عطر استوک چیست

عطر و ادکلن استوک چیست؟ خرید عطر های استوک چه مزایا و معایبی دارد؟ عطرهای استوک به دلیل قیمت پایین تر در مقایسه با نمونه اصلی با تقاضای بسیار بالایی روبرو هستند. به طور مثال قیمت ادکلن ورساچه استوک در مقایسه با قیمت ادکلن ورساچه اصل بسیار کمتر است. علت این کاهش قیمت، نداشتن بسته بندی و عرضه آن ها به صورت آنباکس است. عطرهای بسیاری در چرخه تولید و عرضه به دسته عطرهای استوک وارد می شوند. علت خروج آن ها از چرخه عرضه معمولاً عیوب ظاهری است. در ادامه به طور مفصل به معرفی انواع عطر استوک خواهیم پرداخت.

عطر استوک چیست
عطر و ادکلن استوک

تعریف عطر استوک

واژه استوک به معنای دست دوم یا از رده خارج شده است، عطر ها و ادکلن هایی که جعبه ندارند یا شیشه عطرهای پر شده را عطر و ادکلن استوک می نامند. هرچند بسیاری از فروشندگان ادعا می کنند این عطر ها فیک و تقلبی هستند و کیفیت چندانی ندارند، اما در صورتی که عطر های استوک را از فروشگاه های معتبر چون گالری Marcella خریداری کنید به محصول اورجینال دست خواهید یافت. هرچند قیمت عطر ورساچه مردانه، قیمت ادکلن تام فورد زنانه و قیمت ادکلن جیوانچی کمی بالا است، اما با خرید عطر استوک آنها پول کمتری پرداخت خواهید کرد.

عطر استوک چیست
ادکلن استوک

انواع عطر استوک

عطر و ادکلن استوک انواع گوناگونی دارند که به چند نمونه از آن ها اشاره ای خواهیم داشت.

  • در کشورهای اروپایی و آمریکایی خرید و فروش عطر از قوانین خاصی پیروی می کند. در این کشور ها فروشندگان فرصت مشخصی برای فروش یک عطر دارند. در صورتی که در مدت زمان معین شده عطرها به فروش نروند، به کارخانه عودت داده می شوند. عطرهای عودت داده شده به چرخه تولید برگردانده نمی شوند. این عطرها در مزایده ها با قیمت پایینی به فروش می رسند و در کشور های دیگر به عنوان عطر و ادکلن استوک عرضه می شوند.
  • عطرهایی که از رده تولید کارخانه خارج شده و دیگر عرضه نمی شوند نیز نوع دیگری از عطر استوک هستند. این عطر ها دیگر روی سایت رسمی برند تولید کننده به صورت مستقیم به فروش نمی رسند.
  • عطرهایی که به عنوان پرتی به دلیل نقص ظاهری از بازار عرضه خارج شده اند نیز به دسته عطر های استوک وارد می شوند. این عطر ها مطابق با استاندارد های برند مورد نظر نبوده و وارد جعبه نشده اند.
  • عطرهایی که در آف های ویژه توسط برند های تولید کننده عرضه می شوند، در صورت عدم فروش به عطر و ادکلن استوک تبدیل می شوند. این کار به دلیل سیاست های اقتصادی اروپا و آمریکا و برای مقابله با احتکار کالا انجام می شود.
  • همچنین عطرهای مرجوعی در فروشگاه هایی که شرط استرداد دارند، به چرخه عرضه باز نمی گردند. این عطر ها حتی اگر از جعبه خارج شده باشند به عنوان کالای مرجوعی به واسطه ها فروخته می شوند و به عنوان عطر استوک با قیمت کمتری در بازار عرضه می شوند.
  • عطرهای پر شده نیز نوع دیگری از عطر و ادکلن استوک هستند. در ترکیب درصد این ادکلن ها معمولاً دستکاری هایی صورت می گیرد. بنابراین بهتر است ادکلن های استوک را از فروشگاه های معتبر و قابل اعتماد چون مارسلا خریداری کنید.
  • تسترهای اضافی که به صورت رایگان به همراه محصولات یک برند به فروشنده ها عرضه می شوند نیز معمولاً به بازار استوک ملحق خواهند شد، زیرا فروش تسترها ممنوع بوده و عبارت “غیر قابل فروش” روی آن ها حک شده است.
عطر استوک چیست
عطر استوک

چگونه عطر استوک بخریم؟

تشخیص اصالت رایحه عطر و ادکلن استوک ممکن است برای خریداران کمی دشوار باشد. بنابراین بهترین روش برای خرید عطر و ادکلن استوک مراجعه حضوری یا خرید اینترنتی از گالری های عطر معتبر همچون گالری عطر مارسلا است. هر چند عطرهای استوک با نقص ظاهری به فروش می رسند، اما اصالت اسانس و رایحه آن ها توسط فروشندگان معتبر تضمین می شود. برای خرید عطر تام فورد، عطر جیوانچی زنانه و عطر جیوانچی مردانه استوک و دارای جعبه می توانید به این فروشگاه مراجعه کنید. قیمت ادکلن تام فورد اصل و دیگر عطر های برند در سامانه اینترنتی این گالری قابل مشاهده است.

مزایای خرید عطر استوک

مهم ترین مزیت خرید عطر و ادکلن استوک قیمت پایین آن در مقایسه با نمونه دارای جعبه است. این عطرها معمولاً مشکلات ظاهری داشته و فاقد جعبه هستند. از جمله این نواقص ظاهری می توان به نداشتن درب، جعبه، وجود خط و خش روی شیشه و غیره اشاره نمود.

معایب خرید عطر استوک

مهم ترین عیب خرید عطر و ادکلن استوک چیست؟ همان طور که گفته شد دسته ای از عطرهای استوک همان عطر های پر شده هستند. بنابراین احتمال پر شدن عطر ها با اسانس های غیر مجاز و حساسیت زا توسط افراد سودجو وجود دارد. برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی باید از نمایندگی های معتبر همچون گالری عطر مارسلا خرید کنید.

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت کوکا مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا