🔥 (عکس) کوچکترین اسب دنیا با جثه ای باورنکردنی!

کوچک ترین اسب دنیا
کوچک ترین اسب دنیا

کتاب رکوردهای جهانی گینس 2020 – که در 5 سپتامبر عرضه شد – برخی از ترین های رکورد دار را معرفی کرده است. در صفحات کتاب پرفروش امسال همه چیز از بزرگترین پیتزا و بزرگ‌ ترین تمساح گرفته تا بلندترین کلاه و داراز ترین گربه را خواهید یافت. اما همه رکوردها بزرگترین ها نیستند…

یکی از کوچک ترین ها در این کتاب یک آپالوسای – نژاد اسب که به نام نژاد سرخپوستی هم شناخته می شود – مینیاتوری اهل لهستان است. بمبل کوتاه ترین اسب نر است که از سم تا شانه فقط 56.7 سانتی متر است.

بمبل کوچکترین ساکن مزرعه کاسکادا استاد در لودز است که در کنار بسیاری از اسب های بزرگتر زندگی می کند. صاحبان او پاتریک و کاتارزینا زیلینسکاس اصرار دارند که اسب نر آن ها علاوه بر جثه ی بسیار کوچکی که دارد شخصیتی عظیم و قلبی بزرگ دارد.

به نقل از زیلینسکاس بمبل با همتایان بزرگتر خود خوب است
به نقل از زیلینسکاس بمبل با همتایان بزرگتر خود خوب است

به گفته ی انجمن اسب های مینیاتوری آمریکا، استاندارد برای یک اسب مینیاتوری هر اسبی کوتاه تر از 96.5 سانتی متر است، بنابراین بمبل به راحتی واجد شرایط است.

خانواده زیلینسکاس اولین بار بمبل را در سال 2014 دیدند، زمانی که او فقط دو ماه داشت. حتی در آن زمان او به طور قابل توجهی کوچک بود اگرچه والدینش اندازه طبیعی داشتند.

بمبل پادشاه جدید اسب های مینیاتوری است
بمبل پادشاه جدید اسب های مینیاتوری است

پرورش دهندگان حرفه ای اسب از همان ابتدا مشکوک بودند که عضور جدید اصطبل شان خاص است. کاتارزینا در این باره می گوید : ما فکر می کردیم او مشکلی دارد. وقتی او شروع به بزرگ شدن کرد، دیدیم که او به اندازه کافی رشد نمی کند و این زمانی بود که تصمیم گرفتیم با رکوردهای جهانی گینس تماس بگیریم.

بلندترین اسب زنده جهان - بیگ جیک از ویسکانسین، ایالات متحده - تقریبا چهار برابر بمبل است
بلندترین اسب زنده جهان – بیگ جیک از ویسکانسین، ایالات متحده – تقریبا چهار برابر بمبل است

در حالی که موقعیت او به عنوان کوچک ترین اسب جهان ممکن است اکنون منحصر به فرد بودن او را تایید کرده باشد، بمبل هرگز مغرور نشده و هنوز هم برای انجام برخی کارهای خیرخواهانه داوطلب می شود.

او هر ماه یک بار به بیمارستان کودکان مراجعه می کند تا با آن ها وقت بگذراند. کاتارزینا با دیدن اسب هایی که به عنوان حیوانات حمایت کننده عاطفی به بیمارستان های ایالات متحده می روند، تصمیم گرفت که همین کار را انجام دهد.

او می گوید : بمبل زندگی ما را به کلی تغییر داده است، زیرا او به ما اجازه می دهد تا به دیگران کمک کنیم و بچه ها را خوشحال کنیم.

بمبل با فرزند خردسال یکی از دوستان خانوادگی
بمبل با فرزند خردسال یکی از دوستان خانوادگی

جالب است که واکنش‌ ها در بیمارستان به این اسب کوچک متفاوت است.

بچه ها فقط بمبل را دوست دارند و به اندازه او اهمیتی نمی دهند. بزرگسالان می گویند : این چیه دیگه! آن ها حتی نمی توانند چنین اسب کوچکی را تصور کنند…

کوتاه‌ ترین اسب تاریخ تامبلینا است که متاسفانه در سال 2018 درگذشت. این مادیان قهوه‌ ای مینیاتوری از سنت لوئیس، میسوری، ایالات متحده آمریکا تنها 44.5 سانتی‌ متر بود. رکوردهای جهانی گینس در حال حاضر به دنبال کوتاه ترین اسب ماده جهان است.

تامبلینا کوتاه ترین اسب تاریخ است
تامبلینا کوتاه ترین اسب تاریخ است

کاتارزینا مشتاقانه منتظر دریافت نسخه جدید کتاب رکوردهای گینس است. او می گوید ما بسیار خوشحال و مفتخریم که بمبل را در کتاب رکوردهای جهانی گینس داریم.

ما نمی‌ توانیم منتظر دیدن عکس‌ های او باشیم. این برای ما خاص است.

منبع : guinnessworldrecords

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا