دکتر ایمپلنت خوب در تهران

از دست دادن دندان به دلیل افزایش سن، پوسیدگی، ضربه و… باعث خالی ماندن محل دندان می شود. خالی ماندن محل دندان، علاوه بر ظاهر زشتی که به دهان و لبخند می بخشد، اختلالاتی در جویدن و تکلم ایجاد می کند.

کاشت دندان روشی دائمی است که می تواند جاهای خالی را برای همیشه پر کند. انجام کاشت دندان یا ایمپلنت در غرب تهران انواع مختلفی دارد و طی مراحلی صورت می گیرد.

در این مقاله قصد داریم پیرامون کاشت دندان، مزایا، معایب، هزینه و همچنین ویژگی های دکتر ایمپلنت خوب در تهران مطالب مفیدی ارائه دهیم. برای دریافت اطلاعات افزون تر تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

مرکز ایمپلنت دندان غرب تهران

ایمپلنت دندان چیست؟

در گذشته اغلب، پروتزهای مصنوعی جایگزینی برای دندان های از دست رفته بودند. این پروتزها به دلیل متحرک بودن، مشکلات زیادی برای افراد ایجاد می کنند. با پیشرفت علم دندانپزشکی، فیکسچرهای ثابت و دائمی جاهای خالی دندان های طبیعی را جبران می کنند.

ایمپلنت دندان طی چندین مرحله انجام می شود و اجزای مختلف ایمپلنت در هر یک از این مراحل نصب می شوند. بنا به حساسیتی که این روش درمانی دارد، لازم است توسط دکتر ایمپلنت خوب در تهران انجام شود و با نام دیگر کاشت دندان نیز شناخته می شود.

انواع ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان در انواع مختلفی هستند و بنا به جایگاهی که در دهان دارند، معمولاً در دو گروه دسته بندی می شوند. در مرکز ایمپلنت در غرب تهران، دندانپزشکان مجرب با توجه به شرایط فک و دندان بیمار، نوع ایمپلنت را انتخاب می کنند. در ادامه به بررسی انواع ایمپلنت دندان می پردازیم.

ایمپلنت ریشه ای شکل

رایج ترین نوع ایمپلنت است که برای بیشتر بیماران مورد استفاده قرار می گیرد. درون استخوان با عمق زیاد نصب می شوند و مانند پیچ ضخیم هستند.

ایمپلنت چارچوب راموس

برای فک هایی که شرایط خاصی دارند از این نوع ایمپلنت استفاده می کنند. ایمپلنت چارچوب راموس، به کمک میله بسیار نازک در قسمت بالایی لثه نصب می شود.

چه کسانی کاندیداهای مناسبی برای انجام ایمپلنت دندان هستند؟

برای انجام ایمپلنت دندان شرایطی وجود دارد که تمامی افراد واجد این شرایط نیستند. توجه نداشتن به این شرایط، از نظر دکتر ایمپلنت خوب در تهران، احتمال گرفتن نتایج نامطلوب را به دنبال خواهد داشت. این شرایط مهم عبارتند از:

  • افرادی که سلامتی بدنی و مورد قبول به منظور بهبود محل کاشت دندان دارند و از هر نوع بیماری خاصی مانند دیابت و دوره درمانی مانند شیمی درمانی به دور باشند.
  • افرادی که یک یا تعدادی یا تمامی دندان های خود را از دست داده اند.
  • افرادی که دارای لثه های سالم با بافتی مقاوم هستند.
  • افرادی که قبلاً از پروتزهای متحرک استفاده می کردند و اکنون به هر دلیلی نمی توانند از این پروتزها استفاده کنند.
  • فرادی که قادر هستند تمامی مراقبت های لازم بعد از ایمپلنت را انجام دهند.

مرکز ایمپلنت دندان غرب تهران

نحوه انجام ایمپلنت دندان

پس از گرفتن نتایج عکس برداری و بررسی آن ها توسط دندانپزشک، مراحل انجام ایمپلنت دندان آغاز می شود. در صورتی که شرایط لثه ها به گونه ای باشد که نیاز به پیوند استخوانی وجود داشته باشد، دوره درمان طولانی تر خواهد بود. پس از پیوند استخوان، به 3 تا 6 ماه زمان بهبودی نیاز است.

پس از آن حفره ای در داخل استخوان ایجاد می شود تا پایه ایمپلنت درون حفره نصب شود. پایه های ایمپلنت معمولاً از جنس آلیاژ تیتانیومی هستند. مدت زمان بهبودی این مرحله نیز 3 تا 6 ماه به طول می انجامد. مرحله نهایی، مرحله نصب تاج دندان است.

تاج دندان به واسطه مهره ای به نام اباتمنت به پایه ایمپلنت وصل می شود. مرکز ایمپلنت در غرب تهران، رنگ و اندازه تاج دندان را متناسب با دندان های طبیعی بیمار انتخاب می کند.

مزایای استفاده از ایمپلنت دندان

از جمله مزایای کاشت دندان توسط دکتر ایمپلنت خوب در تهران عبارتند از:

  • حفظ زیبایی و طرح لبخند
  • داشتن عمری طولانی
  • ثابت ماندن پروتزهای مصنوعی
  • حفظ بهداشت دهان و دندان
  • داشتن توانایی در جویدن آسان و طبیعی
  • رفع مشکلات گفتاری

مشکلات استفاده از ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان با تمامی مزایایی که به همراه دارد، می تواند معایبی نیز داشته باشد. همچنین به دلیل این که کاشت دندان نوعی جراحی نیز محسوب می شود، عوارضی به همراه دارد. در صورتی که کاشت دندان به کمک دکتر ایمپلنت خوب در تهران انجام شود، این عوارض به کمترین میزان خود می رسد. در ادامه به مشکلات و عوارض ناشی از ایمپلنت دندان اشاره خواهیم کرد.

  • هزینه های بالای این روش درمانی
  • احساس درد، بی حسی و سوزن سوزن شدن
  • ایجاد عفونت در محل کاشت
  • احتمال بروز مشکلات سینوسی

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان، باعث افزایش عمر این روش درمانی می شود. این مراقبت ها در قالب نکاتی مهم از طرف مرکز ایمپلنت در غرب تهران به بیمار ارجاع می شوند. از جمله مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان عبارتند از:

  • اجتناب از مسواک زدن یک روز پس از انجام ایمپلنت
  • استفاده از دهان شویه روزی سه مرتبه
  • اجتناب از نوشیدن قهوه و چای و مصرف سیگار تا سه روز بعد از انجام ایمپلنت
  • استفاده از مسواک های مخصوص و نخ دندان پس از اتمام دوره نقاهت

هزینه ایمپلنت دندان

برای انجام ایمپلنت دندان هزینه مشخصی را نمی توان تعیین کرد. این هزینه به فاکتورهای متعددی بستگی دارد و توسط دکتر ایمپلنت خوب در تهران معین می شود. از جمله فاکتورهای موثر در هزینه کاشت دندان عبارتند از:

نیاز داشتن به پیوند استخوانی

نوع ایمپلنت

جنس و کیفیت پایه ایمپلنت مورد استفاده

جنس و کیفیت تاج دندان

مهارت و تجربه دندانپزشک

میزان تجهیزات مرکز دندانپزشکی

مراجعه به پزشک

در مطالب فوق پیرامون نحوه انجام ایمپلنت دندان، مزایا، مشکلات و هزینه آن بررسی کردیم. اندازه، رنگ و عملکرد ایمپلنت شباهت بسیاری به دندان طبیعی دارد و باعث طرح لبخند زیبا و رفع مشکلات جویدن خواهد شد.

هزینه ایمپلنت در غرب تهران به تعداد، نوع و جنس ایمپلنت بستگی دارد. کلینیک دندانپزشکی دکتر نسیم بروفه با داشتن کادری مجرب و حرفه ای و استفاده از تجهیزات نوین دندانپزشکی، به تشخیص دقیق و درمان آسیب های مختلف دندان و لثه و همچنین انجام روش های زیبایی و ترمیمی می پردازد. شما می توانید برای درمان و انجام روش ایمپلنت دندان، به کلینیک دکتر بروفه مراجعه نمایید.

دکتر نسیم بروفه

آدرس کلینیک:
تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی – خیابان ناطق نوری – بیمارستان سلامت فردا
کلینیک دندانپزشکی دکتر نسیم بروفه

ساعت کاری:

شنبه تا چهارشنبه 10 صبح تا 19 عصر
پنج‌شنبه‌ها 10 تا 15 بعدازظهر

شماره تماس:

09034322022
02149229190

آدرس سایت کلینیک:

www.drboroofehdentalclinic.com

آدرس پیج اینستاگرام:

https://drboroofehdentalclinic.com

——–

خانه پزشکان

/ این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت کوکا مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده ندارد.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا