خواص کرفس برای مردان چیست؟

خواص و مضرات کرفس برای مردان
خواص مصرف کرفس برای مردان

کرفس از سبزیجات خوشمزه و آب دار است که مواد مغذی فراوانی در دل خود گنجانده و به دلیل فوایدی که برای سلامتی دارد مصرف آن چه به صورت سبزی یا آب سبزی طی سال های اخیر افزایش یافته است.

اگر نگاهی به لیست بلند بالای خواص کرفس انداخته باشید حتما متوجه شده اید که بسیاری معتقدند این سبزی برای سلامت جنسی مردان مفید است و به افزایش میل جنسی کمک می کند، اما آیا همه ادعاها صحت دارد؟

برای پاسخ به این سوال قصد داریم در ادامه مطلب به مقایسه نتایج تحقیقات علمی و ادعاهایی که در این زمینه وجود دارد بپردازیم، با کوکا همراه باشید.

آیا کرفس واقعا سطح آندروسترون را افزایش دهد؟

آندروسترون یک متابولیت استروئیدی ضعیف از هورمون جنسی تستوسترون است که هم در مردان و هم در زنان به طور طبیعی تولید می شود اما در مردان نسبت به زنان بیشتر است. این هورمون در کنار سایر هورمون ها باعث ایجاد خصوصیات مردانه نظیر رشد موهای بدن شده و در عرق انسان یافت می شود.

برخی منابع ادعا کرده اند کرفس سرشار از آندروسترون است، در نتیجه مصرف آن می تواند به افزایش سطح تستوسترون و میل جنسی در مردان کمک کند.

اگرچه از نظر عملی هم ثابت شده مقادیری آندروسترون در این سبزی وجود دارد اما مدرکی نداریم که بگوید خوردن کرفس یا نوشیدن آب آن می تواند سطح آندروسترون را افزایش داده یا میل جنسی مردان را تقویت کند.

آیا کرفس به عنوان داروی تقویت کننده میل جنسی اثر بخش است؟

داروهای مقوی میل جنسی آن هایی هستند که باعث تحریک تمایل جنسی افراد می شوند.

فرومون ها نوعی هورمون شیمیایی هستند که در خارج از بدن عمل کرده و در موارد مربوط به تحریک میل جنسی از جمله جذابیت جنسی اثر گذار می باشند. جالب است بدانید آندروسترون نیز نوعی فرومون محسوب می شود و همان طور که گفتیم مقدار کمی از آن در عرق انسان وجود دارد.

برخی ادعا می کنند خوردن کرفس به دلیل خاصیت فرومونیک این سبزی، به عنوان تقویت کننده میل جنسی عمل می کند اما تحقیقات زیادی روی این مورد انجام نشده و نمی توانیم با اطمینان آن را تایید کنیم.

سایر فواید بالقوه کرفس برای مردان چیست؟

اگرچه اطلاعات زیادی درباره خواص کرفس برای سلامت مردان وجود ندارد اما یک سری مزایای بالقوه برای این سبزی ذکر شده است، از جمله:

1. باروری

کرفس سرشار از ویتامین C و ترکیبات گیاهی آنتی اکسیدانی است که خواص ضد التهابی قوی دارند.

همان طور که می دانید آنتی اکسیدان ها بیشتر به عنوان ترکیباتی که خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش می دهند شناخته شده اند اما احتمالا روی سلامت جنسی مردان نیز اثر مثبت دارند.

به عنوان مثال گفته شده مصرف زیاد آنتی اکسیدان ها به بهبود تعداد و تحرک اسپرم ها که هر دو از عوامل حیاتی در باروری مردان می باشند کمک می کند.

همچنین دیده شده مصرف مکمل عصاره برگ کرفس می تواند تولید اسپرم در بدن مردان را افزایش دهد، اگرچه غلظت ترکیبات موجود در عصاره بسیار زیاد است و لزوما نمی توان با خوردن کرفس یا آب آن به نتایج مشابه دست یافت.

2. کاهش فشار خون

به نظر می رسد خوردن کرفس و نوشیدن آب آن می تواند برای کنترل فشار خون مفید باشد. این ویژگی احتمالا به دلیل نیترات های طبیعی موجود در کرفس است که به سلامت قلب و کاهش فشار خون کمک می کنند.

لازم به ذکر است فشار خون بالا رابطه نزدیکی با اختلال نعوظ در مردان دارد. برخی معتقدند مصرف منظم میوه ها و سبزیجات از جمله کرفس می تواند علائم اختلال نعوظ را کاهش دهد.

با این حال توجه داشته باشید فشار خون بالا در برخی موارد نیاز به مصرف دارو دارد و لازم است حتما به پزشک مراجعه شود.

3. سرشار از ویتامین K

کرفس منبع غنی ویتامین K است و یک فنجان (124 گرم) از آن می تواند 30 درصد نیاز روزانه مردان به این ماده را تامین کند.

همان طور که می دانید ویتامین K یک ماده مغذی مهم برای لخته شدن خون و سلامت استخوان ها می باشد.

اگرچه باکتری های روده ای مقداری ویتامین K در بدن تولید می کنند اما برای تامین نیاز روزانه بدن که در مردان حدود 120 میکرو گرم می باشد نیاز به منابع غذایی سرشار از این ویتامین نیز می باشد و مصرف منظم کرفس روشی عالی برای این منظور می باشد.

منبع: healthline

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا