اتاق فرار چیست؟ – معرفی بهترین اتاق فرارها

اتاق فرار چیست

اگر اهل تفریحات پرهیجان و جدید باشید، حتما تا به حال حداقل یک بار نام اتاق فرار به گوشتان خورده است! این سرگرمی جدید به یک تفریح محبوب میان جوانان ایرانی بدل شده است. تا حدی که بسیاری از جوانان همراه با دوستانشان هر هفته به یک اتاق فرار می‌روند و بعضی در کارنامه‌شان بیش از 40 تا 50 اتاق فرار ثبت کرده‌اند!

این نشان می‌دهد که اتاق فرار برخلاف بسیاری از سرگرمی‌های دیگر، به این راحتی‌ها کسی را خسته و دلزده نمی‌کند و همیشه تازگی دارد. پس اگر می‌خواهید شما هم به این بازی بپیوندید، با ما همراه باشید تا بعد معرفی کامل اتاق فرار و چگونگی بازی، تعدادی از بهترین اتاق های فرار را با هم بررسی کنیم.

اتاق فرار چیست؟

اتاق فرار یک بازی ماجراجویی سرگرم کننده بین 60 تا 120 دقیقه است. گروه‌ها تلاش می‌کنند تا سرنخ‌هایی پیدا کنند و یک سری پازل را حل کنند تا قبل از اتمام زمان، فرار کنند! بهترین اتاق های فرار دارای اتاق‌های متعدد برای کاوش، تم‌های منحصربه‌فرد و دکورهایی در سطح هالیوود هستند!

اتاق فرار، یکی از جالب‌ترین تلفیق‌های فرهنگ دیجیتال با سرگرمی‌های کلاسیک (در این مورد تئاتر) است.

قوانین و شرایط بازی چگونه است؟

برای این که یک تجربه خوب، مفید و هیجان انگیز داشته باشید. باید یک اتاق فرار متناسب با سلیقه خود و دوستانتان پیدا کنید و با استفاده از چند نکته مهم، بازی را به خوبی پیش ببرید. در ادامه چند نکته مهم در این زمینه را با هم بررسی می‌کنیم:

یک تم انتخاب کنید

ابتدا تصمیم بگیرید که کدام اتاق فرار با چه موضوعی را می‌خواهید بازی کنید. تم‌ها از هیجان انگیز و اکشن و ترسناک گرفته تا طنز و سبک هستند. موضوعات محبوب شامل سرقت از بانک، فرار از زندان و درگیری با اشباح و اجنه است.

پس از انتخاب یک موضوع، معمولاً می‌توانید یک بازی را به صورت آنلاین رزرو کنید. به شدت توصیه می‌شود که یک بازی را از قبل رزرو کنید تا مطمئن شوید که می‌توانید بازی را در زمان دلخواه خود انجام دهید.

با راهنمای بازی خود آشنا شوید

وقتی زمان بازی شما فرا می‌رسد، راهنمای بازی خود را ملاقات خواهید کرد. راهنمای بازی شما را به اتاق فرار می‌برد، قوانین را توضیح می‌دهد و قبل از شروع ماجراجویی به هر سوالی پاسخ می‌دهد.

ماموریت خود را کشف کنید

معمولاً قبل از شروع بازی، رهنمای بازی توضیح می‌دهد که دقیقاً ماموریت شما در اتاق فرار با موضوع چیست. همچنین توضیح می‌دهد که شما چقدر زمان دارید تا ماموریت فرار خود را کامل کنید.

برخی از مأموریت‌ها در مورد فرار از اتاق هستند، مانند اتاق فرار از زندان. سایر مأموریت‌ها ممکن است حول محور فرار نباشند، اما در عوض، ممکن است مجبور شوید یک سرقت هنری را تکمیل کنید یا سعی کنید که یک طلسم شوم را خنثی یا یک قاتل را دستگیر کنید.

پس از پایان توضیحات، تایمر شما شروع به شمارش معکوس می‌کند! وقت آن است که به ماجراجویی بپردازید.

اتاق فرار چیست

فرار از اتاق!

برای فرار، اولین کاری که باید انجام دهید این است که شروع به جستجو در اتاق کنید. به دنبال الگوها، اشیاء و اقلامی باشید که نامناسب به نظر می‌رسند. در حالت ایده آل، بین سرنخ‌های مختلف و قطعات پازل ارتباط برقرار می‌کنید تا راه حل پیدا کنید.

ارتباط با هم تیمی‌های خود را فراموش نکنید! مغزهای بیشتر بهتر از یک مغز هستند و سرگرم کننده ترین قسمت اتاق فرار کار کردن با هم است. این گروه پازل‌ها را حل می‌کند، سرنخ‌ها را کشف می‌کند و کدها را می‌شکند تا یک فرار کامل شود!

راهنمایی بگیرید

فراموش نکنید که همیشه می‌توانید در صورت نیاز به کمک، راهنمایی بخواهید ! راهنمای بازی شما برای اطمینان از داشتن یک تجربه عالی و کمک به فرار تیم شما آنجا حضور خواهد داشت!

به، درون و زیر همه چیز نگاه کنید

با اولین ورود به یک اتاق جدید، همه چیز را بررسی کنید! چه چیزی باز می‌شود؟ چه اقلامی در داخل اشیاء پنهان شدهاند؟ زمان به سرعت می‌گذرد و این چند شی اول، سرنخ‌هایی هستند که همچنان شما را در بازی به جلو می‌برند!

فراموش نکنید که به زیر فرش‌ها نگاه کنید، کتاب‌های قفسه‌ها را غربال کنید و به تمام نقاشی‌های روی دیوار نگاهی دقیق‌تر بیندازید!

به دنبال الگوها بگردید

راه حل همیشه واضح نیست. برای یافتن شباهت‌ها یا بی‌نظمی‌ها به سرنخ‌ها، اشیا و چاپ‌های دیواری دقت کنید. این‌ها می‌توانند کلید حل یک پازل باشند!

از مهارت‌های همه استفاده کنید

برخی از اعضای تیم ممکن است در پازل‌های سر هم کردنی عالی باشند در حالی که برخی دیگر در تجزیه و تحلیل مجموعه‌ای از الگوها خوب هستند. فرار یک تلاش تیمی است، بنابراین به یکدیگر کمک کنید تا بدرخشید و در جایی کار کنید که با مجموعه مهارت‌های شما سازگار است!

پازل‌های حل شده و سرنخ‌های استفاده شده را به خاطر بسپارید

هنگامی که یک معما حل شد یا از یک سرنخ استفاده شد، معمولاً دوباره در بازی مورد نیاز نیست. پس بعد از حل یک پازل و استفاده از سرنخ‌های مربوط به آن، به اعضای تیم اطلاع دهید. این مسئله خیلی مهم است تا اعضای گروه وقت خود را برای حل معماهایی که قبلاً تکمیل شدهاند تلف نکنند.

مثبت بمانید!

تماشای گذشتن دقیقه‌ها و ندانستن این که چه کاری باید انجام دهید، می‌تواند دلسرد کننده باشد. اما تسلیم نشوید! کار با هم و گذراندن اوقات خوشی با تیم همان چیزی است که اتاق های فرار به ارمغان می‌آورند.

نکته: برای رزرو آنلاین اتاق فرار و اسکیپ روم از این لینک استفاده کنید.

بهترین اتاق های فرار ایران

در ادامه، به لیستی از بهترین اتاق های فرار ایران جمع‌آوری شده است.

بهترین اتاق فرارهای تهران

اتاق فرار رسوخ

این بازی با درجه سختی 8 از 10، بازی نسبتا دشواری محسوب می‌شود. شما یک گروه 4 تا 8 نفره نیاز دارید تا در 90 دقیقه بازی را به اتمام برسانید. این بازی تم وحشت دارد و کاربران سطح وحشت، معماها و فضاسازی بازی بسیار تعریف کرده‌اند. این بازی در میدان رسالت تهران واقع شده است.

داستان بازی: هممون اون شب و یادمون رفته بود،انقدر غرق رسیدن به خواسته هامون شده بودیم که یادمون رفته بود برای به دست آوردنشون چی کار کرده بودیم، ولی دیگه خسته شدم یکی یکی بچه‌هایی که اون شب کذایی توی اون مراسم جن گیری بودنو پیدا کردم،اونا هم درست مثل من داشتن تاوان پس میدادن،یکم که فکر کردم یاد رفیق قدیمیم افتادم؛بصیر،تو یکی‌از سفرهام به یزد باهاش آشنا شده بودم وقتی بهش زنگ زدم گفت توی شهرشون کسی هست که میتونه کمکمون کنه! پس تصمیم گرفتیم به اونجا بریم… ولی نمیدونیم اونجا چی منتظرمونه…!

اتاق فرار چشم روشنی

این اتاق فرار که درجه دشواری 9 از 10 دارد، جزو اتاق فرارهای سخت محسوب می‌شود. با یک گروه 4 تا 10 نفره به جنگ این بازی 90 دقیقه‌ای با ژانر وحشت و دلهره‌آور بروید. کاربران تایم فورفان از متناسب بودن المان وحشت، رفتار پرسنل بازی، دکور و از همه مهم‌تر، سناریوی بازی بسیار لذت برده‌اند! این اتاق فرار در شهر زیبای تهران قرار دارد.

داستان بازی: نازگل، دختری که کل روستا از هنر و ناز و خوشگلیش صحبت میکردند. صدای هیاهوی اهالی روستا شنیده میشد! نازگل به کدوم خواستگارش بله میگه!؟ کی قراره با نازگل ازدواج کنه!؟ خبر ازدواج ناگهانی نازگل با مش رمضون اهالی روستارو متعجب کرد! صدای پچ پچ اهالی روستا شنیده میشد: چرا نازگل به مقنی پیر روستا بله گفته!؟ چیشد که با مش رمضون ازدواج کرد اونم بی سر و صدا!؟ حالا بعد مدتی به عنوان فامیل‌های نازگل برای تبریک قدم نورسیده دعوت شده‌اید.

اتاق فرار چیست

بهترین اتاق فرارهای کرج

اتاق فرار Money heist

این بازی با درجه سختی 8 از 10، یک بازی نسبتا دشوار است که یک گروه 4 تا نفره، 9 دقیقه برای حل معماهای آن فرصت دارند. این اتاق فرار در گوهردشت کرج واقع شده است. بازیکنان بسیاری بازی اکتورها، موسیقی بازی، سبک متفاوت بازی و معماهای مناسب بازی ابراز رضایت کرده‌اند.

داستان بازی: سرقت پول در مورد گروهی از سارقان حرفه‌ای با مدیریت شخصی به نام پروفسور است. پروفسور که مغز متفکر این گروه به شمار می‌آید نقشه سرقت بزرگی را از بانک ملی اسپانیا طراحی می‌کند. او برای طرح دقیق و زیرکانه این نقشه سال‌ها فکر و تلاش کرده است و حال زمان آن رسیده که به نقشه خود جامه عمل بپوشاند.

اتاق فرار دلیل قتل

این بازی دشوار با سطح سختی 9 از 10، به گروه 4 تا 8 نفره شما 90 دقیقه زمان می‌دهد که خود معماها را حل کنید. این بازی در ژانر وحشت و دلهره‌آور قرار دارد، ولی اگر به ژانر وحشت علاقه ندارید، بازی قابلیت اجرای بدون المان وحشت را نیز دارد. این بازی در شاهین ویلای کرج قرار دارد.

داستان بازی: هیچکدوممون نفهمیدیم دلیل اصرارهای اهالی روستا برای نرفتن ما به اون روستا چی بود… برای کشف پاسخ این سوال به سمت روستا راه افتادیم و این تازه آغاز ماجراجویی ما بود…

بهترین اتاق فرارهای اصفهان

اتاق فرار مریض روانی

این بازی یک اتاق فرار نسبتا دشوار با درجه سختی 8 از 10 است. شما به یک گروه 4 تا 8 نفره نیاز دارید تا بازی را 70 دقیقه تمام کنید. این بازی در خیابان سپه سالار اصفهان قرار دارد. کاربران از میزان هیجان بازی و برخورد پرسنل بسیار راضی بوده‌اند.

داستان بازی: این محل توسط یک مریض روانی ساخته شده. شایعاتی به گوش شما رسیده در خصوص این که این فرد مهمانان خود را به قتل رسانده و ناپدید می‌کند. شما برای این که بفهمید این شایعات درست است یا نه به صورت مخفیانه وارد این محل شده‌اید. ولی در نظر داشته باشید دو مشکل اساسی دارید؛ یک در زمان حضور به دام مریض روانی نیوفتید و پس از فعال سازی اولین تله قبل از 70 دقیقه محل را ترک کنید. دو مراقب باشید روح افراد کشته شده هنوز در این محل حضور و قصد اذیت کردن شما را دارند.

اتاق فرار چیست

اتاق فرار ملکه خون

برای حل این اتاق فرار با درجه سختی 8 از 10، یک گروه 5 تا 7 نفره و 70 دقیقه زمان نیاز دارید. ژانر بازی درام و دلهره‌آور است. این اتاق فرار در محله خانه اصفهان واقع شده است. کاربران تایم فورفان فضاسازی اتاق، طراحی معماها و قفل‌ها، بازی اکتورها و برخورد پرسنل راضی بوده‌اند.

داستان بازی: در سال 1402 میلادی ، به دستور پادشاه شهر سیلوانیا ، تمام اطرافیان ملکه به اعدام و خود ملکه به حبس در قصر خود محکوم شد. موقع اجرای حکم ، دست راست ملکه یعنی جادوگر شهر ناپدید شد. بعد از آن اتفاق ملکه در قصر خود به انزوا رفت ، ولی آرامش به شهر بازگشت؛ دیگر خبری از گم شدن دختر های شهر نبود. اکنون پس از گذشت تقریبا 600 سال ، انگار تاریخ داره تکرار میشه. مردم شهر ، شب ها از ترس از دادن دخترانشان درب خانه های‌خود را قفل می‌کنند.

گمانه زنی‌ها بر این است که جادوگر دوباره به شهر بازگشته. کلیسای سیلوانیا رسم داره هر 10 سال یکبار قصر ملکه را تطهیر کند‌. شماری و دوستانتان به درخواست کلیسا اینجایید تا به عنوان اعضای کلیسا ، به بهانه تطهیر وارد قصر بشوید. اما فراموش نکنید ، هدف شما چیز دیگریست…!

چگونه باید اتاق فرار رزرو کنیم؟

برای رزرو اتاق فرار ، بهتر است به صورت آنلاین اقدام کنید. معمولاً می‌توانید در وبسایت‌‌های معتبر شرایط رزرو و سانس‌های موجود اتاق های فرار را مشاهده کنید. برای اطمینان از اینکه می‌توانید در یک زمان خاص بازی کنید، بهتر است آنلاین رزرو کنید!

وبسایت تایم فورفان ، بهترین سایت برای رزرو اتاق فرار در تمامی شهرهای ایران است. تیم تایم فور فان تلاش کرده تا تمام اطلاعات اتاق های فرار را در اختیار کاربران قرار دهد. همجنین شما دسترسی کامل به نظرات کاربران در مورد اتاق‌های فرار خواهید داشت.

با مراجعه به سایت تایم فورفان ، با توجه به ژانر ، سطح سختی ، تعداد اعضای مورد نیاز برای گروه و سناریو، بازی مورد نظرتان را انتخاب کنید و با انتخاب سانس و پرداخت هزینه بلیط، بدون هیچ زحمتی سانس را به صورت آنلاین رزرو کنید.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا