بهترین رستوران های سنتی یزد همراه با آدرس

سفارش آنلاین غذا یزد

تعداد رستوران‌های لوکس و مدرن در شهر یزد بسیار زیاد است، اما هنوز هم افرادی ترجیح می‌دهند رستوران‌های سنتی را برای صرف غذا انتخاب کنند. به همین دلیل است که بیشتر مجموعه‌ها و خانه‌های قدیمی که در این شهر وجود دارند، در حال تبدیل شدن به رستوران‌های سنتی هستند و می‌توانند مکان مناسبی برای علاقه‌مندان به این سبک از دکوراسیون و رستوران باشند. در این مطلب می‌خواهیم به معرفی چند نمونه از رستوران‌های سنتی یزد بپردازیم و در مورد ویژگی‌ها و امکاناتشان صحبت کنیم.

بهترین رستوران‌های سنتی یزد کدامند؟

رستوران‌هایی که در اینجا معرفی می‌کنیم، مجموعه‌های شناخته شده‌ای هستند که سفارش آنلاین غذا یزد را نیز به مشتریان خود داده‌اند. امکانات و ویژگی‌های این سالن‌های غذاخوری را در ادامه بخوانید:

کافه عدسی پناهنده

در سال 1323 بود که کافه عدسی پناهنده در میدان خان یزد، توسط فردی به نام حاج بمانعلی پناهنده تاسیس شد و پس از آن پسر او به نام علی اصغر پناهنده آن را ادامه داد. پس از آن نیز در سال 1393 محسن و طاهر پناهنده مدیریت کافه را به عهده گرفته و تا به امروز آن را به عنوان مکانی برای سرو صبحانه و ناهار تبدیل کرده‌اند. کافه عدسی پناهنده در منوی خود انواع عدسی، املت، تخم مرغ و سرویس صبحانه را قرار داده و از نظر قیمتی کاملا مناسب است.

  • آدرس کافه عدسی پناهنده: خیابان قیام، میدان خان، بازار چیت‌ساز

رستوران سنتی ادیب الممالک یزد

دومین مجموعه که در خیابان قیام واقع شده، با نام رستوران سنتی ادیب الممالک یزد شناخته می‌شود. این رستوران با فضای سنتی خود در هتل سنتی ادیب الممالک و در سال 1396 تاسیس شده است. سالن و حیاط این مجموعه آماده پذیرایی از 300 مشتری بوده و در منوی خود هر سه وعده صبحانه، ناهار و شام را قرار داده است. در حیاط این رستوران یک حوض به همراه تخت‌های چوبی قرار گرفته که امکان صرف غذا در فضای آزاد را به شما می‌دهد. همچنین درخت‌ها و گیاهانی که در گوشه کنار آن قرار گرفته حس و حالی از طراوت و تازگی را به شما منتقل خواهد کرد.

  • آدرس رستوران سنتی ادیب الممالک یزد: خیابان قیام، انتهای کوچه لب خندق، پلاک 83

سفارش غذا اسنپ فود یزد

رستوران‌‌های مشیرالممالک

در هتل باغ سنتی مشیرالممالک نیز سه رستوران وجود دارد که با اسامی نقاشی، یزد و باغ شناخته می‌شوند. در این رستوران‌ها، فضای سنتی دوران قاجار دیده شده و کارکنانشان نیز با پوشیدن لباس‌های سنتی و قدیمی این حس را تقویت می‌کنند. این رستوران‌ها به صورت بوفه بوده و برای ورود باید مبلغی را پرداخت کنید. در منوی تمام رستوران‌ها هم غذاهای ایرانی و هم سنتی قرار گرفته و هر فردی با هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند.

  • آدرس رستوران مشیرالممالک: خیابان انقلاب، بلوار مشیرالممالک

کافه رستوران سنتی فوکا

فوکا با ظاهری سنتی خود در سال 1394 افتتاح شد. ظرفیت این رستوران 150 نفر بوده و با دکوراسیون شیک و منوی متنوعی از غذاهای ایرانی و فرنگی، آماده پذیرایی از مراجعه کنندگان است. ویژگی جالب این رستوران امکان صرف غذا در داخل سالن مجموعه و پشت بامی است که تخت‌های سنتی در آن واقع شده است. بنابراین می‌توانید منظره زیبایی را از مسجد جامع و بادگیرها داشته باشید. اگر به فوکا سر زدید حتما طعم شولی یزدی آن را بچشید. این مجموعه یک بخش VIP نیز برای برگزاری جشن و مهمانی‌های شما دارد.

  • آدرس کافه رستوران سنتی فوکا: خیابان امام، خیابان مسجد جامع

رستوران هتل جاده ابریشم

این رستوران در یک هتل زیبا و به جا مانده از دوران قاجار قرار گرفته و امکان استفاده از خدمات آن هم برای مسافران و هم افرادی که در هتل اقامت ندارند، وجود دارد. با ورود به آن شاهد دیوارهای خشتی و چیدمان سنتی خواهید بود که در کنار حوضچه‌ای که در وسط آن قرار گرفته فضای زیبا و دلنشین را ایجاد کرده است. در محوطه هتل، دو کولر آبی هم قرار گرفته تا گرمای شهر مراجعه کنندگان را اذیت نکند. در منوی این رستوران می‌توانید انواع غذاهای ایرانی را ببینید که با قیمتی مناسب قابل سفارش هستند. اگر با ماشین شخصی به این رستوران مراجعه کنید، می‌توانید آن را در پارکینگی که برایتان در نظر گرفته شده قرار دهید.

  • آدرس رستوران هتل جاده ابریشم: خیابان مسجد جامع، کوچه‌ نو

سفارش غذا یزد

سفارش آنلاین غذا یزد از رستوران‌های سنتی یزد

اغلب رستوران‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد، در اسنپ فود نیز فعال هستند. اگر به هر دلیل تمایلی به مراجعه حضوری به آن‌ها را نداشتید، می‌توانید نامشان را در میان رستوران‌های شهر یزد اسنپ فود جستجو کنید و در صورتی که در محدوده آدرس شما سرویس‌دهی داشتند، پس از مشاهده صفحه مخصوصشان و منویی که در اختیارتان قرار گرفته، غذای دلخواهتان را به سبد خرید اضافه و سپس پرداخت آن را انجام دهید. در این مرحله، رستوران مورد نظرتان سفارش شما را دریافت کرده و پس از آماده سازی با بسته بندی بهداشتی به دستتان خواهد رساند.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا