیتر خون را تصفیه می‌کند.

درمان خانگی سنگ کلیه

انتخاب بهترین نوشیدنی برای کلیه قدمی مهم در حفظ سلامت این عضو حیاتی است. از این نوشیدنی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قهوه سیاه: به‌نظر می‌رسد هرسال یک مطالعه جدید وجود دارد که فواید قهوه را به اطلاع عموم می‌رساند. نوشیدن قهوه ممکن است از شما در برابر ابتلا به بیماری کلیوی محافظت کند و کلیه‌های شما را برای مدت طولانی‌تری در سطح بالاتری فیلتر کند.

متأسفانه، تمام نوشیدنی‌هایی که با قهوه تهیه می‌شوند، مناسب نیستند و اگر بیماری کلیوی دارید، ممکن است در مواردی که می‌توانید به قهوه‌تان اضافه کنید، محدودیت‌هایی داشته باشید. نوشیدن قهوه سیاه به‌جای قهوه با شیر پرپتاسیم و فسفر بالا یا نوشیدنی‌های پرکالری و شیرین، بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

چای سبز: این چای به‌اندازه قهوه مورد مطالعه قرار گرفته است و در لیست بهترین دمنوش‌ها برای کلیه قرار دارد. یک فنجان چای سبز پر از ترکیباتی به نام «پلی فنول» است که به‌عنوان آنتی اکسیدان عمل می‌کند.

اگرچه متخصصان مطمئن نیستند که چای سبز بر سلامتی شما از نقطه نظر صرفاً پزشکی تأثیر مثبت خواهد گذاشت یا خیر اما مطمئناً این نوشیدنی برای افراد مبتلا به بیماری کلیوی ایمن، خوشمزه و بدون کالری است.

چای سبز همچنین ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد. کلید درست کردن یک فنجان چای سبز عالی این است که آن را بدون شیرینی بنوشید.

درمان خانگی سنگ کلیه

اسموتی‌های بدون قند یا کم قند: اسموتی‌ها می‌توانند شما را سیر کنند، دوز سالمی از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی را به شما بدهند و همچنین طعم لذیذی داشته باشند. اما اگر مراقب نباشید، می‌تواند قند خون شما را افزایش دهد، پتاسیم یا فسفر زیادی به شما بدهد و کالری بسیار بالایی داشته باشد.

نکته جذاب درباره اسموتی‌ها این است که می‌توانند نوشیدنی مناسب برای روزه‌داران مبتلا به سنگ کلیه باشند. خصوصا اگر به سراغ اسموتی‌های اسیدی بروید و یا در تهیه آنها از پرتقال، گریپ‌فروت و لیمو استفاده کنید.

آب گازدار: این گزینه برای همه دوستداران نوشابه است که نمی‌توانند کربناته شدن را ترک کنند. آب گازدار مزیت بیشتری نسبت به تمام نوشیدنی‌های گازدار دارد.

می‌توان گفت این پادزهر عالی برای کمک به کاهش مصرف نوشابه است. اگر آب گازدار ساده را دوست ندارید، با اضافه‌کردن کمی آب‌لیموی تازه، مقداری آب زغال اخته یا گیاهان تازه مانند ریحان یا نعناع، آن را مزه‌دار کنید.

آب: آب بهترین نوشیدنی است که می‌توانید بخورید! آب یک نوشیدنی بدون کالری، کاملاً آب‌رسان و ارزان است. اگر در مراحل اولیه بیماری کلیوی هستید، انتخاب آب بیشتر اوقات برای رفع تشنگی باعث حفظ عملکرد خوب بدن و کلیه‌ها می‌شود.

اگر در مراحل پیشرفته بیماری کلیوی هستید، ممکن است لازم باشد مقدار آب (و سایر مایعات) مصرفی خود را محدود کنید، زیرا کلیه‌های شما نمی‌توانند آب کافی را از بدن شما دفع کنند. پزشک و متخصص تغذیه به شما می‌گویند که چه مقدار آب می‌توانید در روز بنوشید.

درمان خانگی سنگ کلیه

تاثیر آب‌معدنی بر دفع سنگ کلیه نیز قابل توجه است. میزان املاح موجود در آب‌های معدنی کاملاً مشخص است و با مصرف آن می‌توانید برای دریافت روزانه مواد معدنی برنامه‌ریزی داشته باشید.

بسیاری از ما عاشق این هستیم که در یک روز گرم تابستان به یک نوشیدنی خنک برسیم و یا در فصل زمستان یک نوشیدنی گرم بنوشیم. دانستیم نوشیدنی‌هایی که برای رفع تشنگی انتخاب می‌کنید، می‌توانند تأثیر فوق‌العاده‌ای بر سلامت کلیه‌های شما داشته باشند.

فراموش نکنید تمام موارد ذکر شده باید تحت‌نظر پزشک معالج شما مصرف شود و زیاده‌روی یا سهل‌انگاری در مصرف هرکدام می‌تواند آسیب‌های غیرقابل‌جبرانی داشته باشد.

منبع: سایت عالیس https://Alis.ir

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا