رژیم غذایی رنگین کمانی؛ لاغری سریع و سالم با میوه های خوشمزه و رنگارنگ

همه ما به دنبال راهی ساده برای لاغری و تناسب اندام هستیم اما نباید فراموش کنیم که رسیدن به اندام متناسب و ایده آل نباید به سلامتی ما آسیبی وارد کند.

ما در این مقاله از سایت کوکا به بررسی رژیم غذایی رنگین کمان می پردازیم که برای لاغری و کاهش وزن مفید بوده و به سلامتی بدن هم کمک می کند.

رژیم غذایی رنگین کمانی
رژیم غذایی رنگین کمانی

میوه ها و سبزیجات در رنگ های مختلف شامل انواع مواد مغذی مفید برای سلامتی بدن هستند، قوانین و قواعد رژیم رنگین کمان بسیار ساده هستند شما هر روز 5 عدد میوه و سبزیجات را در 5 رنگ قرمز، زرد یا نارنجی، سفید، سبز و آبی یا بنفش استفاده می کنید.

تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که غذا های ناسالم مانند ماکارونی، پیتزا، کیک و نان را با میوه ها و سبزیجات رنگی جایگزین کنید.

فواید میوه ها و سبزیجات رژیم رنگین کمان

میوه ها و سبزیجات قرمز

میوه ها و سبزیجات قرمز حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان و لیکوپن هستند. این میوه ها و سبزیجات به دلیل خواص ضد التهابی قوی که دارند با بهبود گردش خون در بدن خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهند (انگور قرمز) و لیکوپن موجود در آن ها برای پیشگیری و درمان سرطان پروستات مفید است (هندوانه).

همچنین میوه ها و سبزیجات قرمز برای سلامتی پوست مفید هستند و از ابتلا به آلزایمر پیشگیری می کنند.

توت فرنگی، هندوانه، گریپ فروت، تمشک، چغندر قرمز، پیاز قرمز، تربچه و گوجه فرنگی از بهترین میوه ها و سبزیجات قرمز رنگ محسوب می شوند.

میوه ها و سبزیجات زرد یا نارنجی

میوه ها و سبزیجات نارنجی یا زرد رنگ حاوی مقادیر بالای بتا کاروتن و ویتامین C هستند که به سلامت پوست کمک می کنند.

ویتامین C موجود در این میوه ها و سبزیجات به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

بتا کاروتن خطر ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی و عروقی، آب مروارید، آرتریت روماتوئید و بیماری های خونی را کاهش می دهد.

لوتئین یکی دیگر از مواد مغذی موجود در میوه ها ی نارنجی و زرد است که باعث تقویت بینایی شده و به بهبود عملکرد مغز و پیشگیری از آلزایمر کمک می کند.

لیموترش، لیموشیرین، هویج، کدو تنبل، فلفل دلمه ی زرد و نارنجی، ذرت، سیب زرد، هلو، زردآلو، خربزه و آناناس از بهترین انواع میوه ها و سبزیجات نارنجی یا زرد رنگ هستند.

میوه ها و سبزیجات سفید

میوه ها و سبزیجات سفید حاوی آنتی اکسیدان زانتون هستند که خواص ضد التهابی و ضد ترومبوز داشته و از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری کرده و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

میوه ها و سبزیجات سفید باعث بهبود عملکرد معده و روده می شوند و کلسترول بالای خون را کاهش می دهند.

آلیسین موجود در سیر باعث کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت شده و از ابتلا به بیماری های قلبی پیشگیری می کند.

پیاز سفید و سیر دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتری قوی هستند.

ترب سفید یک دیورتیک طبیعی است و به سم زدایی و پاک سازی کلیه ها و دستگاه ادراری کمک می کند.

گل کلم، پیاز سفید، توت سفید، ترب سفید و سیر بهترین میوه ها و سبزیجات سفید رنگ هستند.

میوه ها و سبزیجات سبز

کلروفیل موجود در میوه ها و سبزیجات سبز از ابتلا به سرطان پیشگیری کرده، باعث سم زدایی و پاک سازی کبد می شود، به کاهش اشتها به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کند و برای سلامتی پوست و مو مفید است.

اسفناج، خیار، جعفری، لیموترش، کدو سبز، مارچوبه، کاهو، آوکادو، کیوی، سیب سبز، کلم بروکلی و نخود سبز از بهترین میوه ها و سبزیجات سبز رنگ هستند.

میوه ها و سبزیجات آبی یا بنفش

میوه ها و سبزیجات آبی یا بنفش خطر ابتلا به سرطان را کاهش داده و به سم زدایی و پاک سازی مثانه و دستگاه ادراری کمک می کند.

آنتوسیانین موجود در میوه ها و سبزیجات آبی یا بنفش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش داده، کلسترول بالای خون را کنترل می کند، باعث لاغری و کاهش وزن شده و با بهبود عملکرد شناختی، خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد.

کلم پیچ بنفش، انگور فرنگی سیاه، بادمجان، زغال اخته، آلو سیاه و انگور بنفش از بهترین میوه ها و سبزیجات آبی یا بنفش محسوب می شوند.

منبع : brightside