سیر تا پیاز پروژه کسری خدمت

چگونه پروژه کسری خدمت دریافت کنیم؟

معمولا پسران ایرانی با رسیدن به سن 18 سالگی باید به فکر خدمت سربازی باشند. در این مقطع حساس ذهن خانواده ها و مشمولان خدمت سربازی بسیار آشفته می شود. زیرا خدمت اجباری معایب زیادی از جمله فراهم شدن زمینه افسردگی و ناامیدی و عدم توانایی برای برنامه ریزی آینده و ازدواج فرد مشمول را به دنبال دارد.

مشمولان خدمت سربازی به دلیل دوری از خانواده و دلتنگی های متعدد نیز ممکن است تحت فشار روحی و روانی قرار بگیرند. به همین دلیل است که اکثرا به فکر سربازی نرفتن و یا کاستن از دوره خدمت هستند.

یکی از راه کارهای کاستن از دوره خدمت برای افرادی که دارای مدارک آموزش عالی مانند کارشناسی ارشد یا دکتری هستند، استفاده از پروژه کسری خدمت می باشد. برای استفاده از پروژه کسری خدمت سربازی علاوه بر شرایط و مراحل دریافت پروژه کسری خدمت باید از قوانین و مقررات اخذ پروژه کسری نیز اطلاع داشته باشید.

برای دریافت پروژه شما مشمولان خدمت باید به ارگان های ارائه دهنده پروژه کسری خدمت سربازی مراجعه کنید. در نظر داشته باشید دریافت پروژه کسری خدمت در حین خدمت سربازی ممکن نیست و برای لحاظ شدن کسری، پیش از آغاز دوره سربازی باید اقدام کنید.

در این مطلب ما مشاوران آویژه به بررسی کامل پروژه کسری خدمت می پردازیم تا اطلاعات شما را در این زمینه تکمیل کنیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر و یافتن پاسخ سوالات خود می توانید با مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید.

معرفی پروژه کسری خدمت

از اجتماع مجموعه های مختلف اعم از ارتش، وزارت دفاع، سپاه و… نیروهای مسلح کشور عزیزمان شکل می گیرد. توجه داشته باشید، ارگان های مختلف مستقل اند و دارای بخش های مجزایی اند. به همین دلیل می توانند پروژه های متنوعی را به مشمولان خدمت سربازی پیشنهاد دهند.

برای دریافت حداکثر میزان کسری خدمت سربازی مشمولان می توانند در بازه زمانی در نظر گرفته شده اقدام به دریافت حداکثر ۲ پروژه مجزا از یک ارگان مشترک کنند.

با توجه به اینکه حداکثر کسری در نظر گرفته شده برای یک پروژه 11 ماه است. بهتر است متقاضیان اقدام به دریافت دو پروژه کنند زیرا این افراد با صادر کردن دو پروژه مقبول می توانند تا 19 ماه کسری برای خود لحاظ کنند.

در جدول زیر شاهد حداکثر زمان کسری برای صدور پروژه هستیم.

حداکثر میزان کسری خدمتتعداد پروژه مقبول صادر شده
11ماهصدور یک پروژه
19ماهصدور دو پروژه

لازم است بدانید که تمامی مشمولان باید دوره آموزشی خدمت سربازی خود را سپری کنند. حتی آن دسته از افرادی که بیشترین مقدار کسری سربازی را از طریق پروژه کسری خدمت دریافت کرده اند، همچنان باید دو ماه آموزشی خود را بگذرانند. زیرا دریافت پروژه کسری خدمت به هیچ عنوان معافیت دائم را برای افراد به همراه ندارد.

ارگان های ارائه دهنده پروژه کسری خدمت

ارگان های ارائه دهنده پروژه کسری خدمت همان سازمان هایی هستند که برای تکمیل و صدور پروژه های تحقیقاتی و اجرایی خود احتیاج به نیروهای ماهر و متخصص دارند. سازمان های ارائه دهنده کسری خدمت باید زیر مجموعه و مورد تایید نیروهای مسلح باشند.

مشمولان خدمت به منظور کاستن از مدت زمان خدمت خود با مراجعه به این ارگان ها اقدام به انتخاب پروژه های مختلف می کنند. همچنین تعداد سازمان های ارائه دهنده پروژه کسری خدمت بسیار زیاد است و در زمینه های متنوعی فعالیت می کنند.

به همین دلیل افراد دارای تحصیلات عالی می توانند متناسب با تخصص خود اقدام به دریافت پروژه کسری خدمت کنند. در واقع متخصصان هر رشته با جست و جو در ارگان های مختلف و پروژه های پیشنهادی می توانند پروژه متناسب با تخصص خود را بیابند.

مسئولان مرکز ارائه دهنده پروژه کسری خدمت با توجه به ملاک هایی از قبیل رزومه و آخرین مدرک تحصیلی افراد، پروژه کسری خدمت را به متقاضیان واگذار می کنند.

در ادامه شاهد لیستی از مهم ترین ارگان های ارائه دهنده پروژه کسری خدمت هستیم.

پژوهشکده دفاع مقدسدانشگاه جامع امام حسین (ع)پژوهشکده الکترونیک نصر
مرکز خودکفایی آجاندساقرارگاه بعثت
تربیت بدنی سپاهناجامرکز آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاعی
سپندمرکز صنایع دریاییمعتمد
سازمان جغرافیایی کشورمرکز انرژی اتمیانرژی اتمی
ساصدسازمان هوا فضابنیاد حفظ آثار
توسعه منابع انرژیف تسنیمسازمان صنایع هواییسازمان پژوهشی و نوآوری دفاعی
هوافضای سپاهمعاونت مهندسی دفاعسازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
مجتمع شهید بهشتیسازمان بسیج علمی پژوهش و فناوریپژوهشکده عالی دفاع ملی
سایبری سپاهسازمان تربیت بدنی سپاهپژوهشگاه علوم و معارف اسلامی
دانشگاه مالک اشتردانشگاه علوم پزشکی بقیه اللهمرکز طراحی امام حسن مجتبی

بررسی پروژه کسری خدمت در شرایط مختلف

داشتن اطلاعاتی نظیر دانستن شرایط و مراحل دریافت پروژه کسری خدمت سربازی و اطلاع از مدارک مورد نیاز برای پروژه کسری خدمت سبب می شود مشمولان بسیار راحت تر بتوانند شرایط خود را برای دریافت پروژه کسری خدمت بسنجند. مشمولان خدمتی که شرایط دریافت پروژه کسری خدمت را دارند، معمولا به دو دسته زیر تقسیم می شوند.

پروژه کسری خدمت سربازی حین تحصیل

با توجه به بیانات و تاکیدات مقام معظم رهبری به منظور دانش پروری مشمولان خدمت دارای مدارک عالی تحصیلی می توانند، با مراجعه به بنیاد علمی نخبگان اقدام به دریافت پروژه های مرتبط با تخصص خود کنند.

به همین منظور مراکز مختلف زیرمجموعه نیروهای مسلح اقدام به پیشنهاد پروژه های متنوع اجرایی و تحقیقاتی متناسب با رشته تحصیلی مشمولان خدمت سربازی می کنند. در این صورت مشمولان خدمت همزمان با تحصیل می توانند از زمان خود نهایت استفاده را ببرند و در جهت صدور پروژه ای مقبول گام بردارند.

پروژه کسری خدمت سربازی حین خدمت

شمار زیادی از مشمولان خدمت سربازی به دلیل اطلاع نداشتن از شرایط دریافت پروژه کسری خدمت و قوانین و مقررات آن، دفترچه نظام وظیفه پست می کنند و به خدمت اعزام می شوند. اما توجه داشته باشید که امکان دریافت پروژه کسری خدمت در دوره سربازی وجود ندارد.

شما مشمولان وقتی متوجه می شوید، شرایط دریافت پروژه کسری خدمت را داشته اید اما از آن استفاده نکرده اید خود را سرزنش می کنید. اما ما مشاوران آویژه در این شرایط نیز راهی تحت عنوان پروژه جایگزین خدمت را پیش رویتان قرار خواهیم داد. پیشنهاد صدور پروژه جایگزین خدمت برای بعضی از کسانی که از پروژه کسری خدمت استفاده نکرده اند بسیار منطقی است.

توجه داشته باشید دریافت پروژه جایگزین خدمت و صدور آن تخصصی تر است و حتما باید جزء نخبگان کشور باشید.

چگونه پروژه کسری خدمت دریافت کنیم؟

نکات و شرایط دریافت پروژه کسری خدمت

مشمولانی که اقدام به دریافت پروژه کسری خدمت می کنند باید دارای شرایط خاصی باشند. از جمله شرایط و ضوابط دریافت پروژه کسری خدمت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • عدم غیبت ناموجه سربازی
  • داشتن مدرک کارشناسی ارشد و یا بالاتر
  • در برخی موارد خاص با مدرک کارشناسی نیز می توان اقدام به دریافت پروژه کسری خدمت کرد.
  • شرکت در دفاعیه پروژه
  • تناسب موضوع پروژه با تخصص فرد مشمول
  • پایان نامه مقاطع مقبول و متناسب با موضوع در صورت تایید می تواند به عنوان پروژه کسری خدمت تعریف شود.
  • پروژه منتخب باید در بازه زمانی مجاز یعنی قبل از تاریخ اعزام به خدمت سربازی باید صادر شود.
  • همزمان با تحصیل مشمولان می توانند اقدام به دریافت پروژه کسری خدمت سربازی کنند.
  • مشمولین دریافت کننده پروژه کسری خدمت حتی با لحاظ حداکثر میزان کسری باید دوره آموزشی خدمت را بگذرانند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت پروژه کسری خدمت

در نظر داشته باشید همه مدارک مورد نیاز برای دریافت پروژه کسری خدمت از ارگان های مختلف مشترک نیستند. اما تعدادی از مدارک مورد نیاز مشترک را در ادامه آورده ایم.

  • ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی
  • دو سری کپی شناسنامه و کارت ملی
  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه کپی آن
  • تهیه رزومه کامل خود به همراه توضیح تخصص و رشته تحصیلی
  • ارائه کارنامه به همراه ریز نمرات

چگونه پروژه کسری خدمت را دریافت کنیم؟

دریافت پروژه کسری خدمت با روش های مختلفی صورت می گیرد که اساس همه آن ها مشترک است. باید این موضوع را در نظر داشته باشید که مشمولین با دریافت پروژه کسری خدمت از هر ارگان ملزم به تکمیل دوران خدمت در همان ارگان می شود.

برای مثال اگر شما پروژه کسری خدمت ارتش را دریافت کرده باشید سرباز ارتش محسوب می شوید. بنابراین برای گذراندن دوران سربازی به ارتش اعزام می شوید. در ادامه شاهد روش های دریافت پروژه کسری خدمت از ارگان های مختلف هستیم.

ارائه مدارک به بنیاد ملی نخبگان

یکی از روش های دریافت پروژه کسری خدمت مراجعه به بنیاد ملی نخبگان است. در این روش شما با ارائه آخرین مدرک تحصیلی خود در راستای تشکیل پرونده و دریافت پروژه کسری خدمت گام بر می دارید. پس از انجام بررسی های لازمه توسط بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح موضوع پروژه به شما اعلام می شود.

تشکیل پرونده در سازمان های ارائه دهنده پروژه

این روش بین مشمولان رایج تر است. شما می توانید با مراجعه به ارگان هایی که پروژه های متناسب با تخصص شما را ارائه می دهند، اقدام به دریافت و صدور پروژه کسری خدمت کنید. همچنین شما می توانید با پیشنهاد موضوع پروژه به این سازمان ها پرونده مربوط به خود را تشکیل و پروژه کسری خدمت را آغاز کنید.

ارائه پایان نامه به یکی از سازمان های وابسته نیروهای مسلح

مشمولان خدمت سربازی که در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می کند، می تواند پایان نامه خود را متناسب با موضوع پروژه کسری خدمت ارائه دهد. در این صورت با تایید سازمان ملی نخبگان شما با ارائه یک پروژه به دو هدف خود دست می یابید.

چگونه پروژه کسری خدمت دریافت کنیم؟

سخنی از مشاوران آویژه

پروژه های پیشنهادی برای مشمولان خدمت با توجه به زمانی که برای صدور آنها لازم است به دو دسته تقسیم می شوند. آن دسته از پروژه هایی که اجرایی و عملی هستند معمولا بالای شش ماه زمان می برند در نتیجه میزان کسری بیشتری نیز دارند.

دسته دیگر پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی هستند که قائدتا کمتر از شش ماه زمان می برند و میزان کسری کمتری نیز دریافت می کنند. اگر به دنبال لحاظ شدن بیشترین میزان کسری برای خود هستید به شما پیشنهاد می کنم اقدام به دریافت دو پروژه کسری خدمت نمایید.

شما با صدور دو پروژه مقبول به سازمان مربوطه می توانید تا 19 ماه کسری از خدمت بگیرید. توجه داشته باشید پروژه هایی که دریافت می کنید حتما باید از یک ارگان مشترک باشند.

منبع: https://avije.org

www.vazifeh.police.ir

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت کوکا مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا