20 درمان قطعی زود انزالی در مردان با ورزش، تغذیه و گیاهان دارویی

زود انزالی (premature ejaculation) در مردان از اختلالات جنسی نسبتا شایع است و زمانی رخ می دهد که فرد خیلی زود و قبل از همسرش به اوج لذت جنسی و مرحله انزال می رسد.

درمان زود انزالی در مردان
درمان زود انزالی در مردان

انزال زودرس حدود یک سوم مردان را درگیر کرده و باعث ایجاد احساسات ناخوشایندی همچون ناامیدی و اضطراب در فرد شود. برخی مردانی که به این اختلال دچار می شوند اغلب به جای درمان این مشکل سعی می کنند از رابطه جنسی پرهیز کنند اما این کار تنها پاک کردن صورت مسئله است.

اگر شما نیز از دسته مردانی هستید که زود انزالی تاثیر منفی بر زندگی زناشویی تان ایجاد کرده یا جزو زنانی هستید که از زود انزالی همسر خود رنج می برید در ادامه با کوکا همراه شوید تا با روش های درمان قطعی دارویی و خانگی زود انزالی در مردان آشنا شوید.

تشخیص زود انزالی در مردان

پس از مشاهده علائم زود انزالی و مراجعه فرد به پزشک، پزشک درباره سابقه اختلال جنسی سوالاتی پرسیده و ممکن است معاینه فیزیکی انجام دهد. در صورتی که فرد به طور همزمان از زودانزالی و اختلال نعوظ رنج می برد احتمالا آزمایش خون برای بررسی سطح هورمون مردانه تستوسترون و سایر آزمایش ها توصیه خواهد شد.

در برخی موارد ممکن است فرد به متخصص اورولوژی یا روانشناس ارجاع داده شود.

پیش از شروع درمان های زیر به ویژه بخش های دارویی حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

درمان زود انزالی در مردان

با توجه به تشخیص پزشک ممکن است ترکیبی از تکنیک های روان درمانی و دارو درمانی تجویز شود و فرد باید به این نکته توجه داشته باشد که نتایج مثبت این روش ها به مرور زمان و با صبر حاصل خواهد شد.

روش درمانی اول: داروهای درمان زود انزالی در مردان

1. بی حس کننده های موضعی

پمادها و اسپرهای بی حس کننده حاوی مواد بی حسی مانند بنزوکائین، لیدوکائین یا پریلوکائین هستند. استفاده موضعی این محصولات روی آلت تناسلی باعث کاهش حساسیت و جلوگیری از زود انزالی می شود و باید حدود 10 تا 15 دقیقه قبل از رابطه جنسی مصرف شود.

پماد لیدوکائین-پریلوکائین با نسخه و اسپری های لیدوکائین بدون نسخه قابل خریداری هستند.

هشدار: اگرچه محصولات بی حس کننده موضعی برای کاهش زود انزالی موثر هستند اما ممکن است با عوارضی همچون از دست دادن موقت حساسیت و کاهش لذت جنسی برای مردان یا حتی شریک جنسی آن ها همراه باشد.

2. داروها و قرص های خوراکی درمان زود انزالی

مصرف برخی داروها و قرص ها ممکن است به کاهش و درمان زود انزالی کمک کند اما هیچ یک از آن ها توسط اداره تغذیه و داروی آمریکا به عنوان داروی درمان انزال زودرس تایید نشده است، این داروها شامل داروهای ضد افسردگی، مسکن ها و مهارکننده های 5 فسفودی استراز می باشد.

1. داروهای ضد افسردگی

از عوارض جانبی داروهای ضد افسردگی به تاخیر افتادن ارگاسم می باشد به همین دلیل می توان از مهارکننده های بازجذب سروتونین (SSRIs) مانند اسکیتالوپرام، سرترالین، پاروکستین یا فلوکستین برای درمان زود انزالی استفاده کرد.

موثرترین دارو پاروکستین است که مصرف آن در ایالات متحده مورد تایید قرار گرفته و معمولا 5 تا 10 روز طول می کشد تا اثر بهبودی مشاهده شود و به دو تا سه هفته برای اثربخشی کامل نیاز هست.

در صورتی که با مصرف داروهای SSRI زود انزالی درمان نشود احتمالا آنافرانیل تجویز می شود.

هشدار: از عوارض جانبی داروهای ضد افسردگی می توان به تهوع، خواب آلودگی و کاهش میل جنسی اشاره کرد.

2. داروهای ضد درد

ترامادول از جمله قرص های ضد درد است که باعث تاخیر در انزال شده و معمولا زمانی که مصرف SSRI موثر نباشد تجویز می شود.

توجه داشته باشید که امکان ترکیب ترامادول با داروهای SSRI وجود ندارد. از جمله عوارض این قرص می توان به تهوع، سردرد، خواب آلودگی و سرگیجه اشاره کرد.

3. مهارکننده های 5 فسفودی استراز

این گروه دارویی که اغلب برای درمان اختلال نعوظ استفاده می شود گاهی برای رفع انزال زودرس نیز تجویز می شود. از جمله این داروها می توان به سیلدنافیل، تادالافیل و واردنافیل اشاره کرد که با عوارض جانبی نظیر سردرد، گرگرفتگی صورت و سو هاضمه همراه هستند.

این داروها در ترکیب با داروهای SSRI اثربخشی بیشتری دارند.

روش درمانی دوم: مشاوره

فردی که به انزال زودرس دچار شده ممکن است احساسات مختلفی همچون عصبانیت، خجالت یا استرس را تجربه کند. صحبت کردن با متخصص یا مشاور در زمینه اختلالات جنسی به کاهش استرس فرد کمک کرده و به نتایج بهتر در دارو درمانی نیز کمک می کند.

ممکن است پزشک توصیه کند برای یک دوره زمانی از نزدیکی با همسر اجتناب کرده و رابطه جنسی به معاشقه لمسی محدود شود تا زمانی که استرس ناشی از زود انزالی برطرف شود.

روش درمانی سوم: طب سوزنی و یوگا

تاکنون روش های مختلفی همچون طب سوزنی، یوگا و مدیتیشن برای درمان زود انزالی مورد مطالعه قرار گرفته است اما برای ارزیابی اثربخشی آن ها نیاز به تحقیقات بیشتری است.

استفاده از کاندوم در رابطه جنسی نیز از دیگر روش هایی است که باعث کاهش حساسیت آلت تناسلی شده و از زودانزالی جلوگیری می کند.

روش درمانی چهارم: درمان زود انزالی با تغذیه

1. مکمل روی

روی نه تنها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و رشد سلولی می شود بلکه ماده معدنی عالی برای تولید تستوسترون در مردان نیز می باشد که به افزایش میل جنسی و انرژی زایی کمک می کند. نتایج تحقیقات نشان داده افرادی که دچار کمبود روی هستند بیشتر از دیگران به اختلالات جنسی همچون زود انزالی دچار می شوند.

برای به تاخیر افتادن انزال توصیه می شود هر روز 11 میلی گرم مکمل روی مصرف شود. توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد روی می تواند عوارض زیر را به دنبال داشته باشد:

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • اسهال
  • آسیب معده و کلیه
  • طعم فلز در دهان

2. منیزیم

رژیم غذایی سرشار از روی و منیزیم نقش مهمی در درمان انزال زودرس داشته و به سلامت جنسی فرد کمک می کند. بنابراین توصیه می شود مواد غذایی سرشار از روی و منیزیم را به رژیم غذایی خود بیفزایید. از جمله:

تخم کدو تنبل
دانه سویا
جوانه گندم
اسفناج
بادام
لوبیا و نخود
دانه کنجد
شکلات تیره
سیر
نخود فرنگی

روش درمانی چهارم: درمان زود انزالی با گیاهان دارویی

1. زنجبیل و عسل

زنجبیل برای درمان اختلالات جنسی مانند انزال زودرس مفید است و ترکیب آن با عسل به افزایش میل جنسی و تحریک جنسی کمک می کند.

1 قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده را با مقداری عسل مخلوط کرده و هر روز و تا 1 ماه مقدار یکسانی از این مخلوط را میل کنید.

2. دارچین

اگرچه دارچین از گیاهان دارویی بسیار مشهور است اما کمتر کسی از خواص دارچین برای درمان اختلالات جنسی از جمله زود انزالی باخبر است!

کافیست 2 قاشق غذاخوری پودر دارچین را با 5 قاشق غذاخوری آب مخلوط کرده و دو بار در روز بعد از غذا میل کنید.

3. ترکیب زعفران، بادام، زنجبیل و هل

زعفران از گیاهان دارویی است که به عنوان تقویت کننده قوای جنسی شناخته شده زیرا حاوی روی، فسفر، منگنز، آهن و سلنیوم است که همگی برای درمان زود انزالی مفید می باشند.

زنجبیل سرشار از روی، فسفر، پتاسیم و آهن است و هل و بادام مقادیر فراوانی منیزیم، کلسیم و پتاسیم دارند و بادام برای سلامت سیستم عصبی مفید می باشد به همین دلیل مصرف ترکیب این مواد برای به تاخیر انداختن انزال مردان موثر می باشد.

تعدادی بادام را یک شب در آب خیس کنید، روز بعد پوست آن را جدا کرده و آسیاب کنید، سپس با 1 فنجان شیر داغ مخلوط کنید. مقدار اندکی زعفران، زنجبیل و هل به مخلوط افزوده و هر صبح بنوشید.

4. زنجبیل و هندوانه

هندوانه برای افزایش میل جنسی و درمان زود انزالی مفید است.

کافیست مقداری پودر زنجبیل و نمک روی قطعات کوچک هندوانه پاشیده و میل کنید.

5. مارچوبه

مصرف مارچوبه و شیر روشی دیگر برای درمان خانگی انزال زودرس به شمار می رود. مارچوبه سرشار از ویتامین ها، پروتئین ها و مواد معدنی همچون فسفر، روی، منگنز، سلنیوم و پتاسیم است و به تولید تستوسترون کمک می کند. ویتامین C موجود در مارچوبه نیز برای افزایش تعداد اسپرم و باروری مفید است.

کافیست 2 قاشق چایخوری پودر مارچوبه را با 1 فنجان شیر مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید تا به جوش برسد، سپس درب آن را گذاشته تا 15 دقیقه به آرامی بجوشد. این نوشیدنی را سه بار در روز بنوشید.

روش درمانی پنجم: درمان زود انزالی با ورزش و تمرینات مخصوص

1. تکنیک توقف – فشار (Pause-Squeeze)

در این تکنیک لازم است رابطه جنسی را به روش معمول شروع کرده (که شامل تحریک آلت تناسلی و رسیدن به مرحله نزدیک انزال است)، سپش از شریک جنسی خود بخواهید سر یا پایه آلت تناسلی را چند ثانیه و به آرامی فشار دهد تا جریان خون در این ناحیه کندتر شده و میل به انزال برطرف شود. این کار را هر چند بار که لازم است تکرار کنید تا رابطه جنسی رضایت بخش بدون انزال زودرس داشته باشید.

در صورتی که این تکنیک با درد یا ناراحتی همراه است می توانید از تکنیک شروع – توقف استفاده کنید.

2. تکنیک شروع – توقف (Start-Stop)

در این تکنیک درست قبل از انزال برای چند لحظه رابطه جنسی را متوقف کرده تا تحریک جنسی کاهش پیدا کند اما حالت نعوظ از بین نرود، سپس به رابطه جنسی ادامه دهید. این روش نسبت به تکنیک قبل زمان طولانی تری نیاز دارد اما در شرایطی که تکنیک قبل با درد یا ناراحتی شریک جنسی همراه باشد می توان از این روش استفاده کرد.

این تکنیک اغلب توسط مردانی که از زودانزالی رنج نمی برند اما خواهان رسیدن به اوج لذت جنسی در رابطه هستند نیز استفاده می شود.

3. تمرینات کگل (Kegel exercises)

ضعیف بودن عضلات کف لگن از عوامل کاهش توانایی فرد در به تاخیر انداختن انزال در رابطه جنسی می باشد. تمرینات کف لگن (تمرینات کگل) برای تقویت عضلات لگن بسیار عالی است.

ابتدا عضلات کف لگن را پیدا کنید، برای این کار کافیست در حین ادرار کردن مانع تخلیه ادرار شوید، عضلاتی که در این حالت منقبض کرده اید عضلات کف لگن هستند.

سپس در موقعیت دلخواه (نشسته، ایستاده یا در حال قدم زدن) عضلات کف لگن را منقبض کرده و 3 ثانیه به همین حالت نگه دارید، 3 ثانیه به حالت ریلکس و طبیعی برگشته و مجددا به وضعیت انقباض بروید.

در طول تمرینات برای رسیدن به بهترین نتیجه حتما روی عضلات کف لگن (نه ماهیچه های شکم یا ران یا باسن) تمرکز کنید و در طول تمرین هرگز نفس خود را نگه ندارید.

توصیه می شود 3 بار در روز و هر بار 10 مرتبه این تمرین را تکرار کنید.

4. تکنیک بالونینگ

این تمرین به تنهایی انجام می شود و به عقیده بسیاری از مردانی که از زود انزالی رنج می برند تنها یک بار استفاده از این روش تاثیر زیادی در افزایش میل جنسی و قوای جنسی داشته است.

در این روش لازم است ابتدا نقطه تحریک پذیر روی آلت تناسلی خود را بیابید، این نقطه در هر مرد ممکن است متفاوت از دیگران باشد. بعد از یافتن آن، به آرامی و با حرکات دایره ای نقطه مورد نظر را مالش دهید تا به نعوظ کامل و ارگاسم برسید، اما درست قبل از رسیدن به اوج لذت جنسی این کار را متوقف کرده تا نعوظ کمی کاهش پیدا کند سپس دوباره تمرین را تکرار کنید.

بسیاری از مردان از این روش 20 دقیقه در روز برای درمان زود انزالی استفاده می کنند.

نکات مهم برای پیشگیری از زود انزالی

  • درست قبل از انزال نفس عمیق بکشید.
  • اگر حس کردید دچار انزال زودرس شده اید همان لحظه پوزیشن رابطه جنسی را تغییر دهید تا شریک جنسی دورتر از شما قرار گرفته و حالت انزال برطرف شود.
  • اگر اولین تجربه جنسی شما با ترس یا حس گناه همراه بوده یا در حال حاضر از رابطه جنسی خود رضایت ندارید حتما به مشاور مراجعه کنید زیرا این مسائل می تواند زمینه ساز بروز زود انزالی در فرد باشد.
  • در صورتی که روش های خانگی و تغذیه یا ورزش های مخصوص به درمان زود انزالی کمک نمی کند به پزشک مراجعه کنید، گاهی زود انزالی علامت ابتلا به بیماری های جدی همچون دیابت، فشار خون بالا، اختلالات تیروئید، مشکل پروستات، مشکل سیستم عصبی یا عدم تعادل هورمونی می باشد.

منبع: mayoclinichealthlinelivealittlelonger stronghealth wikihow

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا