نمای ساختمان ساده و ارزان (+8 انتخاب ایده مناسب و شیک)

نمای ساختمان ساده و ارزان

نمای ساختمان ساده و ارزان

بدون شک در ساخت یک ساختمان تنها کیفیت متریال و مقاومت آن ها از اهمیت برخوردار نمی باشد و موارد زیادی است که باید در زمان ساخت بنا و ساختمان مورد نظر قرار بگیرد که یکی از مهم ترین آن ها نمای ساختمان می باشد. طبیعتا همه در زمان انتخاب نما به زیبایی توجه می کنند اما زیبایی یک متریال باعث نمی شود که نمای ساختمان ساده و ارزان نباشد ! از این روست که ما در این مطلب همراه شماییم تا در پیدا کردن یک نمای ساختمان ساده و ارزان به شما کمک کنیم.

این صفحه را از دست ندهید و با آگاهی بیشتر به خرید نمای ساختمان ساده و ارزان بپردازید !

نمای ساختمان باید از چه جنسی باشد ؟

نمای ساختمان می تواند از هر جنسی باشد اما هر متریالی که برای ساخت نما از آن استفاده می کنید باید چند ویژگی ساده داشته باشد که در عین حال از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. این ویژگی ها به این شرح می باشد :

  1. نمای ساختمان باید در برابر گرما و اشعه خورشید مقاوم باشد و تغییر رنگ ندهد !
  2. نمای ساختمان باید در برابر رطوبت و باران به خوبی مقاومت داشته باشد و دچار پوسیدگی نشود.
  3. بسیاری از متریال ها در برابر گرد و غبار پوسیده می شوند که مقاومت در برابر گرد و غبار نیز باید از ویژگی ها یک نمای ساختمان ساده و ارزان باشد.
  4. زیبایی نمای ساختمان نیز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد چرا که تغییر نمای بسیار دشوار می باشد و باید از ابتدا نمای زیبایی انتخاب کنیم.
  5. بهتر است نمای ساختمان قابل نظافت نیز باشد تا بتوانیم نمای ساختمان را زیبا و جذاب نگه داریم.

این ویژگی ها را می توان از موارد ضروری در انتخاب نمای ساختمان دانست که بهتر است به آن توجه کنید تا در آینده دچار خسارت نشوید.

8 ساده ترین و ارزان ترین نمای ساختمان

با توجه به ویژگی هایی که فوقا برای شما شرح داده ایم در این قسمت 8 نمای ساختمان ساده و ارزان و در عین حال با کیفیت را به شما معرفی می کنیم که می توانید بر اساس ویژگی های ساختمان خود بهترین آن را انتخاب نمایید :

1.نمای چوبی

چوب همیشه یکی از جذاب ترین نما های ساختمانی بوده است که هم برای ساختمان های شیک و مدرن مناسب می باشد هم برای نمای ویلا بسیار انتخاب مناسبی می باشد. البته باید در نظر داشته باشید که از چوب های طبیعی نباید برای ساخت نمای ساختمان استفاده کرد بلکه باید از چوب آماده شده مخصوص نما و رنگ آمیزی با رنگ ها مخصوص استفاده کرد که بدون کمترین مشکل بتوان از آن ها استفاده کرد.

 خوب است بدانید شما راحت تر می توانید نمای چوبی خارجی را با نمای داخلی چوبی ست کنید کافیست برای کسب اطلاعات بیشتر هم در مورد کفپوش ها و سایر محصولات دکور داخلی چوبی و هم در خصوص قیمت آن ها بر روی لینک رو به رو کلیک نمایید : قیمت کفپوش چوبی منزل

2.ترموود

ترمووود یکی دیگر از نمای ساختمان می باشد که کمابیش در ذیل نمای ساختمان ساده و ارزان قرار میگیرد. هرچند که ترمووود به نسبت متریال های سیمانی یا چوب پلاست کمی گران تر می باشد اما تمامی ویژگی هایی که فوقا برای شما گفتیم در ترموود وجود دارد و باعث می شود که این محصول در نهایت به علت مقاومت بالایی که دارد تا سال ها بدون کوچک ترین خرابی باقی بماند و کوچک ترین تغییری نکند.

نمای ساختمان ساده و ارزان

3.چوب پلاست

بدون شک در انتخاب یک نمای ساختمان ساده و ارزان چوب پلاست یکی از بهترین انتخاب های می باشد. چرا که متریال چوب پلاست از چوب و پلاستیک تشکیل شده است و موجب می شود که قیمت این نما کاهش پیدا کند. در عین حال پلاستیکی بودن این محصول باعث می شود که دست کم نسبت به رطوبت مقاومت داشته باشد و در عین حال در برابر اشعه خورشید نیز از خود مقاومت خوبی نشان می دهد.

4.نمای سیمانی

همیشه نمای سیمانی یکی از ارزان ترین نما های ساختمانی می باشد و شما آن را در جای جای شهر مشاهده می کنید. در حقیقت نمای ساختمان ساده و ارزان قطعا نمای سیمانی را نیز در بر می گیرد. اما معمولا نظافت نمای سیمانی سخت است و باید در نظر داشته باشید که این نما به نسبت سایر نما ها از زیبایی کمتری برخوردار می باشد و تغییر رنگ آن نیز بیشتر تر است. با این وجود شما با استفاده از نمای سیمانی صرفه جویی بسیار زیادی می کنید.

5.نمای آجری

نمای آجری نیز یکی از پر استفاده ترین نما های ساختمانی می باشد که بدون شک در این مطلب به عنوان نمای ساختمان ساده و ارزان جای میگیرد. این محصول هم از یک زیبایی کلاسیک برخوردار می باشد که نمایی متفاوت به ساختمان می دهد و  هم بدون شک از مقاومت خوبی برخوردار می باشد. البته باید در نظر بگیرید که نمای آجری کمی قدیمی است و اگر به نما های شیک و جدید علاقه دارید طبیعتا از این نما نباید استفاده کنید.

6.نمای سنگی

نمای سنگی نیز می توانید یک از انتخاب های شما در نمای ساختمان ساده و ارزان باشد که سال هاست مورد استفاده قرار میگیرد. هرچند که باید در نظر بگیرید که استفاده از این نما برای برخی از ساختمان ها چندان پیشنهاد نمی شود. با وجود زیبایی و جذابیت این نما باید در نظر داشته باشید که وزن ساختمان شما با استفاده از این متریال کمی بالا می رود و در این خصوص حتما باید با متخصص و مهندس مربوطه مشورت های لازم را انجام دهید.

7.نمای مرمری

یکی دیگر از بهترین و زیبا ترین نما های ساختمان بدون شک نمای مرمری می باشد که البته باید در نظر بگیرید که دیگر چندان نمای ساختمان ساده و ارزان محسوب نمی شود چرا که سنگ مرمر از قیمت بالایی برخوردار می باشد و به نسبت سایر متریال ها کمی گران تر می باشد. همچنین ترمیم و مرمت سنگ مرمری در صورت شکستن یا خرابی کمی دشوار می باشد که طبیعتا می تواند انتخاب آن را کمی ریسکی کند. با این وجود باید در نظر داشته باشید که زیبا ترین و مجلل ترین نمایی که می توانید به کار بگیرید بدون شک نمای مرمری می باشد.

نمای ساختمان ساده و ارزان

8.نمای کامپوزیت

در آخر و در آخرین معرفی نمای ساختمان ساده و ارزان خوب است به نمای کامپوزیت نیز اشاره کنیم. نمای کامپوزیت هرچند ارزان نمی باشد اما بسیار ساده و شیک است و رنگ بسیار منحصر به فردی به ساختمان با برج شما می دهد که باعث می شود ارزش ساختمان چند برابر شود. همچنین این محصول وزن ساختمان را بالا نمی برد و یکی از جدید ترین محصولاتی است که امروزه در تمامی ساختمان های شیک و خاص به کار گرفته می شود.

در این مطلب سعی کردیم تا 8 مورد از بهترین انتخاب ها را در خصوص نمای ساختمان ساده و ارزان به شما معرفی کنیم که امیدواریم از آن استفاده برده باشید. در ادامه به برخی از سوالات متداول در این خصوص نیز پاسخ خواهیم داد.

کدام نما از کیفیت بهتری برخوردار است ؟

هر کدام از محصولاتی که فوقا برای شما بیان کردیم از حداقل ویژگی های لازم برای به کار گیری در نمای ساختمان برخوردار می باشند پس نگران نباشید. اما در خصوص طول عمر هر کدام بسته به برند و کیفیت محصولی که استفاده می کنید می توان تفکیک قائل شد. همچنین بدیهی است که برخی از محصولات جدید تر مانند کامپوزیت یا ترموود می توانند در دراز مدت مقاومت بهتری داشته باشند.

چگونه بهترین نمای ساختمان را انتخاب کنید ؟

شما باید یک نمای ساختمان ساده و ارزان و البته با کیفیت را بر اساس ساختمان و ویژگی های آن در نظر بگیرید و به فاکتور های زیر توجه نمایید :

  • متراژ خارجی ساختمان
  • ارتفاع ساختمان و تعداد طبقات
  • تراس ، بالکن ها و تعداد آن ها
  • در نظر داشتن موقعیت جغرافیایی (محیطی مرطوب است ، نوسانات دمایی چگونه است یا میزان تابش خورشید به چه صورت است.)
  • هزینه نصب متریال مورد نظر شما
  • وزن متریال و هزینه حمل و نقل
  • کاربری ساختمان (اداری ، مسکونی و …)

این موارد حتما باید فاکتور های مورد نظر شما در زمان انتخاب نما باشد و بهترین نمای ساختمان ساده و ارزان باید بر اساس این ویژگی ها انتخاب شود تا انتخاب درست تری داشته باشید.

چگونه به کسب اطلاعات در مورد قیمت نمای ساختمان بپردازیم ؟

شما برای کسب اطلاعات در خصوص نمای ساختمان ساده و ارزان و قیمت ان باید به سراغ صنف مخصوص هر کدام بروید. برای مثال لینکی که فوقا برای شما قرار داده ایم می تواند در خصوص قیمت محصولات چوبی از جمله نمای چوبی ، ترموود و چوب پلاست اطلاعات دقیق و کاملی را در اختیار شما قرار دهد اما بدیهی است که برای کسب اطلاعات دقیق تر در مورد محصولات دیگر و قیمت روز بر اساس برند و محصولات باید به فروشگاه تخصصی هر کدام مراجعه کنید.

امیدواریم این مطلب در خصوص نمای ساختمان ساده و ارزان برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده برده باشید.

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت کوکا مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا